2018-01-20, 20:24
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vad var onödigt? Att jag postade en länk till polisens hemsida där de kommenterar brevet, där inlägget gjordes för ett par dagar sedan?
Utifrån vilket då postare kan ha en åsikt om föräldrarnas gärning. Men du foliehattade och antydde att brevet kanske bara var ett rykte?

Att skriva att jag kanske fattar trögt såklart!!!

Jag vet att brevet finns. Jag har aldrig antytt att brevet var ett rykte?!? Nu är det nog du som inte förstått. Gå tillbaka och läs om ditt eget inlägg så får du se vad jag menar.

Jag lämnar detta utbyte för denna gången. Tack.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-01-20 kl. 20:27.
Citera
2018-01-20, 20:24
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Och massmedia nämner det fortfarande, senast idag:
Exakt vad döttrarna hade för sjukdom är oklart...
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wE8Xm5/expert-om-bjarred-fallet-allt-maste-ha-kants-helt-hopplost
Där står absolut ingenting om att flickornas sjukdom skulle vara svår.
Citera
2018-01-20, 20:26
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dom vill inte förstå omständigheterna som varit i familjen. Mest troligt ända sedan barnen var små.

Dom vill ha en syndabock att ösa sin galla över och då är det mest okomplicerat om det kan fokuseras på en person.

Det är inte mer komplicerat än att kunna skilja mellan "de" och "dem" så man slipper skriva "dom". Kan man det så har man måhända bättre förutsättningar att kunna se skillnad på vad som är min, din eller vår livskvalitet. Men kanske du får jackpot denna gång, mannen kanske utnyttjat barnen på ett sadistiskt sätt sedan barnen var små. Barnen är inte vuxna, men de har, vad det verkar, inte varit sjuka sedan koltåldern.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-01-20 kl. 20:30.
Citera
2018-01-20, 20:29
Medlem
Novotars avatar
Iris75 har ngt att säga som det ligger mkt i enl mig. Tror också att OH var perfektionist, frun en ytterst noggrann yrkesperson OCH en känslomänniska, sökare, detta kan bero på hennes tidigare cancer, barnens sjukdom självfallet som inte är konstaterad pga sekretess samt hennes grundläggning. Det är inte ovanligt att partnern vi väljer har en del av dig själv men också motsatsen! Motsatsen söker vi gärna för komplettering.
Uppenbarligen har Hanna varit en psykologisk sökare. Vad är att dö, ses vi alla därefter, etc etc.
titta även på hennes kontakter m
HumaNova plus Mind.se Gbg. Sistnämnda är grupp för självmordsbenägna unga. Hittat detta gm vänner etc.
Varför vill man se hennes ansikte...?
Citera
2018-01-20, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Där står absolut ingenting om att flickornas sjukdom skulle vara svår.

En sjukdom som man inte ens vet vilken den är kan man rimligen heller inte bedöma huruvida den är svår, lindrig eller måttlig.
Citera
2018-01-20, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallongrottan
Med tanke på att MÅNGA tycker att O verkade konstig osv så har ,jag rätt denna gången med, men vi får se i slutändan.
En hyvens kille mördar inte sina barn, jäkla skämt. Så säg fan inte att han var en hyvens och schysst kille. Älskar man sina barn så dödar man dom inte, oavsett vad. Man ger aldrig upp! Capish!
Men! detta var ju lite halvkomiskt, exakt vad hade du rätt om?
Du har ju inte ens kunnat greppa polisens pressrelease, med den synen på vad som är att ha rätt, så måste du ha rätt i allt gissar jag?
Exakt vad hade du rätt om?
Citera
2018-01-20, 20:36
Avslutad
Någon som vet hur döttrarna dog?
Senast redigerad av Guy86 2018-01-20 kl. 20:39.
Citera
2018-01-20, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag förstår inte riktigt varför du hänger upp dig på genusteorier.

Det är klart att det är verkligheten som har företräde, men statistiken säger fortfarande obönhörligen att om ett mord av en familj begås av någon inom familjen är det oftast av en person och i så fall nästan alltid av mannen. Handlar det om mord på egna barn och inte på en hel familj är det betydligt oftare kvinnor, men ändå mer män som är Gm.

Det är utgångspunkten, men här är det ju i princip nu säkert att det är två Gm som handlar i gemensam galenskap. Det är en mycket mindre vanlig form av mord på familj, men förekommande.

Men det betyder inte att det är fel eller en bugning till genusteorier att utgå från en troligt scenario. Eller att undvika omskrivningare och försköningar som ”familjetragedi” och ”utvidgat” självmord.

Även om det är två Gm här är det frågan om ett dubbelmord, och ett brott oavsett om nu än mot förmodan barnen var införstådda.

Det bör man vara tydlig med även om det inte utesluter att man kan försöka förstå brottslingarnas motiv och ha empati för eventuella förmildrande omständigheter i hur de upplevde sin situation.
Jo, men med 45% kvinnliga mord och 55% män, så skulle jag säga att det är rätt jämt skägg om man har med filicid att göra. Så jag skulle inte säga att genus har något berättigande i hypotetiska diskussioner, men ändå kommer det alltid upp. Fan, en del här tror på mannen i huset trots att de i detta fallet är helt statistiskt inom vad man förväntar sig, med 50% kvinnlig gärningsman och 50 % manlig gärningsman. Dvs 50/50 är ju hyfsat nära 45/55...
Citera
2018-01-20, 20:37
Medlem
Tidsmässigt sett så hamnar morden nära inpå den yngre dotterns insjuknande. En teori som god som någon annan är att det är en genetisk nedärvd sjukdom med dödlig utgång. Förhoppningen för familjen var att den yngre dottern inte hade genkombinationen som den äldre hade. När symtomen började visa sig även för dotter två rann bägaren över och båda föräldrarna gick in i en djup depression.

Det som talar emot ovan är att de planerade genomföra skolgång för vidare gymnasiestudier. Om det vore så att sjukdomen hade en dålig prognos med snar dödlig utgång är det tveksamt om skolgång hade prioriterats eller ens talats om.

Den andra teorin är att sjukdomarna från en yttre betraktare inte alls var dödliga men innebar ett visst handikapp. Då är det föräldrarnas egen föreställning om normalitet som inte fungerat och att de av de skälet gått in depression.
Citera
2018-01-20, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
Någon som vet hur döttrarna dog? av matförgiftning?
Mycket osannolikt med matförgiftning som dödsorsak, men förgiftad mat har nämnts i tråden, ja. (Gissar att det var det du menade)
Citera
2018-01-20, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hicku
Haha nej, alla som har följt tråden vet att det inte är sant. Men ni är ju en liten klick som hela tiden återkommer till det, varför förstår jag dock inte. Varför har ni ett sådant behov av att påstå detta?

Fast mord är det vilket även polisen bekräftar.
Citera
2018-01-20, 20:41
Medlem
Döttrarna var kroniskt sjuka och plågades av trötthet, mammans cancer kan ha kommit tillbaka och de kan ha dragits med stora skulder... Egentligen vet ingen av oss exakt vad som drev dem till att ta detta ödesdigra beslut...De kan inte ha mått bra iallafall, hopplöshet är väl det som definierar situationen bäst. Man ska inte låta sig luras av fasader; stort hus, nya bilar och fina titlar betyder ingenting. Folk kan ha bekymmer för det! Och jag vet att Oskar var oerhört deprimerad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in