Citat:
Personligen tycker jag det är rätt sjukt att tillskriva människor ansvar för saker de inte har något berättigande över, men du tycker tydligen det är fint bara det är män som delegeras ansvar för kvinnor. På vilket sätt kan detta betraktas som vare sig kvinnofrigörande, kvinnostärkande eller rättvist mot något av könen?
Nej, det är helt hennes eget fel, ingen tvingade henne att knulla någon av dem än mindre knulla dem oskyddat. Att ta ansvar för hennes kropp hade inneburit att tvinga på dessa killar kondomer, äta p-piller eller helt enkelt avstå. Det är den grundläggande verkligheten oavsett hur du försöker få det här till att bli mitt och övriga mäns fel.
Gjorde killarna rätt som hade oskyddat sex? Det är fullständigt omöjligt för mig att veta då jag inte har någon insikt i vad de tänkte när de hade sex med denna tjej. Det är inte särskilt troligt men ändå fullt möjligt att varenda kille faktiskt ville ha ett barn med denna tjej, hur har de då gjort fel menar du? Sånt här blir bara komplicerat för att människor som du gör det komplicerat. Din kropp, ditt ansvar, det borde verkligen vara så enkelt.
Hur är andra samhällen med vilt skiljande kulturer och andra faktorer relevanta för Sveriges internpolitik? Utöver när vita privilegierade feminister ska peka finger på orättvisor på andra sidan planeten, som ni i övrigt skiter i, förutom när det är dags för er att tillskansa er fler oförtjänta ämbeten, inkvoteringar till höga positioner eller piska upp hat mot den heterosexuella mannen?
Edit: I övrigt ser jag helst att du antingen svarar på mina inlägg på ett hederligt sätt, utan att kapa bort relevanta frågeställningar eller inte svarar alls.
Nej, det är helt hennes eget fel, ingen tvingade henne att knulla någon av dem än mindre knulla dem oskyddat. Att ta ansvar för hennes kropp hade inneburit att tvinga på dessa killar kondomer, äta p-piller eller helt enkelt avstå. Det är den grundläggande verkligheten oavsett hur du försöker få det här till att bli mitt och övriga mäns fel.
Gjorde killarna rätt som hade oskyddat sex? Det är fullständigt omöjligt för mig att veta då jag inte har någon insikt i vad de tänkte när de hade sex med denna tjej. Det är inte särskilt troligt men ändå fullt möjligt att varenda kille faktiskt ville ha ett barn med denna tjej, hur har de då gjort fel menar du? Sånt här blir bara komplicerat för att människor som du gör det komplicerat. Din kropp, ditt ansvar, det borde verkligen vara så enkelt.
Hur är andra samhällen med vilt skiljande kulturer och andra faktorer relevanta för Sveriges internpolitik? Utöver när vita privilegierade feminister ska peka finger på orättvisor på andra sidan planeten, som ni i övrigt skiter i, förutom när det är dags för er att tillskansa er fler oförtjänta ämbeten, inkvoteringar till höga positioner eller piska upp hat mot den heterosexuella mannen?
Edit: I övrigt ser jag helst att du antingen svarar på mina inlägg på ett hederligt sätt, utan att kapa bort relevanta frågeställningar eller inte svarar alls.
Människor lever inte ensamma, utan i flock. Poängen med att leva i flock är att man samarbetar om en rad saker, dvs man tar sin del av ansvar för sig själv men även för andra.
Människan är den art som har längst och tyngst börda av sin avkomma, hela 18 år ska vi ansvara för barn, och barn som är nästan helt hjälplösa upp till ungefär 7. Är ingen annan djurart som har de biologiska villkoren.
Och återigen, män har "berättigande" över sin reproduktion precis som kvinnor har det numera i västvärlden. Blir en kvinna gravid de legat med så är det EXAKT lik mycket hans ansvar som hennes. Ingen/ inget tvingar män knulla med kvinnor, eller hur?
Varför ska kvinnor "tvinga på" män kondomer? kan inte män fatta den biten själva? Män är inte kapabla till ansvar eller?
Hur KAN det vara "rätt" att knulla utan kondom som man om han inte vill skaffa barn som han vill ta hand om?
Förklara den tack.
jag pratar inte specifikt Sverige, jag pratar om en vettig inställning till abort/ reproduktion generellt för arten människa i dagens samhällen.
Jag svarar så som jag svarar....och tar mig friheten att ignorera frågeställnignar om jag anser att de är för dumma/ jag redan svarat/ etc etc
Du får väl fråga om helt enkelt.