2018-01-20, 17:26
  #877
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Personligen tycker jag det är rätt sjukt att tillskriva människor ansvar för saker de inte har något berättigande över, men du tycker tydligen det är fint bara det är män som delegeras ansvar för kvinnor. På vilket sätt kan detta betraktas som vare sig kvinnofrigörande, kvinnostärkande eller rättvist mot något av könen?

Nej, det är helt hennes eget fel, ingen tvingade henne att knulla någon av dem än mindre knulla dem oskyddat. Att ta ansvar för hennes kropp hade inneburit att tvinga på dessa killar kondomer, äta p-piller eller helt enkelt avstå. Det är den grundläggande verkligheten oavsett hur du försöker få det här till att bli mitt och övriga mäns fel.

Gjorde killarna rätt som hade oskyddat sex? Det är fullständigt omöjligt för mig att veta då jag inte har någon insikt i vad de tänkte när de hade sex med denna tjej. Det är inte särskilt troligt men ändå fullt möjligt att varenda kille faktiskt ville ha ett barn med denna tjej, hur har de då gjort fel menar du? Sånt här blir bara komplicerat för att människor som du gör det komplicerat. Din kropp, ditt ansvar, det borde verkligen vara så enkelt.

Hur är andra samhällen med vilt skiljande kulturer och andra faktorer relevanta för Sveriges internpolitik? Utöver när vita privilegierade feminister ska peka finger på orättvisor på andra sidan planeten, som ni i övrigt skiter i, förutom när det är dags för er att tillskansa er fler oförtjänta ämbeten, inkvoteringar till höga positioner eller piska upp hat mot den heterosexuella mannen?

Edit: I övrigt ser jag helst att du antingen svarar på mina inlägg på ett hederligt sätt, utan att kapa bort relevanta frågeställningar eller inte svarar alls.

Människor lever inte ensamma, utan i flock. Poängen med att leva i flock är att man samarbetar om en rad saker, dvs man tar sin del av ansvar för sig själv men även för andra.
Människan är den art som har längst och tyngst börda av sin avkomma, hela 18 år ska vi ansvara för barn, och barn som är nästan helt hjälplösa upp till ungefär 7. Är ingen annan djurart som har de biologiska villkoren.

Och återigen, män har "berättigande" över sin reproduktion precis som kvinnor har det numera i västvärlden. Blir en kvinna gravid de legat med så är det EXAKT lik mycket hans ansvar som hennes. Ingen/ inget tvingar män knulla med kvinnor, eller hur?

Varför ska kvinnor "tvinga på" män kondomer? kan inte män fatta den biten själva? Män är inte kapabla till ansvar eller?

Hur KAN det vara "rätt" att knulla utan kondom som man om han inte vill skaffa barn som han vill ta hand om?

Förklara den tack.

jag pratar inte specifikt Sverige, jag pratar om en vettig inställning till abort/ reproduktion generellt för arten människa i dagens samhällen.

Jag svarar så som jag svarar....och tar mig friheten att ignorera frågeställnignar om jag anser att de är för dumma/ jag redan svarat/ etc etc
Du får väl fråga om helt enkelt.
Citera
2018-01-20, 17:39
  #878
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Människor lever inte ensamma, utan i flock. Poängen med att leva i flock är att man samarbetar om en rad saker, dvs man tar sin del av ansvar för sig själv men även för andra.
Människan är den art som har längst och tyngst börda av sin avkomma, hela 18 år ska vi ansvara för barn, och barn som är nästan helt hjälplösa upp till ungefär 7. Är ingen annan djurart som har de biologiska villkoren.
Korrekt! Men sen äger vi också hela världen och kan besluta om precis allt livs vara eller inte vara.
Vi brukar tycka att mångfald är bra, men inte när det gäller t.ex mygg, löss och annan ohyra.
Det känns sådär att svenska feminister behandlar män som ohyra.
Citat:
Och återigen, män har "berättigande" över sin reproduktion precis som kvinnor har det numera i västvärlden. Blir en kvinna gravid de legat med så är det EXAKT lik mycket hans ansvar som hennes. Ingen/ inget tvingar män knulla med kvinnor, eller hur?
Nope, inte nu längre. Eftersom män inte har några som helst reproduktiva rättigheter eller ens en laglig rätt till sitt barn, så kan du glömma lika ansvar för försörjning och uppfostran. DU kan den där om kakan va?

Det enda som har en chans att överleva är samarbetet.
Vill kvinnan ha all beslutsrätt men inget ansvar så dör projekt "kärnfamiljen". Men bekymra dig inte, bjuder du till kommer rader av män gladeligen dela med sig av sin sperma.
Citat:
Varför ska kvinnor "tvinga på" män kondomer? kan inte män fatta den biten själva? Män är inte kapabla till ansvar eller?
Får han ligga utan så gör han det. Se tidigare svar.
Citat:
Hur KAN det vara "rätt" att knulla utan kondom som man om han inte vill skaffa barn som han vill ta hand om?
Knulla kräver två personer. Man får säga nej.
Citat:

Förklara den tack.
Done!
Citat:

jag pratar inte specifikt Sverige, jag pratar om en vettig inställning till abort/ reproduktion generellt för arten människa i dagens samhällen.
Den svenska/kulturmarxistiska och radikala feminismen leder till vår särarts ofrånkomliga självmord. Människan som kommer dock överleva.
Sverige kommer då inte längre vara världens bästa land för kvinnor att leva och bo i som det är idag.
Citat:
Jag svarar så som jag svarar....och tar mig friheten att ignorera frågeställnignar om jag anser att de är för dumma/ jag redan svarat/ etc etc
Du får väl fråga om helt enkelt.
Solklart! Och ganska vanligt logiskt resonemang från dig.
Läs gärna ditt slut en gång till vid tillfälle.
Citera
2018-01-20, 17:40
  #879
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Människor lever inte ensamma, utan i flock. Poängen med att leva i flock är att man samarbetar om en rad saker, dvs man tar sin del av ansvar för sig själv men även för andra.
Människan är den art som har längst och tyngst börda av sin avkomma, hela 18 år ska vi ansvara för barn, och barn som är nästan helt hjälplösa upp till ungefär 7. Är ingen annan djurart som har de biologiska villkoren.

Och återigen, män har "berättigande" över sin reproduktion precis som kvinnor har det numera i västvärlden. Blir en kvinna gravid de legat med så är det EXAKT lik mycket hans ansvar som hennes. Ingen/ inget tvingar män knulla med kvinnor, eller hur?

Varför ska kvinnor "tvinga på" män kondomer? kan inte män fatta den biten själva? Män är inte kapabla till ansvar eller?

Hur KAN det vara "rätt" att knulla utan kondom som man om han inte vill skaffa barn som han vill ta hand om?

Förklara den tack.

jag pratar inte specifikt Sverige, jag pratar om en vettig inställning till abort/ reproduktion generellt för arten människa i dagens samhällen.

Jag svarar så som jag svarar....och tar mig friheten att ignorera frågeställnignar om jag anser att de är för dumma/ jag redan svarat/ etc etc
Du får väl fråga om helt enkelt.

Korrigering, män är berättigade över sin reproduktion fram tills det uppstår en graviditet, därefter flyger samtliga rättigheter ut genom fönstret.
Men jag förstår att du kämpar för detta, måste kännas jävligt bra att ha 100% av rättigheterna i en graviditet men bara 50% av ansvaret eller 0% om ni väljer att göra abort.
So much for "equality".
Citera
2018-01-20, 17:43
  #880
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ok så bara det var jämnt fördelade kön på flyktingarna som kom in så skulle invandrarkvinnorna sluta förtryckas eller vad? Vet du, det tror inte jag.

Att skicka tillbaka de som förtrycker låter ju bra men kommer de från krigsdrabbade länder lär det nog bli svårt.

Det tror jag inte heller.

Där det finns en vilja finns det ett sätt, nu verkar viljan snarare vara att importera så mycket hederskultur vi kan få till varje pris.
Citera
2018-01-20, 17:56
  #881
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Korrigering, män är berättigade över sin reproduktion fram tills det uppstår en graviditet, därefter flyger samtliga rättigheter ut genom fönstret.
Men jag förstår att du kämpar för detta, måste kännas jävligt bra att ha 100% av rättigheterna i en graviditet men bara 50% av ansvaret eller 0% om ni väljer att göra abort.
So much for "equality".

jepp eftersom graviditeter sker I kvinnors kroppar, så rätt självklart tillhör den fasen kvinnors bestämmanderätt och inte mäns ensamma. Och just därför så bör män just vara extra nogranna då de knullar utan skydd eller hur? Finns liksom ingen ursäkt för dem göra detta med ex. helt okända kvinnor de möter på en krog.

Ansvar för sin egen "kontext" var ordet.

Män slipper graviditeter, mens, förlossningar, amning samt utsättas för abort.
men! de äger minde möjlighet till kunskap över vems barnet är OCH de kan inte bestämma över kivnnors kroppar då dessa blir gravida.

DET är mäns "kontext" att ta ansvar över i dagens samhälle. Deal with it.
Citera
2018-01-20, 18:11
  #882
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
jepp eftersom graviditeter sker I kvinnors kroppar, så rätt självklart tillhör den fasen kvinnors bestämmanderätt, att män däremot tvingas ta ansvar för denna fas fastän de inte har några rättigheter är helt korrekt.

Och just därför så bör män och enbart män vara extra noggranna då de knullar utan skydd eller hur?
Men inte kvinnor, kvinnor är offer!

Finns liksom ingen ursäkt för dem göra detta med ex. helt okända kvinnor de möter på en krog eller någon kvinna alls för den delen. Att kvinnor gör korresponderande grej är dock helt ok. För det är rättvist. För en kvinna kan närsomhelst frånsäga ansvar via abort, allt som är bra för kvinnor men dåligt för män är jämlikhet!

Ansvar för sin egen "kontext" var ordet, men bara för män.

Män slipper graviditeter, mens, förlossningar, amning samt att "utsättas" för abort och detta skall de klandras och helst straffskattas för! Men! De äger minrde möjlighet till kunskap över vems barnet är OCH de kan inte bestämma över kivnnors kroppar då dessa blir gravida, detta kombinerat med inga rättigheter är fullständigt rättvist för jag tycker det.

DET är mäns "kontext" att ta ansvar över i dagens övervuxna bäbisar - kvinnor. Deal with it.

Vad du egentligen vill ha sagt.^
__________________
Senast redigerad av ShallowInfidel 2018-01-20 kl. 18:14.
Citera
2018-01-20, 18:36
  #883
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Vad du egentligen vill ha sagt.^

Du menar kvinnor är "bäbisar" för att det är de som biologiskt blir gravida...I see.

Visst så kan man ju se på det.

"Biologiskt kvinna"...ska ta allt fysiskt, praktiskt och moraliskt ansvar över mänsklig reproduktion, även mäns, samt även betraktas som oansvariga "bäbisar" då de gör det.

bright!

edit: sen ska du låta bli att citera andra felaktigt. Bättre om du vill använda dig av någon text att du citerar korrekt och klistrar in texten igen med DINA ändringar, än att du ljuger att det är vad jag skrivit....nästa gång rapprterar jag detta, bara så du vet.
__________________
Senast redigerad av Merapi 2018-01-20 kl. 18:43.
Citera
2018-01-20, 19:34
  #884
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du menar kvinnor är "bäbisar" för att det är de som biologiskt blir gravida...I see.

Visst så kan man ju se på det.

"Biologiskt kvinna"...ska ta allt fysiskt, praktiskt och moraliskt ansvar över mänsklig reproduktion, även mäns, samt även betraktas som oansvariga "bäbisar" då de gör det.

bright!

edit: sen ska du låta bli att citera andra felaktigt. Bättre om du vill använda dig av någon text att du citerar korrekt och klistrar in texten igen med DINA ändringar, än att du ljuger att det är vad jag skrivit....nästa gång rapprterar jag detta, bara så du vet.

Nej, för att ni beter er som barn.

Skulle knappast betrakta er som bäbisar om ni tog tummen ur och faktiskt tog ansvar för era val, men ni vägrar ju, så ja, då får ni nöja er med att bli betraktade som barn.

Jag påstod aldrig att det var vad du skrev, jag påstår att det är vad du menar och jag backar inte på den punkten. Du kanske inbillar dig att jag försöker övertyga dig om något, du kunde komma längre ifrån sanningen.

Onödigt, ditt inlägg ligger direkt ovanför och jämförs lätt nog oavsett.

Rapportera på.
__________________
Senast redigerad av ShallowInfidel 2018-01-20 kl. 19:37.
Citera
2018-01-20, 19:44
  #885
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Nej, för att ni beter er som barn.

Skulle knappast betrakta er som bäbisar om ni tog tummen ur och faktiskt tog ansvar för era val, men ni vägrar ju, så ja, då får ni nöja er med att bli betraktade som barn.

Jag påstod aldrig att det var vad du skrev, jag påstår att det var vad du menar och jag backar inte på den punkten. Du kanske inbillar dig att jag försöker övertyga dig om något, du kunde komma längre ifrån sanningen.

Onödigt, ditt inlägg ligger på samma sida och jämförs lätt nog med min alternering av din text.

Rapportera på.

nej kvinnor beter sig inte mer "som barn" än vad män gör.
Hade man möjlighet att mäta statistiskt vilket kön som mest använder preventivmedel, skulle jag hävda att det mest troligt är kvinnor som gör det mer än män. Och detta TROTS att de är betydligt mindre fertila än män, som är det garanterat varje dag.

Män är också mer att betrakta "som barn" i sitt sexuella beteende gällande tvång, hot, trakasserier, sexköp ex. Betydligt färre kvinnor ägnar sig åt detta mot sin partner eller "potentiella" partner där ute utan män dominerar i beteendet: tänker bara på mig själv....skiter i den andre vilket är klassiskt "barnbeteende".

Män tar också betydligt mindre praktiskt ansvar för födda barn än vad kvinnor gör världen över, är kvinnor i stort världen över som ställer upp för sina barn.

Så använd du epitetet "barn" tack på rätt typ av beteende.

Att citera....är just detta: citera och det har krav på saklighet.
__________________
Senast redigerad av Merapi 2018-01-20 kl. 20:06.
Citera
2018-01-20, 19:46
  #886
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Nej, för att ni beter er som barn.

Skulle knappast betrakta er som bäbisar om ni tog tummen ur och faktiskt tog ansvar för era val, men ni vägrar ju, så ja, då får ni nöja er med att bli betraktade som barn.

Jag påstod aldrig att det var vad du skrev, jag påstår att det är vad du menar och jag backar inte på den punkten. Du kanske inbillar dig att jag försöker övertyga dig om något, du kunde komma längre ifrån sanningen.

Onödigt, ditt inlägg ligger direkt ovanför och jämförs lätt nog oavsett.

Rapportera på.

Visst men då borde vi även lära ut avhållsamhet i skolorna.

Detta görs inte. Och jag har inget minne av att man talade om aborter heller.
__________________
Senast redigerad av Statistenidittliv 2018-01-20 kl. 19:58.
Citera
2018-01-20, 20:03
  #887
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Visst men då borde vi även lära ut avhållsamhet i skolorna.

Ja, kan det komma homosexuella från RFSL och snacka om hur skönt det är att ta det i röven och gnida musmatta så ser jag ingen problem med att sexuellt konservativa också får propagera för avhållsamhet i skolor.

Nu lever vi dock i det lyckliga feministiska regnbågsriket Sverige... ja, jag tycker det säger tillräckligt.
Citera
2018-01-20, 20:08
  #888
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Ja, kan det komma homosexuella från RFSL och snacka om hur skönt det är att ta det i röven och gnida musmatta så ser jag ingen problem med att sexuellt konservativa också får propagera för avhållsamhet i skolor.

Nu lever vi dock i det lyckliga feministiska regnbågsriket Sverige... ja, jag tycker det säger tillräckligt.

Precis, och ändå så tycker du att kvinnorna bär hela skulden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in