2018-01-20, 08:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Är det en sån där grej ni upprepar som ett mantra på väg till gynekologen/barnmorskan?

"Fostret har inget värde, det är en parasit"

Har ni radband också? Så ni kan hålla räkning på ert självbedrägeri?

Du skäms inte öht för dina ansträngningar att avhumanisera det skräckinjagande faktum att svenska kvinnor avlivar sin egen avkomma i så hög grad som 25% av fallen?

Du tycker att det räcker att sätta en etikett på fostret som säger "parasit"?

Tack, men nej tack.
Att avhumanisera avlivning av sin egen avkomma genom att kalla mänskliga individer för parasiter, det är fan inte långt ifrån ISIS ideologi.

Feminism=ren ondska
Jisses vilken dramaqueen du är. Man behöver inte sätta en etikett på fostret för att komma fram till om det är välkommet eller inte. Man behöver verkligen inget mantra för att gå iväg till barnmorskan. Inget radband heller.

Du kanske tänker som Oantastlig att man är tvungen att intala sig själv att det inte är ens eget älskade lilla barn man tänker döda och därför intalar sig själv att man bara tänker avbryta sin graviditet?
Senast redigerad av Ipsi 2018-01-20 kl. 08:27.
Citera
2018-01-20, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Ja, för exakt så var det var här i väst innan "pillret" kom. Eller hur?

Idén är inte att det ska födas en massa barn som kommer att överges, idén är att människor ska åter lära sig ta lite jävla ansvar för deras EGNA liv och handlingar istället för att fortsätta vara övervuxna bäbisar som kostar skjortan då de skriker på hela samhället att konsistent gå in och lösa deras högst privata och kostsamma problem, som de aldrig lär sig något av för de slipper alltid ta konsekvenserna och därigenom upprepar samma skit om och om igen.

Jag känner en tjej som använt sig av vår abortservice inte en, två eller tre gånger utan sju gånger, detta innan hon ens var 25. Tack och lov blev den korkade idioten steril av behandlingarna så nu kan hon åtminstone hon inte kan multiplicera hennes värdelösa gener eller fortsätta belasta mig med hennes räkningar.

Ja, jag tycker man ska skita andra och sköta sig själv, vad är det som är så fult med det?
Leder till ett mer ansvarsfullt samhälle?

Komiskt nog hade jag inte haft något emot ett välfärdssamhälle, men med fångar och flyktingar som kostar uppemot 1000 euro om dagen STYCK (hur fan motiverar man dessa kostnader?), kassa vägar, kass skola, kass sjukvård av vilken enbart 2% av befolkningen utnyttjar över 80% av de gemensamma resurserna (hur motiverar man detta för inte går det med rättvisa i tanke), obefintlig ledarskap och oändliga mängder av oduglingar som gapar efter statliga ämbeten eller gratisuppehälle då de inte duger till ett skit så krackelerar det hela. För att ett välfärdssamhälle ska fungera MÅSTE invånarna vara ansvarsfulla och dra deras strå till stacken och likaså den politiska klassen. Dessa måste förvalta de gemensamma tillgångarna med förstånd och sluta behandla intäkterna som om de vore oändliga samt sluta starta fantasiprojekt med astronomiska kostnader som inte ger ett skit tillbaka.
Tycker du verkligen så sker idag?
Givetvis inte och således kan skiten lika gärna monteras ned.

Ansvar är just att ta ansvar i den kontext man nu befinner sig. Du gnäller över din tjejkompis, och ignorerar helt att gnälla över de män hon nu haft sex med som haft det lika oskyddade som hon får man misstänka. Och då ska du veta att "kontexten" för henne är att hon är fertil några dagar i månaden under sin fertila period i livet, kontexten för män är att de är fertila 24/7 livet ut efter puberteten. så? VEM bör man avkräva mest ansvar av att se till att de skyddar sig alltid?
Din kompis tog också ansvar iom att hon gjorde abort, ännu mera ansvarslöst hade varit att föda 7 oönskade barn till 7 män med "värdelösa oansvariga gener" eller hur?

Du har fullt av exempel på den typen av samhälle där man sköter sig självt skiter i andra, att ta lärdom av. De tenderar att braka samman.
Du har också fullt med samhällen som inte accepterar eller ger fri aborträtt till kvinnor där du kan se hur "ansvarsfullt" människor hanterar sex, trots överhängande risker med oönskade barn man inte klarar ta hand om.
Citera
2018-01-20, 15:10
Medlem
Citat:
Ansvaret är tydligt separerat. Mannen har fulla möjligheter att ta ansvar för att skydda sig när han inte vill ha barn. Samma gäller kvinnan.
OM kvinnan blir gravid trots att HON inte vill ha barn, pga dåligt omdöme/struntade i skydd, då kan aldrig mannen klandras för kvinnans bristande självkontroll.

Läs noga:

Män är inte ansvariga för kvinnors dåliga omdöme och begångna misstag. Väx upp och ta ert ansvar.

Fast nu blir ju kvinnor gravida pga 2 människors bristande kontroll, sn egen och den andres.
Så väx upp och ta ERT ansvar så slipper ni råka ut för ex. underhållsbidrag, den dagen ni råkar göra en icke ansvarsfull eller lömsk kvinna med barn.
Citera
2018-01-20, 15:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ansvar är just att ta ansvar i den kontext man nu befinner sig. Du gnäller över din tjejkompis, och ignorerar helt att gnälla över de män hon nu haft sex med som haft det lika oskyddade som hon får man misstänka. Och då ska du veta att "kontexten" för henne är att hon är fertil några dagar i månaden under sin fertila period i livet, kontexten för män är att de är fertila 24/7 livet ut efter puberteten. så? VEM bör man avkräva mest ansvar av att se till att de skyddar sig alltid?
Din kompis tog också ansvar iom att hon gjorde abort, ännu mera ansvarslöst hade varit att föda 7 oönskade barn till 7 män med "värdelösa oansvariga gener" eller hur?

Du har fullt av exempel på den typen av samhälle där man sköter sig självt skiter i andra, att ta lärdom av. De tenderar att braka samman.
Du har också fullt med samhällen som inte accepterar eller ger fri aborträtt till kvinnor där du kan se hur "ansvarsfullt" människor hanterar sex, trots överhängande risker med oönskade barn man inte klarar ta hand om.

Personligen tycker jag det är rätt sjukt att tillskriva människor ansvar för saker de inte har något berättigande över, men du tycker tydligen det är fint bara det är män som delegeras ansvar för kvinnor. På vilket sätt kan detta betraktas som vare sig kvinnofrigörande, kvinnostärkande eller rättvist mot något av könen?

Nej, det är helt hennes eget fel, ingen tvingade henne att knulla någon av dem än mindre knulla dem oskyddat. Att ta ansvar för hennes kropp hade inneburit att tvinga på dessa killar kondomer, äta p-piller eller helt enkelt avstå. Det är den grundläggande verkligheten oavsett hur du försöker få det här till att bli mitt och övriga mäns fel.

Gjorde killarna rätt som hade oskyddat sex? Det är fullständigt omöjligt för mig att veta då jag inte har någon insikt i vad de tänkte när de hade sex med denna tjej. Det är inte särskilt troligt men ändå fullt möjligt att varenda kille faktiskt ville ha ett barn med denna tjej, hur har de då gjort fel menar du? Sånt här blir bara komplicerat för att människor som du gör det komplicerat. Din kropp, ditt ansvar, det borde verkligen vara så enkelt.

Hur är andra samhällen med vilt skiljande kulturer och andra faktorer relevanta för Sveriges internpolitik? Utöver när vita privilegierade feminister ska peka finger på orättvisor på andra sidan planeten, som ni i övrigt skiter i, förutom när det är dags för er att tillskansa er fler oförtjänta ämbeten, inkvoteringar till höga positioner eller piska upp hat mot den heterosexuella mannen?

Edit: I övrigt ser jag helst att du antingen svarar på mina inlägg på ett hederligt sätt, utan att kapa bort relevanta frågeställningar eller inte svarar alls.
Senast redigerad av ShallowInfidel 2018-01-20 kl. 16:24.
Citera
2018-01-20, 15:54
Avslutad
Citat:
Det är feminismens grundpelare:

-Kvinnor är helt oskyldiga, kan inte hållas ansvariga
-Alla kvinnor som anser att de saknar något, kan hålla män ansvariga för sin avsaknad. Och när vi ändå håller på, allting är mäns fel.
-Kvinnor har levt under problematiska förhållanden historiskt, detta är en grund för att moderna priviligerade väst-kvinnor ska profitera på historiska kvinnliga orättvisor. Tex genom kvotering.

Dagens kvinnor hävdar en rätt baserat på tidigare oförätter som andra kvinnor upplevt. Med andra ord:
dagens kvinnor profiterar på sina systrars olycka.

Genom att göra stickning av offerkofta till nationalsport.

Jag hade bestridit dig på detta för inte allt för länge sedan, nu instämmer jag kraftigt och det inte på grund av ditt ordval utan hur feminister själva agerar.

Kan tillägga att västerländska feminister inte bara profiterar på historiska oförrätter, de profiterar även på oförrätter som pågår idag. Hur ofta har man inte sett högprofilerade svenska feminister peka på oförrätter gentemot kvinnor i andra länder för att motivera fler inkvoteringar för en liten klick hyperprivilegierade feminister här i Sverige...

Det är så hycklande, tragiskt och patetiskt att man knappt vet vad man ska göra av det.
Citera
2018-01-20, 16:19
Medlem
Citat:
Lägg märke till hur du försökte etablera en version av verkligheten där det bara finns två alternativ. Abort eller oönskade barn. Min poäng är att båda problemen är lätta att förebygga. För att kunna förebygga dem så måste vi omyndigförklara kvinnan, eftersom hon blir gravid när hon inte vill ha barn trots att alla nödvändiga hjälpmedel och förutsättningar finns.
Kort sagt, om man blir gravid trots att man inte vill ha barn, pga att man ignorerade p-medel och saknade omdöme att styra av fortplantning vid tillfället för samlag, då är man så dum i huvudet att vi inte har något annat val än omyndigförklaring. Att vägra ta ansvar för sina handlingar och istället döda sin avkomma, det vittnar om en mentalt begränsad och även samhällsfarlig del av befolkningen.
Att ignorera de skydd som finns och sedan friskriva sig från sitt ansvar genom att döda sin avkomma, är en mycket besvärlig egenskap hos en art. Det är en djup störning som gör att kvinnor både vägrar debattera abort offentligt, och ignorerar det faktum att 1/4 av kvinnorna dödar sin egen avkomma.

Hur många mammor har du träffat som kan se sina barn i ögonen och uppriktigt säga att de var oönskade?

Graviditeter kan vara oönskade, eller kanske bättre: överraskande, men barn är sällan oönskade.

Kom ihåg, varje gång en kvinna blir befruktad trots att hon inte vill ha barn, så är det hennes omdöme som brister. Ingen annan kan klandras för detta motsägelsefulla beteende.

Den stora poängen är: vi behöver inte göra 30000 aborter varje år, vi skulle lätt kunna få ner det 80-90%. MEN, då måste vi erkänna att kvinnor är dumma i huvudet, och tillåta kritik mot destruktivt kvinnligt beteende som drabbar hela vår art.

edit:
Det sannolikt mest effektiva åtgärden för att stävja detta destruktiva beteende är att aborter är fortsatt fria, men beskostas fullt ut av kvinnan som ska göra abort.

Att kvinnan inte är kapable att ta hand om sig själv, genom att undvika oskyddat sex när hon inte vill bli gravid, ska inte kosta/belasta någon/några individer öht. Utöver kvinnan, som har misslyckats med att hantera sin kropp. Mot bättre vetande.

Citat:
Nej, om män inte vill bli fäder så bör de skydda sig(använda preventivmedel/avhålla sig från sex).
Om kvinnor inte vill bli mödrar så gäller samma sak.

Nu förhåller det sig så i verkligheten, att kvinnor uppenbarligen har så dåligt omdöme att de i stor omfattning blir gravida trots att de inte vill ha barn.
Man undrar, varför i helvete använde de inte skydd då?

Svaret: för att kvinnor är omdömeslösa och korkade.

Om kvinnan fick bekosta sin abort själv så skulle hon vara noggrann med att påpeka vikten av försiktighet till sina vänninor. Resultatet skulle bli en mycket positiv utveckling av ökad självmedvetenhet hos kvinnor, och snabbt minskad frekvens av aborter.

Istället för att leva under rubriken: Abort är gratis och fritt tillgänglig, så skulle inställningen bli:
Var försiktig så att du slipper aborter.

Skillnaden på tänk är som natt och dag.

Istället för att se det som en frihet att döda sin avkomma, skaffa lite självrespekt och omdöme nog att inte leka med andras liv.

Saken är den som du inye verkar förstå är att man redan uppmanar unga att skydda sig. Det man inte gör längre är att uppmana till avhållsamhet.

Om man jämnför hur många kvinnor som gör abort med de som har sex regelbundet blir nog siffran för aborter försvinnande liten.
Så att kalla kvinnor för dumma i huvudet och omdömeslösa är en gammal kvarleva då man beskyllde kvinnor för precis allt.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2018-01-20 kl. 16:25.
Citera
2018-01-20, 16:35
Medlem
Citat:
Jag hade bestridit dig på detta för inte allt för länge sedan, nu instämmer jag kraftigt och det inte på grund av ditt ordval utan hur feminister själva agerar.

Kan tillägga att västerländska feminister inte bara profiterar på historiska oförrätter, de profiterar även på oförrätter som pågår idag. Hur ofta har man inte sett högprofilerade svenska feminister peka på oförrätter gentemot kvinnor i andra länder för att motivera fler inkvoteringar för en liten klick hyperprivilegierade feminister här i Sverige...

Det är så hycklande, tragiskt och patetiskt att man knappt vet vad man ska göra av det.

Finns ju kvinnor som lever under hedersförtryck även i Sverige. Men dessa vill ni inte hjälpa ta sig ur sin situation och in i arbete.

Hur hade ni tänkt hjälpa dem egentligen? Skicka hem dem?
Citera
2018-01-20, 16:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Finns ju kvinnor som lever under hedersförtryck även i Sverige. Men dessa vill ni inte hjälpa ta sig ur sin situation och in i arbete.

Du skojar? Varenda gång en man öppnar käften om detta ämne ska kvinnor tillrättavisa oss om att vi minsann inte ska underhålla sådan "rasism".
Finner det komiskt att kvinnors kollektivism är det som blivit den nya väktaren för status quo och ett samhälle som aldrig avancerar till något bättre.
Senast redigerad av ShallowInfidel 2018-01-20 kl. 16:49.
Citera
2018-01-20, 16:41
Medlem
Citat:
Du skojar? Varenda gång en man öppnar käften om detta ämne ska minsann kvinnor tillrättavisa oss om att vi minsann inte ska underhålla sådan "rasism". Ärligt orkar jag knappt bry mig längre.

Verkligen? Jag tycker man talar väldigt öppet om det överallt. Det är väl i sådana fall "lösningen" ni har som man finner rasistisk.

Ok så du har alltså brytt dig. Var det några idéer du bollade med då huruvida man ska komma tillrätta med problemet?
Senast redigerad av Statistenidittliv 2018-01-20 kl. 16:43.
Citera
2018-01-20, 16:42
Medlem
Jag är varken kvinna eller feminist, men anser att abort skall vara tillåten fram till födseln. Att ha det på ett annat sätt när landet är fullt av våldtäktsbabbar är helt absurt.
Citera
2018-01-20, 16:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Verkligen? Jag tycker man talar väldigt öppet om det överallt. Det är väl i sådana fall "lösningen" ni har som man finner rasistisk.

Nej, min lösning hade varit att skicka hem männen som förtrycker dem, det är många människor som stör sig på disproportionerna vad angår flyktingars demografi. Men aldrig i mitt liv har jag hört en feminist klaga på att det kommer för många män och för få kvinnor, konstigt med tanke på att det är män som "bygger och tjänar på patriarkatet" och när feminismen ställer sig som kvinnors förkämpe.
Senast redigerad av ShallowInfidel 2018-01-20 kl. 16:53.
Citera
2018-01-20, 16:53
Medlem
Citat:
Nej, min lösning hade varit att skicka hem männen som förtrycker dem, det är många människor som stör sig på disproportionerna vad angår flyktingars demografi. Men aldrig i mitt liv har jag hört en feminist klaga på att det kommer för många män och för få kvinnor, konstigt med tanke på att feminismen ställer sig som kvinnors förkämpe.

Ok så bara det var jämnt fördelade kön på flyktingarna som kom in så skulle invandrarkvinnorna sluta förtryckas eller vad? Vet du, det tror inte jag.

Att skicka tillbaka de som förtrycker låter ju bra men kommer de från krigsdrabbade länder lär det nog bli svårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in