Citat:
Men jag har redan lämnat länkar till en artikel som i sin tur innehåller länkar till källor av varierande slag, även MSM:Du skrev att SK och USA miltärövning under NK bönder risplantering
Risplantering brukar ske 10 Maj, jag frågade dig när övningarna var. Jag hittade 2017 i Mars och Aug 2016.
Kan du vänligen sprida korrekt fakta och ej kalla andra för dumma.
Alla är välkomna men kan vi respektera varandra inlägg.
Varje regering har många olika planer för framtiden. När Stalin dog frågade USAs president sina rådgivare. Var är vår plan när Stalin dör. Det fanns ingen plan!!! Det är asnsvarslöst politik.
Jag vet att Trump var anti Kina under kampanjen, men när USA lämnade TPP han gjorde han en Kina en stor tjänst
Tack
Risplantering brukar ske 10 Maj, jag frågade dig när övningarna var. Jag hittade 2017 i Mars och Aug 2016.
Kan du vänligen sprida korrekt fakta och ej kalla andra för dumma.
Alla är välkomna men kan vi respektera varandra inlägg.
Varje regering har många olika planer för framtiden. När Stalin dog frågade USAs president sina rådgivare. Var är vår plan när Stalin dör. Det fanns ingen plan!!! Det är asnsvarslöst politik.
Jag vet att Trump var anti Kina under kampanjen, men när USA lämnade TPP han gjorde han en Kina en stor tjänst
Tack
http://www.moonofalabama.org/2017/04/the-reason-behind-north-koreas-nuclear-program-and-its-offer-to-end-it.html
Även om man nu inte tycker om denna bloggare så länkar han faktiskt till seriösa källor. Sedan kan man ju använda sin egen tankeförmåga vad situationen med ständiga militärövningar och sanktioner får för konsekvenser. Och jag har redan försökt lista orsakerna till den misslyckade matförsörjningen vilka naturligtvis är ett multifaktoriellt fenomen och det finns säkert flera:
Citat:
Nej, det enda du har bevisat är att du inte klarar av analyser på hyfsat enkel abstraktionsnivå. För det första så är du fortfarande i en hallucination där du tror att jag stöder regimen och tycker den är bra. Sedan kan du inte förstå att NK genom sin situation med ett ständigt påtagligt hot mot landet och hårda sanktioner har att leva med de förutsättningarna. DÅ blir det så att man får fortsätta med ett jordbruk enl. gamla traditioner som kräver många händer. Om då en supermakt har stora övningar i att invadera landet regelbundet varje år som gör att man tvingas mobilisera tillgänglig arbetskraft i militären istället så blir det nog en bidragande orsak till att man inte klarar att producera mat till sin befolkning.
Alltså:
Jag förstår om det blir för komplext för dig. Vi har ju inte alla begåvats med en förmåga till djupare analyser inte
Alltså:
- Ett uruselt politiskt system som gör att jordbruket är ineffektivt.
- Sanktioner som gör att man inte har tillgång till moderna jordbruksredskap och konstgödsel.
- Arbetsstyrkan är upptagen av att försvara landet.
Jag förstår om det blir för komplext för dig. Vi har ju inte alla begåvats med en förmåga till djupare analyser inte
Speciellt sanktioner är jag brydd över att folk tror att det är en lösning på problemen. Som kapitalist och fri marknadsförespråkare så köper jag t.ex. helt idén med EU som ett fredsprojekt. Med mer handel mellan nationer desto större kulturell förståelse och mindre risk för konflikter. När då människor föreslår det motsatta så blir det lite knepigt att förstå logiken.
Sedan att sådana som du inte förstår det verkliga skälen till USA:s engagemang på Koreahalvön; att det handlar om att bromsa Kinas utbredning och har alltid varit det, gör att jag ibland tappar tron på människors förmåga till tänkande.