2018-01-20, 00:37
Medlem
TULSI GABBARD!

Hon citeras här i tråden, kan vara intressant med lite info om vem hon är, för Er som inte känner till henne!

Jag vill här ta tillfället i akt, att förmedla en mycket bra artikel, som är väldigt detaljerad och djuplodande över hennes historia och hennes familj och nära kontakter.

Den belyser hennes uppväxt på Amerikanska Samoa, och vars far är Samoan och modern vit.

Familjen flyttade till Hawaii tidigt.

Artikeln beskriver bakgrunden till hennes "Spirituella" uppväxt, i en famlij med ett lite "Udda" förhållande och samröre med "Hare Krishna" rörelsen och Hinduismen.

Den beskriver också hennes "Komplicerade" förhållande till sin far, också politiker, med en del uppmärksammade utspel om både homosexualitet och samkönade äktenskap, samt en del intressanta kontakter med "Spirituella - Andliga ledare eller gurus".

Tulsi bekänner sig till Hinduismen och är vegan, hon gick aldrig i "Vanlig skola" utan skolades hemma eller på informella skolor på Filippinerna.

Artikeln beskriver också hennes politiska karriär, och frivilliga tid i National Guard, med 2 turer till mellanöstern. Den berör även hennes möte med Trump och den republikanska administration och hennes uppmärksammade resa till Assad i Syrien.
(Vilken för övrigt betraktades som en katastrof)

Läs denna artikel, om Du vill ha lite bakgrund, och fördjupning över individen, Tulsi.
Den ger lite "Split-vision", och gör det kanske lättare att få en bild över vad hon vill, när hon säger det hon gör!

www.newyorker.com/magazine/2017/11/06/what-does-tulsi-gabbard-believe
Senast redigerad av LEMMOR 2018-01-20 kl. 00:39.
Citera
2018-01-20, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Ryssen har tagit 2 million m2 av Kinas mark.

USA inget.

Jag väljer också bort Ryssen, 100 gånger av 100, till och med om jag vore en fattig Kines i Henan!

Jag läser just nu, en större rapport om de ökade "Oroligheterna" i Kina.

Den behandlar också den "Ilska" som många känner över Kim och problemen med Nordkorea.
Framförallt i de nordöstra delarna, Heilongjiang - Liaoning och Jilin. Dom verka i allmänhet vara RIKTIGT förbannade på Nordkorea och Kim, stämmer det, utifrån Din position?

Det verkar vara "Kaos" i Xinjiang, stämmer det? Ökar hatet mellan Han kineserna där och Uigurerna?

Henan som verkar allra fattigast, ser inte heller ut att må bra, ökar oroligheterna där?
Det verkar som att Henans innevånare snart anses vara tom 3:e klassens medborgare och far väldigt illa både socioekonomiskt och med ökad kriminalitet, stämmer det?

Vad är Xi:s allmänna inställning och hållning till allt som sker inne i Kina nu, jag förstår att han verkligen inte vill ha Nordkorea problemet på bordet alls idag, egentligen.
Citera
2018-01-20, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Jag väljer också bort Ryssen, 100 gånger av 100, till och med om jag vore en fattig Kines i Henan!

Jag läser just nu, en större rapport om de ökade "Oroligheterna" i Kina.

Den behandlar också den "Ilska" som många känner över Kim och problemen med Nordkorea.
Framförallt i de nordöstra delarna, Heilongjiang - Liaoning och Jilin. Dom verka i allmänhet vara RIKTIGT förbannade på Nordkorea och Kim, stämmer det, utifrån Din position?

Det verkar vara "Kaos" i Xinjiang, stämmer det? Ökar hatet mellan Han kineserna där och Uigurerna?

Henan som verkar allra fattigast, ser inte heller ut att må bra, ökar oroligheterna där?
Det verkar som att Henans innevånare snart anses vara tom 3:e klassens medborgare och far väldigt illa både socioekonomiskt och med ökad kriminalitet, stämmer det?

Vad är Xi:s allmänna inställning och hållning till allt som sker inne i Kina nu, jag förstår att han verkligen inte vill ha Nordkorea problemet på bordet alls idag, egentligen.

De ökade klassklyftorna är Kinas största problem och du har helt rätt att Henan och framför allt Hebei är otrevliga områden. Fattigt, droger, skitigt och i Hebei finns det både Rysk och Koreansk maffia.
Min fru kommer själv från landet men från mellersta Kina. Fruns kultur är helt annorlunda.

Xi jobbar hårt med att minska korruption och att överföra pengar till de fattiga delarna. Xi själv jobbade på landet under kultur revolutionen

Det var Xis far sm grundade Shenzhen, på den tiden tjänade en Kines en hundradel av Hongkong och Xis far sa till Deng att stoppa flykten till Hongkong mpste jag utveckla Kanton.

Västra Kina ja det är oroligt med fanatiska muslimer.

Lite intressant med USA och Kinas relationer. Under 2VK kämpade USA och Kina tilllsmmans mot Japan. USA behöve Kina som allierad. Japan claimed they fought for the yellow man against White nan colonization. Det var endast Kina som slogs enot Japan.
Japan kunde mycket lätt vinna i sydost Asien. Inget större folkligt motstånd.

Iallafall i slutet av 70 talet var det krig Kina oxh Vietnam. Sovjet hade livet hjälpa Vietnam, men Sovjet gjorde inget.
Under Sovjet ockupation av Afghanistan. Hade USA och Kina ett bära samarbete. Logistik och träning av Afganska motståndsmän.

Så synen hos gemene Kines är rätt sp postiv av USA. Det var framförallt Ryssland, England och Japan som ville eröva Kina.
Man kan säga mycket om USAs men devharvinte haft samma hemska syn som England. Churchill ville ha tillbaka colonies efter 2VK, men USA sa stopp.

Västra Kina, jag kom ihåg terrordådet i Stockholm, hag tyckte det var hemskt. Fryn ryckte på axlarna och menade det ör inget mot vad vissa muslimer gör i Kina.
Citera
2018-01-20, 02:48
Medlem
Citat:
De ökade klassklyftorna är Kinas största problem och du har helt rätt att Henan och framför allt Hebei är otrevliga områden. Fattigt, droger, skitigt och i Hebei finns det både Rysk och Koreansk maffia.
Min fru kommer själv från landet men från mellersta Kina. Fruns kultur är helt annorlunda.

Xi jobbar hårt med att minska korruption och att överföra pengar till de fattiga delarna. Xi själv jobbade på landet under kultur revolutionen

Det var Xis far sm grundade Shenzhen, på den tiden tjänade en Kines en hundradel av Hongkong och Xis far sa till Deng att stoppa flykten till Hongkong mpste jag utveckla Kanton.

Lite intressant med USA och Kinas relationer. Under 2VK kämpade USA och Kina tilllsmmans mot Japan. USA behöve Kina som allierad. Japan claimed they fought for the yellow man against White nan colonization. Det var endast Kina som slogs enot Japan.

Iallafall i slutet av 70 talet var det krig Kina oxh Vietnam. Sovjet hade livet hjälpa Vietnam, men Sovjet gjorde inget.
Under Sovjet ockupation av Afghanistan. Hade USA och Kina ett bära samarbete. Logistik och träning av Afganska motståndsmän.

Så synen hos gemene Kines är rätt sp postiv av USA. Det var framförallt Ryssland, England och Japan som ville eröva Kina.
Man kan säga mycket om USAs men devharvinte haft samma hemska syn som England. Churchill ville ha tillbaka colonies efter 2VK, men USA sa stopp.

Västra Kina, jag kom ihåg terrordådet i Stockholm, hag tyckte det var hemskt. Fryn ryckte på axlarna och menade det ör inget mot vad vissa muslimer gör i Kina.

Tack för intressanta synpunkter!

Jag läser vidare i den rapport jag just nu studerar om aktuella läget i Kina.
Mycket intressant, "Mellan raderna" läser jag att, det finns "Vissa" i kommunistiska partiledningen, som ser mycket mer positivt på USA än på Ryssland och Putin. Det finns tydligen de, som, vid en väpnad eskalering i Nordkorea, och om Ryssland skulle "Lägga sig i", hellre enar sig tillsammans med USA och Sydkorea, än att alliera sig med Ryssland, intressant, om det stämmer.

Det finns också indikationer i denna rapport jag läser, att chanserna FAKTISKT finns, att Xi och Trump skulle kunna komma överens om ett enat Korea, under en gemensam agenda och att de, de facto redan har diskuterat detta med Moon!

Undrar vad Putin skulle tycka om det scenariot, att bli överkörd och överraskad av ett enat Kina-US i denna fråga?
Senast redigerad av LEMMOR 2018-01-20 kl. 02:54.
Citera
2018-01-20, 03:25
Medlem
Nordkorea ställer helt plötsligt in det planerade organisationsmötet som skulle hållas i Sydkorea i helgen!

Ingen förklaring har ännu lämnats av Nordkorea, om, varför, man helt utan förhandsbesked ställer in.

Det ryktas även om samarbetsproblem mellan deltagare och ledare, och orsaken till dessa skulle vara stora skillnader i pedagogik och kommunikationskultur.

Vi får se vad detta står för, då någon form av besked måste komma i helgen.

www.upi.com/Top_news/World_news/2018/01/19/North-Korea-last-minute-cancels-planned-trip-to-South/5811516382998/?utm_source=sec&utm_campaign=sl&utm_medium=2
https://www.world.kbs.co.kr/english/news/news_Po_detail.htm?No=133290&id=Po
Citera
2018-01-20, 05:31
Medlem
Citat:
Nordkorea ställer helt plötsligt in det planerade organisationsmötet som skulle hållas i Sydkorea i helgen!

Ingen förklaring har ännu lämnats av Nordkorea, om, varför, man helt utan förhandsbesked ställer in.

Det ryktas även om samarbetsproblem mellan deltagare och ledare, och orsaken till dessa skulle vara stora skillnader i pedagogik och kommunikationskultur.

Vi får se vad detta står för, då någon form av besked måste komma i helgen.

www.upi.com/Top_news/World_news/2018/01/19/North-Korea-last-minute-cancels-planned-trip-to-South/5811516382998/?utm_source=sec&utm_campaign=sl&utm_medium=2
https://www.world.kbs.co.kr/english/news/news_Po_detail.htm?No=133290&id=Po

NK kör samma gamla visa, lite framsteg och sen två steg tillbaka. Det var mycket svårt för Kina att få NK att delta i 3 parts senare 6 parts samtal.
Just nu läser jag i China Daily

Från China Daily
DPRK says Korean War Armistice Agreement was null
chinadaily.com.cn
Updated:
PYONGYANG - The supreme military command of the Democratic People's Republic of Korea (DPRK) said Tuesday that the Korean War Armistice Agreement was null.
In a statement in response to planned US-South Korean military exercises, a spokesman of the Korean People's Army also said on state TV that the DPRK military would carry out more and stronger countermeasures.
The spokesman added that the DPRK has also decided to halt the work of its delegates at Panmunjom, where the two sides usually meet for communication and negotiations.
Citera
2018-01-20, 05:58
Medlem
Citat:

Mycket intressant, "Mellan raderna" läser jag att, det finns "Vissa" i kommunistiska partiledningen, som ser mycket mer positivt på USA än på Ryssland och Putin. Det finns tydligen de, som, vid en väpnad eskalering i Nordkorea, och om Ryssland skulle "Lägga sig i", hellre enar sig tillsammans med USA och Sydkorea, än att alliera sig med Ryssland, intressant, om det stämmer.

Det finns också indikationer i denna rapport jag läser, att chanserna FAKTISKT finns, att Xi och Trump skulle kunna komma överens om ett enat Korea, under en gemensam agenda och att de, de facto redan har diskuterat detta med Moon!

Undrar vad Putin skulle tycka om det scenariot, att bli överkörd och överraskad av ett enat Kina-US i denna fråga?

Under hosten 2016 hade ovade militarer fran USA och Kinas tillsammans, de sa att ovningen var for raddningsarbeten vid naturkatastrofer (skador i en stad efter jordbavning eller bombanfall ser likanda ut).
http://edition.cnn.com/2016/11/21/asia/china-us-military-drill/index.html

Under 2017 har man flera ganger sett pa CCTV documentaries av USAs militarer som tillsammans med Kina slogs mot Japan.
tex de valkanda flying tigers, en grupp kallades sig Hells Angels.

Det fanns aven Amerikanska military som slogs tillsammans med Mao. Dessa militarer fick problem med sin karriar under kommuniststracken.

Det verkar som USA inte gillade Kai Shek och fann att Maos styrkor hade store folkligt stod.

Jag tror att USA och Kina star varandra mycket nara och har gjort det sen slutet av 70talet. De har haft gemensamma fiender.
1. Sovjet/Ryssland.
2. Militanta muslimer.

Dock vill Kina undvika ett regelratt krig i Korea.
Senast redigerad av svensk0kina 2018-01-20 kl. 05:59. Anledning: felstav
Citera
2018-01-20, 07:28
Medlem
arbetets avatar
Citat:
TULSI GABBARD!

Hon citeras här i tråden, kan vara intressant med lite info om vem hon är, för Er som inte känner till henne!

Jag vill här ta tillfället i akt, att förmedla en mycket bra artikel, som är väldigt detaljerad och djuplodande över hennes historia och hennes familj och nära kontakter.

Den belyser hennes uppväxt på Amerikanska Samoa, och vars far är Samoan och modern vit.

Familjen flyttade till Hawaii tidigt.

Artikeln beskriver bakgrunden till hennes "Spirituella" uppväxt, i en famlij med ett lite "Udda" förhållande och samröre med "Hare Krishna" rörelsen och Hinduismen.

Den beskriver också hennes "Komplicerade" förhållande till sin far, också politiker, med en del uppmärksammade utspel om både homosexualitet och samkönade äktenskap, samt en del intressanta kontakter med "Spirituella - Andliga ledare eller gurus".

Tulsi bekänner sig till Hinduismen och är vegan, hon gick aldrig i "Vanlig skola" utan skolades hemma eller på informella skolor på Filippinerna.

Artikeln beskriver också hennes politiska karriär, och frivilliga tid i National Guard, med 2 turer till mellanöstern. Den berör även hennes möte med Trump och den republikanska administration och hennes uppmärksammade resa till Assad i Syrien.
(Vilken för övrigt betraktades som en katastrof)

Läs denna artikel, om Du vill ha lite bakgrund, och fördjupning över individen, Tulsi.
Den ger lite "Split-vision", och gör det kanske lättare att få en bild över vad hon vill, när hon säger det hon gör!

www.newyorker.com/magazine/2017/11/06/what-does-tulsi-gabbard-believe
Vi vet redan att det enda du kan prestera när du blir pressad är ad hominem-argument. Det vore bättre om du kunde förklara varför en militär lösning är bättre än en fredsöverenskommelse och bemöta människor i sak.
Citera
2018-01-20, 07:34
Medlem
arbetets avatar
Citat:

Citat:

Förstår inte hur man kan vara så korkade eller så beror det på att ni lever i en total filterbubbla där confirmation bias och kognitiv dissonans råder. USA:s strategi är glasklar; det gäller att bromsa Kinas och Rysslands utbredning med alla tillgängliga medel:

Military Shifts Focus to Threats by Russia and China, Not Terrorism
Citat:
The United States is switching its priority to countering Chinese and Russian military might after almost two decades of focusing on the fight against terrorism, Defense Secretary Jim Mattis said Friday, unveiling a national defense strategy that Pentagon officials say will provide a blueprint for years to come.

The new strategy echoes — on paper, if not in tone — a national security blueprint offered last month in which President Trump described rising threats to the United States from an emboldened Russia and China, as well as from what was described as rogue governments like North Korea and Iran.

https://www.nytimes.com/2018/01/19/us/politics/military-china-russia-terrorism-focus.html
Citera
2018-01-20, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Förstår inte hur man kan vara så korkade eller så beror det på att ni lever i en total filterbubbla där confirmation bias och kognitiv dissonans råder. USA:s strategi är glasklar; det gäller att bromsa Kinas och Rysslands utbredning med alla tillgängliga medel:

https://www.nytimes.com/2018/01/19/us/politics/military-china-russia-terrorism-focus.html

Du skrev att SK och USA miltärövning under NK bönder risplantering
Risplantering brukar ske 10 Maj, jag frågade dig när övningarna var. Jag hittade 2017 i Mars och Aug 2016.
Kan du vänligen sprida korrekt fakta och ej kalla andra för dumma.
Alla är välkomna men kan vi respektera varandra inlägg.

Varje regering har många olika planer för framtiden. När Stalin dog frågade USAs president sina rådgivare. Var är vår plan när Stalin dör. Det fanns ingen plan!!! Det är asnsvarslöst politik.

Jag vet att Trump var anti Kina under kampanjen, men när USA lämnade TPP han gjorde han en Kina en stor tjänst
Tack
Senast redigerad av svensk0kina 2018-01-20 kl. 08:08.
Citera
2018-01-20, 08:32
Medlem
Citat:

Och Kina kan inte göra något. USAs flotta kontrollerar alla farvatten utanför Kina. USA kan lätt ha en sjöblockad till Kina.

Det fanns en tid när Pakistsn ch Kina var vänner, men det har Xi stoppat.

I Kina pratar man mycket om den silkens vägenen. Det kunde vara ett liter svar om USA genomför sjöblockad. Öarna är mest Phiööipines som bråkar om.

Men det finns ingen kärlek mellan Ryssland och Kina.
Citera
2018-01-20, 08:41
Medlem
Citat:

I China Daily. Kina tarcdet rätt så lungt. De skriver om NK vi har samma åsikt. America great again har Kina inte samma åsikt.

While highlighting the areas of cooperation with China, US President Donald Trump also identified it as a strategic competitor when he unveiled his national security strategy on Monday.
This is not the first time Washington has defined its ties with Beijing in this way.
Former president George W. Bush also described China as a strategic competitor when he first came to office. Yet over time, Bush came to see China as a "responsible stakeholder", paving the way for years of stability in Sino-US relations.
Likewise, despite his China-bashing rhetoric on the campaign trail, Trump has changed his tune since entering the White House, expressing the wish to build "an even stronger relationship between the US and China".
This is recognition of the fait accompli, for despite their differences, their interests are increasingly interwoven, and as Trump indicated there are many areas of cooperation.
And with the Trump administration saying the strategy outlined in the speech reflects "principled realism" in addressing global threats, there is clearly room for the two sides to work more closely together, not least on issues of common concern such as the nuclear weapons program of the Democratic People's Republic of Korea.
However, that is on the one hand. On the other, with Trump promoting economic strength as being indispensable for national security, there are likely to be exacerbated frictions over trade, where the two countries are already at odds, with the US following an all-for-itself-path and China advocating further global trade and investment liberalization for the benefit of all.
It is clear that the incumbent administration feels that US is somehow being taken advantage of in trade matters, even though this likely stems from it looking back to a time that has been and gone. Trump's national security adviser H.R. McMaster has hailed the new strategy as a means to help the country reclaim the strategic confidence it had under the presidency of Ronald Reagan, saying the US had vacated a lot of competitive space in recent years.
Yet it is hard to see how the instinct to withdraw from its global leadership commitments, not least combating the real and pressing threat of climate change, will be reconciled with the inclination to make "America great again" — which suggests that we may be in for a bumpy ride.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in