2018-01-19, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du får gå längre tillbaka och det är ris som gäller även i NK (och som påpekat jag stöder inte regimen för fem öre n.b.):

Det finns gott om länkar i denna artikel:

http://www.moonofalabama.org/2017/04/the-reason-behind-north-koreas-nuclear-program-and-its-offer-to-end-it.html

Titta gärna på länken som jsg postade tidigare idag, skriven av Kinas fd vice utrikesminister. Det ger ett mycket bra sammsnfattning från Clinton till 3 parts samtal och senare 6 parts samtal. Under Bush bad USA Kina att leda samtalen. Bush var upptagen av Irak.

Clintons förstid som president var rätt bra man gjorde flera dealer med NK. Det var planerat en andea runda 1999 att Clinton skulle besöka NK, men det hände inte. En stor miss. Under 90 talet avvecklade NK gamla kärnkraftverk och Clinton gav tillstånd att bygga två nya. ABB var inblandad och Rumsfield var styrelseledamot i ABB under den tiden.

När 11e September hände. NK FN ambassadör sa sitt stöd till USA och fördömde terroristerna. Fram till dess att NK uppfyllt många av USAs villkor. Och Bush svarar med sitt tal om NK som en av tre evil countries! Inte smart.

NK ville alltid prata med USA direkt, vilket USA vägrade. Men det blev iallafall samtal.

Det står mycket mer i artikeln
Senast redigerad av svensk0kina 2018-01-19 kl. 16:12. Anledning: Miss
Citera
2018-01-19, 16:14
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Titta gärna på länken som jsg postade tidigare idag, skriven av Kinas fd vice utrikesminister. Det ger ett mycket bra sammsnfattning från Clinton till 3 parts samtal och senare 6 tals samtal. Under Bush bad USA att leda samtalen. Bush var upptagen av Irak.

Clintons förstid som president var rätt bra man gjorde flera dealer med NK. Det var planerat en andea runda 1999 att Clinton skulle besöka NK, men det hände inte. En stor miss. Under 90 talet avvecklade NK gamla kärnkraftverk och Clinton gav tillstånd att bygga två nya. ABB var inblandad och Rumsfield var styrelseledamot i ABB under den tiden.

När 11e September hände. NK FN ambassadör sa sitt stöd till USA och fördömde terroristerna. Fram till dess att NK uppfyllt många av USAs villkor. Och Bush svarar med sitt tal om NK som en av tre evil countries! Inte smart.

Det står mycket mer i artikeln
Jag har läst mycket om det och som jag postade tidigare kom Bush in på scenen och förklarade NK som en del av the Axis of Evil och därmed ruinerade åratal av diplomatiskt arbete av framförallt Clintonadministrationen:
January 29, 2002: In his State of the Union address, President Bush criticized North Korea for “arming with missiles and weapons of mass destruction, while starving its citizens.” Bush characterized North Korea, along with Iraq and Iran, as constituting an “axis of evil, arming to threaten the peace of the world.”
https://www.armscontrol.org/factsheets/dprkchron
Senast redigerad av arbetet 2018-01-19 kl. 16:19.
Citera
2018-01-19, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Oj, då stack jag onekligen ut hakan väl långt.
Åkte du till Kina för att studera språket?

Jag arbetade på ett Japankt företag i Sverige. De ville att jag skulle vara projekt ledare för en ny fabrik i Kina.
Citera
2018-01-19, 16:22
Medlem
Citat:
Jag har läst mycket om det och som jag postade tidigare kom Bush in på scenen och förklarade NK som en del av the Axis of Evil och därmed ruinerade åratal av diplomatiskt arbete av framförallt Clintonadministrationen:
January 29, 2002: In his State of the Union address, President Bush criticized North Korea for “arming with missiles and weapons of mass destruction, while starving its citizens.” Bush characterized North Korea, along with Iraq and Iran, as constituting an “axis of evil, arming to threaten the peace of the world.”
https://www.armscontrol.org/factsheets/dprkchron
[/quote]

Hur kommer vi vidare?
1 Nya samtal mellan USA och NK.
2 NK stoppar all forskning och tillverkning av nyakärnvapen. Samtidigt stoppar USA och SK allamilitärövningar och THAAD.
3 En avveckling av NK kärnvapen, på samma sätt som Urkraina gjorde. Samtidigt får NK bistånd från omvärlden.

Fatson den tredje verkar sitta säkert. Om det hade varit massflykt hade vi sett det.

Ett krig skulle förvandla Korea till en svart skog.
Citera
2018-01-19, 16:43
Medlem
arbetets avatar

Hur kommer vi vidare?
1 Nya samtal mellan USA och NK.
2 NK stoppar all forskning och tillverkning av nyakärnvapen. Samtidigt stoppar USA och SK allamilitärövningar och THAAD.
3 En avveckling av NK kärnvapen, på samma sätt som Urkraina gjorde. Samtidigt får NK bistånd från omvärlden.

Fatson den tredje verkar sitta säkert. Om det hade varit massflykt hade vi sett det.

Ett krig skulle förvandla Korea till en svart skog.[/quote]
Förslagsvis så gör man det motsatta och använder kapitalistiska verktyg för att få med Kim:

The Russia-China plan for North Korea: stability, connectivity

Moscow has been busy building agreements that would extend Eurasian connectivity eastward. The question is how to convince the DPRK to play along

http://www.atimes.com/article/russia-china-plan-north-korea-stability-connectivity/
Citera
2018-01-19, 16:57
Medlem
Ryssland ville ha hela Mongoliet och NordÖstra Kina. Den viktiga hamnstaden Dalian grundades av Ryssarna och Dalian var slutstationen av Transsiberiska järnvägen. Det var i Port Arthur ( idag en del av Dalian) som Ryssen förlorade till Japan.
Efter 2VK hade Sovjet stora trupper kvar i Kina fram till Stalins död. De lämnade tillbaka Dalian först 51

Jag litar ej på Putin och Ryssen.
Senast redigerad av svensk0kina 2018-01-19 kl. 16:59. Anledning: Fel
Citera
2018-01-19, 17:37
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ryssland ville ha hela Mongoliet och NordÖstra Kina. Den viktiga hamnstaden Dalian grundades av Ryssarna och Dalian var slutstationen av Transsiberiska järnvägen. Det var i Port Arthur ( idag en del av Dalian) som Ryssen förlorade till Japan.
Efter 2VK hade Sovjet stora trupper kvar i Kina fram till Stalins död. De lämnade tillbaka Dalian först 51

Jag litar ej på Putin och Ryssen.
Litar du mer på Trump och Jänkarna då?
Citera
2018-01-19, 17:40
Medlem
Citat:
Litar du mer på Trump och Jänkarna då?

Ja
Citera
2018-01-19, 17:43
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ja
Det skulle ju inte jag göra dock, i synnerhet inte om jag satt i Kina.
Citera
2018-01-19, 19:20
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ja
Här: du borde lyssna på kloka ord från:

Tulsi Gabbard‏
@TulsiGabbard

Citat:
We've got to understand that North Korea is holding onto these nuclear weapons because they think it is their only protection from the United States coming in and doing to them what the United States has done to so many countries throughout history.

Video i länken: https://twitter.com/TulsiGabbard/status/952715874192027648
Citera
2018-01-19, 21:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Det är en subjektiv position. Men rent objektivt verkar allt tyda på att Putin gör en korrekt analys: Kim har nått sitt strategiska mål. Han har vunnit. Detta säger inte bara Putin. Detta sade Steve Bannon dagarna innan han fick sparken av Dotard Trump och du kommer att finna en hel hög med analytiker som säger samma sak.

Kim har vunnit och som vinnare har Kim möjlighet att vara generös, så han inbjuder till dialog för att lugna sina landsmän i södra landsdelen och för att upprätta kanaler för att undvika missförstånd etc. Detta är moget och klokt säger Putin – också detta en helt korrekt analys.

Kamrat Kim Jong Un är helt enkelt en formidabel nationell ledare, också för det kommande förenade Korea, som kommer att erhålla ett allt större internationellt erkännande för sin insats för att säkra freden och stabiliteten i Korea.

Du skall dig låta omvändas i Jesu namn, som en kompis hälsar till dig. Själv säger jag. Fuck you din kommunisthora. Hoppas flera kängor sparkar på dig.
Citera
2018-01-19, 23:40
Medlem
Citat:
Det skulle ju inte jag göra dock, i synnerhet inte om jag satt i Kina.
Ryssen har tagit 2 million m2 av Kinas mark.

USA inget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in