2018-01-19, 19:38
Medlem
Amors avatar
Veckans huvudbry. Människorna i den här tråden som har sympati för Gustav. Tycker ni den här typen av människor är trevliga att umgås med i eran vardag också?
Citera
2018-01-19, 20:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJens
Tror faktiskt att folk har med lite för mycket nostalgi i sina bedömningar av tidigare säsonger. Kollar man tillbaks på dom tidiga säsongerna av farmen (Birgitta, Özcan, Blondie och naken-Janne etc.), så tror jag att nyare säsongerna håller högre kvalitet. Så även denna säsong.

Dessutom tror jag gruppdynamiken kan bli mer intressant när skogsfolket gör entré på farmen.
Jag kan ju ha dåligt minne så du får gärna berätta i vilka andra säsonger de tas emot med mat på bordet (kött) och har bl a salt med sig från starten ...
Citera
2018-01-19, 20:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
På ett sätt måste man ändå ge Gustav lite credd som den enda som står upp för sitt "gäng" de andra bara sitter och som små fegisar och inte säger ett skit, sen att han inte har världens bästa ordförråd är ju en sak.

JP, underbart att höra hans påhittade historier om de andra deltagarna och när han får mothugg springer han iväg och tjuter som ett litet barn.
Eller så är det bara Gustav som kvar i den mentala åldern när man tänker "mitt gäng" ....
Citera
2018-01-19, 20:08
Medlem
Jag tycker att Stella ha gjort en mycket bra vecka som storbonde, mycket bättre än flummaren som inte bidrog med något. Jag gillar inte hennes utseende, men hon är ändå en av dom mest sympatiska deltagarna i gänget.
Gustav är en riktig skitstövel som inte ens kan uttrycka sig på svenska (hoppas han åker ut).
Kirsti har lurat hela gänget att be bordsbön (alla nollorna gick på det, och hon vann).
Den tatuerade flummaren som gärna visar sin lågmärkestatus i krimkretsar är en patetisk nolla.
Jag skulle vilja se dessa loosers mönstrade i ett fartyg med en helt normal och krävande Båtsman. Skulle dom klara sig till nästa hamn?
Citera
2018-01-19, 20:28
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag kan ju ha dåligt minne så du får gärna berätta i vilka andra säsonger de tas emot med mat på bordet (kött) och har bl a salt med sig från starten ...

Jag delar inte din subjektiva uppfattning för vad som gör en farmen säsong bra- respektive dålig.

Hade jag varit ute efter att se svält och överlevnad hade jag absolut inte valt att se på farmen överhuvudtaget. Däremot tycker jag det kan vara kul med gruppdynamik och dokusåpa-intriger.

Hur mycket mat deltagarna tilldelas och huruvida dom får medtaga ett saltkar eller ej stör mig således inte.
Citera
2018-01-19, 20:34
Medlem
Gustav är en jävla pajas som vill framhäva att han försvarar den lilla tösen, men enda anledningen är att han tror att han ska få knulla henne, jävla patetiska människa. En sån jävel som troligtvis skulle få sig en jävla omgång om han mopsa upp sig på samma vis i vanliga fall, i programmet visste han mycket väl att produktionen skyddade honom.
Citera
2018-01-19, 20:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJens
Jag delar inte din subjektiva uppfattning för vad som gör en farmen säsong bra- respektive dålig.

Hade jag varit ute efter att se svält och överlevnad hade jag absolut inte valt att se på farmen överhuvudtaget. Däremot tycker jag det kan vara kul med gruppdynamik och dokusåpa-intriger.

Hur mycket mat deltagarna tilldelas och huruvida dom får medtaga ett saltkar eller ej stör mig således inte.
Nej, men att delta i farmen skall faktiskt handla om överlevnad utan att få saker serverade ...

Att glo på något .. självklart kräver inte det samma vilja...
Citera
2018-01-19, 22:04
Medlem
Gustav är väldigt bra castat, viktigt att ha med lite stolpskott som man kan hata, ännu roligare blir det ju när det är lite oväntat. Det är faktiskt facinerande vilken dålig självinsikt Gustav har, hoppas han vaknar upp lite och skäms när han får se sig själv på tv men skulle inte förvåna mig om han tycker att han är värsta coola och hårda killen och stolt över sin insats.

Hejar tämligen likgiltigt på Stella.

Ändå skönt att man inte blir ledsen om någon åker ut nu när Rocco redan är ute. Det är nu nästan att man hoppas att folk ska skada sig allvarligt vid duellerna, någon kanske råkar såga av sig hälsenan och får sedan en stock i huvudet när hen trillar ner efter att ha förlorat i "teknik". En annan kanske fastnar med foten under grinden och vrider sönder något och haltar resten av livet. Och blir det kunskap kanske någon får provsmaka något man råkar vara allergisk mot där halsen svullnar upp kraftigt och man får andnöd. Plus svullet ansikte och massa röda prickar över hela kroppen. Om de någonsin lyckas bygga en kohage kan ju också någon ko löpa amok och trampa ner någon. Borde även finnas gott om huggormar på farmen, kanske någon är allergisk?

EDIT: Finns ju även stor chans att folk brinner inne.
Citera
2018-01-19, 23:25
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Grejen är väl den att när du ser dylik föda på bordet den första dagen så såg de flesta av deltagarna mest stirriga ut. Några kanske hade förväntat sig ett paket inslaget köttfärs, vad vet jag? Å läppmojjsen vet jag inte hur den förhåller sig, Min teori är att Stella tuff-tuff försöker blåsa oss tittare, knappast nåt grisfett.

Funderingar över söndagen : Kristi köksbrud, aka dubbeltungan är inmålad i ett hörn i och med att det blivit två så starka grupperingar. JP förstärker det i Kristis antiklubb ;det här e va hon tycker om dig", till Stella som för närvarande nog ska anses vara den mest sansade. Kristi slutar då laga mat. Varför ? Ingen aning, men inte e det långsiktigt tänkande.

Njaej Kristi kommer nog välja Dabba-Dee på söndag , V6an är det lättaste bytet självklart, men efter det e hon frilansande. .....
Citera
2018-01-20, 00:37
Medlem
Superpolicemans avatar
Vanligtvis så brukar jag ligga och tänka på sex när jag ska sova men den senaste veckan så tänker jag på saker som att köra en vässad pinne genom ögat på Gustav och vispa runt eller att sätta ett vedträ på tvären i käften på honom och sen stampa till.
Citera
2018-01-20, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superpoliceman
Vanligtvis så brukar jag ligga och tänka på sex när jag ska sova men den senaste veckan så tänker jag på saker som att köra en vässad pinne genom ögat på Gustav och vispa runt eller att sätta ett vedträ på tvären i käften på honom och sen stampa till.

Och där fick vi det slutgiltiga beviset på att dokusåpor är rent skadligt för människor 😁
Citera
2018-01-20, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Veckans huvudbry. Människorna i den här tråden som har sympati för Gustav. Tycker ni den här typen av människor är trevliga att umgås med i eran vardag också?

Vem av idioterna skulle du umgås med i din vardag? 😂😂😂 Fattar du inte att detta är redigerad tv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in