Citat:
Ursprungligen postat av
TAD2
Hur skulle mannen kunnat tvinga till påskrift om mamman var emot? Kvinnan skulle bara vinna på att inte skriva på om hon var emot. Antingen överväger mannen att inte genomföra det om det ser ut som att han är ensam mördare och alla överlever eller så blir slutresultatet detsamma, dvs alla dör (men med endast mannens påskrift).
Jag ser vad du säger, men jag vill ändå spekulera kring scenariot att, om nu mamman var djupt deprimerad så kan det inte vara alltför svårt för en partner att kanske övertyga om att det bästa beslutet är att alla i familjen dör tillsammans. Vad en deprimerad person går med på, och tar för beslut är definitivt inte detsamma som en levnadsglad person skulle besluta.
Tänk om pappan redan hade tagit livet av döttrarna då? Om han var manipulativ så kan han ju ha fått sin fru att "inse" att detta var det bästa för alla, och att de skulle efterlämna ett brev som visar att de båda var lika delaktiga i detta beslut.
Vi kommer aldrig att få veta antar jag och jag tycker att det finns flera olika versioner som kan vara möjliga.