2018-01-19, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RundaArkivet
Jag vill tro detsamma, på teorin att föräldrarna älskade sina barn så mycket att de önskade följa med sina barn i ödet. Oskiljaktiga. Det motsatta skulle innebära en betydligt allvarligare sjukdom hos föräldrarna. Future will tell. Psykologer kommer troligen stå i kö för att studera detta case. Dock too late för dessa barn men kanske kan något göras för familjer i samma situation oavsett diagnos. Frågan om aktiv dödshjälp blir ev aktuell att diskutera. Dansar barnen i poolen ett halvår innan, ser fram emot gymnasiet och handlar i affären dagarna innan så tycker jag dock inte föräldrarna äger rätt att terminera liv! En annan sak om livet är ett paket. Med respekt för att vi inte vet omständigheterna förutom att föräldrarna verkar ha upplevt något värt att terminerna fyra liv. Det kan vi inte förstå vi som fortfarande är kvar. Vilka värderingar hade de? Vilka värderingar i miljön påverkade dem? Vilken hjälp erbjöds eller accepterade de? RIP.

En lärare ringde på dörren 9 januari. Barnen skulle få utbildning. Var livet slut då?
Citera
2018-01-19, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Nej det tror inte jag heller. Men varför inte liksom? När man ändå vill tillägna sina barn en bok? Vill man inte att den ska bli så spridd och nyttig för allmänheten som möjligt?

Visst, den kanske hade ett tillämpningsområde.
Citera
2018-01-19, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Mycket spekulationer blir det, jag addar med en till:

Föräldrarna, kan mycket väl båda, varit lite inom autist-spektrat, inte helt ovanligt för t.ex. jurister......

Om så var, blir det gemensamma beslutet för dom helt begripligt, det var rationellt i deras ögon, för de flesta förblir det obegripligt!

Detta är bara en i mängden av spekulationer i ivern att få en förklaring till att två föräldrar tar ett så drastiskt och onyanserat beslut.

Inte omöjligt.
De kan också båda ha varit bipolära, det kan inte alls vara bra om dom i så fall hamnat i svacka samtidigt.

Någon nämnde Münchhausen - om det är så att det är en diffus diagnos så ökar risken för att förgiftning var orsak till barnens sjukdomar. Jag antar att detta finns med som en möjlighet i utredningen.

Men gissningsvis så handlar det om någon genetisk sjukdom, kanske med dödlig utgång, som orsakar trötthetssyndrom.

Diffus diagnos utan genetisk sjukdom känns osannolikt, eftersom om diagnosen inte satts med 100% säkerhet så borde det funnits hopp för föräldrarna att klamra sig fast vid.

Någon som vet om det finns typfel i husen för området?
Tänker på att skadliga emissioner av mögel/syllimpregnering kan få folk att må dåligt på olika sätt.
Jag ska ta mig en titt på hustypen ifall det finns hemnetinfo på adressen på nätet.
Citera
2018-01-19, 22:12
Medlem
NygammalValss avatar
Rektor, skolsköterska och kurator - samtliga skolpersonal - har ett mycket stort ansvar i dessa två barnamord. Hoppas alla av dem får sparken. Jag är övertygad om att samtliga får ett helvete på jobbet framledes. Med all rätt.

Feg, oduglig skolpersoanl med beröringsskräck och överslätande attityder. Totalt inkompetenta.Åt helvete med dessa kärringar.
Citera
2018-01-19, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Fel man kan hämta ut preventivmedel långt innan 15 år.
Ja det kan man, socialstyrelsen gav enbart ut information om hur man inom expertgruppen ansåg, och på samma sätt så är det ytterst alltid läkaren som har medicinskt ansvar som avgör om patienten är tillräckligt mogen att fatta eget beslut om dessa saker.

Har du möjligen aspergers? Jag beundrar stelheten i dina resonemang, de är verkligen beundransvärt lika en personer med asperger.
Citera
2018-01-19, 22:13
Medlem
Koppykatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagelidetbla
Svar till Koppykatt
1. Video med mördaren Oskar Henkow hittar du om du söker på hans namn och går till fliken video. Där ser du en video som är 23.08 lång, fungerar dock ej på alla webbläsare
2. Jag har kommit i kontakt med mörderskan Hanna Brenton i samband med hennes yrkesutövning på Ernst&Young (numera EY)
3. Har inte någon uppgift om de var engagerade i Scientologerna

Tack ska du ha för svar!

Skriv gärna mer om hur du uppfattade Hanna som person!
Citera
2018-01-19, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
hur många som helst, googla på "familicide"
Att det finns åtskilliga exempel på att en hel familj mördas av en familjemedlem (”familicide”) känner jag förstås till, men frågan gällde hur vanligt det är att BÅDA föräldrarna i samförstånd mördar sina barn.
Citera
2018-01-19, 22:16
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gixanlixan
1. Min källa är inte desinformerad. Min källa har sett kropparna så som dom blev funna med egna ögon men vill dock inte dela med sig mer om hur kropparna ser ut, däremot har källan bekräftat att det inte varit stökigt.
2. Hur menar du att jah svävar på målet?

Jag bekräftar i mina inlägg igår att mannen hittats hängd och att barnen och mamman hittats i sina sängar. Jag bekräftar även att man har efterlämnat ett slags avsked med förklaring om vad som skett. Sedan om det är en video eller ett brev har jag inte bekräftat men det har polisen själv bekräftat idag.
Då det inte finns så många som befann sig i huset med samma info som min källa, så finns det mycket stor risk att jag röjer denna och gör jag det riskerar källan att förlora sitt jobb då det är enkelt att spåra fram vem det är som har läckt.
Jag har aldrig ifrågasatt uppgiften att det hittats ett avsked med förklaring. Tog du upp det?
Däremot har jag ifrågasatt att föräldrarna skulle ha gjort detta i samförstånd. Och det gör jag ännu, trots polisens nya uttalande.
Det som jag ifrågasatte i dina inlägg igår var uppgiften att "pappan hittats hängd och de andra nerbäddade i sina sängar". Det var därför jag skrev det tre gånger i inlägget som du citerar här. Och det har mig veterligt inte bekräftats från något officiellt håll. Tvärtom säger polisen att de ännu inte vet vad som orsakat deras död.
Angående att du svävade på målet så menar jag bara att om pappan hittats hängd, så är det rätt uppenbart att han är mördaren. Du skrev att man inte visste vem som var mördaren.
Men nå, nu finns det möjligen två som har tagit på sig morden. Det kanske ändå är så enkelt, eller komplicerat om man vill, att pappan verkligen har hittats hängd men polisen trots det är osäker på vem som de facto mördat barnen.
Citera
2018-01-19, 22:17
Medlem
MelTorments avatar
Statussökandet och karriären var tydligen det enda som gav mening i de här människornas liv. Man undrar ju exakt hur jävla grav deras narcissism bör ha varit?
Citera
2018-01-19, 22:18
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
Trailern till Unrest-dokumentären, säger det mesta om ME/CFS på 2 minuter: https://www.youtube.com/watch?v=JvK5s9BNLzA
Hur säkert är det att barnen ska ha haft ME/CFS? Jag har nämligen hört ryktesvägen att det ska handla om den andra sjukdomen som tagits upp i tråden, narkolepsi, och då en svår form av narkolepsi. Och det är ju i grunden en autoimmun sjukdom som inte låter sig botas i första taget. Min källa är en anhörig till en person som jobbar inom polisväsendet men som inte arbetar med just detta specifika fallet. Det är alltså ingen helt tillförlitlig källa. Men jag tycker att pusselbitarna faller bättre på plats om flickorna led av narkolepsi. Det kan vara en ruskigt plågsam sjukdom med mardrömslika paralyser. Inte heller går det att hoppas på bättring i närtid.
Senast redigerad av ReedMe 2018-01-19 kl. 22:22.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Visst, den kanske hade ett tillämpningsområde.
Ja den kunde haft det. Om den hade varit seriöst skriven. Det är det som är så förbluffande, hur ett akademiskt proffs, blivande professor, skriver ett sådant taffligt verk och att det ska ta 5 år att färdigställa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Att döma av brevet så skulle flickorna enligt föräldrarna bli så väldigt sjuka och lida resten av livet? Hur kommer det sig då att ingen annan vetat om detta och inte minst läkarvetenskapen? Föräldrarna har alltså vetat mer om denna sjukdom än skolsköterska, kurator, och deras läkare och den samlade vetenskapen. Är inte det märkligt?

Nej, jag tolkar alla de intervjuer med experter och rektorer och deras lärare att verkligen inget har motiverat denna utgång.

Du har fortfarande inte förstått att dom har sekretess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in