Citat:
Ursprungligen postat av
Whyback
Mycket spekulationer blir det, jag addar med en till:
Föräldrarna, kan mycket väl båda, varit lite inom autist-spektrat, inte helt ovanligt för t.ex. jurister......
Om så var, blir det gemensamma beslutet för dom helt begripligt, det var rationellt i deras ögon, för de flesta förblir det obegripligt!
Detta är bara en i mängden av spekulationer i ivern att få en förklaring till att två föräldrar tar ett så drastiskt och onyanserat beslut.
Inte omöjligt.
De kan också båda ha varit bipolära, det kan inte alls vara bra om dom i så fall hamnat i svacka samtidigt.
Någon nämnde Münchhausen - om det är så att det är en diffus diagnos så ökar risken för att förgiftning var orsak till barnens sjukdomar. Jag antar att detta finns med som en möjlighet i utredningen.
Men gissningsvis så handlar det om någon genetisk sjukdom, kanske med dödlig utgång, som orsakar trötthetssyndrom.
Diffus diagnos utan genetisk sjukdom känns osannolikt, eftersom om diagnosen inte satts med 100% säkerhet så borde det funnits hopp för föräldrarna att klamra sig fast vid.
Någon som vet om det finns typfel i husen för området?
Tänker på att skadliga emissioner av mögel/syllimpregnering kan få folk att må dåligt på olika sätt.
Jag ska ta mig en titt på hustypen ifall det finns hemnetinfo på adressen på nätet.