2018-01-19, 21:52
Medlem
SchwedenFreunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Enligt vad jag tror visste man sjukdomen långt innan de möjligen skulle vaccinerats.

Hittade denna link om Gradasil http://www.lifezone.se/barn-2/40969/
Citera
2018-01-19, 21:53
Medlem
Svar till Koppykatt
1. Video med mördaren Oskar Henkow hittar du om du söker på hans namn och går till fliken video. Där ser du en video som är 23.08 lång, fungerar dock ej på alla webbläsare
2. Jag har kommit i kontakt med mörderskan Hanna Brenton i samband med hennes yrkesutövning på Ernst&Young (numera EY)
3. Har inte någon uppgift om de var engagerade i Scientologerna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brota
I många länder som exelpelvis Japan och USA är man skeptiska mot detta vaccin. USAs president har dessutom uttalat en hel del skarpa ord mot vaccinlobbyn och vaccinhetsen som råder i samhället. Han är dollarmiljardär och världens mäktigaste man. Det finns oerhört mycket forskning som visar att dollarmiljardärer är bland de smartaste på denna planet (exempel). Dollarmiljardärer har en otroligt mycket högre iq än snittet och Donald Trump är inte bara dollarmiljardär utan även USAs president. Trump har så komplexa tankar att vi vanligt folk knappt kan föreställa oss hur begåvad han är. När Trump säger något så väljer jag att tro på detta.

Återigen, det är osannolikt att föräldrarna låtit vaccinera 11-åringen om de misstänkt Gardasil som orsak till 14-åringens problem. Glöm detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nej, dom skrev bara på bägge två så det är säkert inga garantier.

Kan naturligtvis fejkas i efterhand av den skyldige föräldern.
Citera
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Jag vill återigen påpeka att det viktigaste att avgöra kring barmhärtighetsmorden är inte om flickorna led så mycket att det var motiverat. Det enda som är relevant är om föräldrarna ansåg det, och det gjorde de. Så diskussionen kring verklig och upplevd situation är inte fruktbar.
Viktigt för vad? För att avgöra om det är ett barmhärtighetsmord? Så alla mord där mördaren uppfattar det som att denne gör en god handling i att avsluta ett föreställt lidande hos en person kan beskrivas som barmhärtighetsmord?
Senast redigerad av lakritc 2018-01-19 kl. 21:56.
Citera
2018-01-19, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det är lite märkligt. Någon påstod att hon inte ville synas på grund av sitt arbete, men det är ju verkligen inget starkt skäl i det här fallet.
Hon påstods av en kollega se ganska bra ut, med platinablont halvlångt hår. Men det verkar i alla fall som att hon har undvikit kameror och inte velat synas på bild. I dag med sociala medier brukar det inte vara svårt att hitta åtskilliga bilder på folk och hon var ju inte lastgammal heller.

Jag håller med dig.

Jag har många släktingar och vänner som heller inte gillar att synas men det är sannerligen inte svårt att hitta bilder på dom om man gör sökningar.
Citera
2018-01-19, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Nej mina barn tror inte heller att jag kommer att mörda dem. Är det sensation eller?! Livet kan vara svårt? Ja men då gör man väl något åt saken? Förklaringen är att denna familj var psykiskt sjuka på ett eller annat sätt. Det finns ingen annan förklaring. Man mördar inte sina barn för att de är "sjuka". Och hur "sjuka" var de egentligen, när de springer runt på stan, och skolan har planerat för återgång till reguljära studier?

Jag skriver ju precis så; att det INTE är så enkelt att barnen mördades för att de var sjuka. Förresten, att söka hjälp är inte så lätt eller självklart som det låter. Om man tror att allt är hopplöst finns det ingen anledning att söka hjälp.
Mitt tips: Läs inte mitt inlägg om du inte tänker läsa hela.
Citera
2018-01-19, 21:55
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calvary
Kan naturligtvis fejkas i efterhand av den skyldige föräldern.

Sorry polisen är rätt säkra på den punkten. Teknisk undersökning och förhör med 50 tal personer runt familjen och NFC kan säkert klargöra en del på den punkten. Finns ingen anledning egentligen att tvivla på det.
Citera
2018-01-19, 21:58
Medlem
SmartSkalles avatar
Frågor är:
1. Var föräldrarna/mördarna med i någon religiös sekt ?
2. Vilken sjukdom led barnen av ?
Alltså, vilken diagnos fanns på barnen från läkare ?
Var dom dödsdömda, innebar deras diffusa "sjukdom" döden inom kort och att det var därför som föräldrarna mördade dem i förtid ?
"Trötthetssymptom" som påtalats här är ingen sjukdom, snarare känns det som ett påhitt från föräldrarna för att styra barnen i sin egen riktning.
Att mörda sina barn känns helt enkelt religiöst sektmässigt.
Själv har jag två kids, att ens tänka tanken att mörda dessa i "förtid" är sjukt.
Barnen ska leva tills de dör, så och jag.
Synd om barnen att ha blivit till av sådana föräldrar.
Citera
2018-01-19, 21:58
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RundaArkivet
Jag vill tro detsamma, på teorin att föräldrarna älskade sina barn så mycket att de önskade följa med sina barn i ödet. Oskiljaktiga. Det motsatta skulle innebära en betydligt allvarligare sjukdom hos föräldrarna. Future will tell. Psykologer kommer troligen stå i kö för att studera detta case. Dock too late för dessa barn men kanske kan något göras för familjer i samma situation oavsett diagnos. Frågan om aktiv dödshjälp blir ev aktuell att diskutera. Dansar barnen i poolen ett halvår innan, ser fram emot gymnasiet och handlar i affären dagarna innan så tycker jag dock inte föräldrarna äger rätt att terminera liv! En annan sak om livet är ett paket. Med respekt för att vi inte vet omständigheterna förutom att föräldrarna verkar ha upplevt något värt att terminerna fyra liv. Det kan vi inte förstå vi som fortfarande är kvar. Vilka värderingar hade de? Vilka värderingar i miljön påverkade dem? Vilken hjälp erbjöds eller accepterade de? RIP.

Som dom flesta hade föräldrarna sökt information här på Flashback. Dom stötte på ordet "terminera".
Vi vet alla resultatet....... So lång
Citera
2018-01-19, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Man brukar säga 15-16 år för preventivmedel (medicinsk myndighetsålder) och lägre vid allvarligare sjukdom. 16 år vid normala ingrepp/medicineringar.
Nu gör du det igen. Uttrycker dig självklart om saker du inte har en aning om. Vadå "man brukar säga"? Vem brukar säga det? Har du barn själv? - det finns ingen åldersgräns för p-piller. Så från att tjejen kan bli gravid, så får man förskriva preventivmedel. Det finns inget som heter medicinsk myndighetsålder. HELVETE! Skärp dig nu Scheele.
Citera
2018-01-19, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Viktigt för vad? För att avgöra om det är ett barmhärtighetsmord? Så alla mord där mördaren uppfattar det som att denne gör en god handling i att avsluta någons lidande kan beskrivas som barmhärtighetsmord?
För att klassifiera motivet vetenskapligt, men givetvis även för att förstå. Detta fall är extremt ovanligt i det att föräldrarna var i samförstånd, en annan sak som står ut är att barmhärtighetsmotivet är möjligt att förstå även eftersom det sannolikt inte enbart är en upplevd vinklad verklighetsuppfattning utan mer förståeligt även i en vidare krets än enbart ena förälderns tillvaro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in