2018-01-19, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Både pappan och mamman arbetade som vanligt fram till jul enligt respektive arbetsgivare. Sen om någon av dem jobbade halvtid vet vi inte. Det har även framkommit att barnen var själva hemma ibland. Vad gäller ekonomin, familjen hade god ekonomi.

"vet vi inte"? Du menar nog -vet jag inte. Backa lite och läs noggrannare.
Citera
2018-01-19, 20:57
Medlem
Koppykatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Mer från Expressen:
Det fanns de som anade att något inte stod rätt till.

En rektor som beskriver en familj i ”djup kris”.

En kollega som slogs av sorgen i pappans ögon vid deras sista möte.

Kollegan var inblandad i utvärderingen av pappans ansökan om att bli professor.

Hans enda yrkesmässiga svaghet var, enligt samma kollega, att han ”prioriterade sin sjuka dotter framför allt annat och därför behövde ställa in det ena engagemanget efter det andra.”

LÄS MER: Föräldrarna överens – om att döda sina barn

24 november godkändes pappans ansökan om att minska sin arbetstid med tio procent fram till nyårsafton 2018. I ansökan, som Kvällsposten tagit del av, anger han: ”Pga främst privat livssituation.”

Den 9 januari var han inbokad på en konferens i Skåne.

Det översta är gamla uppgifter.

Datumet som pappan anger - tom nyårsafton 2018 talar nog sitt tydliga språk att morden var planerade åtminstone från hans sida.
Citera
Medlem
Inte ens Pengar och framgång går att köpa glädje och hälsa. Från Expressen:

”Framgångsrika. Uppskattade.

Pappan: Lysande karriär inom sitt akademiska fält – på vippen att få sin efterlängtade professur.

Mamman: Juridiken var hennes yrkesbana. Närmaste chefen beskriver henne som ”väldigt omtyckt och kompetent.” När hon sökte jobbet som skulle bli hennes sista skrev hon: ”…en arbetsplats som erbjuder möjlighet till både lärande, stimulerande arbetsuppgifter och frihet tilltalar mig.”

I personalakten, som Kvällsposten tagit del av, haglar lovorden.

”NN har varit mycket värdefull för vår organisation och vi lämnar de allra bästa rekommendationer”, skriver en tidigare arbetsgivare.”
Citera
Medlem
Hanna Brenton var ett offer för facebook sjukan. En hint får ni om ni följer hennes "vänner" som lägger upp sina "lyckliga" liv. Själv satt hon där med två uttråkade ungar och en man som bara tänkte moms moms och åter moms - va fan lägger man upp då på fejan? Att Oskar Brenton var en knastertorr person kan ni själva bekräfta om ni orkar med att läsa hans "saga" om moms tillägnad sina älskade döttrar (så älskade att han kunde mörda dem). Eller se på videon där han föreläser, satan i gatan en sådan självgod person med total brist på ödmjukhet. Ödmjukhet var inte heller något som kännetecknade Hanna, personer som kom i kontakt med henne kan vittna om hennes känslokyla och elitistiska människosyn. Måste vara fruktansvärt för de som stod nära Oskar och Hanna att inte bara ha kännt/varit släkt med en mördare utan två stycken. Måste pendla mellan förtvivlan, ilska, resignation och sorg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Vänta o se, det kommer fram förr eller senare.
Det lär det göra. Flera filmer på G: Tova-fallet, Kim Wall och detta.
Citera
2018-01-19, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koppykatt
https://www.expressen.se/kvallsposten/framgangsrika-parets-liv-fore-mordbeslutet/

Enligt Expressenreportens rapport så är inte brevet färdiganalyserat, vilket jag heller inte tror att de har hunnit med.
Öht pågår mordutredning fortsatt, men om de kommer uttala sig mer från polisen tycks ytterst oklart då presstalespersonen i en annan intervju sade bestämt att det inte kommer fler pressmeddelanden.

Övrigt så har endast rektor, kurator, sjuksköterska och lärare beslutat om hemundeevisningen. Alltså alla professioner utan tillräcklig kompetens för att avgöra behandling och åtgärder för så påstått svårt sjuka som flickorna.
Nämns inget om underlag från vare sig läkare, socialnämnd eller psykiatri som borde varit fallet i och med krisbegreppet man använder sig av.

Total skandal

Ja, onekligen är den en skandal utan dess like. Skolorna som har gett tillstånd till hemundervisning borde stängas ner av Skolinspektionen.
Citera
2018-01-19, 20:59
Medlem
Tammers avatar
Vad led barnen av för sjukdom? Eftersom föräldrarna ansåg att ingen möjlighet till tillfrisknande fanns undrar man ju?
Citera
Medlem
Sesamdamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Varför skulle någon som tar livet av sig göra allt detta besvär?

Allt detta besvär? Är väl bara att skriva några rader och två namn som tar max 5 minuter. För att pappan kanske inte ville lämna ett stort svart moln över sin sida av släkten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koppykatt
Det översta är gamla uppgifter.

Datumet som pappan anger - tom nyårsafton 2018 talar nog sitt tydliga språk att morden var planerade åtminstone från hans sida.
Såg att de översta kom med som är gammalt.
Det tror jag med att det var. Jag tippar på den 6/1 om jag nu ska gissa.
Citera
2018-01-19, 21:00
Medlem
Efter lite omtanke tror jag att det är pappan som har iscensatt allt och skrivit under sin hustrus namn på självmordsbrevet. Jag tror inte alls hon var med på det här. Det är en biologisk omöjlighet att mamman skulle vilja ta livet av dina döttrar.

Allt det här luktar så sjukt unket.
Citera
2018-01-19, 21:01
Medlem
BarbaBeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhate
va what? WHAT? Har det varit ett nytt sektmöte nu som jag har missat? Var du inte en av de mer förstååående innan i tråden?

Denna tråden alltså

Nu måste jag gå in och försvara Picasso lite... Jag tolkar det som att han inte finner några ord för det ofattbara som hänt... Liksom många andra...
Citera
2018-01-19, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja, det har jag också reflekterat över. Missunnsamheten och attacker som verkat hätskare pga utbildning, arbete, förmodade pengar osv.

Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Inte ens Pengar och framgång går att köpa glädje och hälsa. Från Expressen:

”Framgångsrika. Uppskattade.

Pappan: Lysande karriär inom sitt akademiska fält – på vippen att få sin efterlängtade professur.

Mamman: Juridiken var hennes yrkesbana. Närmaste chefen beskriver henne som ”väldigt omtyckt och kompetent.” När hon sökte jobbet som skulle bli hennes sista skrev hon: ”…en arbetsplats som erbjuder möjlighet till både lärande, stimulerande arbetsuppgifter och frihet tilltalar mig.”
Är det inte så att "vanligt folk" har större krav på akademiker som är chefer, har hög inkomst och har gjort karriär? Kan man inte förvänta sig att man då åtminstone ska klara av att leva efter samma regler som folket i allmänhet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in