2018-01-19, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Dessutom så står det ingenting om mammans arbetstider.

Nej, det är uppgifter som kommit via PM.

"Min mor jobbade (nybliven pensionär) på Skatteverket i Malmö på Storföretagsektionen där även Hanna Henkow jobbade 2 dagar i veckan som skattejurist/revisor eller liknande (osäker på titel). Mer än så vet jag inte och inte min mor heller då de inte kände varandra alls."

Inlägg #4588
Citera
2018-01-19, 19:43
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Jag tror fortfarande det finns något utlösande den senaste tiden. Någon händelse som varit viktig för att ett sådant ofattbart beslut skulle tas.
En händelse var en konferens där fadern skulle vara en presentatör och "key-note paper". Denna hölls 9/1, dagen då familjen hittades. Behöver inte vara något samband, men lägger nog på stress i en redan jobbig situation.

http://henkow.se/activitiesandpublications.html
Citera
2018-01-19, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Blåser kappan?
Ditt inlägg ”
Man behöver inte lida av en DÖDLIG sjukdom för att situationen skall vara hopplös. De kan ha ansett att någon större glädje av livet inte kommer familjen till del. Själv vet jag att livsglädje har med en själv att göra. Den kommer inifrån. Fadern kände kanske inte nån livsglädje längre. Han såg hur döttrarna mådde pga sin situation - att alltid vara trötta, att bara ha små glimtar av glädje. Om knappt alls. Han kanske hade en idé vad de led av, läste på, och trodde sig begripa att detta går bara utför. Varför då inte bespara familjen enorm livssorg under många år framåt?”

Varför försvarar du pappan hela tiden? Om detta vore en naturlig reaktion borde många föräldrar döda sina (riktigt) sjuka barn.
Citera
2018-01-19, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
"Föräldrarnas sista budskap: Vår framtid är så meningslös att vi tar våra döttrars liv och sedan våra egna."
Så sorgligt.

Ja det är mycket tragiskt för barnen men de vidriga narcissistiska föräldrarna ska brinna i helvetet för vad de egoistiska svinen har gjort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossian.allvetaren
De studier du möjligtvis hänvisar till är kritiserade och innehåller många svagheter och inget jag vill diskutera på detta forum med någon som saknar kritiskt tänkande!

Flickor över hela världen vittnar om horribla biverkningar efter Gardasil. Det är ett faktum! I vårt grannland Danmark pågår en intensiv och infekterad debatt om detta kontroversiella vaccin som dessutom ökar din risk för cancer, ifall du skulle råka vara koloniserad med just de virusstammar som vaccinet skall skydda mot. Tillverkarna gör ingen hemlighet utav det; det är alltså en stark kontraindikation!

Ge mig gärna en källa på det då jag har anhöriga(ja mer än 1 person i "tjocka" släkten) med ME-diagnosen. SÅ känner mig ganska så insatt redan.
Citera
Medlem
Var de involverade i Scientologikyrkan med deras kontroll på sina medlemmar så har ju detta spelat en stor roll i familjens liv. För det första så betala medlemmarna stora summor pengar för att gå de kurser som man som medlem är tvungen att gå för att vara en renlärig Scientolog.
Det finns rejält förmögna personer som blivit barskrapade av dem.
Dessutom hjärntvättar de sina medlemmar så de kan bli psykiskt sjuka (jämför Ted Gärdestad och hur han blev efter sin "frälsning" även om det inte var Scientologerna han var lärjunge till).
Har Scientologkyrkan fått sitt grepp om någon så släpper de aldrig taget.
Kan i varje fall vara en del av anledningen att de höll sig för sig själva och den dåliga livskvaliten etc.
Scientologiikyrkan vill ju inte heller att deras medlemmar skall ha kontakt med släktingar utan vill avskärma dem från alla förutom kyrkans egna medlemmar.
ME vid sju års ålder låter väldigt underligt även om jag vet att det finns barn med ME - jag tror det fanns andra orsaker till att de ville påskina att barnen var dödssjuka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Är det då inte väldigt konstigt att modern (HB) inte raderat sina profiler?
Och inte barnen heller.

Det verkar hon gjort, väldigt effektivt dessutom. Finns inte många spår efter flickorna heller. Vad har du hittat?
Citera
2018-01-19, 19:46
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Avundsjukan flödar ser jag. Patetiskt så många som klandrar på en familj med bra inkomst o utbildning. Ni har komplex och är missunnsamma. Någon skrev anställa vård i hemmet för de hade de råd med. Varför skulle de betala för vård när ingen annan gör det. De har betalt mer skatt än många här inne. Äckliga kommentarer. Nej skolan skulle anmäla om de ansåg att det var fara.

Ja, det har jag också reflekterat över. Missunnsamheten och attacker som verkat hätskare pga utbildning, arbete, förmodade pengar osv.
Citera
2018-01-19, 19:47
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Hur vanligt är det med hemundervisning egentligen? På grundskolan och gymnasieskolan jag gick på hade man "speciella" klasser med barn som var funktionshindrade/sjuka. Jag trodde hemundervisning i princip inte existerade i Sverige och att det krävs något extra för att få tillstånd för att hemskola sina barn?

I Sverige har ju tidigare judiska organisationer och kristna sekter drivit Skolinspektionen till domstol för att man inte har fått tillstånd att hemskola sina barn.

Det är något som luktar ruttet i hela den här historian. När barnen inte ens hade en fastställt diagnos, hur kan de då få tillåtelse till hemundervisning?
Det var skolan som stod för hemundervisningen. Det var alltså inte vårdnadshavarna som undervisade barnen. De stod enbart för avslutandet av insatsen och mördandet.

Någon med inblick i fallet skrev tidigare i tråden att deras läkare sagt att det inte riktigt gick att ställa en diagnos på barnen.
Senast redigerad av Geggamoja 2018-01-19 kl. 19:48. Anledning: fel
Citera
2018-01-19, 19:48
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
En händelse var en konferens där fadern skulle vara en presentatör och "key-note paper". Denna hölls 9/1, dagen då familjen hittades. Behöver inte vara något samband, men lägger nog på stress i en redan jobbig situation.

http://henkow.se/activitiesandpublications.html

Nej, det tror jag inte var någon stor grej för honom alls. En liten konferens på hemmaplan. Han verkade vara en van talare och ser man till hans CV har han haft stora internationella åtaganden.
Citera
2018-01-19, 19:48
Medlem
Dessa två föräldrar ansåg barnens liv meningslöst och därför avslutade deras liv. Vilket jävla... ... jag har fan inga ord.
Citera
2018-01-19, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Dessa två föräldrar ansåg barnens liv meningslöst och därför avslutade deras liv. Vilket jävla... ... jag har fan inga ord.

Okej, sätt du ord på det då? Vet du något som vi andra inte känner till, eller?
Vad har utlöst denna tragedi menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in