2018-01-19, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celtico
Varför handlar du under ett ras när ingen pos nyhet har kommit fram?

Lol, varför inte köpa till extrem rea när inga negativa nyheter har kommit?
2018-01-19, 19:31
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celtico
Varför handlar du under ett ras när ingen pos nyhet har kommit fram?

Ptja, ETH t.ex. gick ju uppåt trots att BTC rasade. Vissa valutor köpte jag nog för tidigt, men det jämnar ut sig så småningom.
2018-01-19, 19:40
Medlem
Celticos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sado
Ptja, ETH t.ex. gick ju uppåt trots att BTC rasade. Vissa valutor köpte jag nog för tidigt, men det jämnar ut sig så småningom.

Skulle väntat till slutet av månaden, feb kan bli en liten boom, pga retail investeringarna som sålde under jul/nyår.
2018-01-19, 19:53
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagser
Jag vet att bitcoin används av kriminella kretsar/krokar för narkotika/vapen/och andra illegala aktiviteter...
Världen i ett nötskal för er som inte vill eller kan förstå...

Mmm, jag har hört att dollarn används till samma aktiviteter. Kanske ska lägga ner den också.
2018-01-19, 20:14
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersheriffen
Vad är de för "fundamentala faktorer" du pratar om?

Om du frågar det (satt inom citat-tecken) så rekommenderar jag att du läser på lite om handel innan du gör ditt första köp, oavsett om det handlar om Bitcoins eller aktier
2018-01-19, 20:28
Medlem
Hexen666s avatar
Risken är stor för en till våg nedåt inom en vecka om man analyserar kurvan rent tekniskt. Targets: 8500 eller 5500

Bara så ni vet, så det kan vara en god ide att vänta lite med att köpa, lagom till löning
2018-01-19, 20:32
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Risken är stor för en till våg nedåt inom en vecka om man analyserar kurvan rent tekniskt. Targets: 8500 eller 5500

Bara så ni vet, så det kan vara en god ide att vänta lite med att köpa, lagom till löning

Exakt, jag planerar till att vänta till lönen kommer den 25:e. Hoppas ingen positiv nyheter kommer innan dess.
2018-01-19, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Om du frågar det (satt inom citat-tecken) så rekommenderar jag att du läser på lite om handel innan du gör ditt första köp, oavsett om det handlar om Bitcoins eller aktier

lol... kan du inte bara förklara istället för att leka smartass. Varför kan man inte kombinera fundamentala faktorer med teknisk analys för kryptomarknaden?
Senast redigerad av supersheriffen 2018-01-19 kl. 20:59.
2018-01-19, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framtidsatlet
Så otroligt svårt att veta när man ska köpa. Frågan är om det kanske kan rasa ännu mer? Hade varit trevligt att kunna köpa ett helt coin, men då måste det rasa ner mot 50k för min del.

Vad tror vi? Rasar det lite till om någon dag eller kommer vi kanske aldrig få se 75k igen som pris på BTC?

Den tekniska analysen ger vid handen att vi är i en nedåtgående trendkanal, i bästa fall landar den runt 4000 USD (32000 SEK). Därefter är det svårt att sia. Mitt stalltips är nedåt, inte minst för att Bitcoins som teknologi är helt passerat av andra kryptovalutor (som jag inte heller tror kommer gå så bra på lång sikt). Men just Bitcoin har nått sitt max, eftersom systemet redan nu storknar av transaktionerna, det håller helt enkelt inte för större volymer.

Tipset är, om du har köpt vid över 2000$, sälj så snabbt du kan så kan du rädda hem en viss vinst.
2018-01-19, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Den tekniska analysen ger vid handen att vi är i en nedåtgående trendkanal, i bästa fall landar den runt 4000 USD (32000 SEK). Därefter är det svårt att sia. Mitt stalltips är nedåt, inte minst för att Bitcoins som teknologi är helt passerat av andra kryptovalutor (som jag inte heller tror kommer gå så bra på lång sikt). Men just Bitcoin har nått sitt max, eftersom systemet redan nu storknar av transaktionerna, det håller helt enkelt inte för större volymer.

Tipset är, om du har köpt vid över 2000$, sälj så snabbt du kan så kan du rädda hem en viss vinst.

Tror du på de där själv eller ? Jobbar du som ekonomisk rådgivare?
2018-01-19, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supersheriffen
Tror du på de där själv eller ? Jobbar du som ekonomisk rådgivare?

Det gör jag faktiskt inte, men kanske kunde. Är inte superpåläst om krypto, däremot aktiemarknaden.

Någon frågade vad fundamentala faktorer är: I aktier eller valutor så finns ett underliggande värde som består i själva företaget och dess tillgångar och kassaflöde (i fallet aktier) och av en stats garantier och ekonomiska muskler (i fallet valutor). När man kör trading i aktier så kan man kombinera olika former av teknisk analys, tillsammans med dessa fundamentala faktorer. Exempel: Man köper en aktie som ser ut att ha potential rent tekniskt, men gör detta enbart om företaget också är undervärderat rent fundamentalt.

Den sistnämnda faktorn saknas helt vad det gäller Bitcoins. Jag vet att ni Bitcoin-fanatiker kräks när jag säger detta, men den bästa/mest kända jämförelsen är nog ända tulpanlökarna i Holland på 1600-talet. Egentligt värde saknas helt, och priset byggs helt upp av spekulation och att alla rusar på samma sak. Precis så är det med Bitcoins och andra krypto, och vi lär se tillbaka på detta om ett antal år.

Vad det gäller just Bitcoin så finns det två fundamentala negativa faktorer som sätter begränsning:
1) Länder kan inte att tillåta att spekulationen växer sig så mycket större, dvs den förbjuds
2) Den storknar under det egna trycket av transaktioner, klarar inte större handel än idag
2018-01-19, 21:43
Medlem
Hörde på radion att bitcoinens akilleshäl är den enorma elförbrukning som krävs för att gräva fram nya coins. Skulle motsvara hela Irlands elförbrukning hade någon räkna ut. Kineserna jagade gruvor med hjälp av elnätet. Det skulle enligt programmet vara ohållbart i längden för en digital valuta.

Men jag har väl missförstått något och dessutom druckit öl nu

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in