2018-01-19, 17:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Därför att det är hans reproduktiva förmåga, samt sexaktivitet som satt igång denna klump celler, i exakt samma proportion som kvinnan.

Det är inte DU ensamt som betalar, utan Sveriges alla skattebetalare, inkl. de vars reproduktiva förmåga varit i farten. Även DIN kondom kan gå sönder och orsaka en graviditet och då tror jag du faktiskt vill ha hjälp med att ordna detta så du slipper ta hand om ett önskat barn i 18 år.

Spelar ingen roll, det är fortfarande inte hans kropp och han har fortfarande inget berättigande över det eventuella fostrets öde eller kvinnans val. Därför är det inte alls som resonligt att delegera dessa män 50% av ansvaret. 50% ansvar borde även betyda 50% berättigande, kan man inte på något sätt komma överens borde det givetvis vara fritt fram för män att göra en juridisk abort.

Ja, en utgift som för många är helt onödig men som de ändå tvingas betala, trots att de aldrig kommer att ta del av den "servicen".

Rättvisa, vart var den nu igen?

Givetvis tar jag ansvar om det uppstår en graviditet. Det har redan skett en gång och sker det igen kommer jag precis som då ta ansvar, till skillnad från dig så ser jag det inte som en rätt att skyffla över mina kostnader på samhället och tycker ni som gör det är patetiska parasiter.
För övrigt, varför hatar du ansvar? Det som är så bra för personlig utveckling.
Citera
2018-01-19, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Spelar ingen roll, det är fortfarande inte hans kropp och han har fortfarande inget berättigande över det eventuella fostrets öde eller kvinnans val. Därför är det inte alls som resonligt att delegera dessa män 50% av ansvaret. 50% ansvar borde även betyda 50% berättigande, kan man inte på något sätt komma överens borde det givetvis vara fritt fram för män att göra en juridisk abort.

Ja, en utgift som för många är helt onödig men som de ändå tvingas betala, trots att de aldrig kommer att ta del av den "servicen".

Rättvisa, vart var den nu igen?

Givetvis tar jag ansvar om det uppstår en graviditet. Det har redan skett en gång och sker det igen kommer jag precis som då ta ansvar, till skillnad från dig så ser jag det inte som en rätt att skyffla över mina kostnader på samhället och tycker ni som gör det är patetiska parasiter.

Det är 50% hans kropp ja.
Om män inte vill bli fäder och ta praktiskt och ekonomiskt ansvar för oönskade barn så får de vara med att dela kostnaden för aborter. Finns inget mer där att tillägga.
Citera
2018-01-19, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Men är du fullständigt efterbliven eller? De är hjärndöda i den kliniska meningen precis som idag d.v.s. att all deras hjärnfunktion upphört. Den ena skillnaden är att om vi hade kunnat få igång hjärnverksamheten med hög sannolikhet så hade vi inte juridiskt dödförklarat dem.

Embryo har så in i helvete mycket att falla tillbaka på, nämligen att deras hjärnfunktion med hög sannolikhet kommer igång snart. Att de redan är mänskligt liv i biologisk mening är ju redan klarlagt. Du vill ju hitta en juridisk gräns för när det är ett mänskligt liv och den definitionen du använder går inte att använda såvida du inte är förståndshandikappad.

Alltså, du är så jävla dum i huvudet så det är svårt att veta om du bara spelar eller om du faktiskt är så här korkad. Är det en självförsvarsmekanism du har att spela dum?

Är du som är grandiost korkad i detta.

Hjärndöd definieras DÖD. Punkt...där finns inget OM...allright?
Får man en skada, som inte defineras som hjärndöd för ATT där finns möjligheter till uppvaknande av någon form, så är man alltså inte hjärndöd och ingår inte i den grupp som jag använder som referens i denna sak.

Sluta blanda ihop dessa två, och avslöja din oförmåga resonera logiskt.

nej embyon har inget att "falla tillbaka" på, de har ingen förhistoria av "mänskligt liv" de har en ev. framtid som detta OM rätta förutsättningar infinner sig.

De är INTE mänskligt liv i "biologisk mening" det är det ev. i en moralfilosofisk eller religiös ståndpunkt men det har vi redan tröskat igenom varför det inte är aktuellt ta hänsyn till i medicinsk-praktisk verklighet.
Citera
2018-01-19, 18:00
Avslutad
Citat:
Om män inte vill bli fäder och ta praktiskt och ekonomiskt ansvar för oönskade barn så får de vara med att dela kostnaden för aborter. Finns inget mer där att tillägga.

Enligt vilken logik och vilket resonemang?

Instämmer, men då ska det vara den potentiella fadern som ska dela den kostnaden, inte andra män och kvinnor som inget hade med händelsen att göra, med all avancerad teknik vi nu har är det knappast något problem att fastställa faderskap idag så det finns inget hinder för det.

Kort och gott vill jag privatisera abortvården, helst hade jag velat privatisera all vård, för jag anser inte att andras ohälsosamma leverne heller ska vara min angelägenhet. Då kanske fler hade tagit tummen ur röven och faktiskt sett över hur de egentligen lever vilket skulle kunna leda till ett betydligt hälsosammare och mer ansvarsfullt samhälle.

Med det sagt är det inte så att jag inte vill hjälpa mindre välställda som råkat ut för saker de inte kunnat göra något åt, men det ska ske via välgörenhet inte tvång, jag vill bestämma vilka mina pengar ska hjälpa, jag vill inte hjälpa alla, i synnerhet inte alkoholist-Anders eller fetknopps-Magda som får läkartillsägelse efter läkartillsägelse om att de behöver ändra livsstil men vägrar för att det är "jobbigt". Jag vill inte heller betala för andras uppehälle men nu går jag nog för långt OT.
Citera
2018-01-19, 18:13
Medlem
Citat:
Enligt vilken logik och vilket resonemang?

Instämmer, men då ska det vara den potentiella fadern som ska dela den kostnaden, inte andra män och kvinnor som inget hade med händelsen att göra, med all avancerad teknik vi nu har är det knappast något problem att fastställa faderskap idag så det finns inget hinder för det.

Kort och gott vill jag privatisera abortvården, helst hade jag velat privatisera all vård, för jag anser inte att andras ohälsosamma leverne heller ska vara min angelägenhet. Då kanske fler hade tagit tummen ur röven och faktiskt sett över hur de egentligen lever vilket skulle kunna leda till ett betydligt hälsosammare och mer ansvarsfullt samhälle.

Med det sagt är det inte så att jag inte vill hjälpa mindre välställda som råkat ut för saker de inte kunnat göra något åt, men det ska ske via välgörenhet inte tvång, jag vill bestämma vilka mina pengar ska hjälpa, jag vill inte hjälpa alla, i synnerhet inte alkoholist-Anders eller fetknopps-Magda som får läkartillsägelse efter läkartillsägelse om att de behöver ändra livsstil men vägrar för att det är "jobbigt". Jag vill inte heller betala för andras uppehälle men nu går jag nog för långt OT.

ja vad tror du?

Nej, det är ett osmart system eftersom barn är extremt kostsamma för samhället, och föds det massa barn som ingen kan eller vill ta hand om, eller kan göra abort på för de har inte råd, så får samhället massa barn på halsen. Extremt dålig idé alltså, redan utprövad en masse överallt på detta klot där det lever horder av hungriga barn på gatorna ex.

Du vill ta bort välfärdssamhället med andra ord. Alla ska inte födas in i ett samhälle med så lika möjligheter som möjligt för barn. Utan bara de med turen födas av rika föräldrar ska få skola, sjukvård och omsorg, rättsystem.
I see.

Du har massvis med exempel på denna typ av samhälle: skit i andra sköt dig själv...
som du kan dra slutsatser av, vart de leder.

Bosätt dig i ett av dem tack.
Citera
2018-01-19, 18:55
Avslutad
Citat:
ja vad tror du?

Nej, det är ett osmart system eftersom barn är extremt kostsamma för samhället, och föds det massa barn som ingen kan eller vill ta hand om, eller kan göra abort på för de har inte råd, så får samhället massa barn på halsen. Extremt dålig idé alltså, redan utprövad en masse överallt på detta klot där det lever horder av hungriga barn på gatorna ex.

Du vill ta bort välfärdssamhället med andra ord. Alla ska inte födas in i ett samhälle med så lika möjligheter som möjligt för barn. Utan bara de med turen födas av rika föräldrar ska få skola, sjukvård och omsorg, rättsystem.
I see.

Du har massvis med exempel på denna typ av samhälle: skit i andra sköt dig själv...
som du kan dra slutsatser av, vart de leder.

Bosätt dig i ett av dem tack.

Ja, för exakt så var det var här i väst innan "pillret" kom. Eller hur?

Idén är inte att det ska födas en massa barn som kommer att överges, idén är att människor ska åter lära sig ta lite jävla ansvar för deras EGNA liv och handlingar istället för att fortsätta vara övervuxna bäbisar som kostar skjortan då de skriker på hela samhället att konsistent gå in och lösa deras högst privata och kostsamma problem, som de aldrig lär sig något av för de slipper alltid ta konsekvenserna och därigenom upprepar samma skit om och om igen.

Jag känner en tjej som använt sig av vår abortservice inte en, två eller tre gånger utan sju gånger, detta innan hon ens var 25. Tack och lov blev den korkade idioten steril av behandlingarna så nu kan hon åtminstone hon inte kan multiplicera hennes värdelösa gener eller fortsätta belasta mig med hennes räkningar.

Ja, jag tycker man ska skita andra och sköta sig själv, vad är det som är så fult med det?
Leder till ett mer ansvarsfullt samhälle?

Komiskt nog hade jag inte haft något emot ett välfärdssamhälle, men med fångar och flyktingar som kostar uppemot 1000 euro om dagen STYCK (hur fan motiverar man dessa kostnader?), kassa vägar, kass skola, kass sjukvård av vilken enbart 2% av befolkningen utnyttjar över 80% av de gemensamma resurserna (hur motiverar man detta för inte går det med rättvisa i tanke), obefintlig ledarskap och oändliga mängder av oduglingar som gapar efter statliga ämbeten eller gratisuppehälle då de inte duger till ett skit så krackelerar det hela. För att ett välfärdssamhälle ska fungera MÅSTE invånarna vara ansvarsfulla och dra deras strå till stacken och likaså den politiska klassen. Dessa måste förvalta de gemensamma tillgångarna med förstånd och sluta behandla intäkterna som om de vore oändliga samt sluta starta fantasiprojekt med astronomiska kostnader som inte ger ett skit tillbaka.
Tycker du verkligen så sker idag?
Givetvis inte och således kan skiten lika gärna monteras ned.
Citera
2018-01-19, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Att göra abort är dåligt ja, men att föda oönskade barn är också dåligt. Skillnaden är att om man gör abort så slipper man folks anklagande blickar.

Lägg märke till hur du försökte etablera en version av verkligheten där det bara finns två alternativ. Abort eller oönskade barn. Min poäng är att båda problemen är lätta att förebygga. För att kunna förebygga dem så måste vi omyndigförklara kvinnan, eftersom hon blir gravid när hon inte vill ha barn trots att alla nödvändiga hjälpmedel och förutsättningar finns.
Kort sagt, om man blir gravid trots att man inte vill ha barn, pga att man ignorerade p-medel och saknade omdöme att styra av fortplantning vid tillfället för samlag, då är man så dum i huvudet att vi inte har något annat val än omyndigförklaring. Att vägra ta ansvar för sina handlingar och istället döda sin avkomma, det vittnar om en mentalt begränsad och även samhällsfarlig del av befolkningen.
Att ignorera de skydd som finns och sedan friskriva sig från sitt ansvar genom att döda sin avkomma, är en mycket besvärlig egenskap hos en art. Det är en djup störning som gör att kvinnor både vägrar debattera abort offentligt, och ignorerar det faktum att 1/4 av kvinnorna dödar sin egen avkomma.

Hur många mammor har du träffat som kan se sina barn i ögonen och uppriktigt säga att de var oönskade?

Graviditeter kan vara oönskade, eller kanske bättre: överraskande, men barn är sällan oönskade.

Kom ihåg, varje gång en kvinna blir befruktad trots att hon inte vill ha barn, så är det hennes omdöme som brister. Ingen annan kan klandras för detta motsägelsefulla beteende.

Den stora poängen är: vi behöver inte göra 30000 aborter varje år, vi skulle lätt kunna få ner det 80-90%. MEN, då måste vi erkänna att kvinnor är dumma i huvudet, och tillåta kritik mot destruktivt kvinnligt beteende som drabbar hela vår art.

edit:
Det sannolikt mest effektiva åtgärden för att stävja detta destruktiva beteende är att aborter är fortsatt fria, men beskostas fullt ut av kvinnan som ska göra abort.

Att kvinnan inte är kapable att ta hand om sig själv, genom att undvika oskyddat sex när hon inte vill bli gravid, ska inte kosta/belasta någon/några individer öht. Utöver kvinnan, som har misslyckats med att hantera sin kropp. Mot bättre vetande.
Senast redigerad av hbphys 2018-01-19 kl. 20:59.
Citera
2018-01-19, 22:38
Medlem
Citat:

Nej, om män inte vill bli fäder så bör de skydda sig(använda preventivmedel/avhålla sig från sex).
Om kvinnor inte vill bli mödrar så gäller samma sak.

Nu förhåller det sig så i verkligheten, att kvinnor uppenbarligen har så dåligt omdöme att de i stor omfattning blir gravida trots att de inte vill ha barn.
Man undrar, varför i helvete använde de inte skydd då?

Svaret: för att kvinnor är omdömeslösa och korkade.

Om kvinnan fick bekosta sin abort själv så skulle hon vara noggrann med att påpeka vikten av försiktighet till sina vänninor. Resultatet skulle bli en mycket positiv utveckling av ökad självmedvetenhet hos kvinnor, och snabbt minskad frekvens av aborter.

Istället för att leva under rubriken: Abort är gratis och fritt tillgänglig, så skulle inställningen bli:
Var försiktig så att du slipper aborter.

Skillnaden på tänk är som natt och dag.

Istället för att se det som en frihet att döda sin avkomma, skaffa lite självrespekt och omdöme nog att inte leka med andras liv.
Citera
2018-01-19, 22:53
Medlem
Citat:

Det är feminismens grundpelare:

-Kvinnor är helt oskyldiga, kan inte hållas ansvariga
-Alla kvinnor som anser att de saknar något, kan hålla män ansvariga för sin avsaknad. Och när vi ändå håller på, allting är mäns fel.
-Kvinnor har levt under problematiska förhållanden historiskt, detta är en grund för att moderna priviligerade väst-kvinnor ska profitera på historiska kvinnliga orättvisor. Tex genom kvotering.

Dagens kvinnor hävdar en rätt baserat på tidigare oförätter som andra kvinnor upplevt. Med andra ord:
dagens kvinnor profiterar på sina systrars olycka.

Genom att göra stickning av offerkofta till nationalsport.
Citera
2018-01-19, 23:05
Medlem
Citat:
Två kroppar, Tvås ansvar men hela samhällets problem.

Ansvaret är tydligt separerat. Mannen har fulla möjligheter att ta ansvar för att skydda sig när han inte vill ha barn. Samma gäller kvinnan.
OM kvinnan blir gravid trots att HON inte vill ha barn, pga dåligt omdöme/struntade i skydd, då kan aldrig mannen klandras för kvinnans bristande självkontroll.

Läs noga:

Män är inte ansvariga för kvinnors dåliga omdöme och begångna misstag. Väx upp och ta ert ansvar.
Citera
2018-01-19, 23:16
Medlem
Citat:
Det ett foster ger till sin "värd" är reproduktion, och inte så mycket mer än det.

Är det en sån där grej ni upprepar som ett mantra på väg till gynekologen/barnmorskan?

"Fostret har inget värde, det är en parasit"

Har ni radband också? Så ni kan hålla räkning på ert självbedrägeri?

Du skäms inte öht för dina ansträngningar att avhumanisera det skräckinjagande faktum att svenska kvinnor avlivar sin egen avkomma i så hög grad som 25% av fallen?

Du tycker att det räcker att sätta en etikett på fostret som säger "parasit"?

Tack, men nej tack.
Att avhumanisera avlivning av sin egen avkomma genom att kalla mänskliga individer för parasiter, det är fan inte långt ifrån ISIS ideologi.

Feminism=ren ondska
Citera
2018-01-20, 07:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Nej, om män inte vill bli fäder så bör de skydda sig(använda preventivmedel/avhålla sig från sex).
Om kvinnor inte vill bli mödrar så gäller samma sak.

Nu förhåller det sig så i verkligheten, att kvinnor uppenbarligen har så dåligt omdöme att de i stor omfattning blir gravida trots att de inte vill ha barn.
Man undrar, varför i helvete använde de inte skydd då?

Svaret: för att kvinnor är omdömeslösa och korkade.

Om kvinnan fick bekosta sin abort själv så skulle hon vara noggrann med att påpeka vikten av försiktighet till sina vänninor. Resultatet skulle bli en mycket positiv utveckling av ökad självmedvetenhet hos kvinnor, och snabbt minskad frekvens av aborter.

Istället för att leva under rubriken: Abort är gratis och fritt tillgänglig, så skulle inställningen bli:
Var försiktig så att du slipper aborter.

Skillnaden på tänk är som natt och dag.

Istället för att se det som en frihet att döda sin avkomma, skaffa lite självrespekt och omdöme nog att inte leka med andras liv.
En medicinsk abort kostar nån tusenlapp. Det kan mannen och kvinnan dela på om det stör dig.

Men det är liksom inte de som kommer att ha råd att bekosta aborten själva som kommer att vara problemet. Det är typ Bettan som trots att hon inte har råd blir gravid för femte gången. Hennes barn kommer att bli ett problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in