2018-01-19, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Bryr mig ärligt talat inte, vill man vara barnamördare får man vara det, däremot skulle jag gärna vilja slippa betala dessa tiotusentals aborter som finansieras offentligt i Sverige varje år. För det gör mig illamående att jag tvingas finansiera detta och därmed vara delaktig i massmordet när det fullständigt går emot mina principer.

Din kropp, ditt ansvar, ditt problem.
Det borde verkligen vara så enkelt i det här fallet.

Jag vill gärna sluta betala mina sura skattepengar till all manlig kriminalitet, speciellt då den som inbegriper män som inte kan hålla kuken i styr, det gör mig illamående.

Två kroppar, Tvås ansvar men hela samhällets problem.
Citera
2018-01-19, 15:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jag vill gärna sluta betala mina sura skattepengar till all manlig kriminalitet, speciellt då den som inbegriper män som inte kan hålla kuken i styr, det gör mig illamående.

Två kroppar, Tvås ansvar men hela samhällets problem.

På vilket sätt subventionerar staten manlig kriminalitet?
Citera
2018-01-19, 15:41
Medlem
Citat:
På vilket sätt subventionerar staten manlig kriminalitet?

Kriminalitet utförd av män kostar Sverige ca 31 miljarder varje år (och detta var 2012, så idag misstänker jag att det kostar mer). Kvinnlig kriminalitet kostade enbart 6 milj.

Så ska du störas av att något helt jävla onödigt kostar skattepengar så är det nog detta du borde reagera på.

men klart, du kanske tycker att mänskligt sex är "onödigt"?
Citera
2018-01-19, 16:05
Avslutad
Citat:
Kriminalitet utförd av män kostar Sverige ca 31 miljarder varje år (och detta var 2012, så idag misstänker jag att det kostar mer). Kvinnlig kriminalitet kostade enbart 6 milj.

Så ska du störas av att något helt jävla onödigt kostar skattepengar så är det nog detta du borde reagera på.

Jag efterfrågar inte en kostnadsanalys, jag efterfrågar på vilket sätt staten subventionerar manlig kriminalitet. Var inte frågan tydligt nog ställd?

Nej, jag tycker inte mänsklig sex är onödigt, jag gillar sex och tar mer än gärna för mig,
däremot efterfrågar jag ansvarstagande då jag är trött på att få ta del i allt mindre av mina egna intäkter just för att täcka upp andras retarderade beteenden, det kan de gott och väl stå för själva.
Citera
2018-01-19, 16:22
Medlem
Citat:
Jag efterfrågar inte en kostnadsanalys, jag efterfrågar på vilket sätt staten subventionerar manlig kriminalitet. Var inte frågan tydligt nog ställd?

Nej, jag tycker inte mänsklig sex är onödigt, jag gillar sex och tar mer än gärna för mig,
däremot efterfrågar jag ansvarstagande då jag är trött på att få ta del i allt mindre av mina egna intäkter just för att täcka upp andras retarderade beteenden, det kan de gott och väl stå för själva.

Då får du gå ut och propagera för preventivmedel, speciellt sådana som är för män skulle jag säga, eftersom där finns det brist på variation.

Nästan alla medborgare har sex, ansvaret för oönskade graviditeter ligger 50/50 på män/ kvinnor.
Det är förmodligen den mest rättvisa fördelningen av skattepengar gällande ansvar/ kostnad.
På samma nivå som andra utgifter som gäller alla ex. skola, vård och omsorg.
Citera
2018-01-19, 16:33
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Då får du gå ut och propagera för preventivmedel, speciellt sådana som är för män skulle jag säga, eftersom där finns det brist på variation.
Så hur subventionerar staten manlig kriminalitet, sa du? Du är inte helt tydlig. Eller det kanske bara är så att dina påståenden inte betyder något?
Citera
2018-01-19, 16:42
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:

Varför vill du då importera fler brottslingar?
Citera
2018-01-19, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Varför vill du då importera fler brottslingar?

Till skillnad från dig anser jag inte att invandrare = brottslingar.
Så invandring för mig är altlås inte "import av brottslingar" utan invandring av flera människor där kriminalitet precis som kriminalitet hos svenskar ingår.
Citera
2018-01-19, 16:57
Avslutad
Citat:

Nästan alla medborgare har sex, ansvaret för oönskade graviditeter ligger 50/50 på män/ kvinnor.
Det är förmodligen den mest rättvisa fördelningen av skattepengar gällande ansvar/ kostnad.
På samma nivå som andra utgifter som gäller alla ex. skola, vård och omsorg.

Varför är det mitt ansvar att propagera för preventivmedel? Jag brukar och har alltid brukat preventivmedel, det råder ingen brist på preventivmedelspropaganda, däremot råder det en extrem slapphänthet som du tycks vilja uppmuntra av någon anledning, varför är det så?

Hur kan en man ha 50% ansvar över en klump celler (det är ju inte ens ett liv enligt dig själv) vars öde han har absolut noll berättigande över? Vart finns rättvisan i det och varför ska jag som varit noggrann med att skydda mig behöva betala för andra män och kvinnors misstag?
Redovisa gärna rättvisan i något av detta.

Edit: Inväntar fortfarande svar på min ursprungliga fråga.
Senast redigerad av ShallowInfidel 2018-01-19 kl. 17:03.
Citera
2018-01-19, 17:03
Medlem
Citat:
Varför är det mitt ansvar att propagera för preventivmedel? Jag brukar och har alltid brukat preventivmedel, det råder ingen brist på preventivmedelspropaganda, däremot råder det en extrem slapphänthet som du tycks vilja uppmuntra av någon anledning, varför är det så?

Hur kan en man ha 50% ansvar över en klump celler (det är ju inte ens ett liv enligt dig själv) vars öde han har absolut noll berättigande över? Vart finns rättvisan i det och varför ska jag som varit noggrann med att skydda mig behöva betala för andra män och kvinnors misstag?
Redovisa gärna rättvisan i något av detta.

Därför att det är hans reproduktiva förmåga, samt sexaktivitet som satt igång denna klump celler, i exakt samma proportion som kvinnan.

Det är inte DU ensamt som betalar, utan Sveriges alla skattebetalare, inkl. de vars reproduktiva förmåga varit i farten. Även DIN kondom kan gå sönder och orsaka en graviditet och då tror jag du faktiskt vill ha hjälp med att ordna detta så du slipper ta hand om ett önskat barn i 18 år.
Citera
2018-01-19, 17:10
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Till skillnad från dig anser jag inte att invandrare = brottslingar.
Så invandring för mig är altlås inte "import av brottslingar" utan invandring av flera människor där kriminalitet precis som kriminalitet hos svenskar ingår.
Icke-svar. Jag anser inte att alla invandrare är brottslingar men många har kommit för att begå brott och skita i svenska samhället. Sverige är ett paradis för sociopatiska människor som ser tillfälle att mjölka systemet och köra över exempelvis pensionärer . Ett Sverige som naiva DU vill se.

Och det är fortfarande inte mäns skyldighet att städa upp efter kvinnors slarviga, psykopatiska och oansvarslösa attityd gällande sex och reproduktion.
Citera
2018-01-19, 17:20
Medlem
Citat:
Bara den lilla detaljen att en "nästan hjärndöd" alltid är en människa då detta inträffar.
Ett embryo har ingenting att falla tillbaka på.
Och mitt jämförande mellan dessa två "hjärndöda" är alltså exakt detta, och ingenting annat.
De äger där och då ingen mänsklig hjärna i funktion.
Men lycka till du med OM.
Men är du fullständigt efterbliven eller? De är hjärndöda i den kliniska meningen precis som idag d.v.s. att all deras hjärnfunktion upphört. Den ena skillnaden är att om vi hade kunnat få igång hjärnverksamheten med hög sannolikhet så hade vi inte juridiskt dödförklarat dem.

Embryo har så in i helvete mycket att falla tillbaka på, nämligen att deras hjärnfunktion med hög sannolikhet kommer igång snart. Att de redan är mänskligt liv i biologisk mening är ju redan klarlagt. Du vill ju hitta en juridisk gräns för när det är ett mänskligt liv och den definitionen du använder går inte att använda såvida du inte är förståndshandikappad.

Alltså, du är så jävla dum i huvudet så det är svårt att veta om du bara spelar eller om du faktiskt är så här korkad. Är det en självförsvarsmekanism du har att spela dum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in