2018-01-19, 15:33
Medlem
Dricksglas55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhate
Tråden menar att föräldrarna tappade allt hopp, de såg inte längre något ljus, de var nedstämda, de visste inte vad de skulle göra. De agerade i panik.

JAG MENAR att det är MYCKET mer sannolikt att dessa personer var narcissister/antisociala och att ha barn som de INTE ansåg vara värdiga, MÄRK VÄL "ANSÅG", så beslutade de sig för detta.
Kan även varit så att pappan eller modern eller båda tröttnade på livet.

MAN DÖDAR INTE SINA UNGAR
Så dom var inte svårt sjuka eller? Tyckte det nämndes i tråden förut.

ABSOLUT INTE!! Man dödar inte barn!!
Citera
2018-01-19, 15:34
Medlem
Dricksglas55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowerprint
Sluta haka upp er på föräldrarna, det var riktigt synd om dom. Dom må vara mördare, men jag tror dom såg detta som en sista utväg.

Vila i frid.
Varför var det synd om dom? Utveckla om du sitter på info som vi inte andra gör.
Citera
2018-01-19, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surrexerunt
Du borde läsa tråden.

1) Kommunen vet bara det som rör kommunen.

2) Föräldrarna HAR letat efter hjälp utomlands.

Och undvikit svensk sjukvård? Jag ser att OH föreläst mycket utomlands. Kanske resorna haft många olika syften...
Citera
2018-01-19, 15:36
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowerprint
Sluta haka upp er på föräldrarna, det var riktigt synd om dom. Dom må vara mördare, men jag tror dom såg detta som en sista utväg.

Vila i frid.

Exakt. De var desperata och handlade därefter. RIP.
Citera
2018-01-19, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Och de som förespråkar barnmord kunde kanske också skaffa en egen tråd. Denna ligger under brott och kriminalfall men det kanske du missade.

Det är precis därför släktingar med KOL inte hör hit. Det finns ingen som helst koppling till trådens ämne. Hade KOL varit ett problem för den aktuella familjen så hade förmodligen alla varit vid liv idag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Det blev enklast så här, ja.

På samma sätt tycks skolan ha resonerat kring hemundervisningen och som var en del, en plan, att från förälders eller föräldrars sida isolera sina båda barn från omvärlden.
Två barn har blivit mördade av vårdnadshavare.
Någon var riktigt, riktigt sjuk i denna familjen, men inget av barnen, utan det var av stor vikt för ena eller båda föräldrarna att framställa sina barn som svårt sjuka.
Att barnens båda skolor sedan accepterade allt detta var möjligt endast genom föräldrarnas respektingivande titlar och genom deras höga, sociala status.

"Vi kanske lyssnat för mycket på föräldrarna", sagt av rektor.
Jag undrar fortfarande var de icke- offentliga dokumenten finns någonstans och som inte ens massmedierna har lyckats hitta?

Det är så fejkat allting från vårdnadshavares sida från början till slut och självmordsbrevet är bara en del i allt det.
Mammans roll är jag mer osäker på, men något fattades även henne, sedan om det var något inom henne själv eller om hon var hjärntvättad av sin make är ju svårt att säga.

Enig. Dessutom misstänker jag att en del av inläggen i denna tråd görs av andra Scientologer i Malmö som vill stödja bilden av att barnen var oerhört sjuka.
Citera
Medlem
different_trips avatar
Det var ju fan på tiden att man släppte det här med brevet såhär 1½ vecka efter man lagt all skuld på farsan, jävla äckelmedia och människor generellt som alltid ska hålla mannen ansvarig.

Tragiskt livsöde men om situationen varit så tuff som den varit så sympatiserar jag till viss del med beslutet.
Citera
2018-01-19, 15:39
Medlem
Jag tycker otroligt synd om barnen. Otroligt berörd av det som skett. Jag tänker också på poliserna som kom dit och fann en hel familj döda.

Undra om kommunen kommer att granska sitt handlande. Varningssignaler fanns det ju.
Citera
2018-01-19, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhate
Vaddå snart veta? NEj det får vi inte alls snart veta? NU är du en idiot, men för mig har det räckt från allra första början att se på de bilder av momsstjärnan för att göra ett antagande.

Du kan gå ett helt liv och vara antisocial utan att någon märker det, faktum är att du förmodligen tycker de är den trevligaste människan du har träffat, så länge det inte är någon djupare relation.

Som jag ser det nu är psykos hos båda föräldrarna det enda som ursäktar detta vidriga. Alla ni som försvarar föräldrarna som inte är anhöriga och är emotionellt involverade är svin och borde föras in i någon slags åsiktsregistreringsbok

Eller är försvararna scientologer som är livrädda om kyrkans rykte...
Citera
2018-01-19, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
ME är en fruktansvärd sjukdom. Fruktansvärd!! Kan tänka mig att den äldsta flickan har lidit oerhört mycket, om hon hade den sjukdomen. Hennes livskvalitet kanske var obefintlig? Hon kanske sov större delen av tiden och hade smärtor och svåra psykiska problem konstant. Föräldrarna mördade barnen och det är så hemskt och jag blev väldigt chockad över att det var det som hände, trots att jag följt tråden och liksom varit beredd på att det var.det som hänt. Vet inte varför jag tycker att det känns viktigt med att få veta vad flickorna hade för sjukdom? Men tycker att det är respektlöst att utropa att ME inte är en svår sjukdom. Stackars stackars barn. 😢
Vem avgör att livskvaliteten är obefintlig för flickan? Det gör hon själv. Inte föräldrarna. Och defintivt tar man inte livet av en människa bara för att man själv, efter egna kriterier, anser att livskvaliteten är noll pga sjukdom.
De har sökt hjälp för flickorna utomlands. Vad är det som säger att i framtiden inte finns någon bot? Jag hade önskat att pappan fått en psykos eller vad som helst, och tagit livet av barnen. Det är åtminstone en förklaring jag kan köpa. Men detta kan jag jäkligt svårt att acceptera. Det måste finnas mer bakom än enbart sjukdom, livskvalitet och bristande framtidstro.
Citera
2018-01-19, 15:43
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De har sökt hjälp för flickorna utomlands.
Var hittas denna fakta?
Citera
2018-01-19, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Jag tycker otroligt synd om barnen. Otroligt berörd av det som skett. Jag tänker också på poliserna som kom dit och fann en hel familj döda.

Undra om kommunen kommer att granska sitt handlande. Varningssignaler fanns det ju.

Ja självgranskning skulle de göra enligt tidiga uttalanden. Även om rektorn kände ”i sitt hjärta” att de gjort allt. Stackars barn som samhället har svikit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in