Citat:
Ursprungligen postat av
Tey44
ME är en fruktansvärd sjukdom. Fruktansvärd!! Kan tänka mig att den äldsta flickan har lidit oerhört mycket, om hon hade den sjukdomen. Hennes livskvalitet kanske var obefintlig? Hon kanske sov större delen av tiden och hade smärtor och svåra psykiska problem konstant. Föräldrarna mördade barnen och det är så hemskt och jag blev väldigt chockad över att det var det som hände, trots att jag följt tråden och liksom varit beredd på att det var.det som hänt. Vet inte varför jag tycker att det känns viktigt med att få veta vad flickorna hade för sjukdom? Men tycker att det är respektlöst att utropa att ME inte är en svår sjukdom. Stackars stackars barn. 😢
Vem avgör att livskvaliteten är obefintlig för flickan? Det gör hon själv. Inte föräldrarna. Och defintivt tar man inte livet av en människa bara för att man själv, efter egna kriterier, anser att livskvaliteten är noll pga sjukdom.
De har sökt hjälp för flickorna utomlands. Vad är det som säger att i framtiden inte finns någon bot? Jag hade önskat att pappan fått en psykos eller vad som helst, och tagit livet av barnen. Det är åtminstone en förklaring jag kan köpa. Men detta kan jag jäkligt svårt att acceptera. Det måste finnas mer bakom än enbart sjukdom, livskvalitet och bristande framtidstro.