2018-01-19, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Ingen livskvalité eller framtid pga döttrarna sjukdom.

Vem syftar det på? Föräldrarna eller döttrarna?

Man får en känsla av att det rörde sig om föräldrarnas livskvalitet.
Citera
2018-01-19, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nellis-AFB
Eventuella sjukdomar barnen kan ha haft? Att barnen båda hade det får mig att gå till genetiken.

Batten – NCLs – Spielmeyer-Vogts genetiskt recessiv, om ett barn har det 25% att det andra får det.
För mig det troligaste.

ME/CFS sätts igång av en infektion.
För mig mindre sannolikhet att BÅDA barnen får det.

Narkolepsi –
Baseras bara på att en klasskompis pratar om att det hade en trötthets sjukdom och någon som drar paralleller med vaccinering. Inte sannolikt att båda barnen skulle ha det.

Kan ingen som är duktig på att sammanställa göra en bra sammanställning???

Jag tyckte du gjorde det alldeles utmärkt själv! Håller helt med om ditt antagande angående diagnoserna. Det går att leva någorlunda bra liv med samtliga utom den första. Att lita på barn i nedre tonåren ("sömnsjukdom") och tro att två för övrigt världstillvända föräldrar (min bedömning) skulle ta livet av sina barn för att de led av narkolepsi.

Barn med SV får med tiden svårt att hantera många relationer vilket kan, förutom ren hopplöshet, förklara valet att isolera sig.
Citera
2018-01-19, 15:29
Medlem
flowerprints avatar
Sluta haka upp er på föräldrarna, det var riktigt synd om dom. Dom må vara mördare, men jag tror dom såg detta som en sista utväg.

Vila i frid.
Citera
2018-01-19, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surrexerunt
Kan det inte vara en dödlig sjukdom bara för att vi inte vet? Hur tänker du?
Finns mängder med dödliga sjukdomar.

Hade de haft dödlig sjukdom hade det informerats om det för att stoppa ryktesspridningen. I offentliga dokument ang hemundervisning angavs inte någon tydlig sjukdom. Rektorn uppgav att: Föräldrarna misstänkte att den yngre dottern drabbats. Och ”någon form av kronisk trötthet”. Så ja, vi kan med stor säkerhet utgå ifrån att barnen inte varit diagnosticerade på Lunds barnklinik med dödlig sjukdom. Möjligen har de lyckats få en ME diagnos via den ifrågasatta Gottfrieskliniken.
Citera
2018-01-19, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Jag tror inte en sekund på det. Inte svårt att få mamman att underteckna ett avskedsbrev. Det är ganska vanligt vid mord att på det viset få det att se ut som självmord. Dom kan gärna delge dödsorsakerna för att göra informationen trovärdig. Var väl enklaste sättet för polis och utredare att säga såhär.

Det blev enklast så här, ja.

På samma sätt tycks skolan ha resonerat kring hemundervisningen och som var en del, en plan, att från förälders eller föräldrars sida isolera sina båda barn från omvärlden.
Två barn har blivit mördade av vårdnadshavare.
Någon var riktigt, riktigt sjuk i denna familjen, men inget av barnen, utan det var av stor vikt för ena eller båda föräldrarna att framställa sina barn som svårt sjuka.
Att barnens båda skolor sedan accepterade allt detta var möjligt endast genom föräldrarnas respektingivande titlar och genom deras höga, sociala status.

"Vi kanske lyssnat för mycket på föräldrarna", sagt av rektor.
Jag undrar fortfarande var de icke- offentliga dokumenten finns någonstans och som inte ens massmedierna har lyckats hitta?

Det är så fejkat allting från vårdnadshavares sida från början till slut och självmordsbrevet är bara en del i allt det.
Mammans roll är jag mer osäker på, men något fattades även henne, sedan om det var något inom henne själv eller om hon var hjärntvättad av sin make är ju svårt att säga.
Senast redigerad av manot 2018-01-19 kl. 15:33.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Vad är livskvalité?
Generellt sett hur god situation man har i livet, brukar referera till en helhetsbild både psykiskt och fysiskt, inkluderar egentligen allt i en persons liv.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dricksglas55
Nu har jag inte lusläst denna tråd och har två enkla frågor bara. Så kom inte med snacket om att jag ska läsa om tråden för de har jag varken tid eller ork med.

1. Vad för hemsk sjukdom hade döttrarna, så att det går så långt att föräldrarna tycker att deras liv är inget liv här på jorden.

2. Facebook till döttrarna? Om man kan hitta något intressant som kan bindas till varför föräldrarna gjorde som dom gjorde tänkte jag mest på.

Tråden menar att föräldrarna tappade allt hopp, de såg inte längre något ljus, de var nedstämda, de visste inte vad de skulle göra. De agerade i panik.

JAG MENAR att det är MYCKET mer sannolikt att dessa personer var narcissister/antisociala och att ha barn som de INTE ansåg vara värdiga, MÄRK VÄL "ANSÅG", så beslutade de sig för detta.
Kan även varit så att pappan eller modern eller båda tröttnade på livet.

MAN DÖDAR INTE SINA UNGAR

DISCLAIME: Om föräldrarna i själva verket var världens mest sympatiska föräldrar och gjorde detta i någon slags psykostillstånd eller liknande har jag all sympati även för dem, annars är det bara synd om barnen.
Detta är mina åsikter, ta det inte som fakta!
Senast redigerad av Negerhate 2018-01-19 kl. 16:25.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Är du fortfarande kvar, skulle inte du lämna tråden som du skrev för några dagar sedan. Mycket snack som vanligt från dig, du har insider tips å blabla men vägrar delge en del saker blabla. Det har man hört förut.
Inte märkt att det stämde??
Citera
2018-01-19, 15:32
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhate
STACKARS BARN. MIn teori stämde som jag hade från allra första början, pappan var antisocial. Mamman hade förmodligen också diagnos.

Va? Nä? Du har bara spekulerat. Vi vet inte så värst mycket om hur dom var som personer?

Alla människor kan nog placeras under en diagnos, om än inte renodlad osv. Det är så lätt att fackindela, och det gör många också för att dom är sökare. Sökare efter förklaring. Om dom har diagnoser och är antisociala får vi antagligen snart veta.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowerprint
Sluta haka upp er på föräldrarna, det var riktigt synd om dom. Dom må vara mördare, men jag tror dom såg detta som en sista utväg.

Vila i frid.

Är det lika synd om dessa föräldrar i USA som haft sina 13 ungar inspärrade? Det är möjligt att bägge var rejält sjuka och de kanske tom förvärrade eller överdrev döttrarnas sjukdomar. Sådant som man får hoppas en polisutredning kommer fram till oberoende nu om vi aldrig lär få veta exakt då det lär bli sekretess.
Citera
Medlem
Skumfidusen71s avatar
Jag tror inte någon här sympatiserar med beslutet av föräldrarna att mörda sina barn pga sjukdom. Däremot försöker man förstå hur de resonerade och varför.

Båda barnen var sjuka, mamman och barnen var deprimerade enligt min källa. Mamman hade haft cancer och eventuellt fått återfall.
Steget är inte långt att anta att pappan också var deprimerad sedan en tid pga av detta.
De hade en omfattande vänkrets och var rationella människor enligt min källa. Jag tror dock inte detta var ett känslokallt, rationellt beslut.

Att barn synts i poolen och med pappan i affären samt att barnen haft undervisning hemma utesluter inte svår sjukdom.
Sopkärlen var utsatta för tömning och åtminstone en förälder (pappan) hade planer närmsta tiden. Detta kan indikera att något i familjens situation förvärrades relativt hastigt och slutligen tippat dem över kanten och grumlat förståndet fullständigt.

Det finns inget som säger emot att de från början varit oerhört kärleksfulla föräldrar som genom åren brutits ned av sjukdom, depressioner, sorg samt försök att hitta bot eller lindring för sina barn.
Var familjen frisk och fungerande? Nej, ingen i familjen verkar ha varit psykiskt stabil. Jag tror de var nednötta av sjukdom. Sen tror jag något hänt under mellandagarna som gjorde att omdömet och förståndet brast fullständigt.

Det är möjligt att föräldrarna såg detta som det minst smärtsamma både för barnen och sig själva. Att det i deras värld var en human handling, ett s.k. barmhärtighetsmord.

Faktum är att en familj är utplånad. Två flickor har bragts om livet. Av dem de borde kunna litat på mest. Sina föräldrar.
Citera
2018-01-19, 15:33
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plorpis
Vad är det för fel på folk? I nästan två veckor har vi spekulerat vilt i den här tråden i väntan på polisens svar. När polisen väl kommer med ett svar misstror man polisens information. Om polisen inte hade varit säkra på att föräldrarna var överens om mordet hade de inte gått ut med informationen nu.

Och uppenbarligen har barnen varit sjuka. Vad de hade för sjukdom är dock fortsatt oklart.

Folk har fått denna info från mig och några till men gång på gång har man inte velat ta till sig, så jag är inte det minsta förvånad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in