2018-01-19, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jo då, flera av oss som följt tråden från början.

Förstår inte riktigt vad du svarade på, men ok. Jag kan tycka det är mer makabert att förneka sjukdomsbilden runt barnen vilket personen jag citerade, verkar göra. Och det förklarar ju varför man har svårt att greppa det här. Än att försöka förstå varför det har skett. Men det är inte att "stödja barnamord" som pöbeln här inne vill få det till.

Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Nu blir jag förbannad! Det spelar INGEN roll vad barnen har för sjukdomar! Det gör inte detta okej på något vis! Jag tror att FÖRÄLDRARNAS psykiska störningar och elittänkande har gjort att de valt att mörda sina flickor. Vad barnen hade för ev sjukdom intresserar mig inte ett smack. Dom förtjänade inte att bli mördade om dom nu hade nån sjukdom för helskotta. Nu får det ta mig fan vara nog med dumheter här inne. Chockerande dumma människor det finns. Hoppas ni INTE har barn och spec då SJUKA barn, för isf lär vi snart få läsa om nåt liknande fall. Fy f*n.

Du tycker inte att det är magstarkt att förneka sjukdomsbilden kring barnen? Jag tycker det är rätt makabert. Du har ju själv skrivit det. Det är ju rena konspirationen, ffs. Vilket gör mordet ännu mer svårbegripligt, om man nu har något intresse av att försöka förstå VARFÖR det har hänt.

Ingen bryr sig om ert godhetsknarkande, ingen. Ni smutsar ner tråden.
Senast redigerad av hicku 2018-01-19 kl. 15:20.
Citera
Medlem
Ingen livskvalité eller framtid pga döttrarna sjukdom.

Vem syftar det på? Föräldrarna eller döttrarna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Är det baserat Pappans uppgifter? Skolan verkar ha efterlyst läkarintyg och rektorn säger att föräldrarna misstänker att yngsta dottern hade samma sjukdom. Finns många duktiga barnläkare i Lund som kunde hjälpt dem om barnen led av allvarliga sjukdomar.

... man kanske ska tro att anledningen har med familjen att göra.

Tycker polis och rättsläkarna ska ta hjälp, från utlandet, det gör de säkert och därför tar det tid.
Tror inte de varit med om detta tidigare.
Citera
2018-01-19, 15:17
Medlem
Vad är livskvalité?
Citera
2018-01-19, 15:17
Medlem
Nellis-AFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Du respekterar något som dels är olagligt och dels i de allra flestas ögon moraliskt förkastligt.
Vet inte ens vad det är du respekterar. Du vet lika lite som alla andra var som ligger bakom detta. Allt från att de inte ville ha barn som inte kunde högprestera som dom själva, till att det förekommit övergrepp är möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av klivia
Barnens sjukdom ger inte föräldrarna rätt att bestämma att deras liv inte skulle vara värdiga att leva. Undrar hur man är funtad för att tänka så. Jag har också barn med bekymmer, skulle inte i min vildaste fantasi att tänka den tanken.

Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Jovisst kan jag det. Men inte barnamord (eller någonting annat som skadar någon annan förresten).

Där drar jag liksom gränsen för andras rätt att leva deras liv som de önskar.

Jag kan respektera era åsikter även om jag inte delar dem, tex. Dessutom förstår jag att ni har dåligt med empati och nästan ingen fantasi, något som jag respekterar.
Citera
2018-01-19, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum

Eller hur? Aftonbladet får det att låta som att föräldrarna tänkte främst på sin egna livskvalitet. Kan upplysa er två som dog att när ni skaffar barn så är det barnen som är er enda oro.

Ansvariga föräldrar iallafall som gjorde döttrarna denna tjänst.
Citera
Medlem
Vad är det för fel på folk? I nästan två veckor har vi spekulerat vilt i den här tråden i väntan på polisens svar. När polisen väl kommer med ett svar misstror man polisens information. Om polisen inte hade varit säkra på att föräldrarna var överens om mordet hade de inte gått ut med informationen nu.

Och uppenbarligen har barnen varit sjuka. Vad de hade för sjukdom är dock fortsatt oklart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Vad är livskvalité?
Väldigt subjektivt. I detta fall är det föräldrarna som avgjorde vad barnens livskvalitet var. Helt sjukt.
Citera
2018-01-19, 15:19
Medlem
Nellis-AFBs avatar
Eventuella sjukdomar barnen kan ha haft? Att barnen båda hade det får mig att gå till genetiken.

Batten – NCLs – Spielmeyer-Vogts genetiskt recessiv, om ett barn har det 25% att det andra får det.
För mig det troligaste.

ME/CFS sätts igång av en infektion.
För mig mindre sannolikhet att BÅDA barnen får det.

Narkolepsi –
Baseras bara på att en klasskompis pratar om att det hade en trötthets sjukdom och någon som drar paralleller med vaccinering. Inte sannolikt att båda barnen skulle ha det.

Kan ingen som är duktig på att sammanställa göra en bra sammanställning???
Citera
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Så skönt att polisen äntligen kommit med ett svar. Precis som jag och några till påpekat länge men fått spottande och fräsande kommentarer till svar.
Nu har ni svårt på vitt.
Och nästa gång ni läser en tråd, ta in vad vi sagt. Speciellt vi som kommer med fakta och inga spekulationer!
Som moderator skrev tidigare; det här är ingen tävling i vem som har rätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum

Det syftar på att det inte fanns någon livskvalité för döttrarna pga deras sjukdomar. Så då beslutade föräldrarna att döda dom och sen begå självmord själva.

Usch så tragiskt brottsfall.
Citera
2018-01-19, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lattsaltad
Är väl en GoT-referens bara?

Hon kanske var van att inte ha någonting att säga till om. Det blev som Momsen bestämt helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in