2018-01-19, 15:20
Medlem
Man kan ju dra en liknelse då. Min nära släkting fick KOL vid 55 års ålder. Den är dessutom dödlig samt blir sämre för varje år. Hon kunde göra saker fast långsammare än andra och blev helt slut efter några minuters aktivitet. Hon har nu levt 15 år med sjukdomen och är idag helt rullstolsbunden med syrgas kopplad till jämt.

Vissa här anser då att jag skulle ha förkortat hennrs liv redan vid 56 års ålder efter något år med sjukdomen. Utan att fråga henne vad hon ville? Då ska vi minnas att denna sjukdom är 100 % att KOL aldrig blir bättre bara sämre.

Nej skulle de flesta säga du har inte rätt att förkorta hennes liv och lidande. Men vad är skillnaden mot dessa barn? Menar personerna som tycker det var rätt att ta barnens liv eftersom föräldrar äger och bestämmer över sina barns liv?
Citera
2018-01-19, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Nu blir jag förbannad! Det spelar INGEN roll vad barnen har för sjukdomar! Det gör inte detta okej på något vis! Jag tror att FÖRÄLDRARNAS psykiska störningar och elittänkande har gjort att de valt att mörda sina flickor. Vad barnen hade för ev sjukdom intresserar mig inte ett smack. Dom förtjänade inte att bli mördade om dom nu hade nån sjukdom för helskotta. Nu får det ta mig fan vara nog med dumheter här inne. Chockerande dumma människor det finns. Hoppas ni INTE har barn och spec då SJUKA barn, för isf lär vi snart få läsa om nåt liknande fall. Fy f*n.

Men seriöst, väx upp.
Att man förstår hur och varför betyder inte att man tycker det är rätt, det innebär bara att man använder båda sidorna av hjärnan.
Citera
2018-01-19, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Precis, vi "godhetskramare" som tycker att det är sjukt så in i helvete att Oskar och Hanna MÖRDADE sina två små döttrar borde visa mer sympati för barnamördarna och deras jobbiga situation. Sanslöst.

Den här tråden handlar inte om hur synd det är om dig. Det känns lite of topic i den här situationen. Du behöver inte ta på dig en offerkofta för att alla människor inte tycker och känner exakt som du.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cecilians
Jag tror precis som du. MBP. Mamma med MBP, mamma starkast i familjen och påverkar även pappan till att gå i den här riktningen. Jag tror tyvärr inte barnen var sjuka och det gör mig så fruktansvärt ledsen. Jag hoppas dessutom att det här blir en trigger för skola/omgivning att det inte bara är "loosers barn" som man behöver ha ett extra vakande öga på. Två små barn är mördade. Oavsett vad. Och till er som skriver att barnen kanske var med på det, bara sluta, det är verkligen inget ett barn ska behöva besluta i så fall. Vila i frid små töser <3

Nej MBP kan i praktiken uteslutas. För det första är det en oerhört ovanlig sjukdom. För det andra så är det ju ännu mer osannolikt att båda föräldrarna skulle ha denna ovanliga sjukdom. Av de få kända fallen i världen är flera omtvistade. Det är tveksamt om man öht kan kalla det för en sjukdom.

Om denna diagnos verkligen är en riktig sjukdom så handlar det om att få uppmärksamhet och medlidande. Det verkar inte alls stämma in på Bjärredfallet. Där drog sig föräldrarna i stället tillbaka och tog till sist sina egna liv. Att de skulle ha velat ha medlidande finns det inte mycket som tyder på.

Därmed tycker jag att vi kan begrava alla teorier om MBP för gott.
Senast redigerad av climasol 2018-01-19 kl. 15:23. Anledning: feö
Citera
Medlem
Mitt mamma hjärta blöder 😭

Inget, inget rättfärdigar det föräldrarna har gjort! Oavsett, diagnos/symtom. Om föräldrarna ansåg, att det inte fanns någon framtid för tjejerna eller sig själva..!? Dem beslutar att ta barnens liv. Detta är sjukt, riktigt sjukt!

Visst bägge kanske var med på det!? Men varför ta livet av sig på olika platser för?

Säger de, människan kan bli riktigt farlig!
Citera
Medlem
harperlees avatar
Att man har misstänkt/upplevt att barnen har ME är det som varit med längst som uppgift i tråden och det som stämmer mest med uppgiften om "kronisk trötthet" från media.

Med denna typ av diagnos så kan man tänka sig, på grund av osäkerheten som råder både kring diagnos, prognos och behandling, att det är lätt att hamna i en situation där man mer och mer okritiskt tar till sig information från oseriösa källor. Det kan säkert "mata" vissa föreställningar som inte grundar sig i de verkliga förhållandena och öka en känsla av hopplöshet.

Polisens formulering angående "framtid" och "livskvalitet" är lite klumpig för det är oklart vems framtid och livskvalitet som avses (barnens, föräldrarnas eller samtligas?) men det kanske har funnits någon typ av nedtryckt ilska gentemot barnen vars diffusa sjukdom hindrar föräldrarna från att leva det liv man skulle önska? Ungefär som att människor kan känna en skamfylld lättnad/frihet när till exempel en alkoholiserad förälder går bort? Att ta livet av sina barn är ändå en sorts våldshandling gentemot barnen även om fysiskt våld inte förekommit.

Jag tycker fortfarande att det är extraordinärt att två för övrigt kärleksfulla föräldrar skall ha varit med på detta och att det alltigenom skulle ha varit ett gemensamt beslut som fattats i samförstånd...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lattsaltad
Är väl en GoT-referens bara?

I GoT säger hon "a girl has no name". Kan så klart vara inspirerat av det, men omskrivet. En tänkande flicka...
Citera
2018-01-19, 15:26
Medlem
Så föräldrarna bestämde det tillsammans? Genom ett brev med undertecknade namn. Jag hoppas att polisen jämför namnteckningarna med tidigare namnteckningar för att se att föräldrarna verkligen har skrivit brevet själv. Annars är det ju tämligen osäkert med ett brev. Många har ju mördat för att sedan försöka få mordet att se ut som ett självmord.

Jag förespråkar aktiv dödshjälp, men då om det absolut inte finns någonting att göra för att förbättra situationen, eller att personen själv är införstådd med allt vad det innebär. Vilket jag inte tycker att en 13 samt 15 åring är kapabel till. Jag har levt med depression samt andra fysiska åkommor och jag har velat dö sedan jag var 11, men ett sådant stort steg kan man inte vara kapabel till att välja förrän man är vuxen. Sen ser jag absolut ingen anledning att ha ihjäl sitt barn pga ME. Möjligtvis om barnen hade långt framskriden ALS. Har man ME kan man ha en fungerande framtid.

Jag mår fruktansvärt illa av att föräldrarna tog barnens liv pga att dom inte såg en framtid för dom. En bra framtid kan man ha även om man har funktionshinder.

För övrigt ser jag inte var informationen att man dör en smärtsam död av ME?
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Den information som polisen nu släppt stämmer väl rätt bra med det som det spekulerats om i den här tråden. Tragiskt är det ju.

Var/är det konstaterat att det var ME som barnen led av? Blev de "smittade" med influensa-sprutan mot svininfluensan för några år sedan?

Helt otroligt att det kan tära på föräldrarna så till den milda grad att de dödade barnen tillsammans. Var barnen sängliggande ? Fruktansvärt hemskt alltihopa!
Citera
Medlem
ME är en fruktansvärd sjukdom. Fruktansvärd!! Kan tänka mig att den äldsta flickan har lidit oerhört mycket, om hon hade den sjukdomen. Hennes livskvalitet kanske var obefintlig? Hon kanske sov större delen av tiden och hade smärtor och svåra psykiska problem konstant. Föräldrarna mördade barnen och det är så hemskt och jag blev väldigt chockad över att det var det som hände, trots att jag följt tråden och liksom varit beredd på att det var.det som hänt. Vet inte varför jag tycker att det känns viktigt med att få veta vad flickorna hade för sjukdom? Men tycker att det är respektlöst att utropa att ME inte är en svår sjukdom. Stackars stackars barn. 😢
Citera
2018-01-19, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
För en (möjligen två?) psykopat/narcissit som de senaste åren ljugit och duperat omgivningen kan detta vara en rimlig utväg.

DETTA!
Först och främst man dödar aldrig sina barn, därför är alla spekulation om FÖRÄLDRARNA tillåtna.

Antisocial störning finns hos några procent av befolkningen, narcissism likaså.

Vi vet inte vad som försiggick bakom dörrarna, min gissning är att föräldrarnas mord av barnen bara var det sista slaget mot dessa stackars ungar.

Sannolikheten att båda föräldrarna var patraskmänniskor med diagnos är om vi sätter prevalensen för diagnoserna till 3%. 0.03*0.03. JÄMFÖR DET MED SANNOLIKHETEN ATT BÅDA UNGARNA HAR EN EXTREMT SÄLLSYNT DIAGNOS.

STACKARS BARN. MIn teori stämde som jag hade från allra första början, pappan var antisocial. Mamman hade förmodligen också diagnos.

CASE CLOSED

Ändrat: ALla ni som stödjer dessa föräldrar är också patraskmänniskor, gå och gör något åt er diagnosbild.

DISCLAIME: Om föräldrarna i själva verket var världens mest sympatiska föräldrar och gjorde detta i någon slags psykostillstånd eller liknande har jag all sympati även för dem, annars är det bara synd om barnen.
Detta är mina åsikter, ta det inte som fakta!
ALL SYMPATI TILL DE ANHÖRIGA, SOM i denna stund får dras med konsekvenserna! Och så barnen, stackars barn!
Senast redigerad av Negerhate 2018-01-19 kl. 16:26.
Citera
2018-01-19, 15:27
Medlem
Dricksglas55s avatar
Nu har jag inte lusläst denna tråd och har två enkla frågor bara. Så kom inte med snacket om att jag ska läsa om tråden för de har jag varken tid eller ork med.

1. Vad för hemsk sjukdom hade döttrarna, så att det går så långt att föräldrarna tycker att deras liv är inget liv här på jorden.

2. Facebook till döttrarna? Om man kan hitta något intressant som kan bindas till varför föräldrarna gjorde som dom gjorde tänkte jag mest på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in