Citat:
Ursprungligen postat av
bernad_law
Ja det är en intressant fråga som dessutom har viss bärighet.
Det enkla svaret är att man naturligtvis får belägga sina teser med matematiska och fysikaliska argument i Konspirationsforumet, precis som att man får använda källor som möjligen inte skulle accepteras i tex Fysik.
Jag tror man snarare skall se det som att "beviskraven" i Konspirationsdelen helt enkelt är lägre än i de naturvetenskapliga delarna; det är inte lätt att bevisa en konspiration och både rykten och overifierade källor är därmed tillåtna. Skulle vi enbart tillåta postandet av sådant som är verifierat skulle aldrig diskussionerna komma framåt.
Att då inte tillåta naturvetenskapliga källor vore helt enkelt absurt, och det skulle inte bara drabba den ena sidan i debatten. I Konspirationsforumet postas avsevärda mängder alternativ naturvetenskaplig forskning, och den måste kunna diskuteras med hjälp av samma naturvetenskapliga metoder.
Kort sagt kan man säga att forumdelen är mer "tillåtande" för alla typer av källor, inte att den fokuserar enbart på rykten och skvaller.
jo jag förstår ditt resonemang, men det tyder på brist på kunskap om ämnet, flat earth är ju dom som redan hört en del om mainstream källorna men valt det inte längre låter rimligt och nu väljer att lita på sinnet och logik och verifierbara expireiment. alltså att använda matematik i sig är inte ett problem så länge man kan backa den med verifierbara observationer. som exempel skulle man kunna ha en tråd om månen där folk tar egna bilder på månen, eller testar egna verifierbara expireiment.w
bara för att tydliggöra exakt hur dum flat earth tråden är ska jag peka ut, den som har startat tråden har länkat till en kontrollerad opposition som spyr ur sig omöjliga påståenden som tex att vi hela tiden rör oss uppåt (som nån hiss antar jag) vilket naturligtvis är lätt motbevisat.men det är sånt trams och den redan avfärdade mainstream skiten som förstör tråden. så forskarna kan ju också va med i diskutionen, bara dom ger oss saker vi kan verifiera utan mainstream källornas opålitliga löften
jag hoppas det svara på den övre frågan med.och angående hur jag uttrycker mig, kan det bero på att jag är ny, och då inte bara på fb utan på internet med, naturligtvis har jag tittat och läst men aldrig skrivit, inget twiter eller facebook och allt vad det heter, så lev med det.