2018-01-20, 12:05
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
flat earth är en mottsägning till heliocentrismen, flat earth information består av allt mellan himmel och jord.det behövs egna trådar för allt, tex. en för solen, en för månen, en för stjärnorna, en för vattens naturliga fysisk, en för den stigande horisonten, en för perspektiv, osv. även behöver man trådar som mottsäger den befintliga tron. tex. iss är fejk, sateliter finns inte, dinosaurier är en bluff, nasas bubblor i rymden, osv. ämnet är lika stort som jorden sj.

Jag håller till viss del med, FE-tråden är väldigt stor och spretig och diskussionen kanske skulle vinna på att brytas ned till mindre delar.

Däremot så tvivlar jag starkt på att du eller någon annan skulle lyckas skapa några trådar med vettiga diskussionsunderlag. Det finns trots allt inte så himla mycket att diskutera om t.ex "vattens naturliga fysisk". Hur vatten och andra vätskor uppför sig är ju trots allt väldigt känt - vad finns att diskutera?

Jag tvivlar även starkt på att trådarna skulle hålla sig till trådens topic. Alltför många kommer inte nöja sig med att enbart diskutera "vattens naturliga fysisk" utan man kommer även vilja diskutera "flat earth".
Citera
2018-01-20, 12:19
Medlem
Pyra666s avatar
Kanske för att ointresset är så lågt att det bara resulterat i en tråd.
Citera
2018-01-20, 12:30
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyra666
Det kan ligga något i det.

Sedan december 2012 har det bara vid fyra tillfällen skett att trådar sammanfogats med samlingstråden och i papperskorgen finns det sedan 2007 endast fyra trådar som korgats med hänvisning till densamma.

Av de korgade trådarna hade samtliga samma allmänna frågeställning som samlingstråden varför det ter sig som korrekt att de korgades.
Citera
2018-01-20, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Jag håller till viss del med, FE-tråden är väldigt stor och spretig och diskussionen kanske skulle vinna på att brytas ned till mindre delar.

Däremot så tvivlar jag starkt på att du eller någon annan skulle lyckas skapa några trådar med vettiga diskussionsunderlag. Det finns trots allt inte så himla mycket att diskutera om t.ex "vattens naturliga fysisk". Hur vatten och andra vätskor uppför sig är ju trots allt väldigt känt - vad finns att diskutera?

Jag tvivlar även starkt på att trådarna skulle hålla sig till trådens topic. Alltför många kommer inte nöja sig med att enbart diskutera "vattens naturliga fysisk" utan man kommer även vilja diskutera "flat earth".
jo jag ser också ett visst problem med just diskutions delen, det är ju mer av ett upplysnings ämne. men som jag ser det skulle det fortfarande finnas rum för diskution bara att den skulle vara lite långsam, då man måste vänta på att ny information blir tilgänglig, och att folk faktiskt måste röra på arslet lite för att ha nått nytt att tillägga. vissa saker som vattens naturlig fysik skulle naturligt viss inte va mycket av en diskution som du säger, men åt andra sidan har vi månen som jag iaf skulle tycka vore väldigt interesant att se egen tagna bilder och diskution om vad den igentligen är. eller en tråd om nasa och andras fails i rymden, folk kunde själva titta på rymd videos och posta när dom hittar misstag som tex. luftbubblor eller green screen misstag. som sagt jag är inte helt hundra på hur diskutionerna kommer bli men rum för dom finns, iaf inom vissa områden, men inte alla områden.
Citat:
Ursprungligen postat av Pyra666
kanske, men intresset skulle ju stiga om det såg anurlunda ut. sj har jag iaf stort intresse.
Citera
2018-01-20, 15:18
Medlem
madtops avatar
Citat:
jo jag ser också ett visst problem med just diskutions delen, det är ju mer av ett upplysnings ämne. men som jag ser det skulle det fortfarande finnas rum för diskution bara att den skulle vara lite långsam, då man måste vänta på att ny information blir tilgänglig, och att folk faktiskt måste röra på arslet lite för att ha nått nytt att tillägga. vissa saker som vattens naturlig fysik skulle naturligt viss inte va mycket av en diskution som du säger, men åt andra sidan har vi månen som jag iaf skulle tycka vore väldigt interesant att se egen tagna bilder och diskution om vad den igentligen är. eller en tråd om nasa och andras fails i rymden, folk kunde själva titta på rymd videos och posta när dom hittar misstag som tex. luftbubblor eller green screen misstag. som sagt jag är inte helt hundra på hur diskutionerna kommer bli men rum för dom finns, iaf inom vissa områden, men inte alla områden.

kanske, men intresset skulle ju stiga om det såg anurlunda ut. sj har jag iaf stort intresse.

Det finns massor med trådar om t.ex månen, bla nedan:
(FB) Är månen på riktigt ett hologram som NASA ligger bakom?

Problemet är att du egentligen inte vill diskutera om månen är ett hologram utan du vill missionera om att jorden är platt. Och det gör du lämpligen i FE-tråden.
Citera
2018-01-20, 18:28
Medlem
Citat:
Det finns massor med trådar om t.ex månen, bla nedan:
(FB) Är månen på riktigt ett hologram som NASA ligger bakom?

Problemet är att du egentligen inte vill diskutera om månen är ett hologram utan du vill missionera om att jorden är platt. Och det gör du lämpligen i FE-tråden.

men det finns ingen flat earth tråd om månen, i en flat earth tråd vill man naturligt vis inte diskutera hologram måne, då det är löjligt.

vill jag missionera? även om jag nu vill det, vad gör det om jag gör det på rätt plats?
och som jag ser det är det du som missionerar om snurrande rymd bollar, och det i flat earth tråden, hyckleri kallas det va?
Citera
2018-01-20, 21:49
Medlem
madtops avatar
Citat:
men det finns ingen flat earth tråd om månen, i en flat earth tråd vill man naturligt vis inte diskutera hologram måne, då det är löjligt.

Och det är ditt problem i ett nötskal och förklaringen till att du inte kan skapa en tråd med ett vettigt diskussionsunderlag. Du vet inte vad du vill diskutera om månen för du vill främst diskutera FE. Men visst, förvåna oss alla genom att skapa en måntråd med ett bra diskussionsunderlag.

Och vad du inte verkar förstå är att du inte kan diskutera månen utan att samtidigt diskutera grundläggande fysik såsom Newtons rörelselagar eller gravitation.
Citera
2018-01-21, 11:12
Medlem
Citat:
Och det är ditt problem i ett nötskal och förklaringen till att du inte kan skapa en tråd med ett vettigt diskussionsunderlag. Du vet inte vad du vill diskutera om månen för du vill främst diskutera FE. Men visst, förvåna oss alla genom att skapa en måntråd med ett bra diskussionsunderlag.

Och vad du inte verkar förstå är att du inte kan diskutera månen utan att samtidigt diskutera grundläggande fysik såsom Newtons rörelselagar eller gravitation.

nu har väll knappast du rätten att säga vilka trådar som ska öppnas.
och eftersom du inte förstår så ska jag va tydlig, flat earth betyder att jorden är plat, och om jorden är plat så är månen, solen, och stjärnorna en del av vår jord, så ja jag vill diskutera månen i ett plat jord sammanhang.

och jag har redan get ett exempel på hur en av diskutionerna skulle kunna se ut, och att man visst kan ha det ämnet utan newtons obevisade teorier.

jag vet inte det bästa sätter att fixa det här, men jag hoppas att modsen kan ta sig ork att göra iaf något åt saken.som det ser ut nu finns ingen stans för mig att läsa och diskutera mitt favorit ämne, och nej hänvisa mig inte till flat earth tråden för som jag ser det bör den bytta rubrik till flat earth debunking and ridicule.
Citera
2018-01-21, 11:29
Medlem
madtops avatar
Citat:
nu har väll knappast du rätten att säga vilka trådar som ska öppnas.
och eftersom du inte förstår så ska jag va tydlig, flat earth betyder att jorden är plat, och om jorden är plat så är månen, solen, och stjärnorna en del av vår jord, så ja jag vill diskutera månen i ett plat jord sammanhang.

och jag har redan get ett exempel på hur en av diskutionerna skulle kunna se ut, och att man visst kan ha det ämnet utan newtons obevisade teorier.

jag vet inte det bästa sätter att fixa det här, men jag hoppas att modsen kan ta sig ork att göra iaf något åt saken.som det ser ut nu finns ingen stans för mig att läsa och diskutera mitt favorit ämne, och nej hänvisa mig inte till flat earth tråden för som jag ser det bör den bytta rubrik till flat earth debunking and ridicule.

Du vill mao ha en tråd där det inte är tillåtet att diskutera månen vetenskapligt och faktabaserat. Du vill ha en tråd där du vill utestänga 99,9% av alla människor, du vill ha ett eget litet kaninhål där inga jobbiga fakta får komma fram.

Jag tror en sluten användargrupp på fejjan passar dig bättre.
Citera
2018-01-21, 12:11
Medlem
Citat:
Du vill mao ha en tråd där det inte är tillåtet att diskutera månen vetenskapligt och faktabaserat. Du vill ha en tråd där du vill utestänga 99,9% av alla människor, du vill ha ett eget litet kaninhål där inga jobbiga fakta får komma fram.

Jag tror en sluten användargrupp på fejjan passar dig bättre.

du vill si, du vill så. kanske herrn vill läsa och försöka förstå, ist för att komma med en trångsynt agenda driven diskution. jag har sagt att det jag vill ha är ett samtal baserat på verifierbara observationer och experiment. men du tycker altså att det inte ska finnas nått utryme för såna som mig, bravo vi ser dig tydligt.

det är som sagt din hycklar röv som ska flytta sig från vårt ämne, eller diskutera det på det underlag som är accepterat, dinna teoretiska disney magier som "tyngdkraft" har ingen bas i verkligheten. och sölar ner vårt samtal. som att trycka ett stycke kött i ansiktet på en vegitarian.
Citera
2018-01-21, 12:34
Medlem
madtops avatar
Citat:
jag har sagt att det jag vill ha är ett samtal baserat på verifierbara observationer och experiment. men du tycker altså att det inte ska finnas nått utryme för såna som mig, bravo vi ser dig tydligt.

Nja det vill du inte. Du vill inte ha en diskussion som innehåller observationer och experiment runt t.ex gravitation eller Newtons rörelselagar. Du vill inte heller ha en diskussion om hur vi observerar avståndet till olika himlakroppar. Du vill helt enkelt belägga mig med yttrandeförbud.

Citat:
men du tycker altså att det inte ska finnas nått utryme för såna som mig, bravo vi ser dig tydligt.

Jo jag tycker absolut att du ska få skriva i trådar. Men jag tycker inte att du ska få göra det obesvarad. Skriver du felaktigheter vill jag kunna bemöta dem.
Citera
2018-01-21, 19:32
Medlem
Citat:
Nja det vill du inte. Du vill inte ha en diskussion som innehåller observationer och experiment runt t.ex gravitation eller Newtons rörelselagar. Du vill inte heller ha en diskussion om hur vi observerar avståndet till olika himlakroppar. Du vill helt enkelt belägga mig med yttrandeförbud.

Jo jag tycker absolut att du ska få skriva i trådar. Men jag tycker inte att du ska få göra det obesvarad. Skriver du felaktigheter vill jag kunna bemöta dem.

om du har några egna observationer eller experiment som vi själva kan kan göra eller se, så får du gärna va med i samtalet, om du vill diskutera avståndet till himmlakroparna så gör det, men kom inte att påstå att hubbleteleskopet eller nasas videos skulle bevisa något, för det är för oss inget mer än tomma löften.

du får gärna rätta det som sägs fel, men inte med obevisade teorier, ska du tala om gravitation måste du först bevisa att det existerar på det sätt du påstår.och det är inte mer yttrandeförbud än vad andra delar har mot mitt ämne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in