2018-01-18, 13:30
Medlem
om man vill prata om flat earth blir man hänvisad till den befintliga tråden, som består mestadels av dom som pratar imott flat earth, men om jag pratar flat earth i deras forsknings del blir jag raderad för man får bara prata flat earth i flat earth tråden.
varför får forsknings töntarna förstöra flat earth tråden? dessutom är flat earth ett väldigt stor ämne som behöver fler än ett par trådar, men man får inte skapa fler trådar, och om man ber att dom ska öppna en egen del för ämnet blir man bemött med det omöjliga att hitta 30 aktiva trådar, men man får ju inte skapa frådar om ämnet, så hur tänkte ni där? jag vet att det kommer va mer än 30 trådar i en flat earth avdelning.
Citera
2018-01-18, 13:41
Medlem
Varför skulle det vara motiverat med över 30 flat earth-trådar? Vad skulle de handla om?
Citera
2018-01-18, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.R.M.114
Varför skulle det vara motiverat med över 30 flat earth-trådar? Vad skulle de handla om?

flat earth är en mottsägning till heliocentrismen, flat earth information består av allt mellan himmel och jord.det behövs egna trådar för allt, tex. en för solen, en för månen, en för stjärnorna, en för vattens naturliga fysisk, en för den stigande horisonten, en för perspektiv, osv. även behöver man trådar som mottsäger den befintliga tron. tex. iss är fejk, sateliter finns inte, dinosaurier är en bluff, nasas bubblor i rymden, osv. ämnet är lika stort som jorden sj.
Citera
2018-01-18, 14:26
Medlem
Emerains avatar
Som najas skrev i papperskorgningen av förra tråden så ska du återkomma när du följt instruktionerna och i rätt forumdel för förslaget.

Flashback --> Papperskorgen
/Moderator
Citera
2018-01-18, 23:01
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Som najas skrev i papperskorgningen av förra tråden så ska du återkomma när du följt instruktionerna och i rätt forumdel för förslaget.

Flashback --> Papperskorgen
/Moderator
Efter samråd med kollegor återställs tråden.
Citera
2018-01-19, 06:25
Medlem
Citat:
men om jag pratar flat earth i deras forsknings del blir jag raderad för man får bara prata flat earth i flat earth tråden.

Kan du förtydliga detta? Vad är "deras forsknings del"?

Blir dina inlägg om Flat Earth i Flat Earth-tråden raderade är det inte ett problem med forumstrukturen, det är för att dina inlägg på något sätt inte följer reglerna.
Citera
2018-01-19, 10:37
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Kan du förtydliga detta? Vad är "deras forsknings del"?

Blir dina inlägg om Flat Earth i Flat Earth-tråden raderade är det inte ett problem med forumstrukturen, det är för att dina inlägg på något sätt inte följer reglerna.
Jag antar att TS menar forumdelarna under Vetenskap & humaniora, där diskussioner om flat earth o.dyl. givetvis inte hör hemma eftersom det är pseudovetenskap och konspirationsteorier.
Citera
2018-01-19, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Jag antar att TS menar forumdelarna under Vetenskap & humaniora, där diskussioner om flat earth o.dyl. givetvis inte hör hemma eftersom det är pseudovetenskap och konspirationsteorier.

ja det är vad jag menar i mitt specifica fall, men det gäller väll överallt som jag förstår, förutom i konspirationer, där man inte får göra nya trådar. men nu va frågan varför flat earth tråden är attackerad av vetenskaps pushare.

och att säga saker som "det finns inga observerbara bevis på att vatten kan fastna på utsidan av en boll" ser jag varken som pseudo eller teori, snarare bara pekar ut ett kritiskt misstag i deras "forskning" som bygger på matematik snarare än expirement. men som sagt frågan va varför dom är i flat earth, inte varför jag inte får va där.
Citera
2018-01-19, 13:10
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
ja det är vad jag menar i mitt specifica fall, men det gäller väll överallt som jag förstår, förutom i konspirationer, där man inte får göra nya trådar. men nu va frågan varför flat earth tråden är attackerad av vetenskaps pushare.

och att säga saker som "det finns inga observerbara bevis på att vatten kan fastna på utsidan av en boll" ser jag varken som pseudo eller teori, snarare bara pekar ut ett kritiskt misstag i deras "forskning" som bygger på matematik snarare än expirement. men som sagt frågan va varför dom är i flat earth, inte varför jag inte får va där.
Nu har jag följt dina inlägg ett par dagar i denna forumsdel, även om de inte alltid har varit så lätta att förstå, och jag tror att du skulle kunna uttrycka dig på ett mycket klarare och bättre sätt.
Oavsett, om jag förstått dig rätt nu så upplever jag att du har en högst relevant, och intressant, fråga som man kan dra en parallell till de senaste dagarnas diskussioner här.

Om jag får formulera om din fråga så som jag uppfattar den, så får du rätta mig om jag missförstått:

Flat Earth-tråden ligger i https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=40 och frågan är då varför man får föra argument och diskussioner utifrån fysik och matematik när det finns en forumsdel för sådana diskussioner?

Nu vet jag inte ifall det är så, alltså att sådana diskussioner tillåts i den tråden - men frågan i sig är intressant att reda ut.
Citera
2018-01-19, 16:35
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Om jag får formulera om din fråga så som jag uppfattar den, så får du rätta mig om jag missförstått:

Flat Earth-tråden ligger i https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=40 och frågan är då varför man får föra argument och diskussioner utifrån fysik och matematik när det finns en forumsdel för sådana diskussioner?

Nu vet jag inte ifall det är så, alltså att sådana diskussioner tillåts i den tråden - men frågan i sig är intressant att reda ut.

Ja det är en intressant fråga som dessutom har viss bärighet.

Det enkla svaret är att man naturligtvis får belägga sina teser med matematiska och fysikaliska argument i Konspirationsforumet, precis som att man får använda källor som möjligen inte skulle accepteras i tex Fysik.

Jag tror man snarare skall se det som att "beviskraven" i Konspirationsdelen helt enkelt är lägre än i de naturvetenskapliga delarna; det är inte lätt att bevisa en konspiration och både rykten och overifierade källor är därmed tillåtna. Skulle vi enbart tillåta postandet av sådant som är verifierat skulle aldrig diskussionerna komma framåt.

Att då inte tillåta naturvetenskapliga källor vore helt enkelt absurt, och det skulle inte bara drabba den ena sidan i debatten. I Konspirationsforumet postas avsevärda mängder alternativ naturvetenskaplig forskning, och den måste kunna diskuteras med hjälp av samma naturvetenskapliga metoder.

Kort sagt kan man säga att forumdelen är mer "tillåtande" för alla typer av källor, inte att den fokuserar enbart på rykten och skvaller.
Citera
2018-01-19, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Ja det är en intressant fråga som dessutom har viss bärighet.

Det enkla svaret är att man naturligtvis får belägga sina teser med matematiska och fysikaliska argument i Konspirationsforumet, precis som att man får använda källor som möjligen inte skulle accepteras i tex Fysik.

Jag tror man snarare skall se det som att "beviskraven" i Konspirationsdelen helt enkelt är lägre än i de naturvetenskapliga delarna; det är inte lätt att bevisa en konspiration och både rykten och overifierade källor är därmed tillåtna. Skulle vi enbart tillåta postandet av sådant som är verifierat skulle aldrig diskussionerna komma framåt.

Att då inte tillåta naturvetenskapliga källor vore helt enkelt absurt, och det skulle inte bara drabba den ena sidan i debatten. I Konspirationsforumet postas avsevärda mängder alternativ naturvetenskaplig forskning, och den måste kunna diskuteras med hjälp av samma naturvetenskapliga metoder.

Kort sagt kan man säga att forumdelen är mer "tillåtande" för alla typer av källor, inte att den fokuserar enbart på rykten och skvaller.

jo jag förstår ditt resonemang, men det tyder på brist på kunskap om ämnet, flat earth är ju dom som redan hört en del om mainstream källorna men valt det inte längre låter rimligt och nu väljer att lita på sinnet och logik och verifierbara expireiment. alltså att använda matematik i sig är inte ett problem så länge man kan backa den med verifierbara observationer. som exempel skulle man kunna ha en tråd om månen där folk tar egna bilder på månen, eller testar egna verifierbara expireiment.w

bara för att tydliggöra exakt hur dum flat earth tråden är ska jag peka ut, den som har startat tråden har länkat till en kontrollerad opposition som spyr ur sig omöjliga påståenden som tex att vi hela tiden rör oss uppåt (som nån hiss antar jag) vilket naturligtvis är lätt motbevisat.men det är sånt trams och den redan avfärdade mainstream skiten som förstör tråden. så forskarna kan ju också va med i diskutionen, bara dom ger oss saker vi kan verifiera utan mainstream källornas opålitliga löften

jag hoppas det svara på den övre frågan med.och angående hur jag uttrycker mig, kan det bero på att jag är ny, och då inte bara på fb utan på internet med, naturligtvis har jag tittat och läst men aldrig skrivit, inget twiter eller facebook och allt vad det heter, så lev med det.
Citera
2018-01-20, 00:41
Moderator
Tinuviels avatar
Ny rubrik.

Orginal:
konstiga regler, vänligen klargör.

// mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto