Citat:
Ursprungligen postat av
80231
Fokus på fakta.
Jag läste just ditt tidigare inlägg:
Det hoppas jag verkligen inte - det vill säga, min förhoppning är att medierna och de sociala medierna och alla deras lättretade aktörer har lärt sig vid det här laget att Heberlein njuter då folk blir arga, samt att det inte går att bemöta henne sakligt eftersom hon bryter mot alla regler för meningsutbyten och argumentation. Känslor är inte detsamma som sanning, kan hon påstå ena stunden - för att den andra hävda att en känsla av otrygghet är ett bevis på vad det vara månde.
"Invandrare överrepresenterade vid gruppvåldtäkter" är för övrigt knappast en rubrik du kommer att få se - den är nämligen rasistisk.
Det ni ser hos andra, är det ni finner hos er själva. Jag tänker inte debattera med dig, då det är lönlöst, och just det att jag inte tänker göra det kommer du att använda mot mig.
Har du slutat att knulla din dotter?
PS Jag kan ge dig ett tips i all välmening. Läs på om kultursensibilitet. Det är så det kallas.
Nejdå, jag tänker inte vända det emot dig att du inte vill debattera med mig.
Men jag svarar helt kort:
Du skrev att Heberlein inte vill ha uppmärksamhet, utan förändring. Och jag undrade då om du har en uppfattning om vilken typ av förändring hon vill ha. Heberlein har inte sagt något om stängda gränser eller minskad invandring, såvitt jag vet. Jag har uppfattat henne som ganska vag när det gäller konkreta förslag. Givetvis kan det komma att förändras när hon släpper sin våldtäktskulturbok.
Men "Fokus på fakta" - vad betyder det i sammanhanget?
Rasister bryr sig givetvis inte om ifall oskyldiga personer som tillhör en specifik grupp blir misstänkta för att vara våldtäktsmän, eller mer benägna att våldta än andra. Tvärtom, rasister gnuggar sina händer.