2018-01-18, 23:04
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
En viktig poäng då överrepresentationen till synes är mer genetiskt betingad än avhängig födelseort. Jag skulle definitivt hävda även invandrares avkommors brottslighet som en följd av import. Det är en extrem överrepresentation och ansvaret vilar ytterst på de som förordat importen av invandrad sexualbrottslighet.

Åtminstone epigenetisk, man avlar avkomma som man inte kan ta hand om, vare sig under fosterstadiet eller senare. Satsar på kvantitet och inte kvalitet.

För hazarerna, där en tredjedel av alla män bär på Djingis Khans (världshistoriens störste våldtäktsman) gen på Y-kromosomen, är det väl inte uteslutet att en sån gen bidrar till ett sånt "knulla, knulla för fan!"-beteende som man kan utläsa ur Provokatörs tråd om afghaners överrepresentation i sexualbrott.

Importen har också betydelse genom att självutvalda migranter utgör ett väsentligt sämre urval från länder där redan basandelen slödder är förhöjd.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2018-01-18 kl. 23:09.
Citera
2018-01-18, 23:15
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vackertjej
Fast våldtäkter har ju förekommit långt innan det ens fanns någon TV. Vart vill du komma?

Det är jättebra att hon tar upp detta. De får gärna granska hur mycket som helst. Jag bryr mej heller inte om de stryper invandringen. Det är tydligt att Sverige inte kan ta emot såhär mycket flyktingar. Vi kan inte ens fostra de svenska männen till att inse att de bär ansvar, så hur ska vi då få invandrare att förstå?

Jag tror inte att det är Heberleins poäng. Hon har åtminstone aldrig sagt eller skrivit något åt det hållet som jag känner till. Inte uttryckligen. Hon har skrivit ganska vagt om riktade insatser, sexualupplysning, svenska värderingar osv. Men hon kan mycket väl byta åsikt igen. För någon som Heberlein är uppmärksamheten allt.
Senast redigerad av Kimbo7 2018-01-18 kl. 23:18.
Citera
2018-01-18, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Jag tror inte att det är Heberleins poäng. Hon har åtminstone aldrig sagt eller skrivit något åt det hållet som jag känner till. Inte uttryckligen. Hon har skrivit ganska vagt om riktade insatser, sexualupplysning, svenska värderingar osv. Men hon kan mycket väl byta åsikt igen. För någon som Heberlein är uppmärksamheten allt.

Jag har inte stenkoll på allt hon gör men jag har gillat det jag stött på.
Hursomhelst så bryr jag mej inte heller om det är för uppmärksamhetens skull hon gör det, huvudsaken att något händer.
Citera
2018-01-18, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Det finns fall där rätten har gått på en linje att utdöma mycket milda straff för att GM hävdat att denne, med sin kulturell bakgrund, inte förstod/visste att det var ett brott att utsätta någon för ett sexuellt övergrepp.

Va?! Alltså vår rättstat är så fucked up
Har du någon källa? Vill läsa...
Citera
2018-01-18, 23:26
Medlem
in-i-din-muns avatar
Citat:
Intressant att du jämför kvinnor som kämpar mot förtrycket med radikala jihadister. Det säger en hel del om ditt kvinnohat.

Du menar att kvinnor ljuger och att vi sprider propaganda. Det är snarare ni män som ljuger och sprider propaganda.

Förresten är jag inte en manshatare. Bara för att jag inte vill bli förtryckt så betyder det inte att det inte finns män som jag gillar.
Dock inte ”män” som du. Skulle samhället vara fyllt med ”män” som du så hade jag definitivt varit en manshatare.

Dock kommer mitt hat mot den typ av ”man”du är, inte vara lika skadligt som det hat du visar mot kvinnor. Du har tydligt visat din ståndpunkt i denna fråga.

Vi lever definitivt i olika världar... män som du är riktigt wt och en skam för de män som faktiskt är riktigt bra.
Kvinnor ljuger inte och sprider propaganda, man måste först vara mentalt sund innan man är kvinna.

Feminister däremot är simpla hatmelodier, drivna av att de passerat bäst-före datumet hos vita män och som använder ett inbillat förtryck att rättfärdiga sig.

Även om ditt hat är egentligen riktat emot oliktänkande så det lika godtyckligt som kan förväntas hos en manshaterska så det gör ingen skillnad vad du anser/inte anser om dig. Snarare är du än mer lik en radikal jihadist.
Citera
2018-01-18, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in-i-din-mun
Kvinnor ljuger inte och sprider propaganda, man måste först vara mentalt sund innan man är kvinna.

Feminister däremot är simpla hatmelodier, drivna av att de passerat bäst-före datumet hos vita män och som använder ett inbillat förtryck att rättfärdiga sig.

Även om ditt hat är egentligen riktat emot oliktänkande så det lika godtyckligt som kan förväntas hos en manshaterska så det gör ingen skillnad vad du anser/inte anser om dig. Snarare är du än mer lik en radikal jihadist.

De flesta utbildade kvinnor idag är feminister.
Kvinnor som är patriarkala medhårsstrykare är i ett tillstånd likt ”Stockholmssyndromet”.

Du är en kvinnohatande kränkt liten rasist...men fortsätt du att inbilla dej annat.
Citera
2018-01-18, 23:46
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
För det enskilda våldtäktsoffret spelar etniciteten mindre roll, brottet och skändningen har skett i vilket fall som helst, dock går det att argumentera för att det vid gruppvåldtäkt spelar roll även för offret då invandrare nästan ensamma står för den brottskategorin och visar därmed på psykologiska och mentala mekanismer att med lätthet kunna hitta andra som är villiga att delta i ett sådant fruktansvärt övergrepp mot en annan människa.

För samhället i stort är det otroligt viktigt att hålla sig uppdaterad med ett fördjupat och vetgirigt synsätt om vilka det är som tenderar och har en benägenhet att begå de grövsta brotten. Där ligger invandrarna i topp inom flera brottskategorier. Med en fortsättningsvis hög invandring kommer problemen endast att cementeras och i värsta fall eskalera. Lösningen har hela tiden funnits i massinvandringen och att ärligt diskutera konsekvenserna och omfattningen av den. Att "hjälpa" i spåren av att det egna folket utsätts för helt sjukt vidriga brott är faktiskt ondsint och föraktfullt.

Att stirra sig blind på våldtäkter, som du väljer att kalla det, måste ett samhälle som värnar om kvinnofrid göra. Hanteringen av en begången våldtäkt och synsättet på
ett våldtäktsoffer är en bra måttstock på ett land och dess folk och styrande.

I Sverige har en tydlig utvecklingslinje utkristalliserat sig; invandrare är groteskt överrepresenterade inom sexualbrott.

Svenskars brottslighet och invandrares brottslighet är två skilda ting eftersom det påverkar samhället och eventuella offer i olika omfattningar. Svenskars brottslighet har historiskt sett alltid varit låg jämfört med andra länder i västvärlden. Massinvandringen gör helt enkelt att fler människor i Sverige drabbas av grova brott och personskador.

Att kartlägga vem eller vilka grupper som begår brott är naturligtvis aldrig fel sålänge det fyller någon funktion brottsbekämpningen.

Som jag ser det när det gäller exempelvis våldtäkter är att även om vi konstaterar att de som begår brotten är invandrare eller en viss grupp invandrare från ett visst land tex, så är det ingen lösning på problemet. Låt säga att hälften av våldtäkterna begås av män från Kambodja vad blir då nästa steg? Oavsett vad folk vill så är allmän inte en möjlighet, alltså kan man lika gärna bortse från den lösningen. Man måste komma fram till nån som är genomförbart.

Är gruppen som är extra benägna för stor så kan man knappast straffa alla i den gruppen. Kollektiv bestraffning på grund av etnicitet är helt enkelt orimligt i Sverige. Det är säkerligen många i detta forum som tycker att det borde vara möjligt men det är ändå helt omöjligt att det skulle kunna genomföras.

Vad har man då för nytta av kunskapen av en kartläggning av etniciteter?

Vilka förslag på lösningar finns det på detta forum som faktiskt är möjliga att genomföra? Jag är väldigt nyfiken.

De lösningar jag kan se är att det uppmärksammas mer i skolorna men om det hjälper vet jag inte. De som begår våldtäkter kommer säkert inte lyssna eller ta till sig. Det är ju dessutom bara en långsiktig lösning.

Däremot borde de som åker fast för våldtäkt kölhalas extra långsamt för att sedan utvisas (om de ej är svenska medborgare) till ett is-styrt område.
Citera
2018-01-19, 00:00
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Hon sätter sig själv väldigt mycket i centrum. Jag ser det som lite kränkande mot det oavlönade grovarbetet som gjorts av Affe, Jonasson och Provokatör.

Sedan har "sanning" visat sig vara ett rätt så värdelöst vapen mot såväl kognitiv dissonans som psykotisk utopism. De hon tänker sig övertyga är inte rationella. De förnekar fakta om de "måste". Fakta är lönlöst på den sorten.

Sant förvisso, men bara det faktum att Heberlein kommer att överösas av kritik med rubriker som innehåller orden "invandrare" och "gruppvåldtäkter" sänder nog vissa, om än helt oavsiktliga, signaler till både pk-eliten och medelsvensson.
Citera
2018-01-19, 00:04
Medlem
in-i-din-muns avatar
Citat:
De flesta utbildade kvinnor idag är feminister.
Kvinnor som är patriarkala medhårsstrykare är i ett tillstånd likt ”Stockholmssyndromet”.

Du är en kvinnohatande kränkt liten rasist...men fortsätt du att inbilla dej annat.
Lilla gumman, det är skillnad att vara utbildad och indoktrinerad. Vem som helst kan bli feminist, men inte alla kommer in på högskolan. Dessutom, i nästan alla lärosäten i Sverige försöker idag feminister hjärntvätta publiken, att nån däri påverkas gör inte henne mer utbildad än den som sitter brevid.

Att du kallar oliktänkande kvinnor för patriarkala medhårsstrykare samt ser dem som gisslan visar enbart vilket sekteristiskt grepp feminismen försöker uppräthålla.
Citera
2018-01-19, 00:06
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Vilka förslag på lösningar finns det på detta forum som faktiskt är möjliga att genomföra? Jag är väldigt nyfiken.

Tyvärr är orden "lösning" och "möjlig" nu omöjliga att förena. Det är för sent. Då blir allt möjligt. Allt kan ske, fast först blir det värre förstås.

Annars kan man notera att också våldtäkter minskar markant på Filippinerna, om än i långsammare takt än de stora minskningarna av brott generellt.

Om man nu är så desperat efter en "lösning" så är nog Dutertes modell den enda möjliga i ett mångkulturellt samhälle.
Citera
2018-01-19, 00:17
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Men de vill ju inte eller vågar inte. Det är ingen mening att önska saker som inte kommer att hända.

När det gäller gruppvåldtäkter har ingen undersökning gjorts på två decennier.

BRÅ gjorde en undersökning om invandrare och gruppvåldtäkter för 18 år sedan som går igenom 1990-talet (åren 1991-1999). Men sedan dess har de inte gjort något.

Sverige idag är inte samma som Sverige under 1990-talet, så den undersökningen är ganska irrelevant idag.

Även den stora undersökningen från år 2005 är ganska irrelevant idag. Den undersökte åren 1997-2001. Dvs också främst 90-talet.

De här undersökningarna tar upp gårdagens Sverige. Inte dagens Sverige.

Märkligt med tanke på att allt annat kvinnovåld undersöks rigoröst, nästan årligen. Det är stötande att så starka politiska krafter behandlar befolkningen som barn. Det gick att göra det innan internet, men den tekniska utvecklingen har sprungit ifrån sedan dess.
Citera
2018-01-19, 00:29
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Åtminstone epigenetisk, man avlar avkomma som man inte kan ta hand om, vare sig under fosterstadiet eller senare. Satsar på kvantitet och inte kvalitet.

För hazarerna, där en tredjedel av alla män bär på Djingis Khans (världshistoriens störste våldtäktsman) gen på Y-kromosomen, är det väl inte uteslutet att en sån gen bidrar till ett sånt "knulla, knulla för fan!"-beteende som man kan utläsa ur Provokatörs tråd om afghaners överrepresentation i sexualbrott.

Importen har också betydelse genom att självutvalda migranter utgör ett väsentligt sämre urval från länder där redan basandelen slödder är förhöjd.
För att inte tala om århundraden av kusingiften och inavelns verkan på intelligens, aggression mm. Just afghaner våldtar dessutom gossebarn i hög utsträckning. De brukar klä ut dom till små flickor som de sedan har sex med där borta. Allt det importerar statsmakten till Sverige. Tro fan det att våldtäkterna ökar. Finns ett sätt att bukt med problemet. Införa dödsstraff och repatriera invandrarmassorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in