2018-01-19, 00:30
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Märkligt med tanke på att allt annat kvinnovåld undersöks rigoröst, nästan årligen. Det är stötande att så starka politiska krafter behandlar befolkningen som barn. Det gick att göra det innan internet, men den tekniska utvecklingen har sprungit ifrån sedan dess.
Vilket? Källa?
Citera
2018-01-19, 00:31
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Sant förvisso, men bara det faktum att Heberlein kommer att överösas av kritik med rubriker som innehåller orden "invandrare" och "gruppvåldtäkter" sänder nog vissa, om än helt oavsiktliga, signaler till både pk-eliten och medelsvensson.

Det hoppas jag verkligen inte - det vill säga, min förhoppning är att medierna och de sociala medierna och alla deras lättretade aktörer har lärt sig vid det här laget att Heberlein njuter då folk blir arga, samt att det inte går att bemöta henne sakligt eftersom hon bryter mot alla regler för meningsutbyten och argumentation. Känslor är inte detsamma som sanning, kan hon påstå ena stunden - för att den andra hävda att en känsla av otrygghet är ett bevis på vad det vara månde.

"Invandrare överrepresenterade vid gruppvåldtäkter" är för övrigt knappast en rubrik du kommer att få se - den är nämligen rasistisk.
Citera
2018-01-19, 00:32
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vackertjej
Jag har inte stenkoll på allt hon gör men jag har gillat det jag stött på.
Hursomhelst så bryr jag mej inte heller om det är för uppmärksamhetens skull hon gör det, huvudsaken att något händer.
Hon gör det inte för uppmärksamheten, utan hon vill ha förändring. Det är starka krafter som motarbetar henne.
Citera
2018-01-19, 00:34
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Hon gör det inte för uppmärksamheten, utan hon vill ha förändring. Det är starka krafter som motarbetar henne.

Exakt vilken förändring menar du att hon vill ha?
Citera
2018-01-19, 00:36
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Ann Heberlein håller alltså i detta nu på att kartlägga samtliga gruppvåldtäkter där dom fallit mellan 2012 och 2017: Förövarnas ålder, etnicitet och värderingar så som de uttrycks i domslutet analyseras.

Hon öppnar även inom kort en crowdfunding (se nedan länk) för att finansiera projektet som går under namnet ”Våldtäkt och kultur – En kartläggning av gruppvåldtäkter i Sverige 2012-2017”. Resultatet kommer sedan att presenteras i en bok på Greycat Publishing House i samband med årets Almedalsvecka.

https://ledarsidorna.se/2018/01/sanningen-skall-gora-er-fria/

Jag är väl medveten om att Ann Heberlein inte går hem i alla läger, även hon har anpassat kappan efter vinden och kappvändare står inte högt i kurs (inte hos mig heller). Personligen gillar jag dock Heberlein skarpt numera oavsett. Anser att hon är en av mycket få som passar fint i en nya kappa, detta trots den blå färgen. Hennes röst i media hade dessutom av känd anledning tynat bort om hon valt Sd. I mina ögon är Ann förlåten sina synder.

Frågeställning:

- Kommer denna kartläggningen att få stort medieutrymme?
- Hur många dagar tror Ni det tar innan hon skramlat ihop det kapital hon behöver?
- Vad får statistiken för konsekvenser politiskt?

Intressant och angeläget ämne detta valår.

Och Almedalsveckan är säkert rätt plats att presentera resultatet.
Citera
2018-01-19, 00:43
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Exakt vilken förändring menar du att hon vill ha?
Fokus på fakta.

Jag läste just ditt tidigare inlägg:
Det hoppas jag verkligen inte - det vill säga, min förhoppning är att medierna och de sociala medierna och alla deras lättretade aktörer har lärt sig vid det här laget att Heberlein njuter då folk blir arga, samt att det inte går att bemöta henne sakligt eftersom hon bryter mot alla regler för meningsutbyten och argumentation. Känslor är inte detsamma som sanning, kan hon påstå ena stunden - för att den andra hävda att en känsla av otrygghet är ett bevis på vad det vara månde.

"Invandrare överrepresenterade vid gruppvåldtäkter" är för övrigt knappast en rubrik du kommer att få se - den är nämligen rasistisk.

Det ni ser hos andra, är det ni finner hos er själva. Jag tänker inte debattera med dig, då det är lönlöst, och just det att jag inte tänker göra det kommer du att använda mot mig.

PS Jag kan ge dig ett tips i all välmening. Läs på om kultursensibilitet. Det är så det kallas.
Senast redigerad av 80231 2018-01-19 kl. 01:07.
Citera
2018-01-19, 01:04
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7

Du är en klok man och har såklart helt rätt (och förtjänar naturligtvis en extra dos respekt eftersom du har Tintin som avatar).
Citera
2018-01-19, 01:06
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Fokus på fakta.

Jag läste just ditt tidigare inlägg:

Det ni ser hos andra, är det ni finner hos er själva. Jag tänker inte debattera med dig, då det är lönlöst, och just det att jag inte tänker göra det kommer du att använda mot mig.

Har du slutat att knulla din dotter?

PS Jag kan ge dig ett tips i all välmening. Läs på om kultursensibilitet. Det är så det kallas.

Nejdå, jag tänker inte vända det emot dig att du inte vill debattera med mig.

Men jag svarar helt kort:
Du skrev att Heberlein inte vill ha uppmärksamhet, utan förändring. Och jag undrade då om du har en uppfattning om vilken typ av förändring hon vill ha. Heberlein har inte sagt något om stängda gränser eller minskad invandring, såvitt jag vet. Jag har uppfattat henne som ganska vag när det gäller konkreta förslag. Givetvis kan det komma att förändras när hon släpper sin våldtäktskulturbok.

Men "Fokus på fakta" - vad betyder det i sammanhanget?
Rasister bryr sig givetvis inte om ifall oskyldiga personer som tillhör en specifik grupp blir misstänkta för att vara våldtäktsmän, eller mer benägna att våldta än andra. Tvärtom, rasister gnuggar sina händer.
Citera
2018-01-19, 01:15
Medlem
AH är en narcissist av stora mått. Hon slår ner på varje het potatis i debatten och tror hon ska servera oss ”sanningar”. På så sätt får hon maximal uppmärksamhet. Nu är det alltså gruppvåldtäkter som ska nagelfaras. När hon annonserade att hon skulle gå med M handlade det om att hon i sin enfald trodde att hon skulle hamna i innersta kretsen då hon är polare med David Bathra. Som en Bannon skulle hon lisma sig in i AKBs underbara maktsfär. Då skulle hon kunna stå i kulisserna och påverka AKB till samarbete med SD. Lätt som en plätt! Och när AKB tagit makten tillsammans med Jimmie skulle hon få sig tilldelat en hög ministerpost och varför inte en Statsministerpost i förlängningen? Ty så fungerar fantasierna i en narcissistisk hjärna. AH kunde väl aldrig ana att AKB tack vare numera berömd sträcka-ut-handmanöver skulle åka ut med rumpan före. Hennes klättrande mot M-toppen fick alltså ett rejält bakslag. Så nu har hon riktat sin effort att ta sig in i kommunpolitiken i stället. Snopet och ack så oglamoröst!
Jag gissar AH är SD:are i hjärtat, hon har bara tagit fegvägen via M.
Citera
2018-01-19, 01:19
Medlem
Frejrs avatar
Varför skulle nån vara intresserad av att betala Ann för ett jobb som Joakim P Jonasson redan gjort?

Vill ni hjälpa till och bidra, swicha en slant till han som gjort jobbet istället.

https://pjjonasson.wordpress.com/
Citera
2018-01-19, 01:30
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frejr
Varför skulle nån vara intresserad av att betala Ann för ett jobb som Joakim P Jonasson redan gjort?

Därför att hon som moderat och med ett förflutet från svensk media är känd sedan tidigare och har ett helt annat kontaktnät än P Jonasson?

Citat:
Ann Heberlein är också verksam som författare och kulturskribent. Hon skriver på bloggen Ledarsidorna och har tidigare skrivit för Sydsvenskan, Dagens Nyheter, Expressen och Axess. Hon var kolumnist i Kyrkans tidning under en period, samt har regelbundet medverkat i Sveriges Radio P1 med Tankar för dagen och i Filosofiska rummet. Sommaren 2009 var hon en av sommarpratarna i P1.

I januari 2008 gav hon ut boken Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva, en självbiografisk berättelse om att leva med självmordstankar och svår ångest i samband med sin diagnos Bipolär sjukdom typ 2. År 2012 dramatiserades boken och sattes upp som teaterföreställning på Dramaten i Stockholm. Teaterföreställningen hade tidigare satts upp i både Uppsala och Göteborg. Under 2015 leder Heberlein miniserien Mina två liv om bipolaritet i Sveriges Television.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ann_Heberlein

P Jonasson har gjort ett bra arbete, men som en öppen sverigedemokrat är många portar stängda för honom. Ann Heberlein kan nå nya människor.

Som med allting så är det inte bara fråga om att skapa något. Man måste även nå ut med det man skapat. Det sistnämnda är oftast den svåraste biten.
Citera
2018-01-19, 02:21
Medlem
trollgubbens avatar
Studien visar bl.a. att algeriska män begår överfallsvåldtäkter med 541 gånger högre frekvens än svenska män.

Feministerna kanske ska börja med att granska "våldtäktskulturen" hos denna grupp?

Studien kan förhoppningsvis leda till större medvetenhet om den importerade kulturens brister och svårigheterna med integration.
Senast redigerad av trollgubben 2018-01-19 kl. 02:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in