2018-01-18, 22:39
Medlem
Hej,
Ny här pga just denna händelse som har svårt att lämna min hjärna. Kan någon vänlig själ kortfattat sammanfatta vad som troligast hänt? Hur gick det till? Varför? Tråden är alldeles för lång att läsa igenom.
Citera
2018-01-18, 22:46
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erna155
Hej,
Ny här pga just denna händelse som har svårt att lämna min hjärna. Kan någon vänlig själ kortfattat sammanfatta vad som troligast hänt? Hur gick det till? Varför? Tråden är alldeles för lång att läsa igenom.

Det beror på vem du frågar.

Vissa menar, utifrån diverse PM och vad de säger är säkra källor, att det mest troliga är det du förmodligen gissar. Källorna antyder att en person dött på ett annat sätt än de övriga och gärningsmannen söks i huset. De närmare detaljerna vet ingen men allvarliga sjukdomar i familjen har drivit fram detta.

Andra kommer med mer eller mindre fantasifulla teorier kring vad som hänt och vem som gjort vad.
Citera
2018-01-18, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Ursäkta.... men, vem är hon ?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sofia_%C3%85kerman
Har skrivit två inlägg på sin (tyvärr låsta) instagram om sina minnen från huset när hon var liten.
"Jag vet precis hur de plommon smakar som kommer från trädet till vänster. I det trädet hade jag en liten trädkoja. Min mamma har lagt stenplattorna son skär genom gräsmattan. Växthuset längst bort har mina föräldrar monterat. Det första fönstret har varit fönstret till mitt sovrum. Det är så väldigt, väldigt svårt att föreställa sig den tragedi som utspelat sig i detta hus. Att se polisavspärrningarna och alla blommor och ljus utanför det hus som var "hemma" för mig under hela min barndom"
Citera
2018-01-18, 22:48
Bannlyst
Jag tror att du vet mer än du vill skriva om.
Jag ser en detalj som får mej att tro detta.
Varför skriver du att Haxxa var den drivande ?
Det finns uppgifter om det nämligen.......

Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Tidigt i tråden skrev en om att pappan hittades hängd och resten döda. Denna skribenten har bra koll och alltid rätt i alla trådar jag läst om speciellt Malmö med omnejd. För mig finns inget att tvivla på dennes inlägg.

Det här med samförstånd behöver ju inte vara att det på en specifik tidpunkt suttit ner och bestämt detta. Det kan ju vara så att frun upprepade gånger sagt att hon inte orkar längre och vill dö. Tänk att höra detta dagligen från den man älskar. Man är helt maktlöst.
Planket är inte nytt och inget konstigt alls. När man bor så tätt vill man ha insynsskydd.
Vården i Bjärred har blivit kass sen de växte ( Sundets Läkargrupp) har väl inget med detta att göra kanske. Har själv haft 2 telefontider från min läkare som denne bommat och ingen återkoppling.

Mycket osmakligt med glada smileys.
Citera
2018-01-18, 22:49
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Därför hans professor ansökan var helt perfekt..
Därför 100 tals personer över hela världen säger att han var mycket omtyckt och väldigt kunnig.
Arbetsguvatens ord stämmer såklart inte, utan vi går på det du skriver (fet här ovan)
mm mm mm.
Och så tycker du att jag snackar skit när jag lägger fram en "trolig teori", men du lägger själv ut sån här dynga.
Bevis ? Källa ? osv osv
Men du...kör på med dit, det stämmer nog.

Ganska roligt med dessa teorier helt tagna ur luften. Finns ett härligt gäng här som inte kommer att tro på det polisen säger. Det som står i ett ev. avskedsbrev behöver inte vara sant för mördaren skriver det den vill att andra skall tro. Det som framkommer på mordplatsen kan vara arrangerat av värsta psykopaten med div. andra allvarliga psykiska diagnoser
Så denna tråd kan fortsätta för evigt.......
Citera
2018-01-18, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Det beror på vem du frågar.

Vissa menar, utifrån diverse PM och vad de säger är säkra källor, att det mest troliga är det du förmodligen gissar. Källorna antyder att en person dött på ett annat sätt än de övriga och gärningsmannen söks i huset. De närmare detaljerna vet ingen men allvarliga sjukdomar i familjen har drivit fram detta.

Andra kommer med mer eller mindre fantasifulla teorier kring vad som hänt och vem som gjort vad.

Ja jag förstår. Undrar om vi någonsin får veta sanningen vad som hände egentligen. Om inte så fortsätter nog gissningarna och spekulationerna. Sån ofattbar tragedi.
Citera
2018-01-18, 22:54
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Intressant vinkel. Också troligt. Tänker på en av mannens kollegor som skrev något i stil med "det som inte fick hända hände". Kan mannen berätttat om sin deprimerade fru på jobbet? Nja, han verkar inte riktigt vara typen som skulle göra det. Kanske att hon har det jobbigt med de trötta barnen?
Kollegan skrev: "Tragedin som inte fick hända, hände." Redan här kan misstänka att hon anade fara å färde.
Sedan skrev hon också nånting om "Den senaste tiden förtjänade inte du". Hon visste definitivt något. Nånting hade hänt som plågat honom "den senaste tiden". I mitt tycke duger inte ev. sjukdomsbesked som förklaring till detta. Jag tror mer på en "oförrätt" av något slag. Att han blivit anklagad för något t.ex. Sant eller falskt? Det vet man inte. Men det skulle kunna vara så, att detta som han "inte förtjänade" var orsaken till att han fick psykbryt. Om det nu är han som är mördaren.
Citera
2018-01-18, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Kollegan skrev: "Tragedin som inte fick hända, hände." Redan här kan misstänka att hon anade fara å färde.
Sedan skrev hon också nånting om "Den senaste tiden förtjänade inte du". Hon visste definitivt något. Nånting hade hänt som plågat honom "den senaste tiden". I mitt tycke duger inte ev. sjukdomsbesked som förklaring till detta. Jag tror mer på en "oförrätt" av något slag. Att han blivit anklagad för något t.ex. Sant eller falskt? Det vet man inte. Men det skulle kunna vara så, att detta som han "inte förtjänade" var orsaken till att han fick psykbryt. Om det nu är han som är mördaren.

Jag har också reagerat på detta. Tror inte att hon skulle skriva så om hon trodde att han mördat sin familj.
Citera
2018-01-18, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Först var jag totalt chockad över tanken på att båda föräldrarna gjort detta tillsammans och sen försökte jag begripa vad som kunde ha lett dom till att passera så många gränser. Tre fall av dödlig sjukdom i familjen skulle kunna förklara det till viss del tycker jag. Men det verkar ju inte ha varit tre stycken dödssjuka personer som dog utan tre relativt eller helt friska som blev mördade... Varför skulle OH mörda familjen och ta livet av sig? Vad tror ni var hans motiv eller vad triggade honom? Eller finns sanningen på ngt sätt någonstans emellan dessa två scenarion?

jag tror, men jag verkar ju avfärdas som en dåre, att det bara finns ett svar på den frågan. Att han under flera års tid förgripit sig på sina barn och hållit dom alla under extrem kontroll men tvingats till eftergifter och konstruktioner för att inte nån skulle komma på honom. Hittade på att barnen var sjuka så inte soc skulle komma och prata med barnen, hade blykoll på mobiler och ipads, följde dom när dom skulle ut (han blev ju t o m tränare o står bakom sin dotter på en bild på fotbollslaget), såg till att kollegor och andra tyckte han var perfekt och att frun/döttrarna hade issues, bilarna nya och tvättade, gjorde t o m en bok om moms med sina barn o dedikerade den till dom och skrev att han älskade dom osv. En perfekt cover up. Tills allt hotade rämna och döttrar o mor kanske hotade med att gå till polisen eller avslöja honom. Då mördade han dom alla tre och slutligen sig själv.

Detta får bli mitt sista inlägg då det är alltför hemskt att ha denna scen i min skalle men jag har haft den sen dag 1. Jag hoppas innerligt att jag har helt fel.
Citera
2018-01-18, 22:58
Medlem
Kollektivt självmord? Genom att gemensamt besluta att alla i familjen begår självmord varav döttrarna och mamman valde att överdosera/ta gift medan pappan övervakade och var med när de dog, placerade kropparna i sina sängar och därefter hängde sig.

Då finns ingen mördare utan samtliga har begått självmord. Detta skall även anges i ett avskedsbrev där alla i familjen skrivit under.

Jag önskade att det var sant...
Citera
2018-01-18, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD

Ja, absolut. Eller så visste kollegan att OH befarade att mamman var så pass ”under isen” att han fruktade att hon skulle ta sitt liv. Men att hon även skulle ta barnen med sig kunde han nog inte föreställa sig... Med tanke på alla rykten (och vad som först stod i media) angående våld (våldsbrott) och rykten om blod och kniv. Så tror jag att mamman först förgiftade barnen, sen vart hon ihjälslagen/knivmördad av OH som kom hem mitt i händelsen.
Citera
2018-01-18, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Personer med den bakgrund som dessa två föräldrar hade.. Det känns så avlägset med mord.

Kommer att tänka på Dalbyfallet med yrkesmilitären som slog ihjäl hustrun med en hammare, körde ut till Dalby stenbrott och kastade både fru & dotter (som ännu var i livet) utför en klippkant. Ansågs bland arbetskamraterna ha varit en kompetent mekaniker som underhöll komplicerade fordon. Han hade kort dessförinnan fått besked om att han antagits till läkarlinjen.

Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Tycker den här tråden är bland det mest intressanta som hänt på länge. Obs!! Menar alltså inte att jag tycker brottet är intressant - det är fruktansvärt - men alla inlägg i tråden säger så mycket om mycket!!

Håller med, allt från grottmän (pojkar) till seriösa tänkare; hämnd, fördömmanden till förklaringar och förståelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in