2018-01-18, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celtico
Vilka fördelar/nackdelar har Bitcoin där, kommer det komma en bättre konkurrent?

Finns redan bättre alternativ sen många år tillbaka, problemet är att dem ligger gömda i ett hav av shitcoins som hypas upp med stor marknadsföring. De krävs både intresse och tid för att få en någorlunda förståelse av blockkedjan och dess fördelar.
Senast redigerad av supersheriffen 2018-01-18 kl. 21:56.
2018-01-18, 22:17
Medlem
halvsvennes avatar
Ha ha. Typisk Bull Trap. Nästa fas med nedgång leder till det så typiska tvivlet hos de troende.

Micrar lite popcorn och avnjuter spektaklet.

Skicka recept till McAfee
2018-01-18, 22:31
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Ni som investerar i Bitcoin går ni enbart på känsla? Känns som det är iprincip omöjligt att ta reda på det underliggande värdet. Så teknisk analys är väl det som gäller.

Ni som nyttjar teknisk analys är det applicerbart i detta fall? Är det någon som har utifrån sin prognos de facto gjort vinst utifrån detta ? Om vi bortser från rena gissningar.
Hur tradar man Bitcoin på ett "seriöst" sätt?

Läste förut om futures till bitcoin. Om det nu går att handla rent praktisk är det någon som handlat futures och gjort någon "options-strategi"?
Massa fails som fuckade upp och nu är marknaden ostabil. Spännande 95% satta hittills av 30+ totala köp. Följer https://bitcoinwisdom.com/markets/bitstamp gjort i flera år. Stor hobby BTC, har mineat och är allmänt intresserad.

Jag har bevis på det men du kan inte veta att jag inte gjort det på annat sätt. Jag har köpt Ethereum och BTCH sålde av alla Ripple tror de är döda ett bra tag så skiter i dem. Helt ok pris.
Lagt 8299 nu för ska ej handla mer idag. Varför inte ha en order uppe vid sån drop.

Jag mineade min första BTC efter någon sweclockerstråd den var värd 10 SEK då, gjorde det ej länge dock.
Sedan haft en del hårdvara för skojs och profits skull.
Senast redigerad av ShouldBeFine 2018-01-18 kl. 22:34.
2018-01-18, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvsvenne
Ha ha. Typisk Bull Trap. Nästa fas med nedgång leder till det så typiska tvivlet hos de troende.

Micrar lite popcorn och avnjuter spektaklet.

Skicka recept till McAfee

Ta inte ut skadeglädjen i förskott. Trenden är fortfarande uppåt
2018-01-18, 22:41
Medlem
Erik Östs avatar
Kräla er ur nu!
Det kommer rusa igen men sedan kommer det rasa mer!
Bubbellvarning!
https://www.youtube.com/watch?v=EvptVEAut-M
2018-01-18, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Kräla er ur nu!
Det kommer rusa igen men sedan kommer det rasa mer!
Bubbellvarning!
https://www.youtube.com/watch?v=EvptVEAut-M

bAHAHAH det där har ni sagt sedan 2011. Kom in i spelet och gör dig själv en hacka, det börjar bli ensamt i toppen.

Visar det sig att det är en bubbla får du alla mina coins
2018-01-18, 23:05
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhate
bAHAHAH det där har ni sagt sedan 2011. Kom in i spelet och gör dig själv en hacka, det börjar bli ensamt i toppen.

Visar det sig att det är en bubbla får du alla mina coins

OK Här är mitt konto banken 666!
2018-01-18, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
OK Här är mitt konto banken 666!

Konto på banken bahahah. ÄR du ens med på 10-talet? Kom in i matchen och sluta intala dig att krypto inte är det nya. Hur tror du det är att sitta och förneka internet 20 år senare? Du kommer ju bli precis likadan, häng på tåget medan du kan, köper du nu kan du öka din insat med 100 gånger, jag ska erkänna att du stödjer oss earlybirds men så har det alltid varit. Entreprenörer först sedan pöbeln.
2018-01-18, 23:14
Medlem
halvsvennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersheriffen
Ta inte ut skadeglädjen i förskott. Trenden är fortfarande uppåt

Ser jätte fint ut... Mer oopcorn
2018-01-18, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvsvenne
Ser jätte fint ut... Mer oopcorn

lol.. the dumpening
Senast redigerad av supersheriffen 2018-01-18 kl. 23:33.
2018-01-18, 23:40
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Man måste faktiskt säga, det är lätt tragikomiskt att läsa de Bitcoin-frälstas kommentarer här i tråden. Det tragiska är att några sitter och hoppas på det stora klippet, tror på det så till den milda grad att de spekulerar att ta banklån för att köpa Bitcoins osv...

Hur vet man när något är en bubbla? Jo, för att man får svordomar och förolämpningar kastade efter sig när man hävdar att det är en bubbla
2018-01-18, 23:48
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Man måste faktiskt säga, det är lätt tragikomiskt att läsa de Bitcoin-frälstas kommentarer här i tråden. Det tragiska är att några sitter och hoppas på det stora klippet, tror på det så till den milda grad att de spekulerar att ta banklån för att köpa Bitcoins osv...

Hur vet man när något är en bubbla? Jo, för att man får svordomar och förolämpningar kastade efter sig när man hävdar att det är en bubbla
Det är lika tragikomiskt att läsa alla skeptikers kommentarer, som har varit konstant ända sedan bitcoins födelse. Visst hoppas många på snabba cash, men lika många är långtidsinvesterare. Vad är problemet? Låt folk investera och spekulera bäst dom vill. Vissa gör stora pengar, vissa torskar. Big deal

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in