2018-01-18, 19:44
Medlem
Helt säker på att vi når 100k nu under natten. Festen och rallyt fortsätter som en riktig berg- och dalbana.
2018-01-18, 19:50
Medlem
Betongbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokitoki
Många suckers kom in på nivåer över $5000, de har fortfarande stark aptit.

Samma typ av folk som kom in i IT bubblan försent. De som tjänar pengar är de som handlat och ägt bitcoin innan Svensson fick nys om det 2017. Jag ger $1000 på att vi får se en ny rush i priserna och bubblan spricker på 5-10 ggr dessa nivåer inom 6 månader.

Sucker testet:
Kan du define skillnaden mellan att investera och spekulera?

Investera gör man för man tror på något bakomliggande.
Spekulera - man tror på hype och "hoppas" på att trenden håller i sig utan att veta "varför".

Vart in och ut ur BTC sen 2013, sålt för tidigt varje gång.
Tvivlar på att senaste rushen är den sista, finns många fler som vill med på tåget samtidigt som det finns fundament för mer uppgång, men även fall om det vill sig illa.

Mvh // BB
2018-01-18, 19:52
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SituationReport
Ponera att jag har hur mycket dollar som helst, för att jag kan trycka upp nya hela tiden.

Ponera att jag köper alla Bitcoins så fort HODL's säljer.

Ponera att jag aldrig säljer mina Bitcoins.

Till slut har priset ökat så mycket att alla HODL's valt att sälja och växlat till nu värdelösa dollar.

Jag säljer inget. Jag har nu alla Bitcoins i hela världen.

Vad händer med bitcoins då?

Vad händer om jag är FED?
Teoretiskt? För det skulle aldrig hända. Folk skulle hålla i dom på 100 mille också, så en ensam ägare kommer aldrig ske.
Vad som händer? Folk flyttar till annan coin.
2018-01-18, 20:13
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbarn
Spekulera - man tror på hype och "hoppas" på att trenden håller i sig utan att veta "varför".

Tvivlar på att senaste rushen är den sista, finns många fler som vill med på tåget samtidigt som det finns fundament för mer uppgång, men även fall om det vill sig illa.

Mvh // BB
Garanterat! Många nybörjare som inte vet vad de gör och det utnyttjar de kunniga. Sen krashade ju allt också igår/förrgår pga bots? Supply and Demand ser ut såhär, skulle jag investera idag så skulle jag köpa 25% direkt 25% runt 10k 25% runt 7k 12.5% runt 5k 12.5% runt 2.5k%. Buy orders som ligger och väntar. Sen följa kurvan, man kan ställa alarm på mobilen när den når en viss summa.
2018-01-18, 20:29
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Okunnigt babbel/trams
Seriöst länka riktiga saker istället.... Börsmäklare har sagt att BTC är skräp sen det var på $10 oj vad hände sen?

Om 5 år då? 10? Att du orkar hålla på och fortsätta leka kunnig, du är antingen totalt tappad eller duktig på att driva med folk.

Droppa för alla del ner till $2k mer BTC till mig. Dessa 2 dagar var brutalt rekord i vinst för mig, hur mycket tjänade du på dina aktier eller vad du investerar i?
2018-01-18, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbarn

Mvh // BB

Samma här, ser dock att varje gång en ny skara spekulanter/investerare hoppar på tåget så rusar den för att sedan krascha, så var det även när 2013 när jag fick upp ögonen. Om de första 2009-2010 var teknik intresserande som investerade i en ide som de vill se hända, kanske inte av ekonomiska anledningar utan ideologiska så för varje bubbla som bitcoin haft så har investerarna blivit mer och mer ekonomiska spekulanter och mindre ideologiska (vilket retar mig haha, antagligen för jag inte gillar den spekulativa sidan av mig själv).
2018-01-18, 20:33
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShouldBeFine
Garanterat! Många nybörjare som inte vet vad de gör och det utnyttjar de kunniga. Sen krashade ju allt också igår/förrgår pga bots? Supply and Demand ser ut såhär, skulle jag investera idag så skulle jag köpa 25% direkt 25% runt 10k 25% runt 7k 12.5% runt 5k 12.5% runt 2.5k%. Buy orders som ligger och väntar. Sen följa kurvan, man kan ställa alarm på mobilen när den når en viss summa.

Kan vara en strategi, man ska dock tänka på att dessa alarm är sk. Stop Loss-ordrar (det heter så både när det handlar om köp & sälj). Detta innebär att alarmet på mobilen triggar när kursen når en viss summa, men därefter så läggs coinsen ut till försäljning.

Exempel vid kraftig kursnedgång/ras: Du ställer in säljlarmet på 8K, men när denna kurs nås så finns inga köpare, bara säljare. Då säljs dina coins till den kurs som går att få, som kanske är 4K.

Detta sker då och då på aktier, så det lär definitivt kunna hända på något så spekulativt som kryptovalutor. Så bara för att kursen idag är 11K så ska man inte ens vara säker på att kunna få detta, om botten går ur. Det måste finnas någon som vill köpa till "din kurs".
2018-01-18, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Kan vara en strategi, man ska dock tänka på att dessa alarm är sk. Stop Loss-ordrar (det heter så både när det handlar om köp & sälj). Detta innebär att alarmet på mobilen triggar när kursen når en viss summa, men därefter så läggs coinsen ut till försäljning.

Exempel vid kraftig kursnedgång/ras: Du ställer in säljlarmet på 8K, men när denna kurs nås så finns inga köpare, bara säljare. Då säljs dina coins till den kurs som går att få, som kanske är 4K.

Detta sker då och då på aktier, så det lär definitivt kunna hända på något så spekulativt som kryptovalutor. Så bara för att kursen idag är 11K så ska man inte ens vara säker på att kunna få detta, om botten går ur. Det måste finnas någon som vill köpa till "din kurs".
Lol du fattar inte att det bara gäller saker som intw har stöd hos allmänheten
2018-01-18, 21:07
Medlem
Celticos avatar
Vad siar ni om framtiden och Bitcoin? När pengar smått kommer att försvinna och mobiltransaktioner kommer bli ledande?

Vilka fördelar/nackdelar har Bitcoin där, kommer det komma en bättre konkurrent?
2018-01-18, 21:15
Medlem
messiasibids avatar
Ni som investerar i Bitcoin går ni enbart på känsla? Känns som det är iprincip omöjligt att ta reda på det underliggande värdet. Så teknisk analys är väl det som gäller.

Ni som nyttjar teknisk analys är det applicerbart i detta fall? Är det någon som har utifrån sin prognos de facto gjort vinst utifrån detta ? Om vi bortser från rena gissningar.
Hur tradar man Bitcoin på ett "seriöst" sätt?

Läste förut om futures till bitcoin. Om det nu går att handla rent praktisk är det någon som handlat futures och gjort någon "options-strategi"?
2018-01-18, 21:30
Medlem
Måste man som sann kryptovetare verkligen prata svengelska likt nån efterbliven dokusåpadeltagare? Krävs det för att särskilja sig från nybörjarna, eller vad är grejen?

Skämt åsido, om nu bitcoins storhet numera ligger i att den används för att köpa andra kryptovalutor, borde det väl inte dröja länge innan man börjar hoppa över det mellansteget? Ser att det har nämnts flera gånger när man pratat om fundamenta bakom bitcoin osv. Alltså varför skulle man fortsätta med fiat -> bitcoins -> altcoins om man helt enkelt skulle kunna gå fiat -> altcoins <-> altcoins istället? Känns väl inte som en orimlig utveckling?
2018-01-18, 21:33
Medlem
SituationReports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Ni som investerar i Bitcoin går ni enbart på känsla? Känns som det är iprincip omöjligt att ta reda på det underliggande värdet. Så teknisk analys är väl det som gäller.

Ni som nyttjar teknisk analys är det applicerbart i detta fall? Är det någon som har utifrån sin prognos de facto gjort vinst utifrån detta ? Om vi bortser från rena gissningar.
Hur tradar man Bitcoin på ett "seriöst" sätt?

Läste förut om futures till bitcoin. Om det nu går att handla rent praktisk är det någon som handlat futures och gjort någon "options-strategi"?

Den bästa strategin har alltid varit att bli en HODL.

De som tjänar mest är de som kört altcoin mining sen allt började. De som kom efter har tjänat på att köpa sina Bitcoins direkt före 2014 och varit HODL's.

Principen är att hålla hårt i sina BTC och inte sälja förrän man blivit rejält övertygad och då endast pyttelite för att täcka inköpskostnad/elkostnad.

Dina coins är det mest värdefulla som finns eftersom de går motsatt inflationen, dvs ökar i värde hela tiden på grund av sin finita mängd, coins som försvinner minskar mängden och svårare mining nivåer gör jakten på de sista coinsen till en värdestegrande omöjlighet.
Senast redigerad av SituationReport 2018-01-18 kl. 21:39.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in