2018-01-16, 16:00
Medlem
blobben!!!s avatar
För några dagar sedan gjordes de första lightning överföringarna med bitcoin. Det kommer säket ta någon månad innan LN-överföringar blir normalt, men sedan kommer det gå snabbt.
Vad tror ni händer med priset på bitcoin när överföringar blir snabba och billiga igen?

https://dowbit.com/ln-success-first-bitcoin-transaction-sent/

https://news.bitcoin.com/first-real-bitcoin-lightning-network-payment-completed-via-bitrefill/
2018-01-16, 16:21
Medlem
Fake news får priset att gå ner. Kom ihåg att lightning network inte applicerats än=Hodl
2018-01-16, 16:27
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Jag kan lova att om jag säljer så går det upp. Det har det alltid gjort
2018-01-16, 16:43
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArchJew
Bitcoin är inte en bra virtuell valuta. Överföringskostnaderna är obscena. Däremot kan ark eller Bitcoin cash eller liknande bli värda väldigt mycket i framtiden.
OM de blir populära kommer de stöta på samma problem som BTC, om de inte vill ha obscent stora blockkedjor som omöjliggör "vanliga" användare att köra noder. Dvs de blir centraliserade. Syftet med krypto är decentralisering.

Skalning löses med sidechains, lightning osv. Growing pains imo.
Först skapar vi värde sen MoE.
2018-01-16, 16:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ArchJew
Bitcoin är inte en bra virtuell valuta. Överföringskostnaderna är obscena. Däremot kan ark eller Bitcoin cash eller liknande bli värda väldigt mycket i framtiden.
Ja du har helt rätt, men man måste väga in alla faktorer när man gör ett köp.

1. Alla cryptovalutor backas av Bitcoin
2. Fråga vem som helst på gatan om de känner till kryptovalutan Ark. Ställ samma fråga om de känner till Bitcoin

Sedan så har du nog rätt i att Bitcoin antagligen inte är framtiden när det kommer till funktionalitet, precis lika lite som guld (förutom att användas som supraledare inom elektronik) fyller ett substantiellt värde idag.
2018-01-16, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MontyBurns
OM de blir populära kommer de stöta på samma problem som BTC, om de inte vill ha obscent stora blockkedjor som omöjliggör "vanliga" användare att köra noder. Dvs de blir centraliserade. Syftet med krypto är decentralisering.

Skalning löses med sidechains, lightning osv. Growing pains imo.
Först skapar vi värde sen MoE.

Så du menar att centralisering via Lightning löser problemet med att det inte är decentraliserat med stora block?

Personligen ser jag stora block som en betydligt bättre decentraliseringslösning, där var man har möjlighet att köra hela noder, men kan nöja sig med att kanske köra senaste 1,000,000-blocken eller liknande om man vill köra lite mer light-weight.

Lightning gör att man måste ha en viss mängd Bitcoin för att kunna köra en lightning node istället, vilket är betydligt mer centraliserande, om du frågar mig.
2018-01-16, 16:55
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ompet
Så du menar att centralisering via Lightning löser problemet med att det inte är decentraliserat med stora block?

Personligen ser jag stora block som en betydligt bättre decentraliseringslösning, där var man har möjlighet att köra hela noder, men kan nöja sig med att kanske köra senaste 1,000,000-blocken eller liknande om man vill köra lite mer light-weight.

Lightning gör att man måste ha en viss mängd Bitcoin för att kunna köra en lightning node istället, vilket är betydligt mer centraliserande, om du frågar mig.
Hur stor mängd Bitcoin måste man ha för att köra lightning ?
2018-01-16, 17:04
Medlem
felleboy90s avatar
https://gyazo.com/90e02208b59a1edf5d3540b339367e12
Verkar återhämta sig snabbt som alltid, kan tycka att det är ett bra läge att köpa in sig om man väntat på en dipp

2018-01-16, 17:07
Medlem
Citat:

Finns inget rätt eller fel svar här. Beror på hur mycket Bitcoin som ska "flöda igenom" din LN-node.
2018-01-16, 17:14
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:

Finns ingen "viss mängd Bitcoin" man måste ha för att få köra en LN-nod eller för att få använda LN. Vissa tycker dock att det är så viktigt att propagera för Bcash att de måste ljuga och vilseleda.
2018-01-16, 17:17
Medlem
Dynamiks avatar
Trevligt med rabatt.
2018-01-16, 17:34
Medlem
orvar2014s avatar
Med lite tur går det ner till nivåer runt 1-3000 (där kursen harvade ganska länge), stort spann, men omöjligt att se mera detaljerat. Bara bra, jag kommer köpa mera när det väl har stabiliserats.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in