2018-01-18, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Varför menar du att porren inte ingår i våldtäktskulturen? Exakt vad ingår i den kulturen?
Ditt resonemang känns mycket inkonsekvent.

Den är en del av våldtäktskulturen. Men att koppla den samman med att männen begår grova våldtäkter pga den är att flytta fokus och ansvar.

Sådana frågor kommer aldrig upp vid utredning av mord där gärningsmannen själv får ta ansvar för sina gärningar.
Senast redigerad av Vackertjej 2018-01-18 kl. 22:19.
Citera
2018-01-18, 22:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Problemet för den drabbade tjejen är dock inte vem som gör det utan att nån gör det. Att stirra sig blind på ett problem är en sak, att lösa det är en annan.

För det enskilda våldtäktsoffret spelar etniciteten mindre roll, brottet och skändningen har skett i vilket fall som helst, dock går det att argumentera för att det vid gruppvåldtäkt spelar roll även för offret då invandrare nästan ensamma står för den brottskategorin och visar därmed på psykologiska och mentala mekanismer att med lätthet kunna hitta andra som är villiga att delta i ett sådant fruktansvärt övergrepp mot en annan människa.

För samhället i stort är det otroligt viktigt att hålla sig uppdaterad med ett fördjupat och vetgirigt synsätt om vilka det är som tenderar och har en benägenhet att begå de grövsta brotten. Där ligger invandrarna i topp inom flera brottskategorier. Med en fortsättningsvis hög invandring kommer problemen endast att cementeras och i värsta fall eskalera. Lösningen har hela tiden funnits i massinvandringen och att ärligt diskutera konsekvenserna och omfattningen av den. Att "hjälpa" i spåren av att det egna folket utsätts för helt sjukt vidriga brott är faktiskt ondsint och föraktfullt.

Att stirra sig blind på våldtäkter, som du väljer att kalla det, måste ett samhälle som värnar om kvinnofrid göra. Hanteringen av en begången våldtäkt och synsättet på
ett våldtäktsoffer är en bra måttstock på ett land och dess folk och styrande.

I Sverige har en tydlig utvecklingslinje utkristalliserat sig; invandrare är groteskt överrepresenterade inom sexualbrott.

Svenskars brottslighet och invandrares brottslighet är två skilda ting eftersom det påverkar samhället och eventuella offer i olika omfattningar. Svenskars brottslighet har historiskt sett alltid varit låg jämfört med andra länder i västvärlden. Massinvandringen gör helt enkelt att fler människor i Sverige drabbas av grova brott och personskador.
Senast redigerad av GenesisP 2018-01-18 kl. 22:44.
Citera
2018-01-18, 22:22
Medlem
in-i-din-muns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vackertjej
Din sjuka kvinnobild äcklar mej.
Det är tydligt att du inte vet vad våldtäktskultur är. #WT
https://genustestet.wordpress.com/2013/03/20/vad-ar-en-valdtaktskultur/
Våldtäktskultur är enligt dina egna länkar en teori inom den feministiska ideologin, en ideologi som intresserar mig lika lite som koranläran hos en radikal jihadist.

Vad svensk våldtäktskultur i själv verket är, är det du faktist gör. Går omkring och kallar dig offer i syfte att göra en hatpolitisk språngbräda.

Enda jag kan tänka mig kalla dig offer för är feminismen och dess sätt att utnyttja Hitlers mediastrategi till att omförvandla din mentala hälsa till fanatisk lögnerska/manshatare.
Citera
2018-01-18, 22:22
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vackertjej
Den är en del av våldtäktskulturen. Men att koppla den samman det med att männen begår grova våldtäkter pga den är att flytta fokus och ansvar.

Sådana frågor kommer aldrig upp vid utredning av mord där gärningsmannen själv får ta ansvar för sina gärningar.

Rent juridiskt ska ansvaret helt och hållet vara förövarens, självklart.

Men i det här fallet handlar det uppenbarligen om att granska kulturens inflytande på (specifikt) gruppvåldtäkter. Inte för att urskulda våldtäktsmännen utan för att hitta en förklaring, och arbeta för en förändring. Vad Heberlein än vill med denna undersökning, så är det knappast att kulturell bakgrund ska spela någon som helst roll rent juridiskt - varken som förmildrande eller försvårande faktor.
Citera
2018-01-18, 22:23
Medlem
Gruppvåldtäkt är importerat, Ann vill säkert använda detta till att strypa invandringen
helt. Men jag tror att de som är riktiga flyktingar inte håller på med detta.
syriska flyktingarna är inte kriminella

Kanske yngre kvinnor skulle rätt att beväpna sig för att gå säkra, några andra alternativ finns
inte i dagsläget
Citera
2018-01-18, 22:33
Avslutad
Citat:

Men i det här fallet handlar det uppenbarligen om att granska kulturens inflytande på (specifikt) gruppvåldtäkter. Inte för att urskulda våldtäktsmännen utan för att hitta en förklaring, och arbeta för en förändring. Vad Heberlein än vill med denna undersökning, så är det knappast att kulturell bakgrund ska spela någon som helst roll rent juridiskt - varken som förmildrande eller försvårande faktor.

Det finns fall där rätten har gått på en linje att utdöma mycket milda straff för att GM hävdat att denne, med sin kulturell bakgrund, inte förstod/visste att det var ett brott att utsätta någon för ett sexuellt övergrepp.
Citera
2018-01-18, 22:38
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Det finns fall där rätten har gått på en linje att utdöma mycket milda straff för att GM hävdat att denne, med sin kulturell bakgrund, inte förstod/visste att det var ett brott att utsätta någon för ett sexuellt övergrepp.
Dessa förövare inte bara importeras av regimen utan tillåts därtill gå fria genom att hänvisa till bristande intelligens och yttra lovord om att vara barn.
Citera
2018-01-18, 22:48
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP

Givetvis helt förkastligt, om det stämmer. Så får det aldrig vara.

Med tillägget att det i vissa fall nog kan stämma: det är relativt nyligen som det började betraktas som våldtäkt att ligga med en redlöst berusad person som inte klarar av att säga nej. Det är alltså tänkbart att en del förövare faktiskt inte förstår att de begår ett övergrepp.
Synen på västerländska kvinnor som slampor (och jo, där tror jag även att hårdporren har en viss inverkan), bakgrund i en utomeuropeisk kultur där kyskhet och nykterhet är självklara krav på kvinnor, och indelningen i horor och madonnor är skarp - i kombination med svensk våldtäktslagstiftning, där det alltså är förbjudet att ligga med någon som sover eller är i vanmakt.

Jag har ingenting alls emot att saken undersöks på ett seriöst sätt av seriösa forskare.

Tillägg: det anses alltså inte ok att våldta kvinnor i andra kulturer, vilket Heberleins simplistiska demagogi brukar få det att låta som. Men vi får avvakta och se hur spektaklet utvecklar sig. Slug är hon, tanten.
Senast redigerad av Kimbo7 2018-01-18 kl. 22:52.
Citera
2018-01-18, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in-i-din-mun
Våldtäktskultur är enligt dina egna länkar en teori inom den feministiska ideologin, en ideologi som intresserar mig lika lite som koranläran hos en radikal jihadist.

Vad svensk våldtäktskultur i själv verket är, är det du faktist gör. Går omkring och kallar dig offer i syfte att göra en hatpolitisk språngbräda.

Enda jag kan tänka mig kalla dig offer för är feminismen och dess sätt att utnyttja Hitlers mediastrategi till att omförvandla din mentala hälsa till fanatisk lögnerska/manshatare.

Intressant att du jämför kvinnor som kämpar mot förtrycket med radikala jihadister. Det säger en hel del om ditt kvinnohat.

Du menar att kvinnor ljuger och att vi sprider propaganda. Det är snarare ni män som ljuger och sprider propaganda.

Förresten är jag inte en manshatare. Bara för att jag inte vill bli förtryckt så betyder det inte att det inte finns män som jag gillar.
Dock inte ”män” som du. Skulle samhället vara fyllt med ”män” som du så hade jag definitivt varit en manshatare.

Dock kommer mitt hat mot den typ av ”man”du är, inte vara lika skadligt som det hat du visar mot kvinnor. Du har tydligt visat din ståndpunkt i denna fråga.

Vi lever definitivt i olika världar... män som du är riktigt wt och en skam för de män som faktiskt är riktigt bra.
Senast redigerad av Vackertjej 2018-01-18 kl. 23:01.
Citera
2018-01-18, 22:57
Medlem
Citat:

Fast våldtäkter har ju förekommit långt innan det ens fanns någon TV. Vart vill du komma?

Det är jättebra att hon tar upp detta. De får gärna granska hur mycket som helst. Jag bryr mej heller inte om de stryper invandringen. Det är tydligt att Sverige inte kan ta emot såhär mycket flyktingar. Vi kan inte ens fostra de svenska männen till att inse att de bär ansvar, så hur ska vi då få invandrare att förstå?
Senast redigerad av Vackertjej 2018-01-18 kl. 23:05.
Citera
2018-01-18, 23:01
Medlem
DickeFixs avatar
Sanningen ska inte döljas, men den får heller inte missbrukas.

Om utredningen leder till att man kan bättre kan förstå mekanismerna bakom gruppvåldtäkter (kulturella, psykologiska, sociala) och därigenom mer effektivt sätta in resurser för att förebygga dem, så är detta bra. Om den däremot leder till att oskyldiga misstänkliggörs på grund av sitt utseende och etnicitet, så är det dåligt.

Statistisk kunskap om en överrepresentation av gängvåldtäkter inom en viss grupp människor får inte leda till fördomar mot oskyldiga individer inom gruppen.

Det är hur man upprätthåller denna etiska grundprincip som bör diskuteras. Att hålla för ögonen för att sanningen är obehaglig är däremot väldigt kontraproduktivt eftersom problem som inte åtgärdas tenderar att bara bli större.
Senast redigerad av DickeFix 2018-01-18 kl. 23:03.
Citera
2018-01-18, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Men jag tror att de som är riktiga flyktingar inte håller på med detta.
syriska flyktingarna är inte kriminella
Jo det är de. De ligger under snittet bland flyktingar, men fortfarande över snittet bland urtyskarna. Enligt senaste undersökningen, som svensk media sedan råkade felcitera så syrierna blev hederligast av alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in