2018-01-18, 21:44
Medlem
in-i-din-muns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vackertjej
Seriöst! Det är NI män som pekar på invandrarna och skriker; Det är inte VI det är Dem.
Det är NI tillsammans som upprätthåller våldtäktskulturen.

VI kvinnor har ingenting med er att göra. Jag skrev VI kvinnor vill inte bli tafsade på, kallade hora eller våldtagna. Jag skrev inte JAG eftersom JAG är väldigt säker på att ingen annan kvinna heller vill bli utsatt för detta. FATTAR DU????

Sen att säga att jag har ett offerprat. Alltså helt seriöst. Vi kvinnor ÄR offer för männens förtryck. Vi Är offer vare sig vi vill eller inte. Hade gärna sluppit.

Det är tydligt att du inte bryr dej ett skit om att kvinnor blir förtryckta.
Du är säkert bara en jävla snubbe som röstar på SD som vill dra billiga poänger genom att ”engagera” dej i dessa frågor.

Du känner dej säkert också väldigt kränkt nu när dessa frågor är uppe vid ytan. Säkert väldigt kränkt utav alla #metoo historier också. Skulle inte förvåna mej om vissa handlade om dej.

Herregud, du ditt lilla low life, du är så jävla korkad!
Nej flicka lilla, enda svenska våldtäktskulturen är det numer populära att vara sexoffer i kölvattnet av metoo. Resurser att bemöta genuina offer blir snedfördelade då amatörskådespelerskorna blir allt svårare att urskilja och sålla bort.

Inget offer, ingen våldtäkt. Hade prathororna låtit bli att tävla med genuina offren om dessa resurser hade statistiken inte blåsts upp och samhället kunnat få bukt med problemet.

Och enda gången SD kommer in i bilden är att de vill få stop på inflödet av Afghaner och liknande som faktist har en medeltida kvinnokultur. Nåt du måste inse för att förstå ditt eget bästa annars slutar det en vacker natt att du ensam stöter på ett dussin getryttare redo med fingrarna att penetrera alla dina hål.

Ge upp plågande inbillningen att ingen numera tafsar på dig för att du är för gammal, ta dig ur förtryckfantasin och kliv in i realiteten. Kavla upp ärmarna och gör dig nyttig för samhället, hjälp offren, försök inte vara en av dem.
Citera
2018-01-18, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handke
Om det krävs att bägge ens föräldrar är födda i Sverige, hur många "utlänningar" finns det då i landet?

Vilket land tillhör man om farsan är från Serbien?
Poängen med studien är att få fram fakta om vilka som begår sexbrotten - hur stor del av problemet är importerat?

Om två vuxna somalier flyttar till Sverige och får sonen X som våldtar och X hanteras som "svensk" i statistiken - ger det en korrekt eller missvisande bild av huruvida problemet är importerat eller ej?

Om istället sonsonen XX våldtar har han möjligtvis - men inte nödvändigtvis - tagit ett större intryck av svenska värderingar - men ger det ett korrekt resultat att redovisa XX som svensk, eller är brottet som begåtts fortfarande en följd av import?

Ur den aspekten kan man argumentera för att den definition P Jonasson använder sig av är alltför generös.
Senast redigerad av Maria.bokklubben 2018-01-18 kl. 21:47.
Citera
2018-01-18, 21:45
Medlem
Citat:
Vaddå vårat fel?
#Ja,stackarsermän. #Såotroligtsyndomer.
#SnackaomvictimBlaming #niupprätthållervåldtäktskulturen
https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A5ldt%C3%A4ktskultur

Ganska många intersektionella feminister har hävdat att de ökande sexbrotten inte har någonting med invandringen att göra, utan de beror på MÄN.

Visst. Män begår de allra flesta sexbrotten. Och etniskt svenska män har begått några av de ruskigaste sexbrotten i Sverige på senare tid. Blev inte Liselotte Hylander i Trollhättan (eller var det Ulricehamn?) sexmördad av en svensk GM?

Men om invandringen har ökat kraftigt sedan 2015, och sexbrotten också har ökat kraftigt sedan 2015, är det då inte rimligt att undersöka om det finns ett samband? Men svenska myndigheter och politiker har sagt tvärt nej till det. Är det då inte rimligt att någon privatperson, och varför inte Ann Heberlein, gör sin egen undersökning?

Det tycker i varje fall jag.

Det har funnits ett totaltabu i svensk offentlighet kring att undersöka det eventuella sambandet mellan sexbrottslighet och invandring länge nog, och sorgligt många feminister har ilsket angripit dem som velat ta sig an frågan. Dessa feminister har därmed, enligt min uppfattning, försvarat våldtäktsmän enbart på grund av deras icke-svenska etnicitet.

Ju fler kända personer som på egen hand undersöker invandrarnas roll i svensk sexbrottslighet, ju bättre är det!
Citera
2018-01-18, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in-i-din-mun
Nej flicka lilla, enda svenska våldtäktskulturen är det numer populära att vara sexoffer i kölvattnet av metoo. Resurser att bemöta genuina offer blir snedfördelade då amatörskådespelerskorna blir allt svårare att urskilja och sålla bort.

Inget offer, ingen våldtäkt. Hade prathororna låtit bli att tävla med genuina offren om dessa resurser hade statistiken inte blåsts upp och samhället kunnat få bukt med problemet.

Och enda gången SD kommer in i bilden är att de vill få stop på inflödet av Afghaner och liknande som faktist har en medeltida kvinnokultur. Nåt du måste inse för att förstå ditt eget bästa annars slutar det en vacker natt att du ensam stöter på ett dussin getryttare redo med fingrarna att penetrera alla dina hål.

Ge upp plågande inbillningen att ingen numera tafsar på dig för att du är för gammal, ta dig ur förtryckfantasin och kliv in i realiteten. Kavla upp ärmarna och gör dig nyttig för samhället, hjälp offren, försök inte vara en av dem.

Din sjuka kvinnobild äcklar mej.
Det är tydligt att du inte vet vad våldtäktskultur är. #WT
https://genustestet.wordpress.com/2013/03/20/vad-ar-en-valdtaktskultur/
Senast redigerad av Vackertjej 2018-01-18 kl. 21:57.
Citera
2018-01-18, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Ganska många intersektionella feminister har hävdat att de ökande sexbrotten inte har någonting med invandringen att göra, utan de beror på MÄN.

Visst. Män begår de allra flesta sexbrotten. Och etniskt svenska män har begått några av de ruskigaste sexbrotten i Sverige på senare tid. Blev inte Liselotte Hylander i Trollhättan (eller var det Ulricehamn?) sexmördad av en svensk GM?

Men om invandringen har ökat kraftigt sedan 2015, och sexbrotten också har ökat kraftigt sedan 2015, är det då inte rimligt att undersöka om det finns ett samband? Men svenska myndigheter och politiker har sagt tvärt nej till det. Är det då inte rimligt att någon privatperson, och varför inte Ann Heberlein, gör sin egen undersökning?

Det tycker i varje fall jag.

Det har funnits ett totaltabu i svensk offentlighet kring att undersöka det eventuella sambandet mellan sexbrottslighet och invandring länge nog, och sorgligt många feminister har ilsket angripit dem som velat ta sig an frågan. Dessa feminister har därmed, enligt min uppfattning, försvarat våldtäktsmän enbart på grund av deras icke-svenska etnicitet.

Ju fler kända personer som på egen hand undersöker invandrarnas roll i svensk sexbrottslighet, ju bättre är det!

Jag har aldrig motsagt det. Du kan ju läsa mina inlägg i denna tråd. Jag började med att säga att det är jättebra att detta kommer upp till ytan. Att vi behöver kartlägga våldtäktsmannen, men sen när vissa skriver att svenska män inte våldtar eller är en del av våldtäktskulturen så måste jag protestera. Att tafsa på eller kalla någon för hora är också en del av den kulturen. Likaså victim blaming...
Så många borde läsa på!
Citera
2018-01-18, 21:57
Medlem
Citat:
Att tafsa på kvinnor, förtrycka, kalla horor etc är en del av våldtäktskulturen.

https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A5ldt%C3%A4ktskultur

Det är så jävla extrapolerat, ett flertal av de där sakerna gör kvinnor i samma utsträckning som män bland svenskar. Kallar oss kukjävel i affekt, tafsar (ej könsdelar) osv. Feministisk teoribildning utgår enbart från ett feministiskt perspektiv och tar inte in verkligheten.

Saken är den att det görs inte systematiskt, och inte i grupp, bland svenskar.
Citera
2018-01-18, 21:59
Medlem
FruStormuftis avatar
Blir svårt att få ut de hemligstämplade uppgifterna. Det inser potentiella sponsorer.
Vilka kan få ut dem och varför gör de inte en utredning?
Eller har den utredningen redan gjorts och regeringen undanhåller resultatet?

Ann borde be Fredrik betala hälften och sen kan Löven, Fridolin och Romson betala resten.
Citera
2018-01-18, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Det är så jävla extrapolerat, ett flertal av de där sakerna gör kvinnor i samma utsträckning som män bland svenskar. Kallar oss kukjävel i affekt, tafsar (ej könsdelar) osv. Feministisk teoribildning utgår enbart från ett feministiskt perspektiv och tar inte in verkligheten.

Saken är den att det görs inte systematiskt, och inte i grupp, bland svenskar.

Det är klart att det är systematiskt... förtrycket är strukturellt. Så många män vet att det inte är några konsekvenser med att kalla kvinnor för hora, tafsa på ute på krogen, säga att kvinnor får skylla sig själva. Det är också i princip helt riskfritt att våldta en kvinna. Vi har en rättstat som inte tror på kvinnan. Det är ett systematiskt förtryck. Ett systematiskt sätt att upprätthålla våldtäktskulturen.

Citera
2018-01-18, 22:03
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria.bokklubben
Poängen med studien är att få fram fakta om vilka som begår sexbrotten - hur stor del av problemet är importerat?

Om två vuxna somalier flyttar till Sverige och får sonen X som våldtar och X hanteras som "svensk" i statistiken - ger det en korrekt eller missvisande bild av huruvida problemet är importerat eller ej?

Om istället sonsonen XX våldtar har han möjligtvis - men inte nödvändigtvis - tagit ett större intryck av svenska värderingar - men ger det ett korrekt resultat att redovisa XX som svensk, eller är brottet som begåtts fortfarande en följd av import?

Ur den aspekten kan man argumentera för att den definition P Jonasson använder sig av är alltför generös.
En viktig poäng då överrepresentationen till synes är mer genetiskt betingad än avhängig födelseort. Jag skulle definitivt hävda även invandrares avkommors brottslighet som en följd av import. Det är en extrem överrepresentation och ansvaret vilar ytterst på de som förordat importen av invandrad sexualbrottslighet. Jag är helt för att återinföra dödsstraff för våldtäkt. Det är ett rimligt straff som passar för brottet.
Citera
2018-01-18, 22:04
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Av vilken anledning ska hon ta upp hårdporren?
Ska man då vid mord skylla på våldsamma filmer?

Hm, men vad menar du då med våldtäktskultur?
Artikeln du länkade till definierar bl.a en våldtäktskultur så här:

Citat:
Där sexuellt våld mot kvinnor normaliseras och ursäktas i media samt används lättvindigt i populärkulturen. Våldtäktskulturen upprätthålls bland annat genom användning av kvinnofientligt språk, objektifiering av kvinnors kroppar och glamorisering av sexuellt våld. Därmed skapas ett samhälle som bortser från kvinnors rättigheter och säkerhet. Kvinnor blir till objekt som är mindre värda i en värld där män och maskulinitet premieras.

Men hårdporren, ofta med våldsamma inslag, räknar du alltså inte till våldtäktskulturen?

Jag menar inte att man ska urskulda några gärningsmän genom att peka på våldsporren. Men om vi tar ett av de mest uppmärksammade fallen de senaste åren, Bjästafallet, så hade pojken knappast kommit på att våldta flickan oralt på det sätt han gjorde, om det inte flödat över av sådana filmer inom hårdporren idag. Ett okänt fenomen när jag växte upp.
Så om du överhuvudtaget vill tala om våldtäktskultur - hur skulle du kunna förbise hårdporrens inflytande?
Citera
2018-01-18, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Hm, men vad menar du då med våldtäktskultur?
Artikeln du länkade till definierar bl.a en våldtäktskultur så här:

Men hårdporren, ofta med våldsamma inslag, räknar du alltså inte till våldtäktskulturen?

Jag menar inte att man ska urskulda några gärningsmän genom att peka på våldsporren. Men om vi tar ett av de mest uppmärksammade fallen de senaste åren, Bjästafallet, så hade pojken knappast kommit på att våldta flickan oralt på det sätt han gjorde, om det inte flödat över av sådana filmer inom hårdporren idag. Ett okänt fenomen när jag växte upp.
Så om du överhuvudtaget vill tala om våldtäktskultur - hur skulle du kunna förbise hårdporrens inflytande?

Jo fast jag uppfattade det som att du menar att skulden ligger lite på porren. Då flyttas fokus och ansvar lite från förövaren. Porrdebatten får man ta separat. Män som våldtar kvinnor är själva ansvariga för sina handlingar
Senast redigerad av Vackertjej 2018-01-18 kl. 22:10.
Citera
2018-01-18, 22:09
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Jo fast jag uppfattade det som att det lite är porrens fel. Att då flyttas ansvaret lite från förövaren. Porrdebatten får man ta separat.

Varför menar du att porren inte ingår i våldtäktskulturen? Exakt vad ingår i den kulturen?
Ditt resonemang känns mycket inkonsekvent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in