2018-01-18, 19:20
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanus
Du avslutar med frågetecken.
Om två somalier förökar sig i Sverige så blir avkomman en somalier.
Om somalierna har svenskt medborgarskap så har de just svenskt medborgarskap. De är inte svenskar. Deras barn blir inte heller svenskt.

Man är det sina föräldrar är.
Gotlänningar menar på att mamma och pappa skall ha fötts och levt på öjn i sju generationer för att man skall få betraktas som gute. Det verkar på ett sätt rimligt men ändå inte
Om ursprunget är en gatukorsning mellan en österrikare och en serb kanske det går att betrakta avkomman sju generationer senare som svensk.
Om somalier avlar med somalier så kommer avkomman alltid bli en somalier, oavsett om aveln sker sju generationer i en lägenhet i Rinkeby.

Problemet är inte att kalla skottar för skottar och ester för ester. Problemet är att en del folkslag lider av ett så stort självförakt att de inte tål att bli kallade det de är.

Jaha, det verkar minst sagt problematiskt. Har man fått in en kines i stamtavlan för 10 generationer sen så är man körd. Undrar hur Ann H vet att man har det. Släktforskning kanske?
Citera
2018-01-18, 19:59
Medlem
Vikingablod76s avatar
Allt stöd behövs. Jag gillar inte heller kappvändarna men kan dom nu "jobba in det" och börja bidra till att ta fram fakta som nu censureras av Socialdemokrater, Vänstern och Karriärsmoderater så är det bara bra.
Citera
2018-01-18, 20:10
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Varför göra detta. Folk har redan situationen klar för sig. Det är ju knappast där skon klämmer. Alla vill få bort våldtäktsmän oavsett om man är höger eller vänster.

Folk har inte alls situationen klart för sig. Det är nog bara en minoritet av svenskarna som känner till följande siffror:

Citat:
• 95,6% av alla överfallsvåldtäkter begås av män med utländsk härkomst.
• 90% av alla gruppvåldtäkter begås av män med utomeuropeisk härkomst.
• 84% av alla grova våldtäkter begås av män med utomeuropeisk härkomst.

(källa)

Orsaken är främst för att makten försökt tysta ned sådana här siffror. Många har ju försökt få BRÅ att ta fram en ny rapport med färsk statistik, men regeringen och BRÅ vägrar. Då måste siffrorna tas fram på annat sätt och spridas på ett annat sätt.

Sveriges makthavare vill inte att vi ska veta detta. Just därför ska vi veta detta.
Senast redigerad av -Info- 2018-01-18 kl. 20:13.
Citera
2018-01-18, 20:15
Medlem
Etniciteten på våldtäktsoffren är lika viktigt. Jag skiter väl fullständigt i om de mörkhyade våldtar sina egna kvinnor? På vilket sätt angår det mig? Jag känner bara likgiltighet inför en sån sak.

Det är ju först när de får för sig att lägga händerna på våra kvinnor som det börjar svindla och blodet rusar.
Citera
2018-01-18, 20:17
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Nej bättre om någon kriminolog gör ett sånt här arbete.

Men de vill ju inte eller vågar inte. Det är ingen mening att önska saker som inte kommer att hända.

Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Det har väl gjorts undersökningar av BRÅ i ämnet redan?

När det gäller gruppvåldtäkter har ingen undersökning gjorts på två decennier.

BRÅ gjorde en undersökning om invandrare och gruppvåldtäkter för 18 år sedan som går igenom 1990-talet (åren 1991-1999). Men sedan dess har de inte gjort något.

Sverige idag är inte samma som Sverige under 1990-talet, så den undersökningen är ganska irrelevant idag.

Även den stora undersökningen från år 2005 är ganska irrelevant idag. Den undersökte åren 1997-2001. Dvs också främst 90-talet.

De här undersökningarna tar upp gårdagens Sverige. Inte dagens Sverige.
Senast redigerad av -Info- 2018-01-18 kl. 20:28.
Citera
2018-01-18, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in-i-din-mun
Men lilla gumman, du har visst svårt med både skrivande och läsande.

Du skrev:Sen i nästa mening säger du:Förstår du hur du biter dig själv i blygdläppen ?

Men det är ok, jag förväntar mig inte nån begåvning i den som hakar på i offerpratet.

Seriöst! Det är NI män som pekar på invandrarna och skriker; Det är inte VI det är Dem.
Det är NI tillsammans som upprätthåller våldtäktskulturen.

VI kvinnor har ingenting med er att göra. Jag skrev VI kvinnor vill inte bli tafsade på, kallade hora eller våldtagna. Jag skrev inte JAG eftersom JAG är väldigt säker på att ingen annan kvinna heller vill bli utsatt för detta. FATTAR DU????

Sen att säga att jag har ett offerprat. Alltså helt seriöst. Vi kvinnor ÄR offer för männens förtryck. Vi Är offer vare sig vi vill eller inte. Hade gärna sluppit.

Det är tydligt att du inte bryr dej ett skit om att kvinnor blir förtryckta.
Du är säkert bara en jävla snubbe som röstar på SD som vill dra billiga poänger genom att ”engagera” dej i dessa frågor.

Du känner dej säkert också väldigt kränkt nu när dessa frågor är uppe vid ytan. Säkert väldigt kränkt utav alla #metoo historier också. Skulle inte förvåna mej om vissa handlade om dej.

Herregud, du ditt lilla low life, du är så jävla korkad!
Senast redigerad av Vackertjej 2018-01-18 kl. 21:00.
Citera
2018-01-18, 20:35
Medlem
Citat:
Går de på universitetet kan vi nog konstatera att hjärnan inte helt slutat fungera. Att hålla käften ibland rätt smart, jag har dock aldrig lärt mig det.

Nej, men de har slutat utveckla ett intellekt. De klarar att utföra specifika inlärda uppgifter inom deras specialområde, men utan förmåga att överföra samma metoder till andra områden. Och det går in på IQ, det är inte ett mått på kunskap, utan förmåga att tillämpa kunskap.
Citera
2018-01-18, 20:35
Medlem
Citat:
Min poäng är att vi redan vet att invandrare är överrepresenterade. Så om vi är överens om detta, vad gör vi åt saken. Vissa använder den här statistiken eller kunskapen till att legitimera sina rasistiska tankar att slänga ut alla invandrare snarare än att visa något intresse att lösa problemet. Andra är intresserade av att lösa problemet genom att folusera på enskilda personer, dvs de fåtal som faktiskt begår brotten.

Så att göra en grej av ta fram statistik som alla är medvetna om idag tyder på att man har ett underliggande syfte. Vilket är ju relativt lätt att räkna ut.

Sverige är det västland som under ett par decenniers tid har tagit emot i särklass flest (huvudsakligen utomeuropeiska och muslimska) invandrare per capita. Finns det tecken på att den grova brottsligheten, inklusive sexualbrottsligheten, har ökat mer i Sverige än i jämförbara länder på senare tid? Kan det i så fall finnas ett samband mellan den ökande brottsligheten och den stora invandringen?

Sverige tar fortfarande emot väldigt många (i huvudsak utomeuropeiska och muslimska) invandrare per capita. I stället för att lägga oss på EU:s miniminivå ligger vi tvärtom fortfarande högt, högt över EU:s genomsnitt.

Kan man dra några slutsatser om vilken brottsutveckling vi kan vänta oss i Sverige ifall den extremt höga invandringen får fortsätta (och kanske till och med öka) år efter år?
Citera
2018-01-18, 20:38
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Min poäng är att vi redan vet att invandrare är överrepresenterade.

Ordet "överrepresentation" är helt meningslöst i sig. En överrepresentation kan vara 1,1 gånger eller så kan det vara 50 gånger.

Så att folk vet att invandrare är överrepresenterade spelar ingen roll. Vad folk ska veta är hur mycket de är överrepresenterade. Det är läxan som måste göras.

Som du ser av mitt förra inlägg till dig:
https://www.flashback.org/sp62954550

så utför invandrare nästan samtliga gruppvåldtäkter, överfallsvåldtäkter och grova våldtäkter i Sverige. Det är denna kunskap som återstår att lära ut till hela den svenska befolkningen. Det är väldigt många som inte känner till detta, främst för att våra makthavare försökt tysta ned detta.
Citera
2018-01-18, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vackertjej
Seriöst! Det är NI män som pekar på invandrarna och skriker; Det är inte VI det är Dem.
Det är NI tillsammans som upprätthåller våldtäktskulturen.

VI kvinnor har ingenting med er att göra. Jag skrev VI kvinnor vill inte bli tafsade på, kallade hora eller våldtagna. Jag skrev inte JAG eftersom JAG är väldigt säker på att ingen annan kvinna heller vill bli utsatt för detta. FATTAR DU????

Sen att ta upp att jag har ett offerprat. Alltså helt seriöst. Vi kvinnor ÄR offer för männens förtryck. Vi Är offer vare sig vi vill eller inte.
Det är tydligt att du inte inser det. Du är säkert bara en jävla snubbe som röstar på SD som vill dra billiga poänger genom att ”engagera” dej i dessa frågor.

Herregud, du ditt lilla low life, du är så jävla korkad!

Det finns kvinnor inom #metoo-rörelsen som ljuger, ska vi utgå då från att alla ljuger?

Eller ska vi tillämpa ert resonemang att några våldtäktsoffer kan det vara värt för sanningen att komma fram?
Citera
2018-01-18, 20:43
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Folk har inte alls situationen klart för sig. Det är nog bara en minoritet av svenskarna som känner till följande siffror:

Orsaken är främst för att makten försökt tysta ned sådana här siffror. Många har ju försökt få BRÅ att ta fram en ny rapport med färsk statistik, men regeringen och BRÅ vägrar. Då måste siffrorna tas fram på annat sätt och spridas på ett annat sätt.

Sveriges makthavare vill inte att vi ska veta detta. Just därför ska vi veta detta.
Om dina siffror stämmer borde det vara enkelt att göra jämförelser. Tex, hur många våldtäkter begicks för tex 20 år sen av denna grupp och hur många våltäkter begås totalt idag och då. Siffrorna, oavsett vilka de är, är naturligtvis kända hos toppolitikerna men även vanligt folk har det nog rätt klart för sig. Problemet för den drabbade tjejen är dock inte vem som gör det utan att nån gör det. Att stirra sig blind på ett problem är en sak, att lösa det är en annan.

Återigen används därför denna statistik oftare för att snacka skit om invandrare än för att faktiskt minska våldtäkterna. Jag vågar påstå att det även är så i denna tråd. Det blir fult, oavsett om man är vänster eller höger, att använda statistik i en fråga för att sen använda för en annan fråga. Dvs, man använder statistik för våldtäkter för att rättfärdiga sin åsikt att invandrare är skit. Samma sak om mp skulle ta fram nån statistik om att några invandrare går på universitetet för att rättfärdiga sin åsikt.

Gör man det ärligt är det väl en sak men inte om man framställer det som att man gör det för kvinnornas skull endast.
Citera
2018-01-18, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Det finns kvinnor inom #metoo-rörelsen som ljuger, ska vi utgå då från att alla ljuger?

Eller ska vi tillämpa ert resonemang att några våldtäktsoffer kan det vara värt för sanningen att komma fram?

Hur vet du att dem ljuger? Hur många? Källa? Var du där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in