2018-01-18, 15:22
Medlem
Ledarsidorna.se verkar vara sverigedemokraternas förlängda arm.
Citera
2018-01-18, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Och det har med ämnet att göra... ?

Heberlein fokuserar tydligen på gruppvåldtäkter. Borde inte titeln vara Gruppvåldtäkt och kultur?
Jag tror att hon kommer att driva "tesen" att en helt ny typ av våldtäkt har kommit till Sverige med invandringen, och att just gruppvåldtäkter är främmande för västerländsk kultur. Bara en gissning, givetvis. Men det krävs en historisk exposé för att kunna komma med ett sådant påstående. Och nej, hon kan inte hoppa över hårdporren, inte om hon vill hävda att ofrivilliga gangbangs inte är en del av västerlandets kultur.

Gangbangs som företeelse är väl något som i princip sålts in från Hollywoods sexindustri under se senaste 20 åren. Den drivs och ägs av samma grupp människor som äger och kontrollerar den övriga filmindustrin där.

Kan inte minnas att gangbangs fanns i 70-80 talets porrfilmer. Gruppsex ja, men inte våldtäktsliknande gangbangs.
Citera
2018-01-18, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Ledarsidorna.se verkar vara sverigedemokraternas förlängda arm.

Det kan du ju glömma. Westerholm är en gammal betongsosse.
Citera
2018-01-18, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Ann Heberlein håller alltså i detta nu på att kartlägga samtliga gruppvåldtäkter där dom fallit mellan 2012 och 2017: Förövarnas ålder, etnicitet och värderingar så som de uttrycks i domslutet analyseras.

Hon öppnar även inom kort en crowdfunding (se nedan länk) för att finansiera projektet som går under namnet ”Våldtäkt och kultur – En kartläggning av gruppvåldtäkter i Sverige 2012-2017”. Resultatet kommer sedan att presenteras i en bok på Greycat Publishing House i samband med årets Almedalsvecka.

https://ledarsidorna.se/2018/01/sanningen-skall-gora-er-fria/

Jag är väl medveten om att Ann Heberlein inte går hem i alla läger, även hon har anpassat kappan efter vinden och kappvändare står inte högt i kurs (inte hos mig heller). Personligen gillar jag dock Heberlein skarpt numera oavsett. Anser att hon är en av mycket få som passar fint i en nya kappa, detta trots den blå färgen. Hennes röst i media hade dessutom av känd anledning tynat bort om hon valt Sd. I mina ögon är Ann förlåten sina synder.

Frågeställning:

- Kommer denna kartläggningen att få stort medieutrymme?
- Hur många dagar tror Ni det tar innan hon skramlat ihop det kapital hon behöver?
- Vad får statistiken för konsekvenser politiskt?

Det spelar ingen roll. De kommer bara skjuta budbäraren och förklara det hon kommer fram till som ogiltigt pga fel värdegrund eller till och med kanske pga psykisk sjukdom.

Det är så de jobbar. Alla som inte håller sig i skinnet utan sticker ut och säger "fel" saker hånas på ett personligt plan. På så sätt tystar de effektivt vad dessa personer har att säga.

Finns dock vissa tecken på att det vänder. Magnus Ranstorp var ju persona non grata för några år sen. Nu anlitas han ofta som terrorexpert även i SVT.
Citera
2018-01-18, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Skitbra med en bok man kan slå i huvudet på Fi folk. Alltså bildligt talat för Fi hatar svenska män.

Nej det gör dem inte. Dock är det svårt att föra en vettig konversation om tex våldtäktskulturen när svenska män bara pekar på invandrarna och vägrar erkänna att de också bär skuld till förtrycket.
Citera
2018-01-18, 15:54
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Min uppfattning om Heberleins intellektuella kompetens och heder är låg, men jag har inget emot att gruppvåldtäkterna synas offentligt i sig. Sånt brukar bli bättre om syftet inte är propagandistiskt

Har aldrig riktigt förstått var ni vänstertomtar har fått det där ifrån? Det känns för enkelt att det bara skulle vara som så att hon har rätt på en massa, för er, oerhört obekväma punkter.

Rätta mig om jag har fel, men det du skriver här är ju ett rent utfall av att du är vänstertomte och Heberlein är vänsterns senaste boogieman (-woman). Jag ser er bara skriva "nu tycker jag ju att Ann Heberlein är persona non grata ocha tt hon är intellektuellt ohederlig och generellt en avskyvärd människa" men aldrig varför ni tycker det. Vad är hennes grövsta brott?

För övrigt Kimbo7, vakna upp någon gång. Sitt inte här och misstänkliggör alla försök att lösa det här nu. Det är slut på er guldålder, nu står det beskt motgift på menyn ett par år framöver. Du vet, ska man vara en humanitär stormakt så räcker inte snack, man måste också genomföra det.
Citera
2018-01-18, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vackertjej
Nej det gör dem inte. Dock är det svårt att föra en vettig konversation om tex våldtäktskulturen när svenska män bara pekar på invandrarna och vägrar erkänna att de också bär skuld till förtrycket.

Har du hört talas om uttrycket "det finns grader i helvetet" och vad det betyder?

Ett misslyckat raggningsförsök eller samlag med ONS som ångrar sig under akten hör väl till samma "strukturella problem" som när 10 invandrarkillar våldtar en ensam tjej våldsamt i en park eller portuppgång. Men vad vill du helst vara med om? Gruppvåldtäkten eller att nån kille blir för full på firmafesten och tar dig på rumpan eller brösten?
Senast redigerad av Locifer 2018-01-18 kl. 16:01.
Citera
Medlem
ENTPs avatar
Citat:

Äh, lägg ner, F! söker inte en lösning på några problem, verkliga eller inbillade. Det handlar om makt. Förresten, jag testade det där ni talar om. Jag blev så sned på allt feministsnack en fredag att jag faktiskt gjorde ett socialt experiment på mina polare som jag ändå skulle träffa på förfest. Jag drog mer eller mindre ordagrant repliken "fan, jag var ju ute på krogen i veckan och träffade en så jävla snygg tjej, hon var värsta bitchen, jag försökte fan i en halvtimme (strategiskt en bit under det som ses som way too much bara för att det skulle bli tydligt) innan jag gav upp, man kan ju inte bara ge sig direkt eller hur grabbar? hahaha" något i den stilen. Enligt er hypotes så skulle jag då mötts av gillande och ryggdunkningar men alla bara skruvade obekvämt på sig. En kille mumlade något om att det inte är ok. Alltså, det var inte superlätt för de att säga ifrån, men de sa ifrån. Så mycket för den våldtäktskulturen som tillåter mig att våldta och sextrakassera. Sedan hade vi en liten diskussion om sexualmoral och var gränsen går, kan säga att ni inte har särskilt mycket att arbeta med. Ärligt, jag tror att ni nått vägs ände med svenska män, de enda som kvarstår kommer ni inte åt med de medel ni använder, det är avvikande män med trolig sjukdomsbild inblandat. Därför pekar vi på invandrare. Jag gör det i alla fall.
Citera
Medlem
Geordis avatar
Citat:
Ingen påstår att svenska män inte skulle våldföra sig på kvinnor. Var har du fått det ifrån? Det som diskuteras är somliga invandrargruppers extrema överrepresentation när det kommer till överfallsvåldtäkter och gruppvåldtäkter, inte våld i hemmet. Även om det inte är extremt osannolikt att de också dominerar den senare kategorin med.

Ta en titt på statistiken och återkom.
Citera
2018-01-18, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Har du hört talas om uttrycket "det finns grader i helvetet" och vad det betyder?

Ett misslyckat raggningsförsök eller samlag med ONS som ångrar sig under akten hör väl till samma "strukturella problem" som när 10 invandrarkillar våldtar en ensam tjej våldsamt i en park eller portuppgång. Men vad vill du helst vara med om? Gruppvåldtäkten eller att nån kille blir för full på firmafesten och tar dig på rumpan eller brösten?

Absolut så finns det grader i helveter. En brutal jävla våldtäkt ska ge ett långt fängelsestraff. Att tafsa på någon ska ge dryga böter. Det ena behöver inte utesluta det andra. Vi behöver prata om allt detta då det är den våldtäktskultur vi lever i.
Citera
2018-01-18, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Äh, lägg ner, F! söker inte en lösning på några problem, verkliga eller inbillade. Det handlar om makt. Förresten, jag testade det där ni talar om. Jag blev så sned på allt feministsnack en fredag att jag faktiskt gjorde ett socialt experiment på mina polare som jag ändå skulle träffa på förfest. Jag drog mer eller mindre ordagrant repliken "fan, jag var ju ute på krogen i veckan och träffade en så jävla snygg tjej, hon var värsta bitchen, jag försökte fan i en halvtimme (strategiskt en bit under det som ses som way too much bara för att det skulle bli tydligt) innan jag gav upp, man kan ju inte bara ge sig direkt eller hur grabbar? hahaha" något i den stilen. Enligt er hypotes så skulle jag då mötts av gillande och ryggdunkningar men alla bara skruvade obekvämt på sig. En kille mumlade något om att det inte är ok. Alltså, det var inte superlätt för de att säga ifrån, men de sa ifrån. Så mycket för den våldtäktskulturen som tillåter mig att våldta och sextrakassera. Sedan hade vi en liten diskussion om sexualmoral och var gränsen går, kan säga att ni inte har särskilt mycket att arbeta med. Ärligt, jag tror att ni nått vägs ände med svenska män, de enda som kvarstår kommer ni inte åt med de medel ni använder, det är avvikande män med trolig sjukdomsbild inblandat. Därför pekar vi på invandrare. Jag gör det i alla fall.

Haha... så det är så du hämtar statistik. Blir du ledsen om jag inte bryr mej?
Citera
2018-01-18, 16:23
Medlem
Sooks avatar
Varför göra detta. Folk har redan situationen klar för sig. Det är ju knappast där skon klämmer. Alla vill få bort våldtäktsmän oavsett om man är höger eller vänster.

Problemet är att högern anvönder det som ett sätt att gå på invandrare generellt som grupp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in