2018-01-18, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geordi
Ingen påstår att svenska män inte skulle våldföra sig på kvinnor. Var har du fått det ifrån? Det som diskuteras är somliga invandrargruppers extrema överrepresentation när det kommer till överfallsvåldtäkter och gruppvåldtäkter, inte våld i hemmet. Även om det inte är extremt osannolikt att de också dominerar den senare kategorin med.

Ta en titt på statistiken och återkom.

Jag vet detta... jag syftar på de män som vägrar erkänna att de är en del utav upprätthållandet utav våldtäktskulturen. Som istället bara riktar ilska mot feminister istället för mot männen som begår dessa brott.
Citera
2018-01-18, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Varför göra detta. Folk har redan situationen klar för sig. Det är ju knappast där skon klämmer. Alla vill få bort våldtäktsmän oavsett om man är höger eller vänster.

Problemet är att högern anvönder det som ett sätt att gå på invandrare generellt som grupp.

Vi får nog ta och sluta käbbla om sånt här. Ingen vinner nåt på att vi blundar för vissa problem bara för att "skydda" en grupp. Resultatet blir ju tvärtom. Folk blir MER förbannade på den gruppen om de upplever att den skyddas på det sättet. Och fler och fler får upp ögonen för att det faktiskt är så.

Invandrare skulle ha det LÄTTARE om vi låste in/kastade ut alla idioter i förorterna. Det är ju de andra invandrarna som lider mest. Både direkt, eftersom de bor grannar med idioterna, och indirekt genom att våra fördomar stärks varje gång nåt händer.
Citera
2018-01-18, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vackertjej
Jag vet detta... jag syftar på de män som vägrar erkänna att de är en del utav upprätthållandet utav våldtäktskulturen. Som istället bara riktar ilska mot feminister istället för mot männen som begår dessa brott.

Det finns verkligen vare sig respekt eller förståelse för män som tafsar, våldtar eller begår andra sexuella övergrepp i svensk kultur. Inte för inte som sexualbrottslingar hålls åtskilda från andra interner på våra anstalter. De får stryk annars. De är lägre än smuts.

Att det ändå sker övertramp och övergrepp begångna av svenska män är olyckligt men tro mig, väldigt få svenska män skryter om övergrepp. Det existerar inte. Det finns en väldigt stark norm för detta.
Senast redigerad av Locifer 2018-01-18 kl. 16:49.
Citera
2018-01-18, 16:51
Medlem
Citat:

I samhället finns ingen sådan kultur. Därför är det naturligt att rikta ilska mot de som påstår det.
Citera
2018-01-18, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Det finns verkligen vare sig respekt eller förståelse för män som tafsar, våldtar eller begår andra sexuella övergrepp i svensk kultur. Inte för inte som sexualbrottslingar hålls åtskilda från andra interner på våra anstalter. De får stryk annars. De är lägre än smuts.

Att det ändå sker övertramp och övergrepp begångna av svenska män är olyckligt men tro mig, väldigt få svenska män skryter om övergrepp. Det existerar inte. Det finns en väldigt stark norm för detta.

Olyckligt, ja speciellt för tjejerna som blir utsatta. Vi kvinnor som är uppväxta i Sverige vet hur förtryckande svenska män kan vara. Vi har stött på er hela livet. Blivit tafsade på, kallade hora mm... Svenska män våldtar också. Att de kanske inte går runt och skryter om övergreppet gör inte skadan mindre på kvinnan. Det är viktigt att sluta att dela in i vi och dem för att komma åt problemet. Vi kvinnor vill varken bli tafsade på, kallade hora eller våldtagna. Hela våldtäktskulturen måste uppmärksammas för att få en förändring.
Citera
2018-01-18, 17:00
Medlem
Gruppvåldtäkters korrelation till en speciell etnisk kultur tror jag mindre på. Däremot hänger det ihop med gängkultur. Jag minns för ett antal år sedan en dokumentär som handlade om en svensk kvinna som sökte rättvisa efter att ha blivit gruppvåldtagen på Sicilien. Killarna var antingen maffioso eller präglade av den kulturen.

Pratar vi etnicitet och sexualbrott så tycker jag att AH även ska passa på att undersöka vilken etnicitet gängse pedofil har
Citera
2018-01-18, 17:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
Gruppvåldtäkters korrelation till en speciell etnisk kultur tror jag mindre på. Däremot hänger det ihop med gängkultur. Jag minns för ett antal år sedan en dokumentär som handlade om en svensk kvinna som sökte rättvisa efter att ha blivit gruppvåldtagen på Sicilien. Killarna var antingen maffioso eller präglade av den kulturen.

Pratar vi etnicitet och sexualbrott så tycker jag att AH även ska passa på att undersöka vilken etnicitet gängse pedofil har
Är du också en av dessa pajasar som har gått på myten om att vita män är överrepresenterade bland pedofiler?
Citera
2018-01-18, 17:07
Medlem
Jag vet inte. Jag har ingen statistik. Men jag ser gärna att man tar fram den!
Citera
2018-01-18, 17:31
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Mer fakta och kunskap kan aldrig vara ett problem.

Inom politiken kan det vara det.
Citera
2018-01-18, 17:58
Medlem
PunkRelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta

Vilka som är pedofiler är ganska irrelevant - sexuella ålderspreferenser är bara en riskfaktor bland många. Vad som är relevant är vilka som faktiskt begår övergrepp på barn (och ungdomar, män, kvinnor, djur osv.)
Citera
2018-01-18, 17:59
Medlem
in-i-din-muns avatar
Citat:
Det är viktigt att sluta att dela in i vi och dem för att komma åt problemet. Vi kvinnor vill varken bli tafsade på, kallade hora eller våldtagna. Hela våldtäktskulturen måste uppmärksammas för att få en förändring.
Märker du inte att du talar emot dig själv där ? Din art klarar ju inte ens skriva en simpel mening utan hyckleri.
Citera
2018-01-18, 18:03
Medlem
Kattenxs avatar
Tyvärr kommer det inte leda till någon djupare förståelse för fenomenet eller varför det har ökat(?) i frekvens. Det kommer enbart leda till ett skyttegravskrig där ena sidan kommer säga att det beror på etnicitet och andra att det absolut inte gör det. Heberlain är fel person att göra ett sådant projekt. Sedan är ju hennes akademiska kvalifikationer urusla med. Det framkom ju i granskning kring hennes anställning på Lunds universitet. Nej bättre om någon kriminolog gör ett sånt här arbete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in