Citat:
Ursprungligen postat av
frasselito
I denna tråd så diskuteras om Flashback driver en judisk agenda.
Korrekt. Därmed en betydligt mer generell diskussion om Flashback, moderatorer, judisk agenda och användare som blir censurerade.
DU är alltså inte trådens huvudämne. Så att jag gör mer generella kommentarer om hela den saken istället för ditt unika, individuella fall, innebär därmed att jag håller mig till tråden.
DU däremot gör precis det som jag har påpekat. Du nöjde dig inte med att hålla din diskussion i den tråden utan du kände dig tvungen att sprida den till en annan tråd och istället ta över den tråden.
Det är
precis det här som är problemet med judesnacket. Att ni tar över trådar och därmed tycker att just erat ämne är så viktigt att det är skit samma vad trådens ursprungliga ämne var.
Citat:
Ursprungligen postat av
frasselito
Jag ger solklara evidens för detta påstående genom att länka till mina erfarenheter där mods uppenbarligen bedriver sin egna agenda utan stöd från varken relgelverk eller TS.
Du ger solklar evidens för att du kapar trådar för att diskutera det du är intresserad av, om du inte får de svar som du önskar i den tråd som handlar om den saken.
Jag får gratulera dig till ett väldigt framgångsrikt jobb i den saken. Tyvärr var inte mods tillräckligt uppmärksamma på det. Och det är det som är skälet till att de är mer uppmärksamma på när användare börjar snacka om judar. Just för att det kapar tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av
frasselito
Om du läser min tråd så ser du att orden "flashback+judisk+agenda" aldrig tas upp i TS. Flashbacks judiska agenda avhandlas i denna tråd.
Nej, jag har inte läst din tråd.
Men om du nu vill diskutera den saken,
SÅ GÖR DET I DEN TRÅDEN SOM HANDLAR OM DEN SAKEN. Istället för att kapa den här tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av
frasselito
Det är DU som tar upp mitt exempel från början i DITT generella resonemang i hur judefrågorna generellt ter sig:
(Mina fetningar)
Inte en enda moderator har sagt något till försvar för Frasselito eftersom vi är hjärtligt trötta på att samma idioter upprepar samma argument som vi alla har hört upprepade gånger.
Du FÅR diskutera de här sakerna. Men i en tråd som handlar om det ämnet. Du får INTE ta över trådar som handlar om något helt annat, bara för att du tycker att ämnet är så stort och viktigt att det måste tas upp i varenda tråd på forumet som har minsta koppling till krig, mellanöstern, media, andra världskriget, terrorism etc.
Håll dig till rätt tråd, det är allt vi begär. Låt andra få diskutera trådens ämne i fred, utan att komma inspringande med megafoner och visselpipor eftersom erat favoritämne är så stort och betydelsefullt att alla måste få höra det. I yttrandefriheten ingår också att man själv får välja vad man vill lyssna på, om man inte gillar det man hör, så kan man gå därifrån. Men det förutsätter att den som talar INTE springer efter och förföljer en och skriker en i örat.
Sådant är inte yttrandefrihet.
Du var till och med snäll nog att feta den viktigaste biten.
Du får INTE ta över trådar som handlar om något helt annat, bara för att du tycker att ämnet är så stort och viktigt att det måste tas upp i varenda tråd på forumet som har minsta koppling till krig, mellanöstern, media, andra världskriget, terrorism etc.
För uppenbarligen så gäller ditt trådkapande beteende inte enbart sådant som har kopplingar till judar.
Eller, med tanke på trådens titel, så är det kanske just det som det har....
Citat:
Ursprungligen postat av
frasselito
Det är solklart att du inte läst min evidens. Och du väljer att paketera ihop min story ihop med dina egna erfarenheter i hur detta brukar vara. Och så säger jag till dig att "Jecke, ja jag håller med. Men detta är irrelevant för min evidens" och du bara maler på och maler på med ditt papegojakäbbel. Du läser inte vad man skriver till dig. Sopa.
Det är solklart att jag inte har läst din andra tråd. Vill du diskutera evidensen du lägger fram i din andra tråd, så ska du göra det i din andra tråd.
Vd du har gjort här är att bevisa problemet med trådkapningar och hur du sprider skiten från en tråd till en annan.
Citat:
Ursprungligen postat av
frasselito
Jag med. Du väljer att bortse från mitt solklara evidens för att istället babbla om generella principer. Det är irrelevant för din och min diskussion.
Jag håller mig till trådens ämne.
Du har däremot just bevisat varför det är så viktigt att judetjafsare stoppas tidigt innan de helt tar över tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av
frasselito
(FB) Är alla mods samt admins judar? Driver flashback en judisk agenda?
Det är mitt första inlägg i denna tråd.
Du väljer att svara på detta indirekt genom att smeta ihop mig med "alla andra idioter blablabla". Det är guilt by association. Du kan inte argumentera. Sopa.
Buhuhu, min tråd fick inte det gensvar jag ville ha. Kan jag ta eran tråd istället?
Hade moderatorerna varit lite mer vaksamma så skulle de tagit det inlägget för OT och hela den här diskussionen hade kunnat hållas i rätt tråd istället.
Men nej, trådkapning de luxe.
Och du lyckades.
Grattis till att bevisa VARFÖR det är så viktigt att hålla koll så att inte trådar kapas av de som har en egen agenda att diskutera sitt favoritämne.
Och jag var dum nog att falla för det.
Jag hade ingen lust att ge mig in i din tråd, men jag var redan aktiv i den här tråden.
Det är det här som är det första inlägget i den här tråden där du och jag påbörjar vår diskussion.
(FB) Är alla mods samt admins judar? Driver flashback en judisk agenda?
Jag har talat i generella termer hela tiden, och du är sur för att jag inte snackar om din tråd i en annan tråd.
Jag väljer att citera det tredje inlägget jag gjorde till dig, i den här tråden, med tanke på hur aktuellt det nu har blivit då det innehåller en fin beskrivning av ditt beteende.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jecke
Jag blir inte upprörd, jag gör bara mitt jobb.
Däremot blir jag trött på att det alltid är samma sak som upprepas hela tiden. Pattern recognition.
Och att det finns de som vill kapa trådar och agerar som nyfrälsta fundamentalister som vill sprida den rätta läran. Och därför inte vill hålla sig i trådar där den rätta läran är ämnet, eftersom det mest bara är en massa andra nyfrälsta där, medans man vi frälsa nya och därför letar upp andra trådar med minsta lilla anknytning till deras favoritämne, för att kunna upplysa den ofrälsta massan om den enda rätta sanningen.
Och blir sedan upprörda när de likt de Jehovas vittnen de mest liknar, blir körda på porten för att andra inte vill höra deras dravel.
Citat:
Ursprungligen postat av
frasselito
Nej, skälet till att ad hominem är ett argumentationsfel....
Skälet till att ad hominem argument är icke-argument är för att de avleder från själva diskussionen.