Citat:
Ursprungligen postat av
StoffeSvensson
Ok men då kan vi väl enas om att vi båda spekulerar fritt och eftersom det finns så lite att gå på blir det ju utrymmet för spekulationer fritt. Efter att ha läst lite gammalt innehåll i tråden är det gått om spekulationer. Absolut är vikten ett tänkbart motiv till dubbla säckar men läckage då? Men om allt låg i samma bil samtidigt, varför var inte dubbla och enkla säckar blandade på fyndplatserna?
Gärningsmannen var kanske pedant och ansåg att de dubbla säckarna på FP2 skulle ligga tillsammans? Eftersom brottet är så extremt och udda så kan man nästan gissa att gärningsmannen kan ha haft en hel del konstiga ideer för sig?
Citat:
Ursprungligen postat av
StoffeSvensson
Ok va bra, det finns nämligen flera i tråden som uttrycker att du verkligen tror att TH/TA är de skyldiga och har du inte skrivit tidigare att du tycker att domen i TR och KR är riktiga.
Det handlar inte om att tro utan om att det är svårt att finna något som talar i positiv riktning för de misstänkta och det sa ju åklagaren AH också 2009 i samband med Attunda men det innebär inte att det finns utrymme för alternativa teorier där helt andra män förekommer, de alternativa läkarna i utredningen är intressanta där och så givetvis arkitekten som var CdC:s sista kund.
Citat:
Ursprungligen postat av
StoffeSvensson
Man kan inte utesluta någon kund som inte har vattentätt alibi för en lång tid runt CdC död eftersom vi inte vet när hon dog. Det skulle vara någon som satt inne då.
Eller som var på långresa i Asien eller Sydamerika. Polisen trodde tidigt att någon gång att tiden mellan pingstdagen och midsommarhelgen var ett troligt datum när CdC gick ur tiden och det låter ju rätt generöst med tanke på att det "sista vittnet" hävdade att han såg henne den 10 juni.
Citat:
Ursprungligen postat av
StoffeSvensson
Jag har inte fastnat för Gonerka men jag förnekar inte att jag finner honom intressant men det beror kanske på att jag växte upp på gatan där Wandas kvarlevor hittades och att han fått stort utrymme av Lindeberg.
Då är det kanske till viss del PL som vi ska beskylla för Gonerkas närvaro i debatten, kan inte du förklara varför vi istället inte ska jämföra fallet CdC med
detta fall? Båda offren råkade ut för en GM som hade ett speciellt intresse för riktade angrepp mot sexuella områden. Gonerkas offer uppvisade inga sådana skador överhuvudtaget.
Citat:
Ursprungligen postat av
StoffeSvensson
Dock står jag för att jag anser Gonerka troligare gärningsman än TH av många skäl då G har ett högt bevisat, dokumenterat våldskapital, våld mot kvinnor, neg kvinnosyn, besviken på kvinnor, uttalat att alla kvinnor är horor, psykiska problem och självmordstankar, avsaknad av empati. Kontra nu inte med att TH också har ett självmordsförsök i bagaget. Detta hör till polisens försummelse och att han inte var välkommen tillbaka på jobbet.
Du får ha vilka misstänkta du än vill men kan inte du berätta om det fanns någon polisanmälan mot Gonerka för att ha varit våldsam mot prostituerade kvinnor? Mig veterligt var det inte Gornerka som blev utpekad som mannen den sk. trapphusincidenten hösten -83 på Östermalm? En annan fråga du kan försöka besvara är om han exempelvis besökt Malmskillnadsgatan i berusat tillstånd utrustad med en strypsnara och kniv likt det "besök" arkitekten gjorde i augusti 1984?
Citat:
Ursprungligen postat av
StoffeSvensson
G har vidare styckat tidigare både i yrket och i brott. Styckningen av CdC kan ha utförts av en yrkeskunnig
Enligt en väldigt känd rättsläkare så har förutom landets 500 000 jägare även slaktare och läkare kunskaper i hur man
styckar en kropp. Detta utvidgar antalet potentiella gärningsmän i fallet CdC och vi vet att det finns i princip bara en slaktare i utredningen vilket är Gonerka men desto fler läkare (uppåt 10 st).
Vad anser du att man kan dra för slutsatser av allt detta? Att CdC hade någon form av bevisad kontakt med åtminstone 5-6 läkare vet man men i fallet med Gonerka så finns det ingen sådan koppling, han fanns inte med i CdC:s återfunna telefonbok tex vilket flera av de alternativa läkarna i utredningen gjorde. Vill gärna höra en kommentar från dig om detta?
Citat:
Ursprungligen postat av
StoffeSvensson
Wandas ben var även kapade vid höfterna högt och vid knäna som CdC, dumpningsplatserna var flera vid båda fallen och hos båda saknas huvud och även inre organ i buken var borttagna. Enligt Voigt som obducerade både Wanda, Gs pensionärspar och CdC kopplas samman. Jag anser därför att G borde varit mer intressant att gripa, utreda och förhöra för polisen.
Skillnaderna var större än likheterna, Gonerka kapade offrets huvud högt upp på halsen men CdC:s huvud kapades tätt intill bålen vilket är mycket ovanligt vid styckningar. Gonerka avlägsnade inte heller några områden med sexuell koppling på offrets kropp till skillnad från hur CdC:s kropp behandlades. Det är alltså detaljerna som sållar bort Gonerka som misstänkt här för styckningen av CdC bär inte hans signatur.
Citat:
Ursprungligen postat av
StoffeSvensson
Hade G gripits av polisen och fått samma genomslag som TH hade säkert många vittnen tillkommit såväl troliga som mindre troliga och "hjälpa till vittnen" Har du funderat i dom banorna?
Med ditt sätt att resonera så hade väl även Gonerka kunnat bli ett offer för ett "justitiemord", har du funderat i dom banorna?
Men om nu Gonerka blev gripen istället för TH (och senare TA) och det dök upp "hjälpa till vittnen", menar du då att fotohandlarparet istället hade pekat ut Gonerka som fotokunden? Hade de två kvinnliga poliserna istället kommit på att det var Gonerka dom såg med CdC i Gamla stan och i tunnelbanan? Hur troligt är allt detta på en skala från 1 till 10?
Citat:
Ursprungligen postat av
StoffeSvensson
Samtidigt är jag fullt medveten om att det inte finns någon koppling mellan G och CdC mer än att han besökte stritan CdC arbetade på.
Det där var inte mycket till misstankar men visst är det besvärande att Gonerka brukade besöka Malmskillnadsgatan. En fråga nu, hur många män till i utredningen brukade besöka denna horgata?
Citat:
Ursprungligen postat av
StoffeSvensson
Varken TH eller G fanns i CdCs telefonbok.
Med din logik så är båda ointressanta som möjliga GM.
Citat:
Ursprungligen postat av
StoffeSvensson
CdCs medsystrar har ju vittnat om att G var en typiskt prutare "för dyrt kund" De snutarna som sett TH o CdC tillkom när cirkusen redan var på hög nivå så jag fäster inte mycket tilltro till dem då ingen annan heller kan intyga deras story. Även om det är högst bevärande för TH.
Visst är det besvärande och de kvinnliga snutarnas vittnesmål väcker en del intressanta frågor. Om poliserna såg rätt, varför nekar den misstänkte mannen?
Citat:
Ursprungligen postat av
StoffeSvensson
Jag har dock läst att G tänkte etablera en verksamhet i Solna 1984 och letade lokal i industriområdet nära fyndplatserna. En långsökt koppling absolut.
Det är en extremt långsökt koppling med tanke på att det finns två andra manspersoner i utredningen vars arbetsplatser redan var belägna i området nära fyndplatserna, varför inte fokusera på dessa män istället? Den ene har setts i sällskap med offret av snutar och den andre återfanns i hennes telefonbok.
Citat:
Ursprungligen postat av
StoffeSvensson
Jag anser dock att Gonerka är en fullt tänkbar GM även om ingen direkt koppling finns och det är väl där han faller för att bli riktigt intressant för polisen.
Exakt, han bedömdes inte vara intressant nog och kunde i princip avföras.
Citat:
Ursprungligen postat av
StoffeSvensson
Samtidigt anser jag att TH/TA är ganska otänkbara som gärningsmän då de drogs in av en fd svärfar och lögnaktig ex fru, samt att de var trevliga offer för vänstern och extremfeminismen. Det är min personliga åsikt men jag är väl heller inte ensam om denna åsikt.
Den fd. svärfadern tipsade mycket riktigt polisen i slutet av augusti -84 när utredningen purfärsk och polisen förhörde då en rad andra personer däribland flera andra läkare som fanns med i CdC:s telefonbok och med din logik så var väl även dessa äldre läkare lika otänkbara gärningsmän som någon annan?
Menar du på fullt allvar att polisen ska inte ta emot tips som kan vara intressanta för utredningar?
Ska man strunta i att utreda läkare och andra personer högt upp på den sociala stegen bara för att dom är otänkbara gärningsmän i din värld? Med din logik så skulle polisen alltså ha lagt ned förundersökningen mot en helt annan person som exempelvis bunkerläkaren? Det är svårt att förstå hur du resonerar.