2018-01-18, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Skulle inte bli förvånad om dom har hittat några notater. En liten "mördarbok" där han har ritat och bereknat lite. Vem vet?
Isåfall hade polisen stuckit den under näsan på honom direkt. Tror nog papper förstörs av vatten.
Jag tror ju på polisen men jag har svårt att tro att han planerat att mörda just KiM.
Med det vi vet nu, känns det mer som att han förberedde sig så smått för ett tänkt mord på någon.
(Jag har letat men inte hittat tillbaka till de uppgifterna som fanns tidigt att PM talat med tre tjejer om en ubåtstur. Ett par dagar senare ringde han den ena tjejen och bjöd henne. Hon tackade nej pga att hon tyckte att det var konstigt att inbjudan bara gällde henne själv. Som jag minns det nu var det bara några dagar före 10/8.) Jag tycker att det verkar konstigt dock om PM planerat att stycka KiM och därför tänkt, -att det är bäst och jag tar med sågen. Samma dag och utan att bry sig om vittnen? Jag hade nog smugit ombord den i en väska i så fall. Men PM är kanske korkad?
Citera
2018-01-18, 02:54
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Isåfall hade polisen stuckit den under näsan på honom direkt. Tror nog papper förstörs av vatten.
Jag tror ju på polisen men jag har svårt att tro att han planerat att mörda just KiM.
Med det vi vet nu, känns det mer som att han förberedde sig så smått för ett tänkt mord på någon.
(Jag har letat men inte hittat tillbaka till de uppgifterna som fanns tidigt att PM talat med tre tjejer om en ubåtstur. Ett par dagar senare ringde han den ena tjejen och bjöd henne. Hon tackade nej pga att hon tyckte att det var konstigt att inbjudan bara gällde henne själv. Som jag minns det nu var det bara några dagar före 10/8.) Jag tycker att det verkar konstigt dock om PM planerat att stycka KiM och därför tänkt, -att det är bäst och jag tar med sågen. Samma dag och utan att bry sig om vittnen? Jag hade nog smugit ombord den i en väska i så fall. Men PM är kanske korkad?

Ja, det er ju några saker som inte "stämmer" i det här fallet, oavsett hur man vrider och vender på det. Det er några punkter som fortfarande inte känns logiska i mitt huvud.. Man får hoppas rettsaken kan reda ut, iallafall några av dessa frågor.
Citera
2018-01-18, 03:12
Medlem
Citat:

Att så här i Efterhanden konstatera vilka "misstag" PM begick är ju enkelt. Men hade han mördat någon kvinna dagen efter/veckan efter hade det sambandet inte varit lika uppenbart. Alternativt hade han förstått att agera mer försåtligt.

Tack och liv får han aldrig möjlighet till "finslipning" inför framtida gärningar. Han är extremt farlig.
Citera
2018-01-18, 03:14
Medlem
Citat:
Ja, det er ju några saker som inte "stämmer" i det här fallet, oavsett hur man vrider och vender på det. Det er några punkter som fortfarande inte känns logiska i mitt huvud.. Man får hoppas rettsaken kan reda ut, iallafall några av dessa frågor.
Polisen har nog fog för det de säger. Men verkar väldigt ologiskt att PM planerat att mörda just KiM.
Typ,-Sedan styckar jag henne och förstör hela Nautilus med blod och spår. Men då sänker jag hela brottsplatsen dvs min ögonsten Nautilus. (?) Jag tycker att både styckningen samt sänkningen av ubåten verkar vara gjort i panik.
Tills Åklagaren övertalar mig med bevis. Men tills dess envisas jag.
Citera
2018-01-18, 03:17
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att så här i Efterhanden konstatera vilka "misstag" PM begick är ju enkelt. Men hade han mördat någon kvinna dagen efter/veckan efter hade det sambandet inte varit lika uppenbart. Alternativt hade han förstått att agera mer försåtligt.

Tack och liv får han aldrig möjlighet till "finslipning" inför framtida gärningar. Han är extremt farlig.

Jo, men det handlar inte ( i mina ögon) om vilka fel Madsen gjorde, men om grava logiska brister.
Citera
2018-01-18, 03:17
Medlem
Citat:

Han är så farlig att han kan ha mördat förut. Men då planerat,eftersom han inte åkt fast förut.
Citera
2018-01-18, 03:19
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Polisen har nog fog för det de säger. Men verkar väldigt ologiskt att PM planerat att mörda just KiM.
Typ,-Sedan styckar jag henne och förstör hela Nautilus med blod och spår. Men då sänker jag hela brottsplatsen dvs min ögonsten Nautilus. (?) Jag tycker att både styckningen samt sänkningen av ubåten verkar vara gjort i panik.
Tills Åklagaren övertalar mig med bevis. Men tills dess envisas jag.

Ja,och varför få panik om det är planerat. Madsen är ju kall som is.
Citera
2018-01-18, 03:26
Medlem
Citat:
Ja,och varför få panik om det är planerat. Madsen var ju kall som is.
Men jag tror absolut att han kan haft mordplaner och hållit på och förbereda sig så smått genom att ta ombord saker efterhand.
Men aldrig något så klantigt att han tvingades sänka sin ubåt.Det låter inte som en plan alls.
Citera
2018-01-18, 03:30
Medlem
Citat:
Ja,och varför få panik om det är planerat. Madsen är ju kall som is.

Madsen hade aldrig någon tanke på att bli upptäckt alls, eller påkommen med "fingrarna djupt i syltburken", det ingick inte i hans tankevärld. Han blev upptvingad pga polis och helikoptrar som upptäckt honom. Han hade inget annat val än att sänka Nautilus dvs brottsplatsen, hoppa i vattnet och därmed hoppas att saltvattnet skulle göra sitt. Även med overallen. Han skulle dykit i och torkad sig om ansiktet också ...
Citera
2018-01-18, 03:39
Medlem
Citat:
Madsen hade aldrig någon tanke på att bli upptäckt alls, eller påkommen med "fingrarna djupt i syltburken",1/ det ingick inte i hans tankevärld.2/ Han blev upptvingad pga polis och helikoptrar som upptäckt honom. Han hade inget annat val än att sänka Nautilus dvs brottsplatsen, hoppa i vattnet och därmed hoppas att saltvattnet skulle göra sitt. Även med overallen. 1/Han skulle dykit i och torkad sig om ansiktet också ...
Varför tror du det? Han har radio ombord och han hade tillgång till internet på mobiltelefon.
Han är väl inte förståndshandikappad? Eller ens lågbegåvad.
2/ Upptvingad? Han hade varit uppe på ytan i flera timmar och spridit ut bevis samt kvarlevorna i Köge bukt.
Om han inte ville bli upptäckt så hade han väl hållit sig på botten eller dykt igen?
Senast redigerad av ottoplommon 2018-01-18 kl. 03:49.
Citera
2018-01-18, 03:41
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Men jag tror absolut att han kan haft mordplaner och hållit på och förbereda sig så smått genom att ta ombord saker efterhand.
Men aldrig något så klantigt att han tvingades sänka sin ubåt.Det låter inte som en plan alls.

Något märkligt måsta ha hendt om bord i den ubåten. Något som fikk Madsens "planer" at gå överstyr. Det fins en x faktor här.
OBS: jag tänker INTE på at PM och KW skulle haft nån slags BDSM romans om bord på båten eller något annat trams i den riktningen.
Senast redigerad av kugutt 2018-01-18 kl. 03:48.
Citera
2018-01-18, 03:47
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Madsen hade aldrig någon tanke på att bli upptäckt alls, eller påkommen med "fingrarna djupt i syltburken", det ingick inte i hans tankevärld. Han blev upptvingad pga polis och helikoptrar som upptäckt honom. Han hade inget annat val än att sänka Nautilus dvs brottsplatsen, hoppa i vattnet och därmed hoppas att saltvattnet skulle göra sitt. Även med overallen. Han skulle dykit i och torkad sig om ansiktet också ...

Så du tror Madsen innbillade sig at den offentliga avresan, med pojkven och alltihop inte skulle leda til en letaksjon? Det är inte logiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in