2018-01-17, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angelsvila
Är detta fakta du själv sammanfattat utifrån egna erfarenheter får jag då fråga?

Evidenbaserade studier.
Citera
2018-01-17, 22:26
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhoebeBuffay
Scientologi är väl känt för att det kostar mycket pengar. Visst är det också ett sånt "pyramidspel", värvar man fler får man själv pengar osv. Bara något jag fått för mig kanske?

Jag har ingen aning om hur förmögen familjen var men, jag är själv från Bjärred, det går ingen nöd på 90% av oss därifrån iallafall. Men jag vill ändå tro att det är billigare att skriva in sig hos Scientologikyrkan i Arlöv (!) än i något fancy ställe i sann Tom Cruise anda i Hollywood.

Jo det är nog sant. Är nog inte riktigt samma summor i Sverige. Känns lite konstigt att bildade människor skulle gå med där. Men ja...man vet aldrig hur folk tänker.
Citera
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
1. Kan bekräfta att det rörde sig om ngn sällsynt form av utmattningssyndrom. Jag kände till familjen och dess problem redan innan mordet/självmordet/kalla det vad man vill begicks. Och det där med ngt vaccin låter bekant.

2. Jag har hört från en källa som kände OH att familjen kopplade till någon frikyrklig rörelse. Min gissning var ju scientologikyrkan. Den finns ju knappt 2 mil från Bjärred dessutom. Man kan ju ha ratat detta tidigare, men vem fasen vet vad man gör om ens barn e så sjuka?

Visst har det nämnts ngt om Scientologi i tråden tidigare? Vad har vi mer på det?
Det var någon postare som sade sig veta att de varje fall har besökt scientologkyrkan i Arlöv några gånger de senaste åren.
Scientologerna - "världens farligaste sekt".
Det vore en ganska enkel förklaring till hela mysteriet om de var scientologer. De tror på själens odödlighet genom tid och rum och att den återvänder till jorden efter döden, genom att hoppa in i nyfödda bebisar (iofs utan att man minns något av det tidigare livet, men ändå).
Citera
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Har lång egen och andras erfarenhet av SSRI samt ev effekter under många år. Det vi ser här är knappast en sådan. Läkaren utvärderar medicinens effekter oftast med korta intervaller. Särskilt i början och alltid vid upptrappning vilken i sig sker med små doser.

Biverkningslistorna är långa. Men så sker även insättningen under lång tid, så någon snabb effekt sker inte med några dramatiska följder.

Enligt mig så.

Du glömmer att det finns genetiska skillnader hos individer som gör att man reagerar olika på mediciner. För en liten grupp människor är ssri helt ineffektivt.

Har man dessutom kontakt med öppenvårdspsyk i Malmö så får man absolut inga försiktiga upptrappningar och täta läkarbesök. 2ggr per år har jag alltid haft. Även vid insättning. Dock med det inte sagt att alla blir benägna att mörda. Jag blir "bara" självmordsbenägen.
Citera
2018-01-17, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreba
Det är för stort fokus på barnens sjukdomar. Det räcker att du skaffar barn och går sömnlös i några månader för att du skall gå in i en utmattning. Yttre krav och ingen avlastning = utmattning. För att du skall bli våldsam och ta livet av din familj måste något till.
Jag förstår inte varför du framhärdar så aktivt i dina inlägg?? Vad är syftet?? Det tycks ju onekligen finnas flera anonyma källor som lämnat liknande information om att detta är ngt av ett unikt fall. Och att det som hänt inte tycks ligga i linje med din teori.
Citera
2018-01-17, 22:28
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det var någon postare som sade sig veta att de varje fall har besökt scientologkyrkan i Arlöv några gånger de senaste åren.
Scientologerna - "världens farligaste sekt".
Det vore en ganska enkel förklaring till hela mysteriet om de var scientologer. De tror på själens odödlighet genom tid och rum och att den återvänder till jorden efter döden, genom att hoppa in i nyfödda bebisar (iofs utan att man minns något av det tidigare livet, men ändå).

Nej.

Scientologer skulle inte begå självmord. Det är för dem totalt oacceptabelt.
Citera
2018-01-17, 22:29
Medlem
Jag häpnar över en del kommentarer här!
Jag tror det är så enkelt som att pappan har mått riktigt dåligt psykist och med det börjat grubbla och det har slagit runt.
Han har gått bärsärkargång i huset och mördat resten av familjen för att sen ta sitt eget liv.
Kan tillägga att jag tror att det är ett knivmord.
Citera
2018-01-17, 22:29
Medlem
Citat:
Du har fel. Idag sker det knappt uppföljningar på vårdcentralerna, finns inga läkarresurser och inga psykologer. Upptitrering till höga doser sker redan inom ett par veckor.

Det tvivlar jag starkt på då medicinen inte verkar så. Upptrappning sker oftast med 5-10 mg per gång. För att sedan ligga stabilt.
Citera
2018-01-17, 22:30
Medlem
Strandslendans avatar
Föräldrarnas inkomster bör ha varit väldigt goda. Så ekonomiskt bör de ha varit en välmående familj.

Men om man går så långt att man gör det som slutligen gjordes, så kan man ju tänka sig att de under årens lopp kanske ha satsat stora belopp på att lösa sjukdomen i familjen, att satsa allt man äger och har väger ändå lätt mot vad som hände. Så även ekonomin kanske har pressat som grädde på eländet.
Citera
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
*Injektion av nått, men tänk nu hur stressad han måste vara, gråtandes, stressen.....börja fippla med en kanyl, hitta en ven.... fixar han det, tro ?

Om han på ngt sätt kommit över muskelrelaxantia i form av Celocurin behövs ingen ven, räcker med att sticka i huden och injicera för att orsaka muskelparalys som leder till andningsstopp som leder till hjärtstopp.

Att injicera in i en en ven utan att vara medicinskt tränad är väldigt svårt. (Om man inte är sprutnarkoman då).
Citera
Medlem
TheLastKnights avatar
Citat:
Kan bekräfta att mamman arbetade halvtid.

Vet du om det var på grund av mammans sjukdom som hon jobbade halvtid?
Citera
Medlem
Angelsvilas avatar
Citat:
Evidenbaserade studier.

Då borde det vara allmänt känt vid detta laget ifall biverkningarna leder till mord/självmord i så hög utsträckning. Läst många fupar och inte har jag läst i några av dessa att SSRI och dess biverkningar skulle ha haft någon effekt på den dömdes handlingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in