2018-01-17, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Det du skriver är antingen dina egna spekulationer eller information som bara en insatt (på ett eller annat sätt) kan känna till. Frågan är - är det spekulationer eller vet du något om detta mer konkret? Mig veterligen har ingen annan i tråden inkommit med motsvarande information.

Det är spekulation från min sida. Polisen avfärdade mycket tidigt förövare utanför familjen. Det säger mig att barnen blivit strypta eller kvävda och hittade i sina resp sängar. De har blivit burna till sängarna, nerbäddade, som en "act of remorse eller denial". Barnen blev sannolikt vittne till mammans dråp. Han har därefter tagit sitt eget liv.

Pappan en högpresterande docent som gått in i en utmattning. Slutligen vårdsökande och det sannolikt den senaste månaden. Blir insatt på psykofarmaka som försämrar. Sertralin är för övrigt förstahandspreparat vid behandling. Faktorn som skall till är SSRI. Avtrubbning, suicidalitet, aggression vanliga biverkningar som inträder första månaden.
Citera
2018-01-17, 21:50
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakefjorden
Men TACK! Precis så här FB ska vara!

Om mamman då inte kan antas ha avlidit av en överdos av mediciner, enbart, så är det väl ändå rimligt att anta att hon var medvetslös när hon "fick hjälp" med fullbordandet? Vilken fruktansvärd situation mannen måste ha befunnit sig i.

Jag tänker också så som någon tidigare skrev, att om barnen fanns i sina respektiva sovrum kan det tyda på att de "somnat" ovetandes.

Kan ju vara så att tanken var att alla skulle ta samma preparat i olika doser, och att O skulle vara sist. Men när han ser att H inte dör utan han får hjälpa till, så känner han sig osäker på att själv ta överdos, av risk att överleva och bli hittad. Planen var i utgångsläget samma för alla 4, men när det inte räckte för H bestämde Han att ändra planen för sig själv och han hänger sig. En tanke...
Citera
2018-01-17, 21:51
Bannlyst
Angående Mammans död.
Jag har "pressat" 2 källor, men som sagt tar det stopp där.
Jag har försökt med scheele, men där tar det också stop för till fället, av respekt för anhöriga, vilket jag fullständigt förstår.... känns det fel, så posta inget ! Helt rätt.
Så medans vi väntar på den infon, så slänger jag in en TEORI.
Mamman ligger medvetslös, men hon dör inte.
Pappan märker såklart detta... paniken kommer, ångest, förtvivlan....vad fan skall jag göra !!
*Lägger händerna runt hennes hals och stryper henne, men då måste han se hennes ansikte relativt lång tid..och fixar han verkligen det.??
*Tar en kudde eller liknande och kväver henne, och då slipper han se hennes ansikte.
*Injektion av nått, men tänk nu hur stressad han måste vara, gråtandes, stressen.....börja fippla med en kanyl, hitta en ven.... fixar han det, tro ?
*Kommer ni ihåg att det har nämnts nått om en kniv ?? Kommer ni ihåg att det har nämnts nått om blod. Han får panik, han vet inte vad han skall göra... han hämtar en kniv... hugger henne med flrea hugg i bröstet........

Kommer ni ihåg att poliserna som kom ut, såg väldigt allvarliga och tagna ut.
Det har pratats om att nån polis har spytt.
Och det har erbjudits hjälp till poliserna.

Vilken fruktansvärd o fasansfull situation pappan var tvungen att hantera...... ångest, gråt, förtvivlan.

Dom flesta av oss tar självklart avstånd från hela händelsen med denna familjen.
Mor och far dömde sina barn till döden.......
Men glöm inte bort att dom även dömde sig själva.

Personligen är jag emot allt våld, och framför allt mord på barn.

Detta är bara en TEORI, och vild SPEKULATION av mig.

Men, nått har ju hänt !!
Citera
2018-01-17, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakefjorden
Men, nej. Det är snarare obehandlad depression som är den största riskfaktorn för suicid och aggression - INTE SSRI. Punkt.

SSRI sätts in i låga doser och ökas successivt under kanske ett år. Kan inte vara en orsak här. Enligt mig.

Jag har tenderat mot att ha haft AT, en obotlig ärftlig sjukdom, där även enzymer är inblandade. Mkt sällsynt.

Måste läsa ikapp lite nu.
Citera
2018-01-17, 21:55
Medlem
TheLastKnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag kan bekräfta det scheele skriver om mamman, genom min källa.
Mamman tog samma "madiciner/droger" som barnen, men det funka inte.
Jag vet att pappan var tvungen att hjälpa till, men där tar min källa STOP.
Verkar som att Scheele har detalj-info om detta, och förhoppningsvis kanske vi får ta del av det nån dag.

Detta kan ju mycket väl stämma, dvs att pappan fick hjälpa mamman, i början på tråden när vissa användare började få PM så var det någon med ”insyn” som som skrev att någon utav de döda hade blåmärken.
Så om pappan fick hjälpa till att avsluta frugans liv med hjälp av tex strypning så är ju blåmärken vanligt förekommande..
Citera
2018-01-17, 21:56
Medlem
Finns en hel del exempel på folk som tar sitt liv första veckorna de tar antidepressiva. Det är därför läkarna alltid bokar återbesök efter 3-4 veckor och informerar att man kan må mycket sämre innan man blir "bättre"
Citera
2018-01-17, 21:57
Medlem
OM pappan "hjälpt" mamman att dö så tror jag det är mer sannolikt via strypning än kvävning av kudde. Det är väl extremt meckigt och tar lång tid att kväva någon med en kudde..?
Citera
2018-01-17, 21:58
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreba
Det är spekulation från min sida. Polisen avfärdade mycket tidigt förövare utanför familjen. Det säger mig att barnen blivit strypta eller kvävda och hittade i sina resp sängar. De har blivit burna till sängarna, nerbäddade, som en "act of remorse eller denial". Barnen blev sannolikt vittne till mammans dråp. Han har därefter tagit sitt eget liv.

Pappan en högpresterande docent som gått in i en utmattning. Slutligen vårdsökande och det sannolikt den senaste månaden. Blir insatt på psykofarmaka som försämrar. Sertralin är för övrigt förstahandspreparat vid behandling. Faktorn som skall till är SSRI. Avtrubbning, suicidalitet, aggression vanliga biverkningar som inträder första månaden.

Tack för svar!

En intressant teori sannerligen. Har själv funderat i motsvarande banor, dock med det undantaget om att det ej nödvändigtvis behöver röra sig om diverse preparat/medicin för faderns del. Jag tänker att fadern möjligen har fått någon form av psykisk sammanbrott och utfört detta. Inte mer komplicerat än så.

Huruvida modern eller barnen har varit med på detta som har skett vill jag ej sia om, oaktat motiv och dessas respektive sjukdomstillstånd alltså.
Citera
2018-01-17, 21:59
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagalskarkatter
Här ser vi ju en hel familje som är borta helt plötsligt.Strax efter jul/ nyårsdagar.Dessutom till synes en bra, välstäld, kärnfamilj,med hög social status.Även om i "djup kris".Men många har inte lätt nuförtiden.Det är Mysterium.

Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Nej han är absolut ingen hjälte. Mitt inlägg var sarkastiskt, fel av mig jag glömde att man måste vara övertydlig här på Flashback. Jag tror inte att Oskar var sååå deprimerad, då hade han varit sjukskriven istället för att ha arbetat hemifrån. Är man sååå deprimerad är arbete - speciellt hans arbete inför denna stora och viktiga konferens - inte något man orkar utföra.

Nej Oskar eller gärningspersonen (vem det nu visar sig vara) har absolut inte varit nere på botten, mamman har också arbetat som vanligt före julledigheterna.
Har man riktigt djävla sjuka barn så ser man till att ta hand om dom och inte mörda dom.
Exakt vad som föranlett dessa mord tror jag blir svårt att få reda sanningen på. Detta handlar inte om barnens sjukdomar eller diagnoser, utan har sannolikt andra bakomliggande orsaker.
Ett eventuellt efterlämnat brev behöver inte betyda att den talar om anledningen till händelserna, det ger oss endast mördarens version vilket kanske inte är sanningsenlig och överensstämmande med verkligheten.

Jag kan mycket väl tänka mig att scheeles pm beskriver rätt omständigheter på mordplatsen, men jag vet inte om vi blir så mycket klokare av avskedsbrevet om det nu finns något.
Jag tänker att om det finns ett brev så behöver det inte ens tala om sanningen. Går ju att skriva vad man vill.
Citera
2018-01-17, 21:59
Medlem
BarbaBeaus avatar
Det har varit, och är, väldigt tyst på nyheterna om fallet. Både lokala och regionala. Har någon insyn hur det går med utredningen? Fler tillförlitliga källor som antytt eller sagt något?

Tack alla ni som delar med er av era PM!
Senast redigerad av BarbaBeau 2018-01-17 kl. 22:12.
Citera
2018-01-17, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analkanal
OM pappan "hjälpt" mamman att dö så tror jag det är mer sannolikt via strypning än kvävning av kudde. Det är väl extremt meckigt och tar lång tid att kväva någon med en kudde..?

Strypning mest sannolikt av moder och äldsta dottern, yngsta ev kvävning. Det har funnits blåmärken och rivsår och sakskador som tytt på motstånd från offren. Därav har polisen dragit slutsatsen att pappa varit mördare, men för att kunna avfärda annan förövare så måste någonting till. Jag gissar därför att de hittats i sina sängar. Burna dit.
Citera
2018-01-17, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Tack för svar!

En intressant teori sannerligen. Har själv funderat i motsvarande banor, dock med det undantaget om att det ej nödvändigtvis behöver röra sig om diverse preparat/medicin för faderns del. Jag tänker att fadern möjligen har fått någon form av psykisk sammanbrott och utfört detta. Inte mer komplicerat än så.

Huruvida modern eller barnen har varit med på detta som har skett vill jag ej sia om, oaktat motiv och dessas respektive sjukdomstillstånd alltså.

Nej psykisk sjukdom visar sig i tidigare ålder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in