2018-01-17, 22:03
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
SSRI sätts in i låga doser och ökas successivt under kanske ett år. Kan inte vara en orsak här. Enligt mig.

Jag har tenderat mot att ha haft AT, en obotlig ärftlig sjukdom, där även enzymer är inblandade. Mkt sällsynt.

Måste läsa ikapp lite nu.
LÄGG NER TJATET OM SJUKDOMSTYP, för i helvete. Vad fan spelar det för roll? 150 sidor om det, och bara bottenlösa teorier hittepå
Citera
2018-01-17, 22:03
Medlem
afKnollentotts avatar
Usch vicken tråd o vicket fall sen. Så mycket elände, sjukdomar, mediciner och diagnoser denna familj fått stått ut med. Dom har ju välförtjänt fått lämna - hur har dom stått ut ? Att dom överhuvudtaget har kunnat prestera något i detta moras är för mig en gåta. Dom måste ha varit starka ända in i döden.
Hoppas ett brev eller mobiltelefonfilm har lämnats med förklaringar så myndigheterna får veta att de inte gjort några fel.
Jag tänker också på familjens släkt och vänner (visst hade dom några ?), det kan ju vara bra för deras förståelse.
Tänk om bara en bråkdel av alla diagnoser som har avhandlats i tråden är ärftliga - då må flera än en, bäva.
Hur familjen har avlidit, vilket väl kan sägas vara bestämt, känns väl nu lite avslaget. Vad spelar det för roll......
Citera
2018-01-17, 22:05
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreba
Nej psykisk sjukdom visar sig i tidigare ålder.

Finns fall där psykisk sjukdom yttrats i vuxen ålder - alltså legat latent.
Citera
2018-01-17, 22:06
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Angående Mammans död.
Jag har "pressat" 2 källor, men som sagt tar det stopp där.
Jag har försökt med scheele, men där tar det också stop för till fället, av respekt för anhöriga, vilket jag fullständigt förstår.... känns det fel, så posta inget ! Helt rätt.
Så medans vi väntar på den infon, så slänger jag in en TEORI.
Mamman ligger medvetslös, men hon dör inte.
Pappan märker såklart detta... paniken kommer, ångest, förtvivlan....vad fan skall jag göra !!
*Lägger händerna runt hennes hals och stryper henne, men då måste han se hennes ansikte relativt lång tid..och fixar han verkligen det.??
*Tar en kudde eller liknande och kväver henne, och då slipper han se hennes ansikte.
*Injektion av nått, men tänk nu hur stressad han måste vara, gråtandes, stressen.....börja fippla med en kanyl, hitta en ven.... fixar han det, tro ?
*Kommer ni ihåg att det har nämnts nått om en kniv ?? Kommer ni ihåg att det har nämnts nått om blod. Han får panik, han vet inte vad han skall göra... han hämtar en kniv... hugger henne med flrea hugg i bröstet........

Kommer ni ihåg att poliserna som kom ut, såg väldigt allvarliga och tagna ut.
Det har pratats om att nån polis har spytt.
Och det har erbjudits hjälp till poliserna.

Vilken fruktansvärd o fasansfull situation pappan var tvungen att hantera...... ångest, gråt, förtvivlan.

Dom flesta av oss tar självklart avstånd från hela händelsen med denna familjen.
Mor och far dömde sina barn till döden.......
Men glöm inte bort att dom även dömde sig själva.

Personligen är jag emot allt våld, och framför allt mord på barn.

Detta är bara en TEORI, och vild SPEKULATION av mig.

Men, nått har ju hänt !!

Du levererar. Källorna är förmodligen inte redo att dela med sig ännu, det måste kännas rätt även för dom.
Intressant teori, vad jag har förstått så dog inte mamman av dosen men frågan är också om hon var vid medvetande eller om det var så att hon sov men ej död. För att klara att gå igenom hela detta scenario måste han stängt av sina känslor totalt och bara handlat efter deras överenskommelse.
Hur gjorde han? knivhugga? strypa? - nja känns inte så, kudde möjligen.
Eller om det är så att de rent av hade en backup plan, allt verkar så planerat.
Citera
2018-01-17, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
LÄGG NER TJATET OM SJUKDOMSTYP, för i helvete. Vad fan spelar det för roll? 150 sidor om det, och bara bottenlösa teorier hittepå
Med tanke på dina svar i andra trådar så är det bara att bortse från ditt märkliga inlägg. Vi talar om Bjärreds-morden. Har du problem med det?
Citera
2018-01-17, 22:07
Medlem
Fast det här är enbart spekulation, och inget du har en källa på eller hur? Var gärna tydligare med det.

Citat:
Strypning mest sannolikt av moder och äldsta dottern, yngsta ev kvävning. Det har funnits blåmärken och rivsår och sakskador som tytt på motstånd från offren. Därav har polisen dragit slutsatsen att pappa varit mördare, men för att kunna avfärda annan förövare så måste någonting till. Jag gissar därför att de hittats i sina sängar. Burna dit.
Citera
2018-01-17, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakefjorden
Fast det här är enbart spekulation, och inget du har en källa på eller hur? Var gärna tydligare med det.
Ärligt talat är eg allt spekulatiin i den här tråden. Eller hur?
Gonatt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakapo
Har själv erfarenhet av Setralin och det är den mest djävulska medicin jag har varit med om.

Där ser man hur olika det kan vara. Jag har människor i min närhet som tar Sertralin och dom beskriver den som den mest "snälla" psykofarmakan av alla. Få biverkningar.
Lite trögt i början men efter ca 1 månad ger det sig.
Det är såklart individuellt hur man svarar på medicinen/ dosen.
Senast redigerad av glendale 2018-01-17 kl. 22:11.
Citera
Medlem
Citat:
Strypning mest sannolikt av moder och äldsta dottern, yngsta ev kvävning. Det har funnits blåmärken och rivsår och sakskador som tytt på motstånd från offren. Därav har polisen dragit slutsatsen att pappa varit mördare, men för att kunna avfärda annan förövare så måste någonting till. Jag gissar därför att de hittats i sina sängar. Burna dit.

Hur vet du att det funnits rivsår mm på offren? Det ställer allt i en nytt ljus om det stämmer.
Citera
2018-01-17, 22:10
Medlem
1. Kan bekräfta att det rörde sig om ngn sällsynt form av utmattningssyndrom. Jag kände till familjen och dess problem redan innan mordet/självmordet/kalla det vad man vill begicks. Och det där med ngt vaccin låter bekant.

2. Jag har hört från en källa som kände OH att familjen kopplade till någon frikyrklig rörelse. Min gissning var ju scientologikyrkan. Den finns ju knappt 2 mil från Bjärred dessutom. Man kan ju ha ratat detta tidigare, men vem fasen vet vad man gör om ens barn e så sjuka?

Visst har det nämnts ngt om Scientologi i tråden tidigare? Vad har vi mer på det?
Citera
2018-01-17, 22:11
Medlem
Sjukligheten hos barnen är en faktor bland flera som lett till pappans utmattning. Han har dragit ett tungt lass hemma, varit stressad, konflikter i hemmet. Arbetsituationen blivit ohållbar, jobbat mer och mer hemifrån. Till slut brakat ihop, sökt hjälp på sin vårdcentral. De har satt in honom på medicin som inte hjälp, men tvärtom försämrat.
Citera
2018-01-17, 22:12
Medlem
Citat:
Det är spekulation från min sida. Polisen avfärdade mycket tidigt förövare utanför familjen. Det säger mig att barnen blivit strypta eller kvävda och hittade i sina resp sängar. De har blivit burna till sängarna, nerbäddade, som en "act of remorse eller denial". Barnen blev sannolikt vittne till mammans dråp. Han har därefter tagit sitt eget liv.

Pappan en högpresterande docent som gått in i en utmattning. Slutligen vårdsökande och det sannolikt den senaste månaden. Blir insatt på psykofarmaka som försämrar. Sertralin är för övrigt förstahandspreparat vid behandling. Faktorn som skall till är SSRI. Avtrubbning, suicidalitet, aggression vanliga biverkningar som inträder första månaden.

Har lång egen och andras erfarenhet av SSRI samt ev effekter under många år. Det vi ser här är knappast en sådan. Läkaren utvärderar medicinens effekter oftast med korta intervaller. Särskilt i början och alltid vid upptrappning vilken i sig sker med små doser.

Biverkningslistorna är långa. Men så sker även insättningen under lång tid, så någon snabb effekt sker inte med några dramatiska följder.

Enligt mig så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in