2018-01-17, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Det jag hört från snack i polishuset om man säger, poliser pratar även dem, är att mamman har tagit samma som barnen men inte dött. Så hon har fått hjälp av sin make. Där finns sannolikt många fler frågor, bara där. Jag vill inte skriva på vilket sätt hon troligen dött, eller vad man misstänker där, eller vad denna hjälp skulle bestått i.

Visst kan detta vara helt fel, precis som det övriga vi hört, men som helhet fungerar även detta scenario för mig även betraktat med ockhams rakkniv. Däremot är alltid fäder förstahandsvalet, om man ska gissa, men jag har inte gissat utan bara skrivit det jag hört, då får man vackert acceptera det och värdera det.

Om vi nu bara försöker sammanställa vad flera har hört från källor de anser vara mycket säkra jag tror vi är ca 5 personer på forumet som har för oss tillförlitliga källor, så är det sådant som vi redan en gång försökte sammanställa, så är det dessa detaljer:
Barnen i sina respektive sängar, mamman inte i föräldrarnas säng. (Just eftersom så många hört ”annan plats”, blir rimligen annan än hennes säng)
Föräldrar i samtycke om barnens frånfälle, avskedsbrev lämnat. (I endera form)
Pappan hittad avskiljt från de andra, ”enbart hängd” eller hur man säger.

Till de som tror att detta är en barnlek för poliser att betrakta IRL utan att behöva debrifas, du är dum i huvudet eller bara en omåttligt retarderad imbecill.

Jag kan bekräfta det scheele skriver om mamman, genom min källa.
Mamman tog samma "madiciner/droger" som barnen, men det funka inte.
Jag vet att pappan var tvungen att hjälpa till, men där tar min källa STOP.
Verkar som att Scheele har detalj-info om detta, och förhoppningsvis kanske vi får ta del av det nån dag.
Citera
2018-01-17, 20:53
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Kanske proteiner, oförmäga att bilda vissa osv? Källan verkade inte säker på enzymer lät det som. Fast jag vet för lite förutom att det kan saknas enzymer i mag/tarm som gör att man inte kan tillgodogöra sig tex B-12 vitamin.
B12 går dock att via spruta.
Citera
2018-01-17, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palindromsekvens
...GLYCOGEN STORAGE DISEASE, kanske?

Symptom är svaghet, trötthet, lågt blodsocker.
Kan påverka tillväxten. Svåra och mindre allvarliga former finns, kan vara svår att behandla och kan påverka förväntad livslängd. Är ärftligt.

(Edit pga auto correct som ändrade min text)
Det verkar kunna vara en otroligt hemsk sjukdom och symtom är trötthet, men också många andra fysiska problem.
Citera
2018-01-17, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Under förutsättning att gärningsmannen ställs inför rätta. Rent utredningsmässigt kan man fortfarande kalla det mord. Du tänker inte långt va?

Det är bra att du nu äntligen har förstått att det bara är domstolar som kan utdela domar. Vad utredarna kallar det har ingen som helst betydelse i sammanhanget, det tror jag nog att du förstår, du ville bara hitta på nån invändning.
Citera
2018-01-17, 20:58
Medlem
Citat:
Utan uppsåt är dråp, med uppsåt är mord. Herre gud. Det kan däremot finnas omständigheter som påverkar påföljden. Ugh.
Fel.
Dråp och mord är båda med uppsåt.
Utan uppsåt är vållande till annans död.
Citera
2018-01-17, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deadwood
Fast även om man hittar en person strypt eller som överdos (och tydligt kan `se" det) är det ff så att kroppen måste undersökas på Rättsmedicin. Det är praxis om brott misstänks eller det är oklarheter kring hur någon dött. Man säger inte bara; jaha, den här är strypt och så är det klart. Oavsett hur de dött så ska alla genom rättsmedicinsk obduktion.
Jo, jag förstår att det är så - att man inte bara lättvindigt konstaterar ngt på studs på plats!! Jag tyckte bara att det lades ett slags fokus i artikeln på att beskriva det som om det verkligen hade varit svårt att avgöra Möjlig dödsorsak vid åsynen av de döda.
Citera
2018-01-17, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsbergh
Bara en grej jag kommer ihåg att jag läste tidigare..
När A**es spelade fotboll 2013 så gjorde hon tydligen det med
yngre tjejer för att hon var mindre än de i hennes egen ålder.
(om det ska börja diskuteras tillväxt och enzymer å sånt så kanske det är av intresse?)

Yes. Googla ”glycogen disorder disease”.
Citera
2018-01-17, 21:06
Medlem
Tisdagsgrisens avatar
Citat:
Kanske proteiner, oförmäga att bilda vissa osv? Källan verkade inte säker på enzymer lät det som. Fast jag vet för lite förutom att det kan saknas enzymer i mag/tarm som gör att man inte kan tillgodogöra sig tex B-12 vitamin.

Enzymer är bara en sorts ämnen, vilka som helst, som möjliggör reaktioner (katalyserar reaktioner genom att sänka energin som behövs för att den kemiska reaktionen ska ske). Så det finns enzymer överallt i kroppen, massor i precis varenda cell.
Citera
2018-01-17, 21:06
Medlem
Men TACK! Precis så här FB ska vara!

Om mamman då inte kan antas ha avlidit av en överdos av mediciner, enbart, så är det väl ändå rimligt att anta att hon var medvetslös när hon "fick hjälp" med fullbordandet? Vilken fruktansvärd situation mannen måste ha befunnit sig i.

Jag tänker också så som någon tidigare skrev, att om barnen fanns i sina respektiva sovrum kan det tyda på att de "somnat" ovetandes.

Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag kan bekräfta det scheele skriver om mamman, genom min källa.
Mamman tog samma "madiciner/droger" som barnen, men det funka inte.
Jag vet att pappan var tvungen att hjälpa till, men där tar min källa STOP.
Verkar som att Scheele har detalj-info om detta, och förhoppningsvis kanske vi får ta del av det nån dag.
Citera
2018-01-17, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Har fått det förklarat för mig att majoriteten som tar självmord inte lämnar någon förklaring. (I samband med en väns självmord)

Så självmordsbrev är mer ovanliga än vanliga

Men det här är inte heller ett "vanligt" självmord.
Citera
2018-01-17, 21:13
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Det jag hört från snack i polishuset om man säger, poliser pratar även dem, är att mamman har tagit samma som barnen men inte dött. Så hon har fått hjälp av sin make. Där finns sannolikt många fler frågor, bara där. Jag vill inte skriva på vilket sätt hon troligen dött, eller vad man misstänker där, eller vad denna hjälp skulle bestått i.

.

Hmm, det får jag inte ihop riktigt. Har dom en film på händelseförloppet?
Citera
2018-01-17, 21:15
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:

Visst kan detta vara helt fel, precis som det övriga vi hört, men som helhet fungerar även detta scenario för mig även betraktat med ockhams rakkniv. Däremot är alltid fäder förstahandsvalet, om man ska gissa, men jag har inte gissat utan bara skrivit det jag hört, då får man vackert acceptera det och värdera det.

Om vi nu bara försöker sammanställa vad flera har hört från källor de anser vara mycket säkra jag tror vi är ca 5 personer på forumet som har för oss tillförlitliga källor, så är det sådant som vi redan en gång försökte sammanställa, så är det dessa detaljer:
Barnen i sina respektive sängar, mamman inte i föräldrarnas säng. (Just eftersom så många hört ”annan plats”, blir rimligen annan än hennes säng)
Föräldrar i samtycke om barnens frånfälle, avskedsbrev lämnat. (I endera form)
Pappan hittad avskiljt från de andra, ”enbart hängd” eller hur man säger.

Till de som tror att detta är en barnlek för poliser att betrakta IRL utan att behöva debrifas, du är dum i huvudet eller bara en omåttligt retarderad imbecill.

Herre Gud. Jag trodde inte att det kunde bli mer groteskt än det redan var!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in