Citat:
Ursprungligen postat av
Novotar
Citat:
Ursprungligen postat av dreba
Pappan var deprimerad. Levde i en asexuell relation med hustrun. Han hade grava sömnstörningar. Han sökte slutligen hjälp på vårdcentral. Medicinerna i kombination med sömnlösheten gjorde honom fullständigt avtrubbad. Självmordsbrev saknas. Han hade sedan länge gått in i en utmattning, signalerna om detta var tydliga även på arbetsplatsen. När han inte dök upp som avtalat förstod hans chef att något allvarligt hänt. Han larmade polisen direkt.
Detta inlägg låter intressant hittar inget mer som "dreba" skrivit.
Ja, väldigt intressant och ganska detaljerat.
Jag undrar, mot bakgrund av ovanstående men också mer generellt, varför föräldrarna, den ene eller den andre eller båda två, inte sjukskrev sig. OM det nu är sant att pappan haft såna sömnstörningar etcetera
så finns ju faktiskt möjligheten att ta ett break från alltihop, t.o.m. att lägga in sig.
I ett annat inlägg av "dreba" så nämns de antidepressiva medicinen Sertralin. På något sätt, utan att vilja
vara oetisk, så hoppas jag att detta är sant. Varför? Därför att läkare idag skriver ut antidepressiv medicin som om det vore kosttillskott - helt lättvindigt och utan någon som helst information om möjliga biverkningar och utan uppföljning! Kanske kan detta, om det har hänt, isf bidra till debatten om denna livsfarliga hantering av mediciner och patienter!?
Jag är inte emot antidepressiva, tvärtom behöver jag dem själv för att kunna leva ett normalt liv. Men jag
är medveten om risker och biverkningar och det har tagit mig 20 år att förstå och hantera dessa mediciner och det har sannerligen inte varit tack vare svensk sjukvård och de läkare som förskrivit dem!