2018-01-17, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossian.allvetaren
Nej!

Se studie:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10859701

Finns teorier om att brist på vissa enzymer kan vara en faktor i sjukdomsbilden (kronisk trötthet/ME)

Finns inga belägg för det dock. Hoppet är ju det sista som överger en...

Okej! Så kan det vara ja.

Själv var jag inne på problem med bukspottskörteln. Brist på matsmältningsenzym kan orsaka näringsbrist som leder till viktnedgång, trötthet och apati, samt öka risken för långsiktiga komplikationer som benskörhet, hjärt-kärlsjukdom och sämre immunförsvar.
http://www.creon.nu/fakta/ Här stod det
Citera
2018-01-17, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Det jag hört från snack i polishuset om man säger, poliser pratar även dem, är att mamman har tagit samma som barnen men inte dött. Så hon har fått hjälp av sin make. Där finns sannolikt många fler frågor, bara där. Jag vill inte skriva på vilket sätt hon troligen dött, eller vad man misstänker där, eller vad denna hjälp skulle bestått i.

Visst kan detta vara helt fel, precis som det övriga vi hört, men som helhet fungerar även detta scenario för mig även betraktat med ockhams rakkniv. Däremot är alltid fäder förstahandsvalet, om man ska gissa, men jag har inte gissat utan bara skrivit det jag hört, då får man vackert acceptera det och värdera det.

Om vi nu bara försöker sammanställa vad flera har hört från källor de anser vara mycket säkra jag tror vi är ca 5 personer på forumet som har för oss tillförlitliga källor, så är det sådant som vi redan en gång försökte sammanställa, så är det dessa detaljer:
Barnen i sina respektive sängar, mamman inte i föräldrarnas säng. (Just eftersom så många hört ”annan plats”, blir rimligen annan än hennes säng)
Föräldrar i samtycke om barnens frånfälle, avskedsbrev lämnat. (I endera form)
Pappan hittad avskiljt från de andra, ”enbart hängd” eller hur man säger.

Till de som tror att detta är en barnlek för poliser att betrakta IRL utan att behöva debrifas, du är dum i huvudet eller bara en omåttligt retarderad imbecill.

Låter sannolikt (och hemskt obehagligt).

Polisen sa tidigt att de hade hittat något i huset som förklarade bakgrunden till eller historien bakom tragedin. Det tolkade jag som narkotika. Någon nämnde ju tidigt ett videomeddelande och det skulle onekligen förklara vad som hänt.

Det här med mammans sjukdom verkar det dock finnas olika bud om. Någon skrev att hon sågs som frisk på jobbet. Någon att det var allmänt känt i området att hon hade cancer.

Jag gissade att hon fått något negativt besked precis innan jul, men var det allmänt känt bland grannarna måste det ha skett långt tidigare. Så snabbt färdas inte vetskap om en grannes cancer, särskilt inte från en familj som verkade hålla sig för sig själva en hel del.
Citera
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Utan uppsåt är dråp, med uppsåt är mord. Herre gud. Det kan däremot finnas omständigheter som påverkar påföljden. Ugh.
Definitionen av dråp respektive mord ser inte ut så längre.
Citera
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Tack att du och pm skribenten delar med er! Har det med enzymer att göra kan det som jag var inne på tidigt, handla om allergi av någon sort. Det finns en rad olika allergier som begränsar möjligheterna till ett normalt leverne och det saknas kompetens inom svensk sjukvård på de mest ovanliga allergierna. Då söker man ju givetvis hjälp internationellt! Detta var intressant och något jag kommer forska kring nu på forum etc.. 💪
enzymer... Vid ME kan kroppen ej omvandla glukos/sockret till energi, du blir trött pga mjölksyra som bildas även i hjärnan vilket gör dig mkt trött, hjärntrött samt värk i musklerna.
Citera
2018-01-17, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Tack för ännu en detalj... vet inte vad den innebär men vi kanske får veta i slutet av veckan.
Givetvis lär det visa sig om jag har fått bra information eller bara rykten, så även jag är nyfiken på eventuell konferens. MEN, några detaljer om var barnen fanns och metod osv tror jag knappast vi får. Men däremot får vi nog svar på vem som gjort något och varför.
Citera
2018-01-17, 20:34
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Citat:
Ursprungligen postat av dreba
Pappan var deprimerad. Levde i en asexuell relation med hustrun. Han hade grava sömnstörningar. Han sökte slutligen hjälp på vårdcentral. Medicinerna i kombination med sömnlösheten gjorde honom fullständigt avtrubbad. Självmordsbrev saknas. Han hade sedan länge gått in i en utmattning, signalerna om detta var tydliga även på arbetsplatsen. När han inte dök upp som avtalat förstod hans chef att något allvarligt hänt. Han larmade polisen direkt.

Detta inlägg låter intressant hittar inget mer som "dreba" skrivit.

Ja, väldigt intressant och ganska detaljerat.

Jag undrar, mot bakgrund av ovanstående men också mer generellt, varför föräldrarna, den ene eller den andre eller båda två, inte sjukskrev sig. OM det nu är sant att pappan haft såna sömnstörningar etcetera
så finns ju faktiskt möjligheten att ta ett break från alltihop, t.o.m. att lägga in sig.

I ett annat inlägg av "dreba" så nämns de antidepressiva medicinen Sertralin. På något sätt, utan att vilja
vara oetisk, så hoppas jag att detta är sant. Varför? Därför att läkare idag skriver ut antidepressiv medicin som om det vore kosttillskott - helt lättvindigt och utan någon som helst information om möjliga biverkningar och utan uppföljning! Kanske kan detta, om det har hänt, isf bidra till debatten om denna livsfarliga hantering av mediciner och patienter!?

Jag är inte emot antidepressiva, tvärtom behöver jag dem själv för att kunna leva ett normalt liv. Men jag
är medveten om risker och biverkningar och det har tagit mig 20 år att förstå och hantera dessa mediciner och det har sannerligen inte varit tack vare svensk sjukvård och de läkare som förskrivit dem!
Citera
2018-01-17, 20:37
Medlem
Citat:
Utan uppsåt är dråp, med uppsåt är mord. Herre gud.

Citat:
Utan uppsåt är dråp, med uppsåt är mord. Herre gud. Det kan däremot finnas omständigheter som påverkar påföljden. Ugh.

Jag citerar kommentarerna till brottsbalkens 3 kap § 2 som slår fast begreppet dråp:

Dråp innebär att någon med uppsåt dödar en annan människa. Man utgår från att den gärning som skett är ett mord enligt 1 § och bedömer om det finns förmildrande omständigheter som gör att gärningsmannen istället skall dömas för dråp NJA 1985 s. 510 och NJA 2007 s. 194. En huvudregel vid dråp är att gemene man skulle ha förståelse för vad gärningsmannen gjort, rätten däremot kan inte acceptera beteendet.
Citera
2018-01-17, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Definitionen av dråp respektive mord ser inte ut så längre.
Precis, dråp och mord ligger så nära numera att det nästan är omöjligt för en lekman att skilja åt. Förr var det klart definierat. Vi får se vad vad utredarna säger - de som faktiskt kan, till skillnad från vissa åsnor här.
Citera
2018-01-17, 20:38
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hicku
Att fyra personen är döda, är bekräftat. Och att döttrarna hade hemundervisning. Sen är det mer eller mindre slut på stoff.

Semi-bekräftat att föräldrarna har gjort detta i samförstånd, enligt mig.

Ok, tack för svar
Citera
2018-01-17, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmazingMilla
Tack för infon från din källa! Enzymer... Då tyder det på problem med mage & tarm?
...GLYCOGEN STORAGE DISEASE, kanske?

Symptom är svaghet, trötthet, lågt blodsocker.
Kan påverka tillväxten. Svåra och mindre allvarliga former finns, kan vara svår att behandla och kan påverka förväntad livslängd. Är ärftligt.

(Edit pga auto correct som ändrade min text)
Senast redigerad av Palindromsekvens 2018-01-17 kl. 20:46.
Citera
2018-01-17, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Precis, dråp och mord ligger så nära numera att det nästan är omöjligt för en lekman att skilja åt. Förr var det klart definierat. Vi får se vad vad utredarna säger - de som faktiskt kan, till skillnad från vissa åsnor här.

Klädsamt med självkritik. Men det är fortfarande domstolar som gör den distinktionen.
Citera
2018-01-17, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Det jag hört från snack i polishuset om man säger, poliser pratar även dem, är att mamman har tagit samma som barnen men inte dött. Så hon har fått hjälp av sin make. Där finns sannolikt många fler frågor, bara där. Jag vill inte skriva på vilket sätt hon troligen dött, eller vad man misstänker där, eller vad denna hjälp skulle bestått i.

Visst kan detta vara helt fel, precis som det övriga vi hört, men som helhet fungerar även detta scenario för mig även betraktat med ockhams rakkniv. Däremot är alltid fäder förstahandsvalet, om man ska gissa, men jag har inte gissat utan bara skrivit det jag hört, då får man vackert acceptera det och värdera det.

Om vi nu bara försöker sammanställa vad flera har hört från källor de anser vara mycket säkra jag tror vi är ca 5 personer på forumet som har för oss tillförlitliga källor, så är det sådant som vi redan en gång försökte sammanställa, så är det dessa detaljer:
Barnen i sina respektive sängar, mamman inte i föräldrarnas säng. (Just eftersom så många hört ”annan plats”, blir rimligen annan än hennes säng)
Föräldrar i samtycke om barnens frånfälle, avskedsbrev lämnat. (I endera form)
Pappan hittad avskiljt från de andra, ”enbart hängd” eller hur man säger.

Till de som tror att detta är en barnlek för poliser att betrakta IRL utan att behöva debrifas, du är dum i huvudet eller bara en omåttligt retarderad imbecill.

Har du i dina pm möjligen fått information om var i huset mamman hittades död och hur hon hade dödats?
Vilket jävla öde pappan har hamnat i, först administrera dödscoktail till barnen och se/vänta tills de dör och sedan servera mamman som inte dör, utan då måste få ytterligare assistans i dödandet. Sedan vänta ut hennes död för att slutligen få hänga sig själv. Allt detta inom ett par timmar!
Det är inte precis vem som helst som förmår att genomföra det som den gode OH till slut lyckades med.

Det här är för fan inte klokt någonstans, helt sjukt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in