Citat:
Ursprungligen postat av
manot
Av medias rapportering vet man att:
Mamman hade jobbat som vanligt fram till jul. Det var hennes "vanliga liv" och barnens och pappans "vanliga liv" var att studera och jobba hemifrån,
pappan detta alltmer under flera års tid och det yngsta barnet skulle också bli sittandes i hemmet.
Någon ville ändra på det eller någon ville fortsätta på den linjen?
Triggern blev att en förändring inte fick komma till stånd, det var triggern och där sprack det.
Pappan och ena dottern beskrivs som
sociala,
den andra dottern som
nyfiken på lärandet(en omfattande hemundervisning blir ändå en begränsad sådan),
mamman, det lilla som kommit fram, som
hjälpsam.
I offentliga handlingar från kommunen *framskymtar föräldrarnas omtanke att barnens skolgång ska fungera så bra som möjligt, trots flickornas medicinska tillstånd.
I protokollen beskrivs att båda flickorna led av någon form av kronisk trötthet...
https://www.expressen.se/kvallsposten/familjens-moten-med-skolan-ska-analyseras/
Jag undrar fortfarande vad det står i de icke- offentliga handlingarna?
Står uppgifter i dessa i mer klara ordalag så är det väl ganska så viktigt att de uppgifterna får komma fram? Om inte annat så för att få slut på alla spekulationer.
*
Synonymer till framskymta
hastigt framträda, svagt skönjas, låta sig anas, skymta
https://www.synonymer.se/sv-syn/framskymta
Har det handlat om två karriärister och som aldrig haft tid för sina barn? Därav att utnyttja en statlig skolas hemundervisning i dessutom omfattande grad?
Redan tidigt sjukförklarat sina barn så att skolan fått ta hand om dem? Så där som bara wt brukar göra.
En omsorg om de egna barnens skolgång är väl ändå inte något som bara ska "framskymta"?:-/
Och rektor säger själv
att det skulle gå så här det fanns inte på kartan.
Vad var "det" för något?
Precis, blir mitt svar. Jag har samma frågeställningar som du.
Och inte slussar man in ett döende barn i skolan heller. Jag tänker, om ett par månader är hon ju än mer döende. Jag väljer att tro på skolans uppgifter som framkommit.
Det ÄR något annat som är orsak!
För att nämna något om Gardasil, så var det från början dyrt. Vaccinet blev en klassfråga. När min dotter inte ville vaccinera sig, undrade andra om jag inte hade råd. Jag svarade att hon inte ville pga att hon ville veta vad de sprutade in och när det blev gratis avstod hon återigen av samma anledning.
Hon fick moppekort istället. Fint det också.
Det gick "hausse" i att vaccinera sina döttrar för att visa vilken sida av klassamhället man tillhörde.
3 000 kr tror jag det kostade sammanlagt.
Plötsligt kom larm om narkolepsi som sattes i samband med vaccinationerna. Detta kan sen spelat He/Br tillkortakommanden i handen. Förutsatt att döttrarna var vaccinerade.