Citat:
Ursprungligen postat av
Geggamoja
I stort sett alla teorier är rimliga förklaringar. Du och några vill få det till att alla andra teorier än era är vansinniga och osannolika för att paret har en viss status. Sedan pratar du om utbildningsnivå på skribenter och så vidare. Så makalöst fånigt.
Man kan vända lite på saken också:
De har nått "status" tack vare begåvning, arbete och intresse för de ämnesområden de valt. Med arbete, begåvning och intresse tränar man de intellektuella förmågorna och får kanske lite bättre förutsättning än gemene tyckare på flashback att hantera problem, metodiskt och envist söka lösningar. Statusen är alltså inte bara dimridåer med vilka man kan dupera vem som helst.
När jag ändå är på tråden vill jag också vinkla idén om brottet/mordet till ett något annorlunda synsätt.
Du med flera antyder eller säger rent ut att detta är kriminellt och underförstått straffbart.
Gärningspersonen (-erna) har faktiskt insett det, utdömt sitt straff (dödsdom) och utmätt det.
Inbilla er inte att föräldrarna sitter och gottar sig åt vad de gjort.
Tillspetsat?
Javisst, men det är ett möjligt sätt att förlänga vissa tankar och förslag i denna tråd, som jag fortfarande tycker är sällsynt äcklig i många stycken.