2018-01-17, 15:18
Medlem
underhands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skumfidusen71
Den teorin har även jag framfört. Tänker att han kanske var hemma mer för att övervaka barnen så det inte hände dem något. Att han kände att de skulle skyddas från mamman, sig själva etc... Men, det verkar vara skickat PM till användare här som hävdar att båda föräldrarna i samförstånd låg bakom. Frågan är om vi någonsin får svar på det...
Tack för info. Är svårt att hänga med i denna gigantiska tråd.
Citera
2018-01-17, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skumfidusen71
Den teorin har även jag framfört. Tänker att han kanske var hemma mer för att övervaka barnen så det inte hände dem något. Att han kände att de skulle skyddas från mamman, sig själva etc... Men, det verkar vara skickat PM till användare här som hävdar att båda föräldrarna i samförstånd låg bakom. Frågan är om vi någonsin får svar på det...

Det intrycket har getts ut, ja. Det ser man i medias rapportering.

Jag tror att det varit mycket, mycket stora slitningar i detta äktenskapet och att de slitningarna handlat om hur barnen ska ha det och båda fick hemundervisning av skolan som en slags kompromiss som skulle hjälpa föräldrarna.
Ett nytt år och hur ska barnen fortsätta ha det som?
Oenigheten mellan föräldarna kring barnen kulminerade då.
Jag kan tänka mig att mamman ligger bakom barnens hemundervisning och att pappan är den som det till slut brann för.
Senast redigerad av manot 2018-01-17 kl. 15:23.
Citera
2018-01-17, 15:25
Medlem
LaRattos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Jag skulle tycka det var fasansfullt och kunna bli lätt traumatiserad vid en sån här upptäckt. Hemska upplevelser behöver inte nödvändigtvis vara blodiga.
Måste va som värsta rysaren att komma in i ett mörkt hus med fördragna gardiner, känna lukten av död och förintelse och hitta 4 döda. Tänk er synen att se 3 pers stendöda nerbäddade i sina sängar!! Jag är rätt luttrad men den här synen hade varit svår att komma över, nattmara.! Vet vi egentligen hur länge de legat döda innan polisen kom?
Citera
2018-01-17, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaRatto
Måste va som värsta rysaren att komma in i ett mörkt hus med fördragna gardiner, känna lukten av död och förintelse och hitta 4 döda. Tänk er synen att se 3 pers stendöda nerbäddade i sina sängar!! Jag är rätt luttrad men den här synen hade varit svår att komma över, nattmara.! Vet vi egentligen hur länge de legat döda innan polisen kom?

Kan du posta den artikel där det står om "nerbäddade i sina sängar"?
Citera
2018-01-17, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
I stort sett alla teorier är rimliga förklaringar. Du och några vill få det till att alla andra teorier än era är vansinniga och osannolika för att paret har en viss status. Sedan pratar du om utbildningsnivå på skribenter och så vidare. Så makalöst fånigt.
Man kan vända lite på saken också:
De har nått "status" tack vare begåvning, arbete och intresse för de ämnesområden de valt. Med arbete, begåvning och intresse tränar man de intellektuella förmågorna och får kanske lite bättre förutsättning än gemene tyckare på flashback att hantera problem, metodiskt och envist söka lösningar. Statusen är alltså inte bara dimridåer med vilka man kan dupera vem som helst.

När jag ändå är på tråden vill jag också vinkla idén om brottet/mordet till ett något annorlunda synsätt.
Du med flera antyder eller säger rent ut att detta är kriminellt och underförstått straffbart.
Gärningspersonen (-erna) har faktiskt insett det, utdömt sitt straff (dödsdom) och utmätt det.
Inbilla er inte att föräldrarna sitter och gottar sig åt vad de gjort.
Tillspetsat?
Javisst, men det är ett möjligt sätt att förlänga vissa tankar och förslag i denna tråd, som jag fortfarande tycker är sällsynt äcklig i många stycken.
Citera
2018-01-17, 15:36
Medlem
LaRattos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahcg
Nej.

Men man kanske ska kolla att de är nerbäddade i "rätt" säng med "rätt" gosedjur osv.
vem dog först, vem dog sist,
är det helt utan tivel att ingen hotat med flickorna som gisslan så den hängda personen fått
knyta sitt rep själv och hoppat/blivit knuffad

Citat:
Ursprungligen postat av manot
Kan du posta den artikel där det står om "nerbäddade i sina sängar"?
OK! Jag har läst det om och om igen (se citatet ovan ) är det bara en trådsanning menar du?
Citera
2018-01-17, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resursteam
Om man är lite insatt i depressioner så vet man också att en deprimerad person med självmordstankar kan bete sig helt normalt o planera sitt liv framåt....dels för att hålla upp fasaden, men även för att man innerst inne kanske tror att det ska infinna sig en annan lösning.
När en deprimerad person väl tar beslutet om att ta sitt liv brukar personen känna ett lugn o att striden är över....en trygghet i att nu vet man att det snart är över.
Därför kan man t.o.m se att strax innan verkar personen lycklig o glad.....just för att han/hon vet att det jobbiga har ett slut inom rimlig tid.

Jag var med min vän dagen innan , vi skrattade o hade kul....dagen efter sköt sig min vän med en älgstudsare ...
Det är inte alltid som det ser ut att vara ...o vi är dessutom olika individer som reagerar helt olika
Många blir dessutom lyckliga när de väl bestämt sig för att ta sitt liv, finns flera jag hört om som dagarna innan självmordet har de besökt vänner och arbetsplats med sprudlande glädje.
Så har man deprimerade i sin närhet som helt plötsligt mår jättebra (utan anledning som kärlek m.m) ska man verkligen hålla koll
Citera
2018-01-17, 15:39
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Håller helt med dig. Jag skrev en sammanfattning i tråden. Som du också skrev nåt liknande efter det. Jag fick flera PM där man ansåg att jag var rätt på det hela. Sen skrev du liknande - och då var det en idiot som tyckte det var rena falsarierna. Och ändå var andemeningen densamma. Nu är det mig dom hoppar på fullständigt. Men inte för några inlägg. Utan för att jag skriver överhuvudtaget.

Det handlar här alltså BÅDE om personliga påhopp och folk som tror sig vara pålästa när de skriker efter KÄLLA.

Avd 9, om du läser de inlägg som personer skriver som skriker BEVISA och KÄLLA, samt dessa inlägg om Munchhausen etc, så kan du också se vilken intelligens- och bildningsnivå de ligger på. Det är inlägg som inte förtjänar svar ens. Så jag tror vi skall bemöda oss att ignorera dessa inlägg och helt enkelt fokusera på de vettiga personer som trots allt finns här, men som inte har fullt så stort behov att smutskasta människor som idag inte finns, och som man faktiskt inte ens känner.

Tråden är fasansfull, en grupp jagvetbäst har regerat i gruppen. Men har man läst tråden med kritiska ögon så har man kunnat finna info, som jag bedömer trovärdig. Vi är otroligt många på fb, vi känner olika människor, vissa har ofta bättre och säkra källor som redovisas i tråden med och skriver detta har jag fått från en säker källa Mer fakta och källa än så är inte lätt att få på detta forum, det går inte att någon insatt i familjen eller utredning går ut och presenterar sig och säger vad den arbetar med.

Dessutom har flera med anknytning till familjen försökt skriva men har blivit otroligt dåligt bemötta och ifrågasatta. Vem vill fortsätta skriva i det läget.

Scheele är luttrad i forumet och känd för att bara delge det han själv vet säkert, blir så påhoppad och misstrodd att han tröttnar och tillslut skiter i att skriva i tråden.

Skittråkigt att det blir en maffia som skall styra. Säkerligen är det jätte många med sunda åsikter som har mycket att säga men vem vill ge sig in i ett getingbo.
Citera
2018-01-17, 15:46
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Det här är ett diskussionsforum, inte en tävling i "gissa mordmotivet". Det är ej heller ett chat-rum. Alla har rätt att komma till tals, så länge man håller sig on topic.

/Moderator
Citera
2018-01-17, 15:46
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Det intrycket har getts ut, ja. Det ser man i medias rapportering.

Jag tror att det varit mycket, mycket stora slitningar i detta äktenskapet och att de slitningarna handlat om hur barnen ska ha det och båda fick hemundervisning av skolan som en slags kompromiss som skulle hjälpa föräldrarna.
Ett nytt år och hur ska barnen fortsätta ha det som?
Oenigheten mellan föräldarna kring barnen kulminerade då.
Jag kan tänka mig att mamman ligger bakom barnens hemundervisning och att pappan är den som det till slut brann för.
Hemundervisningen - det var pappan som hade uppföljnings samtal med skolan och var mkt nöjd!
Citera
2018-01-17, 15:47
Medlem
Citat:
Jag skulle tycka det var fasansfullt och kunna bli lätt traumatiserad vid en sån här upptäckt. Hemska upplevelser behöver inte nödvändigtvis vara blodiga.
Vid en snabbsökning hittade jag detta:
”Debriefing” är ett sätt att bearbeta traumatiska upplevelser i tjänst, som dödsolyckor, skjutningar, barn som lever i misär och skadade kollegor. Efter terrordådet på Drottninggatan i Stockholm fick en del poliser ingen hjälp. Många av dem kontaktade Polisförbundet.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/poliser-saknar-stod-efter-terrordadet
Och då även vid dåd som det på Drottninggatan, även om stöd där inte gavs.
Men alltså något värre än döda personer lugnt och oblodigt som sovandes i sina sängar...

Citat:
LaRatto använde sin fantasi, som 99.99% av alla andra i den här tråden.
Citera
2018-01-17, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Jo det finns bilder på Hanna annars hade jag inte skrivit det. På nätet är den mest lättfunna på Skatteverket Göteborg!

Men hon jobbade väl aldrig på Skatteverket när de bodde i Gbg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in