2018-01-17, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Jag tillhör dem som sagt samma som avd 9. Och jag tror du har fel och jag får känslan av att du aldrig ställts inför något riktigt riktigt övermäktigt.

Som sagt, sjukdom och sen mamman och pappan som i samförstånd avslutat. Det finns avskedsbrev med mera till eftervärlden. Som avd 9 radar upp.

Visste inte att det var ett faktum att det lämnats ett gemensamt avskedsbrev... Då blir det ju genast mer komplicerat.
Sorry, då spricker mitt incest scenario.
*skäms*
Citera
2018-01-17, 00:22
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thermalgrease
Visste inte att det var ett faktum att det lämnats ett gemensamt avskedsbrev... Då blir det ju genast mer komplicerat.
*skäms*

Finns inget underlag på några brev det är en trådsanning.
Citera
2018-01-17, 00:23
Medlem
Citat:
*skäms*
Finns inget officiellt om avskedsbrev.
Citera
2018-01-17, 00:25
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Jag repeterar en äldre guldklimp:
(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)
Läs noga den researchen som #arbetsskygg skrivit, ett mästerverk i Flashbacks anda, innan diverse användare som inte använder "kvalitet före kvantitet" som motto

??? Adressen???
Citera
2018-01-17, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Det mesta kan stämma men att mannan hade cancer nu verkar inte troligt, detta enligt någon som visste sig veta vem hon var. Hon har haft cancer däremot.

Vadårå? Cancern kanske kom tillbaka, med dödligt utgång. Samtidigt som den yngre dottern fick samma diagnos som den äldre (nåt ärftligt, i hjärnan) för ca 6 månader sen vid samma tidpunkt som pappan började gå ner i arbetstid.

Lösa spekulationer...

Citera
2018-01-17, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargaretas
??? Adressen???

Det är ett inlägg av skribenten #arbetsskygg eller vad menar du?
Citera
2018-01-17, 00:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hicku
Vadårå? Cancern kanske kom tillbaka, med dödligt utgång. Samtidigt som den yngre dottern fick samma diagnos som den äldre (nåt ärftligt, i hjärnan) för ca 6 månader sen vid samma tidpunkt som pappan började gå ner i arbetstid.

Lösa spekulationer...

Det stämmer på pricken.
Du har helt rätt enligt mej.
Men,.... vad vet jag.
Citera
2018-01-17, 00:32
Medlem
Citat:
*skäms*

Så tar vi en sammanfattning IGEN på vad vi vet - dvs vad polisen gått ut med:
1. De har hittat 4 döda i en villa de 9 januari.
2. De är en familj och man söker ingen gärningsperson utanför familjen.
3. Vi vet inte när och hur någon dog eller om något avskedsbrev(video har det också ryktats om).

Det är väl typ det Polisen sagt/inte sagt i ärendet.

Sen har vi information från arbetsgivare, skola, kommun, grannar mm som målar upp andra bilder KRING familjen. Men kring själva "dödsfallen" vet vi inget mer än det polisen sagt (eller INTE sagt).
Citera
2018-01-17, 00:35
Medlem
kardashanarsels avatar
Jaså? Gemensamt avskedsbrev
Säger ju ingenting
Brevet kan vara fejkat av mördaren
Dessutom tror jag inte på något här innan polisen uttalat sig i saken
Ett högt staket runt hemskolade barn och familjen höll sig för sig skälv det tror jag
Citera
2018-01-17, 00:37
Medlem
Jag funderar på historiken i barnens skolgång. En eller bägge kan ha haft hög frånvaro i flera år innan man satte in hemundervisning som en sista utväg. Hemundervisningen har tillkommit för att nu börjar betyg bli viktiga.
Utifrån mitt resonemang under inlägg #6901 undrar jag om de av olika anledningar har velat hålla flickorna borta från skolan. En anhörig till mamman har gillat en fb-sida som heter Barnens rätt (borttagen från släktingens sida nu). Det är en förening som förespråkar att föräldrar och inte staten ska ta hand om barnen.
Hade dessa barnomsorg under förskoletiden? Eller hölls de hemma då med, innan skolplikten kom in i bilden?
Och skulle detta kunna hänga ihop med en religiös bakgrund eller annan ideologisk övertygelse hos förälder/föräldrarna?
Citera
2018-01-17, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Finns inget underlag på några brev det är en trådsanning.

Varför finns det trådsanningar som inte är förankrade i verkligheten, jag själv - den sannaste personen någonsin.. - levererar teorier, inte forsknings teorier men tillika teorier levererade av en man som ser på livet som inte så komplicerat, det mesta är banalt och vanligt, konstigheter hamnar på film... Typ Ubåtskaptenen. Resten är vanligtvis bara enklaste möjliga lösningen på ett ofattbart brott. Börja med det mest troliga och du hamnar rätt oftast... Sök fantasilösningar så hittar du att en raketforskare planerade att sexualsadistiskt mörda en känd journalist på en ubåt...
Sant i en bråkdel av fallen men oftast är den mest plausibla lösningen på ett brott det slutgiltiga faktumet.
Jag ger teorier, fakta har endast inblandade och slutligen polisen, förhoppningsvis... Att jag ger teorier i vissa fall härleds i att jag finner något som berör mig i dessa fall. Tyvärr är det slutligen en förhoppning om att det varit olycka/vackert/komplicerat som får stå tillbaka i förmån från det faktum att det mesta är omänskligt banalt...
Citera
2018-01-17, 00:41
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Varför finns det trådsanningar som inte är förankrade i verkligheten, jag själv - den sannaste personen någonsin.. - levererar teorier, inte forsknings teorier men tillika teorier levererade av en man som ser på livet som inte så komplicerat, det mesta är banalt och vanligt, konstigheter hamnar på film... Typ Ubåtskaptenen. Resten är vanligtvis bara enklaste möjliga lösningen på ett ofattbart brott. Börja med det mest troliga och du hamnar rätt oftast... Sök fantasilösningar så hittar du att en raketforskare planerade att sexualsadistiskt mörda en känd journalist på en ubåt...
Sant i en bråkdel av fallen men oftast är den mest plausibla lösningen på ett brott det slutgiltiga faktumet.
Jag ger teorier, fakta har endast inblandade och slutligen polisen, förhoppningsvis... Att jag ger teorier i vissa fall härleds i att jag finner något som berör mig i dessa fall. Tyvärr är det slutligen en förhoppning om att det varit olycka/vackert/komplicerat som får stå tillbaka i förmån från det faktum att det mesta är omänskligt banalt...

Det här är aktuella brott och kriminalfall och alla är inte intresserade av poster som ska föreställa sanningar om vad som hänt om det inte finns underlag. Rykten konspirationer finns det en del på forumet för. Spekulera kan man göra men inte fan lägga fel ålder och fel personer och fel orsaker i en sammanfattning. Där går gränsen för aktuellt brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in