Citat:
Ursprungligen postat av
Moosky
Finns inget underlag på några brev det är en trådsanning.
Varför finns det trådsanningar som inte är förankrade i verkligheten, jag själv - den sannaste personen någonsin..

- levererar teorier, inte forsknings teorier men tillika teorier levererade av en man som ser på livet som inte så komplicerat, det mesta är banalt och vanligt, konstigheter hamnar på film... Typ Ubåtskaptenen. Resten är vanligtvis bara enklaste möjliga lösningen på ett ofattbart brott. Börja med det mest troliga och du hamnar rätt oftast... Sök fantasilösningar så hittar du att en raketforskare planerade att sexualsadistiskt mörda en känd journalist på en ubåt...
Sant i en bråkdel av fallen men oftast är den mest plausibla lösningen på ett brott det slutgiltiga faktumet.
Jag ger teorier, fakta har endast inblandade och slutligen polisen, förhoppningsvis... Att jag ger teorier i vissa fall härleds i att jag finner något som berör mig i dessa fall. Tyvärr är det slutligen en förhoppning om att det varit olycka/vackert/komplicerat som får stå tillbaka i förmån från det faktum att det mesta är omänskligt banalt...