2018-01-10, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Enligt vilken källa skulle döttrarna ha en ärftlig dödlig sjukdom?
Det berättades via pm av någon i gamiljens närhet. Gå tillbaka i tråden och läs så står det där. Då börjades spekulera om diverse genetiska dödliga sjukdomar som bröt ut just i tidiga tonåren men ingen vet exakt vilken sjukdomen var. Sen börjades spekulera om me men den stämmer inte alls in på dödlig eller genetisk.

Sen kanske de hade det också jag kan tänka mig att mamman blev kroniskt trött av att ha så sjuka barn, vem som helst hade blivit det. Men alla som är föräldrar vet att man inte tar kål på sitt barn hursomhelst bara för det blivit sjuk. Det gör man kanske först när hoppet är slut. De flesta med sjuka barn kämpar år in och år ut efter botemedel och lindring. Man ger inte upp förrän barnet är i princip död eller just innan. Hoppet att barnet ska bli friskt lever i alla föräldrar även till mycket svårt sjuka barn. ME är inte ens en sådan svår eller farlig sjukdom som man dör av.
Citera
2018-01-10, 17:41
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Det berättades via pm av någon i gamiljens närhet. Gå tillbaka i tråden och läs så står det där. Då börjades spekulera om diverse genetiska dödliga sjukdomar som bröt ut just i tidiga tonåren men ingen vet exakt vilken sjukdomen var. Sen börjades spekulera om me men den stämmer inte alls in på dödlig eller genetisk.

Sen kanske de hade det också jag kan tänka mig att mamman blev kroniskt trött av att ha så sjuka barn, vem som helst hade blivit det. Men alla som är föräldrar vet att man inte tar kål på sitt barn hursomhelst bara för det blivit sjuk. Det gör man kanske först när hoppet är slut. De flesta med sjuka barn kämpar år in och år ut efter botemedel och lindring. Man ger inte upp förrän barnet är i princip död eller just innan. Hoppet att barnet ska bli friskt lever i alla föräldrar även till mycket svårt sjuka barn. ME är inte ens en sådan svår eller farlig sjukdom som man dör av.

Det har även bekräftats, av någon ”källa”, att döttrarna led av ME. Någon ”källa” har fel.
Citera
2018-01-10, 17:44
Medlem
Gizurs avatar
I sysvenskans artikel nu så motsägs lite bilden av en "familj i djup kris" av rektorn till den andra dottern, som inte tycks ha sett några sådana tecken:
https://www.sydsvenskan.se/2018-01-10/misstankta-familjemordet-chockar-villaidyllen

Citat:
Margareta Strand Karlsson, rektor på Alfredshällskolan sa under onsdagen till Svt Nyheter att familjen var i "djup kris". Men bilden spretar. Rektorn på den andra skolan, Ann-Louise Raquette Berlin, menar att familjen visserligen hade det tufft på grund av flickornas tillstånd, men att det trots allt fungerade mycket bra och att hon inte fick några oroväckande signaler.

– Vi har haft möten med framförallt med pappan med jämna mellanrum för att följa upp, och det har fungerat bra. Pappan har varit jättenöjd med undervisningen, lärarna har varit jättenöjda, och hon [den äldsta flickan] har presterat mycket väl.
Citera
2018-01-10, 17:45
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joffepoffe
Angående varför poliserna skulle behöva krishjälp..
Är det fastställt hur länge de hade varit döda, innan polisen tog sig in?

Rektorn säger ju att de inte haft kontakt med familjen sedan före jul. Och pappans chef säger att denne sedan i höstas jobbade hemifrån, och bara saknades då han inte dök upp på en viktig konferens.
Är det någon som vet hur tät kontakt modern hade med omvärlden till vardags? Eller var familjen mer eller mindre "isolerad" sedan i höstas då pappan började jobba hemma?

Kan det vara så mysigt att alla fyra legat döda i X antal dagar, i ett fristående villahus där ingen förbipasserande kommer så nära att man känner doften av lik? I det läget kan jag lätt förstå krishjälps-behov för de som slutligen hittade familjen.
Det är lätt även för poliser att hålla sig för skratt när man kliver in i ett hus med fyra döda familjemedlemmar varav två barn. Krishjälp är standard vid betydligt mindre traumatiserande omständigheter än så.
Citera
2018-01-10, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Det har även bekräftats, av någon ”källa”, att döttrarna led av ME. Någon ”källa” har fel.

Jag tror inte min källa har fel nej. Barnen hade ME..
Citera
2018-01-10, 17:50
Medlem
TantLinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susk
Tror du att mamma gjorde det? Eller pappa blev trött på "mamman's spekulations sjukdom"? eller båda var trötta?
Skulle kunna vara ett gemensamt beslut från båda föräldrarna...
Citera
2018-01-10, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joffepoffe
Angående varför poliserna skulle behöva krishjälp..
Är det fastställt hur länge de hade varit döda, innan polisen tog sig in?

Rektorn säger ju att de inte haft kontakt med familjen sedan före jul. Och pappans chef säger att denne sedan i höstas jobbade hemifrån, och bara saknades då han inte dök upp på en viktig konferens.
Är det någon som vet hur tät kontakt modern hade med omvärlden till vardags? Eller var familjen mer eller mindre "isolerad" sedan i höstas då pappan började jobba hemma?

Kan det vara så mysigt att alla fyra legat döda i X antal dagar, i ett fristående villahus där ingen förbipasserande kommer så nära att man känner doften av lik? I det läget kan jag lätt förstå krishjälps-behov för de som slutligen hittade familjen.

Pappan var ju ansvarig för en konferens så låter högst osannolikt att dom varit döda i mer än någon dag. Är man ansvarig så är det många trådar att hålla i och folk att kommunicera med. Om han inte svarat så borde man reagerat tidigare.
Citera
2018-01-10, 17:52
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Svårt att hålla isär fakta från alla spekulationer i tråden. Vilka konkreta fakta har kommit fram så här långt?
Barnen var sjuka och hemskolades ett par dagar i veckan, allt annat är spekulation.
Citera
Medlem
mutskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Lite oklart, men tydligen har hon varit sjuk en period och ingen behandling bet. Gissar på lymfom av något slag.

Först "visste" du att barnen hade en obotlig sjukdom, nu "vet" du att mamman hade cancer som ingen behandling bet på...men du gissar på lymfom av något slag...säker på att du inte vet det med
Citera
Medlem
Mannen var svårt psykiskt sjuk, akut psykos eller depression som till slut blommat ut i galenskap, verkar enligt mig som det enda rimliga, det här handlar inte om nån ME hoppas jag folk förstår. Om frun var svårt sjuk i cancer, så hade hon dessutom kanske svårt att tolka mannens eventuella förändringar i sinnesläget och kunde inte skydda barnen.

Tycker inte heller man ska svärta ned mamman, skulle hon ha cancer OCH vara så galen samtidigt som maken, att hon i samförstånd med maken dödat flickorna? Skärp er, detta är ingen tevedeckare!
Senast redigerad av Florman 2018-01-10 kl. 17:57.
Citera
2018-01-10, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
http://www.pppress.se/bilder/main.php?g2_itemId=561651

Och ett filmklipp från platsen:
https://www.youtube.com/watch?v=tXe9InwJvqA&spfreload=10
Citera
2018-01-10, 17:53
Medlem
Har fått PM från någon som känner till familjen och beskriver dem som psykiskt labila, mamman har tydligen fått cellgifter för bröstcancer tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in