2018-01-16, 23:45
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 55dollar
Att ta livet (mörda) någon som inte vill det är inte något som går i kärlekens tecken. Jag förstår att de/han valde den vägen om de kommit till en punkt där de/han inte såg någon annan utväg. Men alla som inte var med på det är mördade och de hade knappast gjort det valet själva.

Om man ska gå på att det som sagts i tråden är sant, att mamman och döttrarna låg nerbäddade och han hade hängt sig, så tror jag att han gjorde det själv. Annars borde han varit nerbäddad i sin säng tillsammans med frun.
Håller med.
Om det är sant att han är "gärningsmänniskan" (obs, bestämd form singularis) så var han ett fegt kräk.
Han må ha varit en stjärna i sitt jobb, men en katastrof som familjefar och man.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2018-01-16 kl. 23:47.
Citera
2018-01-16, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Håller med.
Om det är sant att han är "gärningsmänniskan" (obs, bestämd form singularis) såvar han ett fegt kräk.
Han må ha varit en stjärna i sitt jobb, men en katastrof som familjefar och man.

Jag vet inte om jag skulle kalla honom feg. Jag tror inte att han tänkte rationellt alls, depression är inte alls omöjligt, och jag tror inte att han hade gjort detta under normala omständigheter. Men det ursäktar så klart inte mord ändå.
Citera
2018-01-16, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Men varför hittades de alla i olika rum (om ryktena stämmer)?

Om de gemensamt väljer att dö så gör man väl det ihop, i samma rum?

I första kommentaren från polisen sas det att mamman och barnen låg i sängen. Sängen i ental.
Citera
2018-01-17, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
I första kommentaren från polisen sas det att mamman och barnen låg i sängen. Sängen i ental.

Det har inte polisen gått ut med. I så fall källa på det! De har inte sagt något mer än att de hittat 4 avlidna och inte söker en extern gärningsman.
Citera
2018-01-17, 00:04
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 55dollar
Jag vet inte om jag skulle kalla honom feg. Jag tror inte att han tänkte rationellt alls, depression är inte alls omöjligt, och jag tror inte att han hade gjort detta under normala omständigheter. Men det ursäktar så klart inte mord ändå.
Feg i meningen att han inte vågade leva själv, med sjuka döttrar eller i en framtid när de gått bort naturligt pga sjukdomen. Han var ännu rätt ung och hade en strålande karriär i full blom. Han skulle dessutom lätt ha kunnat skaffa en ny familj om så vore.
Citat:
Ursprungligen postat av thermalgrease
Jag måste erkänna att jag har försökt hitta en rimligare förklaring men gått bet. Men av vad man kunnat utläsa i pressen och i denna tråd så är min förklaring den enda som jag kan komma fram till, resterande förklaringar är tagna ur en random film eller en roman under 200 sidor...
Jag tycker också att incest är en rimligare förklaring. Om det hade stannat vid det, hade han inte varit en sämre person än en som mördar, tvärt om. Men skammen, skammen det innebar när allt avslöjas, det är en drivkraft som skulle kunna vara mer förståelig än andra teorier om motiv. Dels självmordet och dels utraderandet av vittnena.
Citera
2018-01-17, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melkol
Det har inte polisen gått ut med. I så fall källa på det! De har inte sagt något mer än att de hittat 4 avlidna och inte söker en extern gärningsman.

Läst under inrikesnyheter på msn och i sydsvenskans första inlägg i fallet.
Citera
2018-01-17, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thermalgrease
Det finns väl ingen normalt funtad förälder som avlivar sina barn pga någon diffus sjukdom som skulle eventuellt avsluta deras liv om ett okänt antal år, hoppet finns väl alltid om ett botemedel... Det du skriver låter som en fantasinovell skriven av en tolvåring.
Du lever i en drömvärld och har förmodligen läst för många sagor.
Jag tillhör dem som sagt samma som avd 9. Och jag tror du har fel och jag får känslan av att du aldrig ställts inför något riktigt riktigt övermäktigt.

Som sagt, sjukdom och sen mamman och pappan som i samförstånd avslutat. Det finns avskedsbrev med mera till eftervärlden. Som avd 9 radar upp.
Citera
2018-01-17, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Läst under inrikesnyheter på msn och i sydsvenskans första inlägg i fallet.

Allt de sa var detta - Så NEJ:

Citat:
Först vid 22.10-tiden valde man att berätta vad som hade hänt:
– Vi har varit i en villa i Bjärred och det har varit mycket insats- och resurskrävande. Det är fyra familjemedlemmar som har avlidit. Det är en familjetragedi, säger Ewa-Gun Westford, informatör vid Skånepolisen.
https://www.sydsvenskan.se/2018-01-09/stor-polisinsats-i-bjarred-men-polisen-ar-fortegen
Citera
2018-01-17, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag gör ett sista försök att få över någon mer att tro på min teori.
Sen loggar jag ur från den här skiten.
Ännu en gång hävdar jag med säkerhet att :
Detta var en vanlig svensk familj, med mycket kärlek och stort mod, och dom var väldigt omtyckta, precis så som dom beskrivs i tindnigarna bla.
Flickorna hade godkänd hemskola.
Flickorna hade obotliga sjukdomar och det var fruktansvärt jobbigt för hela familjen, och dom hade ingen möjlighet till ett normalt liv.
Mamman hade obotlig cancer.
Det var ett gemensamt (i alla fall mellan mor o far) beslut att avsluta tillsammans.
Det fanns liksom ingen framtid kvar ansåg dom.
Mor och far ordnar gemensamt en avskeds-förklaring som ligger väl synlig.
Barnen och mamman somnar in, nerbäddade på ett fint och omvårdande sätt, och sist av allt så hänger sig pappan i vardagsrummet.
Detta har jag och några till skrivit i flera dagar, men alla har såklart rätt att spekulera i precis vad man vill.
Jag är övertygad och mer därtill, på att detta är sanningen, och att det måste vara ett fruktansvärt jobbigt och ångestfyllt beslut.
Men på nått sätt hoppas o tror jag att beslutet går i kärlekens tecken.
Men det behöver ingen av er tro såklart.
God natt,

Ja, vi är på samma sida här. Landar i detta med.
Citera
2018-01-17, 00:14
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag gör ett sista försök att få över någon mer att tro på min teori.
Sen loggar jag ur från den här skiten.
Ännu en gång hävdar jag med säkerhet att :
Detta var en vanlig svensk familj, med mycket kärlek och stort mod, och dom var väldigt omtyckta, precis så som dom beskrivs i tindnigarna bla.
Flickorna hade godkänd hemskola.
Flickorna hade obotliga sjukdomar och det var fruktansvärt jobbigt för hela familjen, och dom hade ingen möjlighet till ett normalt liv.
Mamman hade obotlig cancer.
Det var ett gemensamt (i alla fall mellan mor o far) beslut att avsluta tillsammans.
Det fanns liksom ingen framtid kvar ansåg dom.
Mor och far ordnar gemensamt en avskeds-förklaring som ligger väl synlig.
Barnen och mamman somnar in, nerbäddade på ett fint och omvårdande sätt, och sist av allt så hänger sig pappan i vardagsrummet.
Detta har jag och några till skrivit i flera dagar, men alla har såklart rätt att spekulera i precis vad man vill.
Jag är övertygad och mer därtill, på att detta är sanningen, och att det måste vara ett fruktansvärt jobbigt och ångestfyllt beslut.
Men på nått sätt hoppas o tror jag att beslutet går i kärlekens tecken.
Men det behöver ingen av er tro såklart.
God natt,

Det mesta kan stämma men att mannan hade cancer nu verkar inte troligt, detta enligt någon som visste sig veta vem hon var. Hon har haft cancer däremot.
Citera
2018-01-17, 00:19
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Jag repeterar en äldre guldklimp:
(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)
Läs noga den researchen som #arbetsskygg skrivit, ett mästerverk i Flashbacks anda, innan diverse användare som inte använder "kvalitet före kvantitet" som motto

[spoiler]

Men hallå det var inte många rätt i den jävla spoilern. Maskningen hade varit önskvärd också.
Nej, OH har inte hetat annat än sitt namn ända sedan födseln.
LH är syster till O ingenting annat. Barnen är 11 och 14 år inte 9 och 11. Vad fan är detta?
Citera
2018-01-17, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Bara att tejpa på ett par fentanylplåster, som finns tillgängliga för cancerpatienter. Men det förklarar ju inte skadorna på mor och barn. Knivskador pratas det om. Tror knappast på att dom knivat sej själva.
Och NEJ, det går inte att dö av Imovane.

Det må vara hur det vill. Jag har en kompis som dog av just en överdos Imovande. Först gick hon i koma och snabbt fick hon andningsdepression. Det blev en organsvikt och man lyckades inte rädda henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in