Citat:
Ursprungligen postat av
55dollar
Jag vet inte om jag skulle kalla honom feg. Jag tror inte att han tänkte rationellt alls, depression är inte alls omöjligt, och jag tror inte att han hade gjort detta under normala omständigheter. Men det ursäktar så klart inte mord ändå.
Feg i meningen att han inte vågade leva själv, med sjuka döttrar eller i en framtid när de gått bort naturligt pga sjukdomen. Han var ännu rätt ung och hade en strålande karriär i full blom. Han skulle dessutom lätt ha kunnat skaffa en ny familj om så vore.
Citat:
Ursprungligen postat av
thermalgrease
Jag måste erkänna att jag har försökt hitta en rimligare förklaring men gått bet. Men av vad man kunnat utläsa i pressen och i denna tråd så är min förklaring den enda som jag kan komma fram till, resterande förklaringar är tagna ur en random film eller en roman under 200 sidor...
Jag tycker också att incest är en rimligare förklaring. Om det hade stannat vid det, hade han inte varit en sämre person än en som mördar, tvärt om. Men skammen, skammen det innebar när allt avslöjas, det är en drivkraft som skulle kunna vara mer förståelig än andra teorier om motiv. Dels självmordet och dels utraderandet av vittnena.