2018-01-16, 19:40
Medlem
jag såg det foto på flickornas kusins fb soda och där kusinen skrev i kommentarerna att ”det är jag och Agnes” ett fint foto bakifrån på två tjejer sommarklädda på en äng, kollar man sen på de profiler som likat fotot finns där en ma**a W****lm som har en video från 1/11 på sin fb där det står agnes tar på sig skägget onspelar in en musikvideo med X (kusinens namn) här ser man två tjejer sjunga filma o ha kul, men frågan är om det är rätt Agnes.... denna ser mkt vuxnare ut ön det fotot på omskrivna instagramkontot men det kan ju röra sej om år emellan de tagits oxå. men är det rätt Agnes så är det en mkt söt och glad tjej iallafall på filmen
Citera
2018-01-16, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Självklart kan det vara fel uppfattat, det har jag även sagt att jag är öppen för, men isåfall är det första gången det hänt mellan oss.

Hur förgiftar man barn som är vana att äta läkemedel? vet säkert utseendet på sina tabletter och hur många de ska ta, hur förgiftar man dem. Ser man på Agatha Christie så verkar det vara hur enkelt som helst, lägg lite pulver i tekoppen och antagonisten är däckad. Men i verkligheten räcker inte små mängder annat än om du har bra kemikunskaper, mycket bra sådana.

1. Det är enklare att överdosera någon som redan äter medicin än någon som inte gör det.
2. Det behövs inga som helst kemikunskaper för att få i någon en dödlig dos starka läkemedel. Dessa finns att köpa både i webshopar och om man har kontakter eller har en släkting som har/haft t.ex. cancer. Morfinpreparat, typ Dolcontin eller fentanyl går utmärkt att ta livet av sig med. Särskilt i kombination med alkohol. Så några kemikunskaper behövs icke.
Citera
2018-01-16, 19:45
Medlem
Koppykatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurlovsRicky
Kan bekräfta att Scientologin stämmer till viss del.

Familjen har besökt kyrkan ett antal gånger de två sista åren, då de har blivit inbjudna av en kollega till den ena föräldern.

Men något aktivt besökande eller medlemskap i organisationen har inte förekommit.

Detta har varit relaterat till barnens tillstånd.

Men att förknippa familjens död med Scientologi bör nog inte göras innan mer konkret info framkommit.

Hej, tack för att du delar med dig av info.

Kan du säga något mer om på vilket sätt kyrkobesöken relaterats till barnens tillstånd?

Har man sökt specifik rådgivning, terapi för barnen t.ex.

Kollega till pappan eller mamman?

Tack på förhand!
Citera
2018-01-16, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Det är fullt tänkbart att OH hade bestämt att höras med chefen redan dagen eller kvällen innan konferensen för att stämma av. Misstanken hos chefen, att något var fel, kan alltså ha uppstått redan innan dagen OH uteblev.

Det är fullt troligt. Men ändå lite skumt att ingen annan reagerat tidigare, SÄRSKILT som det var känt att de hade det svårt. Nu vet jag ju inte detta, men ingen ringde polisen iaf. nån hade ju kunnat sticka dit och ringa på.
Citera
2018-01-16, 19:47
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crossmack
Dr. Jekyll och Mr. Hyde fanns faktiskt inte på riktigt, utan att det är fiktiva karaktärer i en bok skriven av R. L. Stevenson från 1886.

Bortsett från det, är det meningen att vi ska tolka ditt inlägg som att all information om familjen är irrelevant baserat på vad du tycker att du kan utläsa från ett foto av honom? Idioti.
Löjeveckande. Att man kan utläsa hur en person är genom att titta på en bild?

Vem vet inte att Dr. Jekyll och Mr. Hyde är fiktiva karaktärer? Otroligt.

Jag håller med dig. Dock inte Twiggygirl (?)
Citera
2018-01-16, 19:51
Medlem
Wiljans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koppykatt
Hej, tack för att du delar med dig av info.

Kan du säga något mer om på vilket sätt kyrkobesöken relaterats till barnens tillstånd?

Har man sökt specifik rådgivning, terapi för barnen t.ex.

Kollega till pappan eller mamman?

Tack på förhand!

Min spontana tanke: om man inte är troende från början så känns det som ett riktigt sökande/rop på hjälp att helt plötsligt söka upp en sekt för råd och vägledning..🤔
Citera
2018-01-16, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Det är fullt troligt. Men ändå lite skumt att ingen annan reagerat tidigare, SÄRSKILT som det var känt att de hade det svårt. Nu vet jag ju inte detta, men ingen ringde polisen iaf. nån hade ju kunnat sticka dit och ringa på.
Ja det kan jag också tycka. Men du vet, privatlivets helgd och all det där. De som hade möjlighet att "sticka dit och ringa på" ångrar och våndas säkert att de ändå inte gjorde det.
Citera
2018-01-16, 19:52
Medlem
HB kom ifrån V Frölunda, vi gick gymnasiet ihop. Inget anmärkningsvärt med hennebpå den tiden. Populär tjej då. Hon fick barn relativt sent i livet.
Senast redigerad av Ellamaj24 2018-01-16 kl. 19:55.
Citera
2018-01-16, 19:56
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Leta lite till så hittar du paret Goebbels.

Så du tycker att detta unisont hyllade akademikerpar är jämförbara med mannen som skötte PR åt Hitler? Och att deras livssituation påminner om att sitta och vänta på att bli tillfångatagna eller mördade av den ryska armén, efter att ha sett alla sina drömmar (tusenårsrike, alla judar döda, obligatorisk morgongymnastik för alla, etc.) gå om intet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurlovsRicky
Kan bekräfta att Scientologin stämmer till viss del.

Familjen har besökt kyrkan ett antal gånger de två sista åren, då de har blivit inbjudna av en kollega till den ena föräldern.

Men något aktivt besökande eller medlemskap i organisationen har inte förekommit.

Detta har varit relaterat till barnens tillstånd.

Men att förknippa familjens död med Scientologi bör nog inte göras innan mer konkret info framkommit.

Passa dig, man blir lynchad här inne om man nämner scientologer.

Det folk inte fattar är att det inte behöver vara så "märkvärdigt" att vara anhängare.
Oavsett vilken kyrka/församling man är med och oavsett om man mår bra där, så kan det bli ytterligare en påfrestning att hålla skenet uppe inför ännu fler människor.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Nej det är sant. Men då kan man inte gnälla om att det spekuleras på Flashback. Det är bara att regga ett konto, vänta i tre dagar och sedan skriva att ett av barnen var diagnostiserad med XX och hade symtom som t.ex. trötthet.

Det skadar knappast mer än alla ändlösa teorier om mögel, gardasil och scientologer..?

Visst, det kan man ju göra. Dock kanske de som vet inte orkar tjata på FB, det är nog sundast att låta bli ;-)
Citera
2018-01-16, 19:57
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livingthing
jag såg det foto på flickornas kusins fb soda och där kusinen skrev i kommentarerna att ”det är jag och Agnes” ett fint foto bakifrån på två tjejer sommarklädda på en äng, kollar man sen på de profiler som likat fotot finns där en ma**a W****lm som har en video från 1/11 på sin fb där det står agnes tar på sig skägget onspelar in en musikvideo med X (kusinens namn) här ser man två tjejer sjunga filma o ha kul, men frågan är om det är rätt Agnes.... denna ser mkt vuxnare ut ön det fotot på omskrivna instagramkontot men det kan ju röra sej om år emellan de tagits oxå. men är det rätt Agnes så är det en mkt söt och glad tjej iallafall på filmen

Kan du länka?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in