Citat:
Ursprungligen postat av
morboso
Nej, jag behöver inte läsa citatet en gång till, det räckte att läsa det första gången du citerade det. Jag kan (till skillnad från dig?) förstå att man kan förstå andra utan att behöva hålla med eller känna lika dant själv. Det är inte Kims personliga, självupplevda erfarenhet att det kan vara "curiously sweet", det är Kim som återger upplevelser, åsikter och insikter från de som är bevandrade inom BDSM, som REPORTAGET HANDLAR OM. Att PM kan ha tolkat det som att det var Kims personliga åsikt har jag inte argumenterat emot och tänker inte argumentera emot eftersom det är helt i linje med hur mänsklig informationsbearbetning fungerar. Det som var osmakligt var att du skulle tycka att det vore
kul om det kom fram att hon, som blivit offer för ett sexualsadistiskt mord, själv varit aktiv inom BDSM. VARFÖR vore det roligt? Är det mer synd om en söndagsskolelärarinna som blir offer för en sådan handling än en person med random yrke som gillar BDSM? Varför? Här visar din empatiska förmåga tydliga brister, och du verkar tycka att alla som inte håller med om och strikt applicerar dina åsikter i sitt liv förtjänar att lida, i någon mån. Utom PM då, förstås! Han är ju så charmig

Men medge att det var en konstig sak att skriva! Det kan dessutom vara så illa, som du själv antyder, att M har googlat på hennes namn i förväg och hittat det där...
Det är väl klart att när det gäller alla sexualbrott, så är de värre ju oskyldigare offret är. (Men det handlar fortfarande om grader i Helvetet, förstås.)
Det som skulle vara lite roligt, om det kom fram att K var aktiv inom S/M själv, är att både feministerna bakom den där fonden och SVT som sände hyllningsprogrammet, skulle sätta i halsen!